X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתוח הטכני הוא בעצם ניתוח של הפסיכולוגיה של המשקיעים ושל הדרך בה הם מקבלים החלטות מתברר כי ניתן לשפר את הסיכויים לחזות נכון את מה שצפוי לקרות על-ידי הבנה של דרך המחשבה ואופי התגובה של משקיעים בקבלת החלטותיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ניתוח טכני הוא כלי המאפשר לשפר את הסיכויים לחזות נכון מה צפוי לקרות למחיר הנכס סחיר כלשהו בעיקר על סמך התנהגות המחיר בעבר.
ניתוח הטכני הוא בעצם ניתוח של הפסיכולוגיה של המשקיעים ושל הדרך בה הם מקבלים החלטות. מתברר כי ניתן לשפר את הסיכויים לחזות נכון את מה שצפוי לקרות על-ידי הבנה של דרך המחשבה ואופי התגובה של משקיעים בקבלת החלטותיהם.
את הניתוח הטכני החל לפתח כתב כלכלי אמריקני בשם צ'ארלס דאו שהקים אחר כך ביחד עם אדוארד ג'ונס את חברת דאו ג'ונס. הם גם הרכיבו את מדד הדאו ג'ונס הקרוי על שמם. דאו טען שניתן לחזות מה יקרה בין השאר באמצעות התבוננות בנקודות שיא ושפל של מחיר הנכס ובעזרת בחינת "מחזורי המסחר" כלומר כמות הסחורה העוברת מהמוכרים לקונים. מאז התפתח מאוד התחום והוא כולל התייחסות לנקודות "תמיכה והתנגדות", "יחס פיבונאצ'י" , "תיאוריית גלי אליוט", "מתנדים שונים ומגוונים" כמו גם "תבניות של צורת הגרף וסוג הגרף", מחזוריות ועוד.
נקודות שיא ושפל
כדי להבין את הניתוח הטכני ובמיוחד את נקודות השיא והשפל יש לזכור תמיד שהמחיר נקבע על-ידי מלחמה מתמדת בין קונים למוכרים. כאשר יש עודף של קונים המחיר עולה וכאשר יש עודף של מוכרים המחיר יורד.
נקודת שפל היא נקודה בה הגרף עובר מירידה לעלייה או לחילופין השוק עובר מעודף של מוכרים לעודף של קונים. כמובן שלא מדובר בקונה או מוכר בודד אלה בממוצע של כל הקונים והמוכרים גם יחד. חשוב לבחון את נקודת השפל שבאה אחרי, אם היא גבוהה יותר אז משמעות הדבר היא שהקונים לא המתינו שהמחיר ירד לרמה הקודמת כדי לקבל החלטת קנייה והיו מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר ולהתגבר על המוכרים. נקודות שפל המסודרות בסדר עולה יצביעו על כניסת כסף לשוק מצד הקונים ונקודות שפל המסודרות בסדר יורד יצביעו על יציאה של כסף.
נקודת שיא היא נקודה בה הגרף עובר מעלייה לירידה או לחילופין השוק עובד מעודף של קונים לעודף של מוכרים. חשוב לבחון את נקודת השיא שבאה אחרי, אם היא גבוהה יותר אז משמעות הדבר היא שכדי לשכנע את המוכרים למכור, היה צריך המחיר לעלות יותר מהרמה הקודמת כלומר רק שער גבוה יותר שכנע את המוכרים להיפטר מהסחורה שלהם.
לפיכך נקודות שיא המסודרות בסדר עולה מרמזות על כניסת כסף לשוק מצד המוכרים כמו שנקודות שיא יורדות יצביעו על יציאה של כסף מהשוק.
בואו נתבונן בהתנהגות מדד המעוף מתחילת הירידות בספטמבר 2007 ועד היום.
הירידות התאפיינו בנקודות שיא ושפל יורדות שנמשכו עד ה-20 בנובמבר 2008 כאשר המעוף הגיע לשפל של 592 נקודות. והם מצביעות על עודף המוכרים שגרמו למפולת.
לאחר תקופה של התייצבות שנמשכה עד סוף מרס 2009 החל מדד ת"א 25 בעלייה ונקודות השיא והשפל המסודרות בסדר עולה מצביעות על כניסת כספים לשוק המניות.
לסיכום, הבסיס של הניתוח הטכני בנוי על התבוננות בנקודות השיא והשפל. כאשר השוק עולה נצפה לראות את נקודות השיא והשפל מסודרות בסדר עולה וכאשר מחיר הנכס יורד נצפה לראות את נקודות השיא והשפל מסודרות בסדר יורד.
אתם מוזמנים לעקוב אחר הטור. בעתיד אכתוב על הזדמנויות השקעה וגם אמשיך להסביר על הניתוח הטכני ואסביר כיצד מתבוננים במחזורי המסחר, מהם נקודות תמיכה והתנגדות, כיצד ניתן להעריך את גודל התיקון בעזרת יחס פיבונאצ'י ועוד.

הכותב הוא מנכ"ל תטא 1 בית השקעות וניירות ערך בע"מ, חברה לניהול השקעות באמצעות אסטרטגיות גידור. כל הפועל על-פי הרשום עושה זאת על אחריותו בלבד.
תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהו ניתוח טכני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הנבואה ניתנה לשוטים אמרו חכמנו
בני בנקר  |  19/11/10 12:07
2
ניתוח טכני - הסתברות
מורן נתן  |  21/11/10 12:40
3
ניתוח טכני חכם
אסי נחום  |  3/02/11 17:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר לנדוי
מה אפשר לעשות כדי לא להיכנס לסטטיסטיקה?
יוסף קנדלקר
בסרטים של פעם הכל היה ברור. היה טוב והיה רע. הטוב ניצח והרע חטף מכות    היום הרע מנצח והטוב חוטף
איתן קלינסקי
לאחר מלחמתם הצודקת של הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אני מניח אתגר לפתחם של ארגוני הסטודנטים בכל הארץ להיות החלוצים במאבק נגד תופעת הסחר המביש בעובדי כפיים על-ידי חברות כוח-אדם
קיריל הדר
עלינו להתנגד לאג'נדות ולרעיונות פשיסטיים, ולחקיקה אפלייתית על בסיס גזע ועל בסיס פוליטי, היום, כאן ועכשיו, לא כשהמחוקק הפשיסט יהיה עם 30 מנדטים!
ראובן לייב
עם ארגון "חברים לרפואה", העושה עבודת קודש, נמנים מתנדבים מכל רחבי הארץ שנרתמים לעזרת חולים ונכים שידם אינה משגת את התרופות היקרות ואת הטיפולים הדרושים להצלת חייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il