X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יונה ברגור ד"ר למערכות הנדסיות כלכליות על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חוכמת המדינאות היא להבטיח דמעות של אושר ולמנוע דמעות של אובדן ועצב, לעשות שלום לפני המלחמה הבאה, ולא לבכות עם כולם על הרוגי המלחמה שהייתה שיעור מוסר מחילוץ הכורים בצ'ילה
▪  ▪  ▪
אנושיות במיטבה. חילוץ הכורים מצ'ילה ואיחוד המשפחות [צילום: AP]

בשלוש בלילה חשתי אי-שקט. התעוררתי, הפעלתי את הטלוויזיה, וחוויתי את סיומה המוצלח של יממה שבה עיני העולם היו נשואות אל רשתות הטלוויזיה. הן לא דיווחו על מלחמות והרוגים, לא כיסו אירועי התרסקות ותאונות, לא הביאו לסלון שלנו פושעים שחיסלו עוד קבוצת אנשים. זו הייתה היממה של צ'ילה, מדינה בלתי חשובה שאיננה מככבת בכותרות העיתונות הבינלאומית, אבל ממשלתה ועמה הביאו לשיא את תחושת ההזדהות עם כורים אלמונים. זו הייתה יממה שבה התגלתה רוח הסולידריות הבינלאומית, בזכות האנושיות הטבועה, למרות הכל, בנפשם של בני אנוש. זו הייתה יממה, שבה הבנו ששיא הטכנולוגיה זה לא רק היי-טק ומטוסים חמקנים, אלא גם קידוח לעומק שש מאות וחמישים מטר ותא חילוץ, כאילו פרימיטיבי, המופעל על-ידי גלגלת וכבל.
אמריקה הלטינית התגלתה בכל אנושיותה, בכל יכולותיה בשעת חירום, בכל גילויי האחריות של המנהיגות הפוליטית. והעולם נשבה בקסמי מבצע החילוץ. באפגניסטן הורגים, בעירק מתנקשים, מאירן יוצאת בשורת שמד, בישראל מקדמים חוקים גזעניים. בצ'ילה חגגו את החגיגה האמיתית של ההומניזם הצרוף.
אנו, אשר נולדנו לפני מלחמת העולם השנייה, חווינו את הנוראה מכל המלחמות ואת האסון הנורא מכל לעמנו. עברנו את מלחמות קוריאה, ווייטנאם. עקבנו אחרי המלחמות בפוקלנד, באפגניסטן, בעירק; ובצ'צניה, ואחרי כיבוש טיבט בידי סין. השתתפנו במלחמות האזרחים בלבנון, וביכינו את חללי מערכות ישראל. חרדנו מרצח אנואר סאדאת, ועדיין לא החלמנו מרצח יצחק רבין. אנחנו זוכרים את רציחות מרטין לותר קינג והאחים קנדי, ואת כל שאר המאורעות האלימים בשבעים השנים האחרונות.
מגיע לנו להתרפק על יום ה-13 באוקטובר 2010. עם כל העולם עצרנו את נשימתנו, כאשר עוד כורה צ'יליאני הועלה אל פני האדמה. העולם נוכח לדעת שעדיין קיימות חמלה אנושית ואחריות ממלכתית. לפתע נוכחנו שניתן לקיים עולם שבו שיקולי ממון אינם קובעים תמיד את המדיניות, מחיר החיים והחופש אינו נמדד בשיקולי כדאיות, והתעלות הנדסית אינה חייבת לבוא לידי ביטוי בעוצמה צבאית. הרעות והנאמנות והאומץ, שהרכיבו את הסיפור האנושי המדהים הזה, הם ששבו את לבנו. ובעיקר - זו התקווה, שהחזיקה את הכורים והעניקה עוצמה למקבלי ההחלטות במדינה הזו. זו הרי אותה תקווה שחייבת להיות גם מנת חלקם של העם הישראלי והעם הפלסטיני.
ואנו, שצפינו בהתרגשותן של הרעיות הזוכות לשוב בעליהן, של האימהות המתרפקות על כתפי ילדיהן, של הילדים הבוכים בשוב אביהם הביתה ממצולות קבר, ושל תפילות ההודיה המבטאות אמונה וחמלה, אנו צופים כבר יותר משלוש שנים בתמונותיהם של אביבה ונועם שליט, אשר עדיין מצפים שראשי המדינה יואילו בטובם להחזיר את יקירם גלעד הביתה, משבי החמאס האכזרי.
ואל תגידו לי שכולנו רחמנים בני רחמנים, ולבנו כואב על כל אדם אשר חייו קופחו בשל הסכסוך הנמשך. אל תטיפו לי שאנחנו כואבים את כאבם של אביבה ונועם שליט ומתייסרים בשל גורלו של גלעד. אין מחילות בזכות דמעות על יגונם של הנפגעים. חוכמת המדינאות היא למנוע קברי אחים, להבטיח חיים - ולא להתאבל על המתים. חוכמת המדינאות היא להבטיח דמעות של אושר ולמנוע דמעות של אובדן ועצב, לעשות שלום לפני המלחמה הבאה, ולא לבכות עם כולם על הרוגי המלחמה שהייתה.
היו ברוכים, בני העם הצ'יליאני ונשיאו, על שהענקתם לנו יממה של השראה, והזכרתם לנו איך אנחנו צריכים להתנהל - גם באזורנו.

תאריך:  17/10/2010   |   עודכן:  17/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'י-צ'י-צ'י - לה-לה-לה - הפלא ופלא!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד קשקשן אכול שנאה עצמית
גכע  |  18/10/10 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
"אני שומעת על קשישים מופקרים, שהילדים שלהם מודים לאלוהים שיש לאבא שלהם פיליפינית    נוח לכם לחשוב שאין לי תחליף, אבל אתם יודעים ואני יודעת שיש"...
אורי אבנרי
"מדינת לאום"... "העם היהודי"... התביעה להכרה במדינה... בלה-בלה-בלה...    מכשירים "מתוחכמים" לביצוע הפלה של המו"מ לשלום
עפר אטיאס
שאלת הקלון היא הסוגייה המרכזית בה נדרש בית המשפט להכריע בגזר דינו של חבר הכנסת הנגבי
אלישע פורת
המלחמה על ההתקבלות, בין תרגומו של י"א טריווש לתרגומה של לאה גולדברג ל'מלחמה ושלום' של ל"נ טולסטוי
אורן קאשי
ההתנשאות, ההתעשרות, הנהנתנות, היהירות, הזחיחות, ההפקרה והשקרים בקבר יוסף, הפגיעה ברא"ל אשכנזי    אהוד ברק בדרך לרסק את מפלגת העבודה    ברק, סיים העבודה, תרתי משמע - ולך, לך מעלינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il