X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארבעת החטופים ששוחררו במבצע מזהיר של כוחות הבטחון
ארבעה חטופים חולצו חיים - נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב, שלומי זיו
במבצע חולצו ארבעה חטופים חיים משני אתרים שונים בלב מחנה הפליטים נוסיראת במבצע החילוץ השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) לוחם ימ"מ נפצע קשה מאוד בפעולת החילוץ

הותר לפרסום כי במבצע קומפלקס של צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל (ימ״מ), חולצו הבוקר (יום שבת) ארבעה חטופים ישראלים: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40). בפעולת החילוץ נפצע קשה מאוד לוחם ימ"מ ונעשה מאמץ להציל את חייו. מצבם הגופני של ארבעת החטופים הוא טוב.
על פעולת החילוץ שהחלה בשעה 11:00 פיקדו הרמטכ"ל הרצי הלוי, וראש השב"כ רונן בר. בחמ"ל נוכחו באותה עת בנוסף: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש המל"ל צחי הנגבי.
כוח ימ"מ הוא שפרץ לשני הבתים בהם הוחזקו החטופים. הפעולה בוצעה תוך-כדי ⁠חיפוי מסיבי של אש מהאוויר ומהקרקע - עשרות תקיפות אינטנסיביות סביב מרחב החילוץ, בו-זמנית, ודיווחים על עשרות הרוגים עזתים כתוצאה מתקיפות החיפוי לחילוץ; ⁠חילוץ מהיר של החטופים בחיים לנקודה בתוך שטח הרצועה שבה ממתין להם מסוק של חיל-האוויר, שמשם מטיס אותם לשטח ישראל. הכוחות נאלצו לפגוע במאות חמושים פלשתיני ששמרו כפי הנראה באזור, כדי למנוע חילוץ החטופים.
הפעולה תוכננה במשך כמה שבועות. קבינט המלחמה נתן אור ירוק לביצועה בישיבה שקיים ביום חמישי, לאחר שהובא מידע מודיעיני - ממנו הובן כי מבצע חילוץ אפשרי בתנאים שנוצרו.
החטופים שהוחזרו נמצאים כבר במרכז הארץ. נועה ארגמני כבר התראתה עם אביה. זמן קצר לאחר מכן הועברה לבית החולים איכילוב כדי לראות את אימא - שהיא חולת סרטן סופני ומאושפזת בבית החולים איכולוב.
דובר צה"ל מסר, כי הארבעה נחטפו על-ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת 'הנובה' ב-7 באוקטובר.
"החטופים חולצו על-ידי לוחמי שב״כ וימ״מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוסיראת. מצבם רפואי תקין והועברו לבדיקות רפואיות רפואיות 'שיבא' תל השומר. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים".
החטופים שוחררו משני בתים שונים במחנה הפליטים נוסיראת. כאמור, כוח ימ"מ הוא שחדר לבתים. לוחם ימ"מ נפגע קשה מאוד ונעשים ניסיונות להציל חייו. בבית אחד הוחזקה נועה ארגמני, והיא חולצה תחת אש; בבית אחר הוחזקו שלושת הגברים. גם הם חולצו תחת אש.
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר (ציטוט):
המבצע ההירואי של צה״ל ששיחרר והחזיר הביתה את נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג׳אן - הוא ניצחון הרוח, והניצחון של מדינת ישראל.
גם עכשיו, ודווקא עם השמחה ששוטפת את מדינת ישראל, על ממשלת ישראל לזכור - מחויבותה להחזיר את כל 120 החטופים שעדין מוחזקים על-ידי חמאס - החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה.
השמחה, האושר, וסגירת המעגל - הם המחויבות של הממשלה לאזרחיה.
עליהם לקדם את אישור ״עסקת נתניהו״ כבר השבוע!

המפגש המרגש: נועה ארגמני עם אביה
נועה ארגמני, בשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שהתקשר לברכה

אלמוג מאיר ג'אן, בהגיעו למנחת המסוקים בבית החולים תל השומר [צילום: תומר אפלבאום/AP]
אנדרי קוזלוב, עם הגיעו במסוק לשיבא [צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים]
אישור המבצע בלשכת שר הביטחון יואב גלנט, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה והאלוף (במיל׳) ניצן אלון. [צילום: משרד הבטחון]
תאריך:  08/06/2024   |   עודכן:  08/06/2024
+ראש ממשלת בריטניה: הקלה עצומה לראות בני ערובה שהוחזרו
00:00 09/06/24  |  איציק וולף

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, ברך על חילוץ ארבעת החטופים הישראלים משבי חמאס.
"זו הקלה עצומה לראות בני ערובה שהוחזרו לאחר החוויה הבלתי-נתפסת שלהם, ומחמם את הלב לראות את התמונות שלהם מתאחדים עם משפחותיהם. אנו נמשיך לשאוף לסיום הלחימה, כמו גם לבטיחות וביטחון לכולם", אמר.

+בני משפחתו של ארנון זמורה ביקשו: ללא פוליטיקאים בהלוויה
23:19 08/06/24  |  איציק וולף

בני משפחתו של לוחם הימ"מ ארנון זמורה, שנהרג במבצע חילוץ החטופים ברצועת עזה, ביקשו שפוליטיקאים לא ישתתפו בהלוויתו הצפויה להתקיים מחר בהר הרצל בירושלים.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הממונה על המשטרה תכנן להשתתף בהלוויה. מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, העביר את בקשת משפחת זמורה אל השרים.

[צילום: משטרת ישראל]
+דרעי קורא לגנץ: חזור בך מהכוונה לפרוש מהממשלה, זו לא העת לבחירות
21:45 08/06/24  |  איציק וולף

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, קרא לשר בני גנץ שלא לפרוש מן הממשלה. "בלב נרגש ושמח אני מברך ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה האמיצה ואת כוחות הביטחון על ביצוע המבצע הנועז לחילוץ ארבעת החטופים מלב עזה והשבתם לישראל בריאים ושלמים. ממשלת ישראל תמשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל החטופים הביתה.
בלב כואב אני משגר תנחומים כנים למשפחת המפקד הגיבור ארנון זמורה הי״ד שחרף את נפשו להצלת חיים. בהזדמנות זו אני קורא לשר בני גנץ, לחזור בו מכוונתו לפרוש מהממשלה. זו לא העת לבחירות", אמר דרעי.
עוד הוסיף כי ישראל עדיין בעיצומה של מערכה מאתגרת בדרום ובצפון והאחדות הפנימית בתוכנו היא קריטית להמשך ניהול המלחמה, בחזית ובעורף.

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו קרא לגנץ: אל תצא מממשלת החירום
21:14 08/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לאחר מבצע שחרור ארבעת החטופים מרפיח פרסם ראש הממשלה הודעה פומבית ובה קרא ליו"ר המחנה הממלכתי להישאר בממשלה  ▪  גנץ ביטל מסיבת העיתונאים שתכנן להערב וכתב: "אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה - גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן"

"להישאר מאוחדים מול המשימות הגדולות שבפנינו" [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90 ]
+נתניהו מברך את הכוחות שחילצו את החטופים ומבטיח: "עובדים על החזרת עוד חטופים"
17:50 08/06/24  |  יואב יצחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה אחרי שפגש בבית החולים שיבא את החטופים שחולצו. סיפר: "חיבקתי את אנדריי, שלומי, אלמוג ונועה ואת משפחותיהם". מבטיח: "אנחנו נחזיר את כולם, גם עכשיו עובדים על החזרת עוד חטופים". ציין שביום חמישי אישר את מבצע החילוץ, "ללא היסוס". המרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט הסערה, אמר. "אך אישרתי את הפעולה משום שאני סומך על צה"ל, על השב"כ ועל משטרת ישראל. אני סומך על הגיבורים, הלוחמים, שהסתערו וחיסלו את המחבלים וחילצו את החטופים. כשאני שמעתי שהיהלומים בידנו, הלב התרחב, אמר, בתחושה של גאווה והקלה". אבל זה לא בא בלי מחיר. נתניהו הביע צער על המחיר ששוב שולם: פקד ארנון זמורה, גיבור, אחד מטובי בנינו, שמסר נפשו ונהרג בפעולת החילוץ. הוא ושכמותו זקפו את קומת העם, אמר. המחיר כבד, הכאב למשפחה - זמורה יזכה לתהילת עולם על הקרבתו.

+לוחם הימ"מ ארנון זמורה נפצע באופן אנוש בפעולת החילוץ ומת מפצעיו
16:14 08/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

פקד ארנון זמורה עמד בראש הכוח שפרץ לחלץ את החטופים  ▪  הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים

פקד ארנון זמורה, נפצע אנושות ומת מפצעיו [צילום: משטרת ישראל]
+בתום מבצע החילוץ: נתניהו הודה לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש השב"כ לצוות שניהל את המבצע וללוחמים
15:59 08/06/24  |  יואב יצחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנוכח בחמ"ל בעת מבצע החילוץ, הודה בתום המבצע - לאחר שנמסר כי כל ארבעת החטופים חולצו משביים והגיעו לארץ בשלום, לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לר' השב"כ ולצוות שניהל את המבצע.
ראש הממשלה נתניהו אמר: "כל העם מצדיע לכם וללוחמים הנועזים שסיכנו היום את חייהם על-מנת להציל חיים. גם הפעם הוכחתם שישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה שאינם יודעים גבולות, כדי להביא הביתה את חטופינו. אנו מחויבים לעשות זאת גם בהמשך. לא נרפה עד שנשלים את המשימה ונשיב את כל חטופינו הביתה - החיים והחללים כאחד".

חמ"ל החילוץ: נתניהו, גלנט, הלוי ובר [צילום: תקשורת שב"כ]
+מפקדי מבצע החילוץ: רונן בר, הרצי הלוי
15:52 08/06/24  |  יואב יצחק

ראש השב״כ רונן בר והרמטכ״ל הרצי הלוי הם שפיקדו על המבצע במהלכו לוחמי השב"כ והימ"מ חילצו את נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. הפיקוד בוצע מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ, ממנו נוהל המבצע לחילוצם של החטופים.

[צילום: תקשורת שב"כ]
+נועה ארגמני, בשיחה עם נתניהו: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית הרבה זמן"
14:28 08/06/24  |  יואב יצחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נועה ארגמני שחולצה ממחנה הפליטים נוסיראת. "אני מתרגשת מאוד", אמרה ארגמני, "לא דיברתי עברית כבר כל כך הרבה זמן". נתניהו בירך על חילוצה של ארגמני. "לרגע לא ויתרנו עלייך, לא יודע אם האמנת בזה. אבל אנחנו האמנו בזה". נועה השיבה: "לא ציפיתי לזה".

נתניהו. "לרגע לא ויתרנו עלייך" [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90 ]
+יאיר לפיד: "התרגשות גדולה עם קבלת הבשורות המשמחות"
14:09 08/06/24  |  יואב יצחק

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בירך על שחרור ארבעת החטופים במבצע מיוחד במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה: "התרגשות גדולה עם קבלת הבשורות המשמחות", אמר לפיד. "נועה, שלומי, אלמוג ואנדריי: חיכינו לכם, ועדיין אנחנו מחכים לכולם. כולם. ‏הרבה הערכה לכוחות הביטחון על מבצע נועז ואמיץ במשימה העליונה להחזיר את החטופים הביתה. אור גדול בתוך החושך הנורא".

לפיד, מברך [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+גנץ דוחה הצהרתו שתוכננה להערב
13:57 08/06/24  |  יואב יצחק

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ דחה את הצהרתו שתוכננה להערב, וזאת בעקבות חילוץ ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו במבצע המיוחד של כוחות הביטחון במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה. גנץ תכנן ככל הידוע להודיע על פרישה מהממשלה.

גנץ. דוחה ההצהרה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+תקיפות חריגות במרכז הרצועה - הרוגים ופצועים רבים במחנות הפליטים נוסיראת ודיר אל-בלח
13:07 08/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

צה"ל הטיל בצהריים איפול כבד על חלק מפעולות צה"ל בשטח ועל התוצאות הדרמטיות  ▪  מאוחר יותר התברר: האיפול - בשל פעולת חילוץ ארבעה חטופים  ▪  הפלשתינים דיווחו על עשרות הרוגים מתקיפות צה"ל באזור מחנה הפליטים נוסיראת ודיר אל-בלאח

ילדה פלשתינית פצועה בדיר אל-בלאח מובלת לבית החולים [צילום: ג'האד אלשרפי/A]
+אולטימטום לבכירי חמאס: עסקה עם ישראל - או גירוש מאדמת קטר, סנקציות והקפאת נכסים פיננסיים
10:17 08/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

כך מדווח וול-סטריט ג'ורנל  ▪  הלחצים מופעלים מצד הנשיא ביידן על קטר ומצרים  ▪  ארגון חמאס ובראשו סינוואר והנייה, דורשים התחייבות של ישראל להפסקת אש קבועה וערבויות אמריקניות כתנאי לעסקה לשחרור חטופים  ▪  לזאת מתנגדת ישראל בתוקף  ▪  האיום הנוסף הסמוי: מחוץ לקטר תהיו נתונים לסיכון של חיסול מצד ישראל

אולטימטום נוקב [צילום: איוון ווצ'י/AP]
א-סיסי. המלחמה קרובה לחצריו [צילום: AP]
+בני גנץ לא נאמן להבטחתו
09:28 08/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

מאופן התנהלותו של גנץ עולה: הבטחתו "ישראל לפני הכל", לא שווה יותר מהבטחת נתניהו ל"ניצחון מוחלט"  ▪  במקום זאת קיבלנו "טירוף מוחלט" במערכת הפוליטית ועוד במצב מלחמה

גנץ, נתניהו. הבטחות על הקרח [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+אין צורך למנות מחליף לאהרן ברק
09:04 08/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ברק התפטר מכהונתו כשופט אד-הוק בבית המשפט הבינלאומי לצדק (JCJ) בהאג מסיבות אישיות-משפחתיות  ▪  מחמת היחס הנבזי והאנטישמי כלפי ישראל, אין צורך למנות מחליף לברק - נגרם מספיק נזק...

ברק, סיבות אישיות-משפחתיות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חקירה מקבילה
08:39 08/06/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

כמה שנים לאחור תחקור ועדת החקירה הממלכתית את מלחמת חרבות ברזל?  ▪  אם תחקור רק שנתיים לאחור, אז היא תתמקד בסיכול של נתניהו, גלנט והלוי אשר במשמרת שלהם אירע האסון ותחטיא את מטרתה  ▪  אם תחקור עשר שנים לאחור אז יש סיכוי שתעמוד גם על הפרי המר וגם על שורשי העץ הרעילים אך עד שתסיים עבודתה נהיה כבר במלחמה הבאה

מסקנות מבוססות [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"אם צה"ל לא היה מקצץ יותר מחצי אוגדות השריון, החיזבאללה היה יושב בשקט"
08:39 08/06/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם אלי בר און, כלכלן המומחה לצבא ולטכנולוגיה ביטחונית, שריכז את צוות המחקר על הגנה אקטיבית ואש מנגד, בהנהגת האלוף בדימוס יצחק בריק, באוניברסיטת רייכמן. בשיחה ניתח בר און את האיום הרקטי והטילי על ישראל היום ובעתיד

[צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה חטופים חולצו חיים - נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב, שלומי זיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני גאה להיות ישראלי
ה.א  |  8/06/24 13:49
2
חדשות טובות
מרים   |  8/06/24 13:57
3
והאנטישמים הקפלניסטים ימשיכו
אבי  |  8/06/24 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
יואב יצחק
צה"ל הטיל בצהריים איפול כבד על חלק מפעולות צה"ל בשטח ועל התוצאות הדרמטיות    מאוחר יותר התברר: האיפול - בשל פעולת חילוץ ארבעה חטופים    הפלשתינים דיווחו על עשרות הרוגים מתקיפות צה"ל באזור מחנה הפליטים נוסיראת ודיר אל-בלאח
יואב יצחק
כך מדווח וול-סטריט ג'ורנל    הלחצים מופעלים מצד הנשיא ביידן על קטר ומצרים    ארגון חמאס ובראשו סינוואר והנייה, דורשים התחייבות של ישראל להפסקת אש קבועה וערבויות אמריקניות כתנאי לעסקה לשחרור חטופים    לזאת מתנגדת ישראל בתוקף    האיום הנוסף הסמוי: מחוץ לקטר תהיו נתונים לסיכון של חיסול מצד ישראל
יואב יצחק
מאופן התנהלותו של גנץ עולה: הבטחתו "ישראל לפני הכל", לא שווה יותר מהבטחת נתניהו ל"ניצחון מוחלט"    במקום זאת קיבלנו "טירוף מוחלט" במערכת הפוליטית ועוד במצב מלחמה
יואב יצחק
ברק התפטר מכהונתו כשופט אד-הוק בבית המשפט הבינלאומי לצדק (JCJ) בהאג מסיבות אישיות-משפחתיות    מחמת היחס הנבזי והאנטישמי כלפי ישראל, אין צורך למנות מחליף לברק - נגרם מספיק נזק...
אפרים הלפרין
כמה שנים לאחור תחקור ועדת החקירה הממלכתית את מלחמת חרבות ברזל?    אם תחקור רק שנתיים לאחור, אז היא תתמקד בסיכול של נתניהו, גלנט והלוי אשר במשמרת שלהם אירע האסון ותחטיא את מטרתה    אם תחקור עשר שנים לאחור אז יש סיכוי שתעמוד גם על הפרי המר וגם על שורשי העץ הרעילים אך עד שתסיים עבודתה נהיה כבר במלחמה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il