X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למפלגה אין זכויות קנייניות בשם ובסמל [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
ביהמ"ש בשיעור דמוקרטיה לליכוד על היחס לביקורת פנימית
דחה את תביעת המפלגה לאסור על הליכודניקים החדשים להשתמש בשמה ובלוגו שלה: "במדינה דמוקרטית מוטב לו תעמוד המפלגה על המשמר בהענקת זכות טיעון ודיבור להלכי רוח שונים, אפילו אלה אינם בהכרח עולים עם הלכי הרוח הנוהגים בה במועד ספציפי"

"במדינה דמוקרטית מוטב לו תעמוד המפלגה על המשמר בהענקת זכות טיעון ודיבור להלכי רוח שונים, אפילו אלה אינם בהכרח עולים עם הלכי הרוח הנוהגים בה במועד ספציפי ובתנאי שאלה הולמים את מטרותיה". כך אומר (25.6.24) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליהו בכר, בדחותו את תביעת הליכוד נגד השימוש שעושה קבוצת "הליכודניקים החדשים" בשמה של המפלגה ובלוגו שלה.
מדובר בקבוצה קטנה של חברי ליכוד, הנאבקת נגד ההנהגה והכיוון של המפלגה בראשותו של בנימין נתניהו, ואשר חלק מחבריה סולקו מן המפלגה. הליכוד ביקש לאסור על ליאור מאירי ודן קלארמן לעשות שימוש כלשהו בשמו ובחלק ממנו ובלוגו הכולל את האות ל' המתנופפת ולהסיר את כל הפרסומים שכבר נעשו. המפלגה טענה שמדובר בפגיעה בסדרי הממשל הדמוקרטי, תוך הפרה של זכויותיה הקנייניות בשמה ובלוגו שלה, וכי הליכודניקים החדשים מבקשים לבצע השתלטות עוינת עליה.
בכר מציין תחילה, כי בית המשפט יתערב בענייניה הפנימיים של מפלגה רק במקרים קיצוניים כגון הצורך בדמוקרטיה מתגוננת. "אלא שלמרבה צערה של התובעת וכפי שיובהר עוד בהמשך, איננו מצויים במצב כה קשה ובלתי אפשרי בו הנתבעים מבקשים לקעקע את יסודות השיטה הדמוקרטית באמצעים דמוקרטיים כפי שמבקשת התובעת לטעון, אלא יותר מצב שבו מבקשים הנתבעים, וככל הנראה גם יתר חברי ההתארגנות, 'להשיב עטרה ליושנה' כפי מיטב הבנתם, מבלי כמובן להביע דעה פוליטית כזו או אחרת בעניין זה".
בכר קובע, כי לליכוד אין זכויות קנייניות בשם ובלוגו, והוא דוחה את כל החוקים עליהם ניסה הליכוד להסתמך. חוק המפלגות נותן לכל מפלגה רשומה את הזכות למנוע רישום של מפלגה נוספת באותו שם, אך אינו יוצר זכויות קנייניות. פקודת סימני המסחר מעניקה הגנה לטובין שאדם סוחר בהם - ועל מפלגות נאסרה במפורש פעילות כלכלית. הלוגו אינו יצירת אמנות הראויה להגנת חוק זכויות יוצרים.
עוד טען הליכוד, כי השימוש בשמו מהווה הטעיה של הציבור, העלול לחשוב שמדובר במסרים מטעמו. בכר אומר כי כל אדם רשאי לכנות את עצמו "ליכודניק", כולל מי שאינו חבר במפלגה זו, וכי הליכוד לא עומד בתנאים שנקבעו בפסיקה כדי לקבל סעד על-פי פקודת הנזיקין. עוד הוא דוחה את טענת הליכוד, לפיה הליכודניקים החדשים סוטים ממטרותיו ועקרונותיו: "אמירות ביקורת כנגד תנועת הליכוד כפי העולה מפוסטים שונים שפורסמו באתרי הליכודניקים החדשים אינם בהכרח מלמדים על סטייה מהמטרות שבחוקת הליכוד אלא יכולים בהחלט להוות ביקורת על האינטרפרטציה בקרב חברי תנועת הליכוד למטרות אלה ולאופן יישומן בפועל אך לא לעצם קיומן ונכונותן עבור הנתבעים.
"אִמרו אם כן מעתה, כי לא הוכח במאזן הסתברויות שמטרת הנתבעים הינה לשנות את מטרות
הליכוד כפי המופיעות בחוקת הליכוד ואולי נכון יותר לומר – נהפוך הוא. הנתבעים וחבריהם
בליכודניקים החדשים דווקא הראו כי הינם מעוניינים בקיום הנורמות העולות ממטרות הליכוד בחוקתו... עיון בראיות התביעה מלמד כי הנתבעים בהחלט רואים עצמם כחלק מתנועת הליכוד בכל הקשור עם מטרותיה אלה".
לבסוף אומר בכר, כי חברי מפלגה אינם חייבים להצביע בעדה בבחירות, ולכן פעילותם של הליכודניקים החדשים איננה סוס טרויאני כפי שטענה המפלגה; ומכל מקום, ההשלכות של התנהלות כזאת הן עניין למפלגה ולא לבית המשפט. הליכוד חויב בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את הליכוד ייצג עו"ד אבי הלוי, ואת מאירי וקלארמן - עוה"ד יובל יועז ואילן יונש.

תאריך:  27/06/2024   |   עודכן:  27/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש בשיעור דמוקרטיה לליכוד על היחס לביקורת פנימית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"שופט" או פוליטיקאי ??? ל"ת
מקום המשפח  |  27/06/24 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חתמה השבוע על שני הסכמים לתכנון ולהקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים הכוללים תתי מערכות לאחסון קפוא ולליקוט מוצרים בסביבת טמפרטורה נמוכה מאוד    צפי הסיום: ברבעון השני של 2025 וברבעון הראשון של 2026
מירב ארד
"ההזמנות בוטלו והתחזיות להזמנות חדשות נמוכות מאוד" לדברי אחד מבעלי המסעדות בגאורגיה
איציק וולף
שר הביטחון הנמצא בוושינגטון דן עם בכירים בבית הלבן בסוגיית היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה ושיגר איום לעבר חיזבאללה    גרמניה והולנד קוראות לאזרחיהן לעזוב את לבנון
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת ראלף רקח, המאכסנת 700 מפונים בשמונה מלונות בתל אביב, טוענת שהמשרד אינו משלם לה 22.3 מיליון שקל ושהיא על סף קריסה בשל כך; אומרת שהוא נוהג בצורה דומה מול מלונות נוספים
עידן יוסף
השרה מירי רגב דורשת מנתניהו למגן את הרכבת לשדרות במאות מיליוני שקלים בטענה שמדובר בסמל שלטוני    ראש העירייה אלון דוידי: "תפסיקו עם פתרונות החלם ותנו לנו לנצח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il