X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לילה גילברט עמיתה במכון הדסה מכון הדסה
בלוג/אתר רשימות מעקב
הנוצרים במדינות המזרח התיכון סובלים מטרור ומשפיכות דמים המביאים אותם להגר מארצותיהם. רציחות, אונס, הכאות, סחיטות, שריפתם וחילולם של בתי תפילה והפעלת אלימות מצד ההמון הם צורות אלימות המוכרות היטב. אלימות אנטי-נוצרית זו מעוררת תהיות באשר למסקנות שאליהן הגיע הסינוד לבישופי הכנסייה הקתולית במזה"ת, שכינס האפיפיור בחודש שעבר בוותיקן.
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
האיסלאם הרדיקלי הוא הפיל בחדר כלי הקודש בסינודוס. ערבים נוצרים אינם מעוניינים למתוח ביקורת על עמיתיהם הערבים, וקיים לחץ אינטנסיבי בעולם המוסלמי להטיל את האשמה על ישראל, על היהודים ועל המערב הנוצרי.

"קודם אנשי יום השבת ואחר כך אנשי יום ראשון". גרפיטי כזה ניתן לעתים למצוא בשכונות מוסלמיות במזרח התיכון. "אנשי השבת" הם כמובן היהודים, שכיום כמעט שאינם מצויים בארצות האיסלאם. עתה "אנשי יום ראשון" - הנוצרים - נמצאים על הכוונת, וגם הם נמלטים בקצב מדאיג. בארצות שבהן קיים רוב מוסלמי שתי הדתות אינן רצויות מטעמים של אידיאולוגיה מוסלמית - ג'יהאד, כלומר מלחמת קודש, נגד הכופרים.
התקפות הטרור האחרונות נגד נוצרים בעירק כיוונו את הזרקורים לגורלם המיוחד במזרח התיכון. אלה סובלים מטרור ומשפיכות דמים המביאים אותם להגר מארצותיהם - תהליך הדומה שתי טיפות מים ליציאתם של היהודים מארצות ערב לפני חצי מאה. רציחות, אונס, הכאות, סחיטות, שריפתם וחילולם של בתי תפילה והפעלת אלימות מצד ההמון הם צורות אלימות המוכרות היטב ליהודים שעזבו. בינתיים, אלימות אנטי-נוצרית מעוררת תהיות באשר למסקנות שאליהן הגיע הסינוד לבישופי הכנסייה הקתולית במזה"ת, שכינס האפיפיור בחודש שעבר בוותיקן.
למרות המציאות האלימה בשטח, שבה ידם של טרוריסטים איסלאמיים היא על העליונה, הבישופים של הסינוד בחרו למקד את תשומת הלב ב"כיבוש הישראלי" של שטחים פלשתינים. לתדהמתם של הישראלים, של הקהילה היהודית הרחבה יותר כמו גם של קבוצות וארגונים נוצריים, לא הזכיר הסינוד את מי שבאמת נוקט אלימות מתמשכת נגד נוצרים. כפי שהעיר הנזיר הישועי ריימונד ג'יי. דה-סוזה: "האיסלאם הרדיקלי הוא הפיל בחדר כלי הקודש בסינודוס. ערבים נוצרים אינם מעוניינים למתוח ביקורת על עמיתיהם הערבים, וקיים לחץ אינטנסיבי בעולם המוסלמי להטיל את האשמה על ישראל, על היהודים ועל המערב הנוצרי. הנוצרים במִילְיֶה זה חוששים להיחשב בוגדים, אם יעמדו על זכויותיהם באופן נחרץ מדי".
ארגון אל-קאעידה "הגיב" על המסר של הבישופים הקתולים במסר משלו. ב-31 באוקטובר פרצו שמונה טרוריסטים לתוך הכנסייה הסורית הקתולית "גבירתנו של הישועה" בבגדד, בדיוק כשהכומר ווסים סביח סיים את המיסה שלו. כשהחלו התוקפים לירות, השתטח הכומר על הרצפה והתחנן בפניהם כי יחוסו על חייהם של בני קהילתו. תוקפיו השתיקו אותו ברוביהם. את יתר בני הקהילה הם החזיקו כבני ערובה, בתובעם את שחרורן של שתי נשים מוסלמיות, שכביכול מוחזקות בידי קופטים נוצרים מצריים. צוות של כוחות הביטחון העירקיים ניסה להתערב, אך בתגובה, השליכו הרוצחים רימונים לתוך הקהל והפעילו חגורות נפץ. סך כל ההרוגים הגיע ל-57, ובכללם שני כמרים. הארגון פרסם עלון שבו נכתב כי "כל המרכזים הנוצריים, ארגונים ומוסדות, מנהיגים וצאן מרעיתם הם מטרות לגיטימיות". בימים שלאחר מכן, המשיכו הטרוריסטים בהתקפות מילוליות נגד הקופטים המצריים -המהווים כ-10 אחוזים מן מאוכלוסייתה של מצרים והנתונים ללחץ הולך וגובר. ישראל אפילו לא הוזכרה במנשר.
כפי שכתב ג'משיד צ'וקסי בכתב העת "פוריין פוליסי": "הטבח בבגדד הוא רק הדוגמה הבולטת ביותר לאפלייתם הגוברת ולרדיפתם של הקהילות הנוצריות בעירק ובאירן. אלו נמצאות בעיצומה של הגירה מסיבית שאין לה תקדים בעידן המודרני, כשהם ניצבים בפני גל עולה של מיליטנטיות איסלאמית ושל שוביניזם דתי השוטף את האזור". באירן שני כמרים פרוטסטנטים - שנעצרו בגל מעצרים של אחרי הבחירות - צפויים לעונש מוות. כומר אשורי נעצר שם גם הוא בפברואר השנה וצפוי לעמוד למשפט.
האבסורד במיטבו
מה שמבליט עוד יותר את האבסורד שבהכרזת הסינודוס הוא כי התקפות המוסלמים על הנוצרים מתפשטות הרבה מעבר למזה"ת. ב-12 בנובמבר דיווחו שידורי הרדיו של ה-בי.בי.סי. של דרום אסיה כי בית משפט פקיסטני דן למוות בתלייה את אסיה ביבי בת-45, נוצרייה, אם לחמישה. פשעה היה חילול הדת. נטען כי אחרי שהגישה מים לעמיתים מוסלמים שלה לעבודה, והללו דחו אותם בטענה כי המים אינם נקיים, התפרץ ויכוח שבמהלכו לכאורה העליבה ביבי את הנביא.
המקרה של ביבי הוא הפעם הראשונה שנידונה למוות אשה בפקיסטן, על-פי חוק הקובע עונש מוות על מעשים של חילול הדת המכוונים נגד האיסלאם, נגד הקוראן ונגד הנביא מוחמד. קרוב לשלושים איש, לפחות רבע מהם נוצרים, מתו בשל האשמות בגין חילול הדת מאז נכנס החוק לתוקפו ב-1980 במקרים שבהם מעלימה המדינה עין, נכנסים לפעולה נוקמים פרטיים. ביולי 2010 דיווח העיתון "סידני מורנינג הרלד" כי שני אחים נוצריים - אשר הועמדו לדין על כתיבת עלון הפוגע בדת, בכך שמתח ביקורת על הנביא מוחמד - נורו למוות מחוץ לבית המשפט בפונג'ב.
במהלך 2010, רצחו טרוריסטים מוסלמיים נוצרים בשל אמונתם בניגריה, בפקיסטן, בקניה, באתיופיה, באפגניסטן, בסומליה, בפיליפינים ובבנגלדש. האיומים המופנים נגד נוצרים בארצות אלה ממשיכים ומתרבים. לדוגמה, ארגון אלשבּאבּ בסומליה איים להרוג כל נוצרי במדינה. אין כל דרך לדעת מהו מספר הנוצרים הבורחים ממדינות אלה ומארצות מוסלמיות אחרות. מרבית אם לא כמעט כל הפליטים הללו עוזבים בחשאי כדי להגן על בני משפחותיהם ועל בני דתם. נוצרים ממשיכים לברוח מאזורים שבשליטת הפלשתינים, שבהם נמשכת הרדיפה נגדם, והקִרבה לישראל גוררת, במיוחד בעזה של חמאס, האשמות בדבר שיתוף פעולה עם ה"ציונים".
למעשה, המדינה היחידה במזה"ת שבה גדלה האוכלוסיה הנוצרית היא ישראל.
התמקדותם של הבישופים הקתולים בישראל, במקום באיסלאם הרדיקלי, כסיבת הרדיפות נגד נוצרים, היא לא רק חסרת כנות אלא גם מזיקה. ללא ניתוח בהיר וישר המתמודד עם האיסלאם הרדיקלי, לא תיתכן מדיניות יעילה, שתאפשר לנוצרים הנצורים לחיות בשלום ובביטחון בארצות מולדתם ההיסטוריות.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
לילה גילברט היא עמיתה במכון הדסון, חיברה ספרים רבים וזכתה בפרס על ספרה Blind Spot: When Journalists Don't Get Religion (Oxford University Press, 2008)
תאריך:  26/11/2010   |   עודכן:  01/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבישופים בוותיקן מביאים את הבשורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
בישראל, מדינת העם היהודי, הנמצאת במיעוט בעולם הערבי שאינו מעוניין בקיומה, יש לחוקק חוקים המסייגים את עיקרון השוויון בכל מקרה שבו נמצאים ערביי ישראל בניגוד עניינים, כמו, למשל, מתן פטור מהשירות הצבאי אבל גם שלילת זכותם להצביע בכנסת ובמשאלי עם בנושאי ביטחון, התיישבות יהודית, עלייה והעברת שטחי מולדת לשלטון זר    נחמן פביאן מראיין את השופט (בדימוס) אורי שטרוזמן - חלק ב'
קובי דנה
מעניין ומעורר תהייה הדבר כי יבוא סטודנט צעיר ללמד את המורה הנכבד לאזרחות שיעור בדמוקרטיה. אך כפי שאומרים 'לעיתים גובר התלמיד על המורה'. אדוני המחנך, תן לי להזכירך פרט קטן אך חשוב שכה העדפת להשמיט. דמוקרטיה משמעה כי גם לצד האחר יש את זכות המחאה    תגובה למאמרו של יהושע רץ
עמית ברק
אין חולק כי שורש האינטרס הצבאי לברר כל תלונה המגיעה אל פיתחו נעוץ הן בהכרח שיש לצבא לשמור על מערכת החוקים הפנים ישראלית והבינלאומית, והן בצורך לשמר רמה מוסרית גבוהה, משימה ההופכת מורכבת ככל שהמציאות הופכת מלחמתית ואלימה יותר, וכך גם השפעתה על נפש החייל ופוטנציאל המעשים הנגזר ממנה    אך האם זהו גם האינטרס של "ארגוני זכויות האדם"?
עו"ד משה גולדבלט
אף אחד לא באמת מעוניין בתוצאות החקירה של מח"ש ובברור מדוקדק של הגרסאות    המתלוננת ד"ר אורלי אינס בחרה במודע לנהל את הקרב בזירה הציבורית תוך "חשיפת זהותה"    דווקא הנשים צריכות להיות מוטרדות מהתנהלות המתלוננת: על-אף ההגדרות האובייקטיביות שבחוק למניעת הטרדה מינית יהיה תמיד קיים יסוד סובייקטיבי בבדיקת העבירות ועל כן סוגיית כנות התלונה תהיה תמיד בעלת משמעות
עו"ד אברהם הללי
הקנאה מעבירה אחים על דעתם    בעוד הוריהם בחיים, הם מגלים רוחב לב והבנה ומגלים אחוה ביניהם    בלכת ההורים לעולמם, מתחילה הקנאה המלבה את השנאה ביניהם    הפרשה וישב ממחישה זאת בצורה מיוחדת    הקנאה ביוסף הביאה את האחים לרקום מְזִמָּה להרוג את אחיהם יוסף כי יעקב אביהם אהב אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il