X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העלאת כדוריות הדם הלבנות [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]
ביוקין נגד BLRX: תובעת 23.9 מ"ש על תרופה למטופלי כימותרפיה
החברה שבשליטת שמואל קבילי טוענת, כי חברת התרופות הנסחרת בתל אביב לא שילמה את כל המגיע לה לאחר שהעניקה רשיון משנה לחברה סינית ומכרה לה 10% ממניותיה

חברת פיתוח התרופות ביוקין תרפויטיקס תובעת 23.9 מיליון שקל מיצרנית התרופות ביוליין אר אקס (BLRX) תמורת תרופה לחולי סרטן. התביעה הוגשה (16.6.24) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
ביוקין נמצאת בשליטת היו"ר שמואל קבילי (26%), כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (19%) ו-Life Science Holdings (17%). לדבריה, היא עוסקת בביו-פרמצבטיקה והיא בעלת הזכויות בתרופה להעלאת רמת כדוריות הדם הלבנות אצל חולי סרטן המטופלים בכימותרפיה. BLRX נמצאת בשליטת הונג סנג טכנולוגיות (18%) ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 200 מיליון שקל. את 2023 היא סיימה עם הכנסות של 4.8 מיליון דולר והפסד של 60.6 מיליון דולר, ואילו את הרבעון הראשון של 2024 סיימה עם הכנסות של 6.9 מיליון דולר והפסד של 700,000 דולר.
בתביעה נאמר כי ב-2012 העניקה ביוקין ל-BLRX רישיון בלעדי להשתמש בתרופה ובטכנולוגיה הרלוונטית, כדי שהאחרונה תוכל לשווק מוצרים המבוססים עליהן. ההסכם מעניק לביוקין 20% מהכנסותיה של BLRX ממכירת רשיון משנה לזכויות בתרופה, 2.5 מיליון דולר על 20 מיליון דולר שישולמו מראש תמורת רשיון משנה ו-27,500 דולר לחודש על ביצוע ניסוי קליני משמעותי בידי BLRX (כיום מתבצע ניסוי כזה, לטיפול בסרטן הלבלב, בשיתוף אוניברסיטת קולומביה).
בשנה שעברה חתמה BLRX על הסכמים למתן זיכיון משנה בתרופה לחברת Guangzhou Gloria Bioscience הסינית תמורת 15 מיליון דולר מראש ועוד תקבולים לפי המכירות, ולרכישה של 10% ממניותיה בידי גלוריה תמורת 14.5 מיליון דולר נוספים. לטענת ביוקין, מדובר בפיצול מלאכותי של אותה עסקה, אשר דווחה תחילה כמהלך אחד ולאחר מכן בוצעה בשני חלקים בו ביום.
לדברי ביוקין, BLRX העבירה לה 2.9 מיליון דולר בלבד בגין הסכם רשיון המשנה והודיעה שהיא מפסיקה את התשלומים החודשיים. לטענתה, היא זכאית לתמלוגים בסך 6.3 מיליון דולר גם בגין רכישת המניות, שכן כאמור לשיטתה אלו שני חלקים של אותו הסכם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אור בר-און גיל, אריאל רקובר, ישי קיל ומעין רינד, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  16/06/2024   |   עודכן:  16/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביוקין נגד BLRX: תובעת 23.9 מ"ש על תרופה למטופלי כימותרפיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש ממשלת איטליה דחתה את ההצהרה של פוטין שלפיה הוא מוכן להפסקת אש אם אוקראינה תסיג כוחותיה ותבטל בקשתה להצטרפות לנאט"ו    "היא לא נראית לי אפקטיבית באופן מעשי, יותר תעמולה מאשר הצעה אמיתית"
איתמר לוין
רונן: ילדיו של מי שהתגייר לאחר שנולדו וקיבל אזרחות מכוח חוק השבות, זכאים גם הם לאזרחות ישראלית    שטיין בדעת מיעוט: מהלך פרשני יצירתי בו השופט מתקן את דבריו של המחוקק
איתמר לוין
בני משפחתו של אליאס מנצור, שנדרס למוות בידי מי שהיה המשנה לפרקליט המדינה, תבעו 1.1 מיליון שקל בעקבות אי-העמדתו לדין    כשר: זוהי תקיפה בלתי נאותה של ההחלטה
מירב ארד
הוסיף: "אגיע ביום רביעי הקרוב לכנס זמן הכרעה ולהציג שם את עיקרי התפיסה שלי לגבי אופן הלחימה הנדרש בעת הזו״
איתמר לוין
כנפי-שטייניץ הורתה להשהות את עבודת משרד מבקר המדינה עד לדיון בעתירות נגד הביקורת, שיתקיים בחודש הבא    מנמקת את ההחלטה בחוות דעת חסויות של גורמי הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il