X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרבנים יוסף ולאו. מצויים בניגוד עניינים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
הרבנים הראשיים לא יעסקו בגוף שיבחר את יורשיהם
המשנים ליועצת המשפטית מבהירים לשר הדתות: מאחר שאחיהם של הרבנים יוסף ולאו הם בין המועמדים לתפקיד - הרבנים הנוכחיים לא יכולים לבחור את נציגי הרבנות הראשית

הרבנים הראשיים היוצאים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, מנועים מלבחור את עשרת נציגי הרבנות הראשית לגוף שיבחר את מחליפיהם. כך קובעים (16.6.24) המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון וכרמית יוליס, על דעתה של היועצת גלי מיארה, במכתב ששיגרו לשר הדתות, מיכאל מלכיאלי.
הרב יוסף והרב לאו נבחרו באוגוסט 2013 לעשר שנים, כך שתקופת כהונתם הסתיימה באוגוסט 2023 ומחליפיהם אמורים היו להיבחר לכל המאוחר חודש לפני כן. אולם, הבחירה נדחתה פעמיים ולא ברור מתי תתקיים. בתחילה טענה הממשלה, כי יש להמתין עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, כדי שהנבחרים החדשים יוכלו למנות את 35 נציגי השלטון המקומי לאסיפה הבוחרת. לאחר מכן היא נדחתה בשל מלחמת חרבות ברזל (שגם הובילה לדחיית הבחירות המוניציפליות). פורמלית השניים מסיימים את כהונתם בחודש הבא, אך בשל עיכובים ניכרים מצידה של הממשלה - ברור שמחליפיהם לא ייבחרו במועד.
לימון ויוליס מציינים, כי בין המועמדים לרבנים הראשיים החדשים מצויים אחיהם של המכהנים - הרב דוד יוסף והרב משה לאו. לאור זאת, הרבנים יוסף ולאו מצויים בניגוד עניינים, ולכן הם מנועים מלבחור את עשרת נציגי הרבנות ולייעץ בבחירת נציגי הציבור לגוף הבוחר. לימון ויוליס מציעים, שסמכות זאת תעבור לרב יעקב רוז'ה, ותיק החברים במועצת הרבנות הראשית, ולאב אליעזר איגרא, ותיק הדיינים בבית הדין הרבני הגדול.
עוד עומדים לימון ויוליס על כך, שמועצת הרבנות הראשית החליטה שלא לשקול את האפשרות למנות נשים כחלק מעשרת נציגיה לגוף הבוחר. הם מתריעים, כי מדובר בהפרת פסק דין מפורש של בית המשפט העליון, שהורה לשקול מינוי שכזה (אם כי לא הורה לבצעו) מבין "מורות ויועצות הלכה, רבניות העומדות בראש קהילה (תפקיד שבו מכהנות נשים במספר קהילות אורתודוקסית בישראל), רבניות במדרשה או במוסד אחר של השכלה תורנית גבוהה לנשים, רבניות במוסדות חינוכיים, או בעלות השכלה תורנית גבוהה שתתקבל על דעתם של הרבנים הראשיים".
לימון ויוליס מדגישים, כי "משמעות הדבר היא שהסמכות תופעל בניגוד להוראות הדין, על כל המשתמע מכך", דהיינו: בג"ץ יוכל לפסול את כל נציגי הרבנות הראשית לגוף הבוחר. הם מציינים, כי הוראתו של בג"ץ תחול גם על הרב רוז'ה והרב איגרא, אם הם יבצעו את המינויים במקום הרבנים הראשיים.

תאריך:  17/06/2024   |   עודכן:  17/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרבנים הראשיים לא יעסקו בגוף שיבחר את יורשיהם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על כל יהודי לעשות חשבון-צדק, מ
עתה עת רצון   |  19/06/24 03:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בפעם השלישית ברציפות - ישראל מכרה נשק ביותר מ-13 מיליארד דולר בשנת 2023    היקף הייצוא הביטחוני הישראלי הוכפל בתוך חמש שנים    40% מהעסקות שנחתמו היו גדולות יותר מ-100 מיליון דולר
מירב ארד
מנהלת מחלקת תקשורת והסברה בבנק ישראל: מאז 2016 לאומי סגר 84 סניפים ובנק הפועלים סגר 63 סניפים    נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת עדכן: רוב הסניפים הקיימים נמצאים בעיקר באזור המרכז.
איתמר לוין, יצחק דנון
המשרד להגנת הסביבה הטיל את הקנס בטענה להפרת היתר הפליטה של המפעל    החברה טוענת שהמשרד עצמו אישר לדחות את הטיפול בפליטות בשל הקורונה שלא אפשרה להביא ארצה את המומחים הדרושים
מירב ארד
ההחלטה התקבלה ברקע דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר להצטרף במקום גנץ ואיזנקוט שפרשו    ההחלטות יתקבלו בקבינט המורחב.
עידן יוסף
הורים מחו על צמצום לימודי התנ"ך בבתי ספר על-ידי הנחת ספרי תנ"ך ריקים בשערי בתי הספר והפגנה מול בית שר החינוך    מחקר עדכני מצביע על ירידה משמעותית בשעות לימוד התנ"ך ואף על היעלמותו מוחלטת בחלק מבתי הספר    ההורים רואים בתנ"ך אבן יסוד תרבותית והיסטורית ודורשים להחזירו למקומו הראוי במערכת החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il