X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כרמל אולפינים. טיפול בדוודים [צילום: רשות נחל הקישון]
כרמל אולפינים נגד קנס זיהום ב-18.6 מיליון שקל
המשרד להגנת הסביבה הטיל את הקנס בטענה להפרת היתר הפליטה של המפעל החברה טוענת שהמשרד עצמו אישר לדחות את הטיפול בפליטות בשל הקורונה שלא אפשרה להביא ארצה את המומחים הדרושים

חברת כרמל אולפינים מבקשת (14.6.24) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את הקנס בסך 18.6 מיליון שקל שהטיל עליו המשרד להגנת הסביבה, בטענה לזיהום אוויר מתמשך במפעליה בחיפה. לטענת כרמל, המשרד עצמו אישר את דחיית התקנת המתקן לטיפול בפליטות המזהמות, בשל משבר הקורונה.
כרמל אולפינים היא חברת-בת של בתי הזיקוק בחיפה שבשליטת החברה לישראל, והיא מייצרת אתילן ופרופילן - חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק. העתירה עוסקת במתקן לטיפול בפליטות תחמוצות חנקן בדודי הקיטור במפעל, אותו היה עליה להתקין כחלק מהיתר הפליטה שלה לשנים 2020-2016. המועד שנקבע להתקנתו, בהסכמת המשרד, היה עד 1.1.21.
כרמל מסבירה, כי מסיבות בטיחותיות ניתן היה להתקין את המתקן רק בעת שיפוץ כללי של המפעל - פרויקט בינלאומי סבוך בו הועסקו למעלה מ-1,000 עובדים מחו"ל; התקנת המערכת המדוברת לבדה הצריכה עשרות מומחים ויועצים מהולנד ואיטליה, אך בשל הקורונה לא ניתן להביאם ארצה. לדברי כרמל, המשרד התעלם מעובדה זו, אם כי דחה מספר פעמים את המועד הסופי להתקנת המתקן. לבסוף הוסכם שהמשרד יוציא צו אשר יעגן את תוכנית הפליטות שהוציאה כרמל ויאפשר לה לבצע את ההתקנה עד סוף מאי 2022 - מועד בו עמדה, לדבריה.
בינואר 2023 הודיע המשרד לכרמל, כי הוא מתכוון לקנוס אותה בשל הפרה מתמשכת של היתר הפליטה. כרמל השיבה, כי היא לא הפרה אותו ובוודאי שלא בצורה מתמשכת, וזאת בשל נסיבות הקורונה. היא גם ציינה, כי חברת רותם אמפרט נקנסה ב-700,000 שקל בלבד על פליטת חומרים מסרטנים במשך חמש שנים. למרות זאת, לאחר למעלה משנה הטיל המשרד את הקנס, וזאת - לטענת כרמל - תוך התעלמות מן המצב העובדתי ומכך שהמשרד עצמו לא התרה בה מעולם שהיא מפרה את ההיתר וללא הנמקות של ממש. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אריה נייגר ושלו בראנץ.

תאריך:  17/06/2024   |   עודכן:  17/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרמל אולפינים נגד קנס זיהום ב-18.6 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההחלטה התקבלה ברקע דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר להצטרף במקום גנץ ואיזנקוט שפרשו    ההחלטות יתקבלו בקבינט המורחב.
עידן יוסף
הורים מחו על צמצום לימודי התנ"ך בבתי ספר על-ידי הנחת ספרי תנ"ך ריקים בשערי בתי הספר והפגנה מול בית שר החינוך    מחקר עדכני מצביע על ירידה משמעותית בשעות לימוד התנ"ך ואף על היעלמותו מוחלטת בחלק מבתי הספר    ההורים רואים בתנ"ך אבן יסוד תרבותית והיסטורית ודורשים להחזירו למקומו הראוי במערכת החינוך
מירב ארד
השר לשעבר יזהר שי כותב לחברו הוותיר השר ניר ברקת: "עכשיו הגיע זמנך להחליט האם ההיסטוריה תזכור אותך כעוד אחד שנתניהו הפך לסמרטוט בו הוא מנגב את גליו"    לסיום כותב ישי: "האם יהיה בך האומץ לעשות את הדבר הנכון? אני עדיין מאמין שכן"
מירב ארד
מדובר בטיסות הלוך ושוב משדה התעופה רמון לנמל התעופה בן-גוריון    רת"א תשלים סכום של 101 ש"ח על כל נוסע שיממש טיסה בכרטיסים אלו    מדובר במטוסים שבהם לפחות 50 מושבים, כאשר חברות התעופה גם מתחייבות לשמור מספר מקומות סביר בכל טיסה
עידן יוסף
השר תקף את עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה המתנגדת מטעמי פגיעה בשוויון להצעת חוק היסוד שמקדם סמוטריץ' המבקשת להעצים את מעמד משרתי המילואים    השר לוין אמר כי ההפרדה של הייעוץ בין חרדים לערבים היא מלאכותית ופוליטית    השר קיש: "פשוט ביזיון, ייעוץ משפטי לעומתי, אינטרסנטי, פוליטי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il