X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברנור. "העמדות שלנו היו שונות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ברנור: הערכת הכמויות בתיק 1000 - לפי קליין בלבד
ראש יאח"ה דאז על עדותו של מילצ'ן: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו" השופט בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה"

חוקרי תיק 1000 הסתמכו בלעדית על הדס קליין כאשר העריכו את כמויות הסיגרים והשמפניות שקיבלו בנימין נתניהו ושרה נתניהו מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. כך מאשר (15.4.24) תת-ניצב כורש ברנור, אז ראש יאח"ה וכיום מפקד המכללה לשוטרים, בהמשך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. קליין היא העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר ועדת המפתח בתיק.
סניגורו של נתניהו, עמית חדד, פתח את היום בענייני תיק 2000. בדיון בספטמבר 2016 התייחס מנדלבליט לאפשרות לחקור את נוני מוזס, ולשיטת חדד - בכך ניתן אישור לחקור אותו, "אבל לא מימשתם אותו, כי רציתם לחקור גם את נתניהו". ברנור השיב, כי לא ניתן אישור ולכן לא הייתה חקירה. חדד: "מנדלבליט יבוא לפה ויעיד; אמרת שהוא היה ראש צוות החקירה בפועל. האם היו שלבים שמנדלבליט אמר שתחקרו רק את מוזס ולא את נתניהו?" ברנור: "בישיבות היו עמדות כאלה".
חדד: "בגלל העמדה של מנדלבליט, פעלתם לסבך את נתניהו בעוד משהו. מוזס היה רק כלי להגיע לנתניהו. לכן לא חקרתם את מוזס למרות שהיה אישור לחקור אותו על שוחד". ברנור: "לא היה אישור". חדד: "בנובמבר 2016 חשבתם שצריך לחקור את נתניהו בנושא המתנות ומנדלבליט אמר שלא". ברנור: "לא אחת העמדות שלנו היו שונות משל אחרים, כולל הפרקליטים והיועץ".
חדד הציג את דבריו של אלדד יניב בנובמבר 2016, לפיהם יש מחלוקות קשות בין מנדלבליט לחוקרים בתיקי נתניהו, תהה כיצד יניב ידע על המתרחש בחקירה סמויה ושאל האם ברנור דיבר איתו. ברנור השיב בשלילה ואמר כי עבר בהצלחה בדיקת פוליגרף גם בנוגע להדלפות. חדד: "לפי המידע שיש לי, הוא נכשל בבדיקה". ברנור: "אתה מצטט כתבה מרושעת שפורסמה עלי וזה לא ראוי".
חדד טען עוד, מנדלבליט אישר באוקטובר 2016 לחקור את מילצ'ן רק בנוגע לשימוש שעשה יאיר נתניהו בדירתו של פאקר במלון רויאל ביץ' ולא בנושא המתנות. ברנור: "האישור היה על טובות הנאה". התובעת קרן צבירן טענה, כי בפרוטוקול הדיון אצל מנדלבליט כתוב "טובות הנאה" וכי "יש אישורים שלא הוצגו לעד אפילו פעם אחת". חדד: "האמירה שניתן היתר גורף היא לא נכונה. שיביאו את הפרוטוקולים הבלתי-מושחרים ושבית המשפט יחליט. היה אישור אחד ויחיד: נושא המלון". השופט משה בר-עם: "למה שבית המשפט לא ייחשף לכל הפרוטוקול?" חדד: "לכל הפרוטוקולים". בית המשפט הנחה את ההגנה להגיש מחדש את הבקשה לקבלת הפרוטוקולים.

"זו המסקנה של אדם סביר"

בעדותו בדצמבר 2016 אמר מילצ'ן שאין חברות בינו לבין נתניהו, ובפברואר 2017 אמר שיש חברות. לדעת ברנור, הגרסה הראשונה הייתה הנכונה: "אדם שאומר בחדר החקירות שהוא מקיא [מהתנהגותו של נתניהו] – זו חברות? אם עד משנה את גרסתו, חובה לבדוק מדוע; זו יכולה להיות תוצאה של לחצים. אדם שמספר שהדרישה הבלתי-פוסקת של סיגרים ושמפניות ועוד דברים גרמו לו סלידה וגועל, זה אומר שהכמויות היו מטורפות. זו המסקנה של אדם סביר".
חדד: "מילצ'ן אמר בדצמבר שזה [הסיגרים והשמפניות] היה שלוש-ארבע פעמים בשנה". ברנור: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו". חדד: "אתה שומע מאדם שלוש-ארבע פעמים בשנה, אבל אתה מסתכל בעיניים שלו ויודע את התשובה".
חדד הוסיף וטען: "מנדלבליט אישר לחקור מתנות רק כאשר ניפחתם את הכמויות". ברנור: "הוא אישר לחקור טובות הנאה". עוד אמר ברנור, כי מנדלבליט לא אישר להוציא צווי חיפוש למילצ'ן ופאקר בלא להסביר מדוע. חדד: "בהעדר צווי חיפוש, השתמשתם בקליין כדי לקבל מסמכים אישיים של מילצ'ן ופאקר ושל ספקים תוך הצגת מצגי שווא. הדס אמרה שהחוקרים הנחו אותה להציג מצגי שווא".
ברנור: "אני לא חושב שמדובר במצגי שווא. היא יכולה לקבל את המסמכים. קליין עובדת בשביל מילצ'ן ופאקר ומבחינתי זאת הסכמה [שלהם]". לדברי ברנור, מילצ'ן הפנה את החוקרים לקליין: אני סומך עליה, אם אתם צריכים משהו – תפנו להדס, היא ישרה ואמינה. חדד: "זה לא קיים בחקירות". ברנור: "זו רוח הדברים שזכרתי". חדד: "מילצ'ן אמר בעדותו שבכלל לא ידע על זה". ברנור: "אני זוכר שהוא אמר לנו לפנות להדס". חדד: "האם מנדלבליט אישר להשתמש בהדס כדי להשיג מסמכים?" ברנור: "לא זוכר".
חדד טען, כי כאשר אישר מנדלבליט לחקור את תיק 1000 – הוא לא ידע על הליקויים והסתירות הרבים בעדותה של קליין. ברנור השיב, שכל המידע היה גלוי לפרקליטות, ואישר שהחוקרים הניחו מה היה שווי המתנות. חדד ציין, כי קליין עצמה אמרה שכמויות הסיגרים והשמפניות היו הערכה בלבד שלה; ברנור השיב, כי נאמר למנדלבליט שזוהי הערכה של קליין ושהיא עדה אמינה. כאמור, הוא אישר, שהמספרים בכתב האישום מבוססים על ההערכות של קליין.
חדד שאל מדוע לא נאספו ראיות שיחזקו את עדותה של קליין; ברנור השיב, שאינו זוכר כל פעולה. בר-עם: "מה שהיה לנו כדי לבסס את החשד לנתניהו הוא גרסתה של קליין". ברנור: "שאליה מצטרפים עוד דברים. העדות של מילצ'ן, העדות של [הנהג] יונתן חסון, המסמכים, מה שאמרו בני הזוג נתניהו על מה שקיבלו".
חדד הסביר, שהוויכוח בתיק הוא על הכמות וטען שהחוקרים בכוונה לא בדקו אותה. לדבריו, כל העדים הרלוונטיים סתרו את דבריה של קליין, אבל החוקרים האמינו לה. ברנור: "גם מילצ'ן לא בדיוק דיבר על סכומים. בשלוש החקירות הראשונות הוא דיבר על כך שהוא נדרש והרגיש לא נעים. אתה חושב שהוא יכול לדייק בסכום? הוא הרגיש שזה הגיע לו עד לכאן. הייתי בשתי חקירות וזה מה שהתרשמתי, כולל מהמבעים הרגשיים שלו". בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה. לכן שאלתי אם היו ראיות מעבר לקליין". ברנור: "לגבי הכמויות – לא".

"אני לא אמרתי לו מה העבירה"

עוד אמר ברנור, כי כאשר נחקר מילצ'ן – הוא יצא מהחדר במהלך החקירה, ביקש אישור לעבור לחקירה באזהרה אך לא קיבל את האישור. לכן החקירה נמשכה כעדות פתוחה וללא אזהרה, הסביר. לדברי ברנור, למיטב זכרונו השיחה הייתה עם ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, מני יצחקי, או פרקליטת מיסוי וכלכלה (וכיום המשנה לפרקליט המדינה), ליאת בן-ארי; הוא לא רשם מזכר משום שמדובר בשיחה פנימית. חדד: "אבל אתה אמור לעצור. אתה לא יכול להמשיך לשאול בלי לתת את הזכויות". ברנור: "מילאתי את חובתי כאשר יצאתי החוצה". חדד: "לא רואים יציאה שלך מחדר החקירות".
בנוגע לחקירותיו של נתניהו שב ברנור ואמר כי נוסח האזהרה – ולפיו נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים במישרין או באמצעות בני משפחתו – הוכתב לו, כנראה בהנחייתו של מנדלבליט, ובניגוד לדעתו שלו. הנוסח לא כלל את העבירה המיוחסת לנתניהו, וברנור אישר שנוסח זה אינו עונה על עבירות שבחוק העונשין. חדד טען, שנוסח האזהרה התאים לחוק המתנות ושזה היה גדר האישור של מנדלבליט; ברנור הכחיש. "חקרנו גם על מרמה והפרת אמונים", הוסיף.
חדד הראה, כי חומרי החקירה שהוכנו בדצמבר 2016 (חודש לפני החקירה הראשונה של נתניהו) התייחסו לחוק המתנות. ברונר השיב, שמנדלבליט אישר לחקור על מרמה והפרת אמונים. בחקירה עצמה הזכיר ברנור רק את חוק המתנות; ברנור השיב, שהשאלות היו במתחם של מרמה והפרת אמונים, וכי האישור מצוי בפרוטוקולים של הדיונים אצל מנדלבליט.
חדד: "ראש הממשלה נדרש להסיק מתוכן השאלות מהו החשד". ברנור: "אני לא אמרתי לו מה העבירה". ברנור הוסיף, כי סביר להניח שיש נוהל משטרתי המטפל בנוסח האזהרה, אם כי אינו מכיר אותו. רק בחקירה בנובמבר 2017, נאמר במפורש שהחשד הוא למרמה והפרת אמונים; לדבריו, גם מהלך זה נעשה בהנחייתו של מנדלבליט.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברנור: הערכת הכמויות בתיק 1000 - לפי קליין בלבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קנוניה חובבנית.
שלום  |  17/04/24 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
איש התקשורת המזוהה עם נתניהו טוען שפרסומיו נגד העדה המרכזית בתיק 1000 - התובעת ממנו 5 מיליון שקל - היו אמת והבעת דעה
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
איתמר לוין
ההגנה טוענת שהמשטרה לא קיבלה אישורים של מנדלבליט לפעולות חקירה כפי שדורש חוק יסוד הממשלה    ברנור: מנדלבליט לא אישר לחקור את סיידוף ולתפוס את המצלמות במעון ראש הממשלה
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר היה עד המדינה בתיק 4000    פילבר חזר בו על דוכן העדים מחלקים מרכזיים בגרסתו ולמעשה שמט את הקרקע מתחת לאישום השוחד נגד נתניהו
איתמר לוין
מי שהיה מפקד יאח"ה בעת חקירת תיקי נתניהו מאשר שהחוקרים הציעו לארי הרו להיות עד מדינה    דוחה את הטענות לפיהן ניהלו מסע דיג נגד נתניהו ופעלו בלא קבלת אישורו של מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il