X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מותר (וכדאי) לחייך גם כשמדברים על כלכלת המשפחה
▪  ▪  ▪
בכל חיוב אשראי משפחתי יש מלכודת דבש אחת לפחות [צילום: מועצת הדבש]

שנה חדשה עומדת בפתח ומעניקה לנו הזדמנות להתחיל מחדש גם בתחום כלכלת המשפחה. חגי תשרי כוללים מגוון מנהגים אשר ניתן למצוא זיקה בינם לבין ההתנהלות הכלכלית שלנו, אם מסתכלים עליהם עם חיוך והרבה הומור, ומה יותר טוב מלהתחיל שנה חדשה עם צחוק בריא?
חודש הסליחות - חודש אלול הוא החודש שמגיע לאחר החופש הגדול, שבו הוצאנו סכומים נאים על העסקת הילדים, החופשה המשפחתית, ההוצאות שגדלו ואף ההצטיידות לבית הספר. בחודש זה, רגע לפני שחיוב האשראי על הקניות לחג יורד, הגיע הזמן לחשבון נפש ולבקשת סליחה ממנהל הבנק על המינוס שהולך וגדל.
חשבון נפש - חודש אלול הוא זמן לחשבון נפש. זהו הזמן שבו אנו מגלים כמה עולה לגדל כל ילד, כמה אנחנו מוציאים ומכניסים פר נפש במשפחה ומתי נצטרך לשלוח את הילדים לעבוד כדי לכסות את החובות.
ימים נוראים - בחודש תשרי, הימים שבין הראשון לעשירי בחודש הם ימים נוראיים, אך עבור מחויביי האשראי בשני לחודש, מדובר במצב שחוזר בכל חודש ומתאר את הימים שבין ירידת האשראי ועד קבלת המשכורת.
צום ותענית - הימים הנוראיים הם ימי צום ותענית, שכן בשל חיוב האשראי המתקרב, רבים נוטים להמעיט בהם בקניות. דווקא בימים אלו יצוצו מכל עבר הסיילים המשתלמים ביותר שיענו את נפשם של הקונים עד ליום שאחרי המשכורת.
תשליך - מנהג יהודי זה נועד לסייע לנו להיפטר מחטאינו ולהשליך אותם לים. בשוטף, מנהג התשליך קשור באופן הדוק לכלכלת המשפחה שכן את הסיבות למינוס אנו נוטים להשליך על בני המשפחה האחרים בכדי לנקות את עצמנו מחטאינו הכלכליים ולהרגיע את המצפון.
דבש - בכל חיוב אשראי משפחתי יש מלכודת דבש אחת לפחות - אותה התחייבות מפתה שהפכה לשורת חיוב קבועה בכרטיס האשראי שאיננו צריכים באמת. הקשר נוסף של דבש לכלכלת המשפחה נובע מעיקרון המידתיות. מי שניסה לאכול דבש בכפית הרגיש בחילה כבר בכפית השלישית. הדבר דומה לשימוש בכסף שללא מידתיות עשוי להוביל אותנו למצב לא נעים ולחולי כלכלי.
תפוח - בחגי תשרי יש מקום של כבוד לתפוח, בפ' דגושה, אך בכלכלת המשפחה העמית בעל הפ' הרפה מככב בתארו את מידת החוב אותה הספקנו לצבור על השנים.
כפרות - את מנהג הכפרות נהוג לבצע עם כסף שהולך לתרומה, ואיננו יכולים ליהנות ממנו. רבים נוהגים לקיים מצוות כפרות בכל משכורת 13, הבראה או בונוס אותו הם מקבלים ותורמים את הכספים הללו ישירות לבנק לכיסוי הריביות על המינוס.
שנהיה לראש - אחת הברכות המשמעותיות בחג מאחלת לנו להיות לראש ולא לזנב. את הברכה הזו ניתן לפרש בשני מובנים - האחד, שנוביל כלכלית ונראה אפילו לוורן באפט איך מרוויחים בגדול, ומנגד שנתחיל לחשוב בצורה רציונלית על כלכלת המשפחה ולא נתפתה אמוציונלית לכל זוג מגפיים במבצע.
מגורים בסוכה - זה התחיל ממצווה, אך כיום זוגות צעירים רבים נאלצים להקים לעצמם אוהל או סוכה בחצר הבית של ההורים בשל הקושי לממן משכנתא. אומנם לא שוס גדול בתור דירה ראשונה, אבל לפחות היא מגיעה עם 4 כיווני אוויר.
שתהיה שנה של צמיחה, התנהלות נכונה ושמחה!

הכותב הוא מנכ"ל חברת "יבולים" המתמחה בייעוץ פיננסי למשפחות ועסקים.
תאריך:  04/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עיקרון המידתיות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהגי חודש תשרי במבט כלכלי הומוריסטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס מוקדי
גם אם הבאנו חידושים אדירים בחשיבותם לעולם, וגם אם בבדידותנו שרדנו אלפי שנה, היום אין מקום לבידוד הזה    הוא יכול רק להביא עלינו שואה - כשהאחראית העיקרית לכך היא תפישתנו העיקשת את עצמנו, כעם לבדד ישכון
דודו אלהרר
ההיסטוריה היהודית מכירה אנשים שמסרו נפשם על קידוש השם ולא חיללו את השבת    אולי המחרימים האלה, שחקני התיאטרון, הבמאים והמחזאים, מתכוונים למסור את נפשם ובלבד שלא לעבור את הקו הירוק? איזה "קידוש" יהיה זה? אולי "קידוש השמאל" שנשתבשה עליו דעתו? עד לשם הרחיקה השפיות?
עמוס עמירן
התקופה האחרונה הייתה תקופה קשה למדי עבורי - לא, זה לא רק החום הכבד שהיה במקומותינו בחודש אוגוסט; זה משהו עוד יותר מעיק ובעייתי - "מסמך גלנט"
גורי גרוסמן
כדי למוטט את שלטון החמאס, השלנו עצמנו כי מבצע עופרת יצוקה והידוק הסגר על תושבי הרצועה יביא להפלת השלטון החמאסי ויסלול את הדרך, על כידוני צה"ל, לרשות הפלשתינית לתפוס שם את השלטון
יגאל לביב
השבר שפקד את ישראל לאחר ההרג בעזה לפני שנתיים, וגל ההתנגדות לכיבוש הישראלי שכבש את כל בירות העולם, הביא את מנהיגי המדינה ללא יוצא מהכלל להבין כי ללא מסיכת רודף השלום, העולם לא יאפשר לה להמשיך בדרכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il