X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סקירה על מנועי החיפוש ברשת האינטרנט, יתרונותיהם, חסרונותיהם, הרווחים העולים מהם ועוד
▪  ▪  ▪
גוגל. הפורטן המוביל [צילום: AP]

קידום אתרים בארץ - רק בגוגל
כמשתמשים באינטרנט, אין כמעט יום שבו אנו לא משתמשים בגוגל, מנוע החיפוש המוביל והגדול ביותר בעולם. רוב המשתמשים הישראלים מגדירים את גוגל כדף הבית ואחרים פשוט משתמשים במנוע החיפוש בצורה גורפת. מעל ל-90% ממשתמשי האינטרנט בארץ משתמשים בגוגל כמנוע החיפוש העיקרי שלהם, בעוד שפחות מ-10% משתמשים במנועים המתחרים (בינג ויאהו), וזאת מכיוון שאינם יודעים להחליף את ספק החיפוש שלהם בדפדפן אקספלורר.
כמעט מתחילת הקמתם של מנועי החיפוש באינטרנט, הבינו בעלי עסקים ובעלי אתרים את היתרון המשמעותי והפוטנציאל הטמון בשוק, והחלו למצוא דרכים להגיע לראש התוצאות. מנועי החיפוש של פעם היו טקסטואליים והסתמכו על כמות מילות מפתח בעמוד נטו, לכן לא היה קשה להגיע למקום ראשון.
ככל שהזמן עבר, גוגל קבע עצמו כמנוע החיפוש השולט וקידום אתרים קיבל צורה חדשה ועלה שלב. בין השנים של אז והיום יש שנות אור של פיתוח והשקעה של מאות מיליארדים כדי להביא לנו אך ורק תוצאות רלוונטיות וכמה שיותר מהר.
חברות ועסקים זיהו את הפוטנציאל הטמון במנוע החיפוש של גוגל
כולנו משתמשים במנועי החיפוש ובעלי עסק יודעים זאת. ככל שמנוע החיפוש התפתח, כך גם תחום קידום האתרים בארץ, ולכן תחום שאז היה בעל מודעות ציבורית נמוכה ותקציבים זולים, הפך להיות שירות יקר מאוד, המקבל תקציב נכבד מתוך התקציב הפרסומי של חברות ובעלי עסקים.
מגוון הכלים שגוגל מציעים לבעלי עסקים מעניק לגוגל יתרון משמעותי על פני המתחרים (בינג ויאהו). מודל הקידום הממומן (PPC) וכלים כמו 'גוגל אנליטיקס' וכלי מנהל האתרים, מהווים היום אבני יסוד אצל מרבית בעלי האתרים בארץ. בעוד שכלי מנהל האתרים מעניק לנו נתונים פנימיים וטכניים על אתרינו, כגון כמות קישורים נכנסים, מילות מפתח חשובות, כמות דפים שנסרקים בכל יום וכולי - גוגל אנליטיקס מעניק מידע פרטני וממוקד על כל נושא התנועה לאתרינו, קישורים נכנסים, מילות מפתח פופולריות, עמודים פופולריים, זמן שהייה בעמוד ספציפי באתר, אחוז נטישה ועשרות נתונים אחרים. כל זאת ועוד, בכדי שבעלי האתרים יוכלו לנתח בצורה מקיפה את כל התנועה הנכנסת לאתריהם, כדי לייעל את האתר ולמקד אותו, ובכך להניב יותר תנועה ממוקדת שתניב רווח ותתבטא במכירות.
גוגל מעניק יחס המרה מהגבוהים שיש היום בפרסום
כיום, מנוע החיפוש של גוגל מניב יותר רווחים מאשר באנר באתרי חדשות או בשיטות פרסום קונבנציונליות, וזאת מכיוון שהוא מביא תנועה נקייה וממוקדת של קהל היעד שלנו לאתר, ולא מביא תנועה ריקה ולא רלוונטית, כגון שימוש בבאנר או מודעה בעיתון.
בקידום אתרים ישנם מאות של משתנים המשפיעים על דירוג האתרים השונים בגוגל, וכיום יש קורסים מקצועיים המלמדים ומכשירים אותנו להיות מקדמי אתרים ובכך ליישם את העקרונות שעל פיהם גוגל מדרג את אתרינו.
קורס קידום אתרים כצורך לקיום סטנדרטים לעבודה תקינה
מכיוון שגוגל נשאר 'קופסה שחורה' ואנו יכולים לראות תוצאות רק לאחר מעשה, כמעט כל מקדמי האתרים החדשים מתבססים על ידע קודם של המומחים בארץ ועל מחקרים שנעשו במהלך השנים ברחבי העולם. מכיוון שניתן לראות תוצאות רק לאחר מעשה וישנו היעדר של תוצאות ישירות, תחום זה נפתח לשרלטנים ולרמאים אשר הגדירו את עצמם כמומחים לקידום אתרים וגרפו קופה לא קטנה על חברות קטנות וגדולות כאחד. רק לאחר שהמומחים האמיתיים מהתחום דרסו רגל והרימו סטנדרט עבודה תקין, התחום קיבל את הפנים המקצועיות שיש לו כיום, והשירות נעשה יקר כתוצאה מהדרישה העולה בכל שנה למקדמי אתרים.
קורס קידום אתרים מסייע לחנך את מקדמי האתרים של העתיד איך לעבוד תחת תהליך עבודה תקין ובהתאם לעקרונות הנכונים, תוך מתן שקיפות מלא ללקוחות ולבעלי העסקים המעוניינים לרכוש את השירות; ככל שמעוניינים יותר, כך הקורסים מתמלאים. ההיגיון הוא פשוט: ככל שגוגל מתפתחים, כך גדלה הדרישה להגיע למקום הראשון ועוד עסקים מצטרפים לתחרות, החל בקידום ממומן (PPC) ועד לקידום אתרים אורגני, בעלי העסקים זקוקים למקדמי אתרים.
כאשר אנו מסתכלים על השנתיים האחרונות בפרט, יש פער עצום בין מנועי החיפוש, וגוגל תפסו תאוצה ונמצאים במקום הראשון, החל בשירותים שהחברה מעניקה למשתמשים ועד לרלוונטיות והדיוק של מנוע החיפוש.
קידום אתרים בארץ נעשה בעיקר בגוגל, וקידום אתרים בגוגל הפך להיות תחום נחשק, קורסים מתמלאים די מהר וחברות שולחות עובדים לעבור הסבה מקצועית למקדמי אתרים, כדי לגדל צוות קידום אתרים מבפנים ולחסוך את התקציב העצום שחברות אחרות מוציאות על קידום אתרים כחלק מהתקציב הפרסומי. אם כי גם הכשרה זו אינה זולה כל-כך, מחירי הקורסים בארץ נעים בין 14,000-6,600 שקל, תלוי היכן לומדים. בכל קורס שמים דגש על עקרונות חשובים אחרים, ובעיקרון כל הקורסים בארץ מלמדים את אותו בסיס.
קורס קידום אתרים כמו זה, קבע סטנדרט חדש לתחום ואילץ את השרלטנים והחובבנים לעמוד בסטנדרטים אלו, או פשוט לפשוט את הרגל. הלקוח הישראלי אינו פראייר, על אחת כמה וכמה בתקציבי ענק. אם חשבתם שקידום אתרים הוא בניית קישורים נכנסים לאתרכם ותו לא, אז נפלתם קורבן לשרלטנות המדוברת. קידום אתרים מורכב ממאות משתנים המשפיעים על תוצאות החיפוש, חלקם בידיו של מקדם האתרים וחלקם בידיהם של מתחריו ושל גוגל.
  • במאמר הבא אכתוב על ההבדלים בין קידום אתרים ממומן לקידום אתרים אורגני.

קידום אתרים
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קידום אתרים - משחר מנועי החיפוש ועד 2010
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב בר-און
כשאנשים מביטים כלפי מטה, אל יואל שרון, השרוע באופני היד שלו ומכוון אליהם מצלמת-קסדה, המחסומים נופלים והמילים קולחות. חמוש באופניים הללו עזב שרון את תפקידו כמנהל עמותת 'אתגרים' ויצא לחרוש את הארץ, לצורך הפקת הסדרה 'המדינה שבדרך', שמשודרת בחמישי בערב    לכל השאלות המטרידות נמצאו במסע הזה תשובות, אבל יש כמה מסקנות מפתיעות
עליס בליטנטל
ברטולד ברכט (1956-1898), מגדולי מחזאי המאה ה-20, התווה במחזותיו סגנון חדש ולא מקובל, את טכניקת ההזרה, הניכור, בגלל האמביוולנטיות שיצק בדמויותיו. אך למעשה, הקהל אינו חש ניכור כלפיהן, אלא דווקא מזדהה איתן. בין אם זו אימא קוראז' שמקריבה ילדיה במלחמה כדי לשרוד, וכך גם ב'אופרה בגרוש', 'הנפש הטובה מסצ'ואן' - שאף היא מוצגת כעת בתיאטרון הקאמרי, וכן הלאה
צילה שיר-אל
ילידי השבוע נמצאים בתקופה של עשייה מרובה, בה הם יכולים להגשים שאיפותיהם    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
מיכל שפר מיכאלי
סיפור קצר מהחיים ממחיש כיצד ניתן באמצעות הדרכה, קבלה ואבחון נכון של הבעיה להבין את הדרך אל ילדך מבלי לתייג, לכעוס ולהחליט "הילד סובל מבעיית קשב"! והבשורה המשמחת: הפתרון הוא לא רק רטלין
יורם דורי
תגלית מסיור בעיר הגדולה: תל אביב של פעם (בעיקר של שנות העשרים) הייתה ממש שלוחה של אודסה    יורם דורי בינות ברונפמן, דיזנגוף וביאליק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il