המקום בו אני עובדת הוא קבוצת חברות ולפיכך מכיל לא מעט נפשות עובדות. באחד הימים סיפר לי אחד מהעובדים בחברה, שהיא הנציגה של ESET NOD32 בישראל - קומסקיור (אנטי וירוס ואבטחת מידע), על התכתבות מעניינית בפייסבוק, ומיד עלו בראשי רעיונות על השימושים המגוונים בפלטפורמה הזאת ומיני דעות נוספות בעד ונגד.
הסיפור שלו התחיל בהודעה חשודה אך מעניינת שקיבל בפייסבוק, בה היה כתוב:
"שמי ג'ובני ואני מאיטליה, אני פונה אלייך כי אני מעוניין לדעת קצת יותר על מה שקרה עם הספינה (אירוע המשט), הסיבה שאני פונה היא כי אצלנו התקשורת היא פרו-טורקיה ואני רוצה לדעת יותר, אשמח לשמוע..."
מאחר שהבחור עובד בחברה העוסקת באבטחת מידע, הוא מיד החל לחשוד שמדובר במשהו לא בטוח, אז הוא החל לחקור על המשתמש - האם הוא אמיתי, האם יש לו חברים וכו' ולבסוף החליט להחזיר לו תשובה. הוא כתב לו שישמח לענות על כל שאלה וכך החלה האינטראקציה. התברר שהבחור האיטלקי היה בן 17, תלמיד תיכון ובטוח שבישראל רוכבים עדיין על גמלים.
התגלה בשיחה ביניהם שהתקשורת האיטלקית עיוותה את האמת עם חצאי תמונות וסרטונים, כאשר התשובה של עמיתי הייתה הפנייה ליוטיוב לסרטונים שצה"ל העלה. הבחור האיטלקי היה בטוח שבישראל תולים שלטים עם בקשת סליחה מטורקיה.
בקיצור, העולם הווירטואלי צמצם ב-5 שיחות כתובות פער ידע עצום ועכשיו לפחות יש עוד איטלקי אחד שיודע קצת יותר אמת על ישראל.
זה קוריוז חביב על הרשת החברתית "פייסבוק" אבל למעשה זו פלטפורמה נהדרת לפעולות שיווק שאינן כרוכות בהוצאות כבדות או השקעת מאמץ עילאי.
בעל עסק המעוניין לשווק את עצמו יכול בקלות רבה לפתוח עמוד בפייסבוק, לאסוף מספר לא מבוטל של חברים ולשגר להם מדי זמן קצוב חדשות, מבצעים, דברים מעניינים וכו'.
כמה דברים בסיסיים שכדאי לדעת על הפייסבוק כדי להשיג תוצאות:
1. ראשית כדאי לצבור ידע בסיסי על הפלטפורמה הזאת כדאי להוציא ממנה את המרב. במדריך המצוין הבא ניתן למצוא את התשובה לשאלות השכיחות לגבי הפייסבוק, מומלץ בחום לעבור עליו בעיון, ניתן למצוא שם את ההבדל בין עמוד אישי, קבוצה ודף מעריצים, קידום ממומן ומיני טיפים טכניים יותר וטכניים פחות, אך בהחלט מומלץ לפחות להציץ:
[קישור]
2. כאשר מעלים ידיעות לא להגביל אותן למבצעים או לפרסומת זועקת. יש לשלב את ה"פרסומות הזועקות" בהודעות אינפורמטיביות: נתקלתם במשהו מעניין ברשת - שתפו את חבריכם, קרה משהו מעניין או טוב בעסק - שתפו, זה יופי של יחסי ציבור!
3. ניתן להפיק מהפעילות בפייסבוק פגישות עסקיות. אחד מחבריי בפייסבוק הבחין בכמה מהפוסטים (הודעות) שלי והתחלנו להתכתב בצ'אט בפייסבוק ולאחר מכן עברנו למייל ולבסוף נפגשנו בעולם האמיתי כדי לראות אם החברה שלי יכולה לספק לו שירותי קידום ושיווק. כדאי לציין שפגשנו אדם מקסים ועובדה זו בפני עצמה מספיקה, הכרנו את העסק הייחודי שלו, הוא שמע עלינו והמליץ למכריו ויצא מזה רק טוב.
לסיכום, אי-אפשר להתעלם מהרשת הגדלה הזאת, בהחלט ניתן לנצלה לתועלת עסקים ויהיה זה בזבוז לא לעשות זאת. השוק מתמלא בקורסים העוסקים בפייסבוק באופן ספציפי, יש מה ללמוד בתחום והוא בהחלט מעניק לרבים מקור פרנסה.
כדאי להצטרף.