X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: פלאש 90]
[צילום: פלאש 90]
העיתונאי נחום ברנע זוכר אותי מצילום שפורסם לפני חמש שנים "בבגד גוף שחור, צמוד, חושפני, שנועד להבליט". וכמי שהצטלמה בכוונה כ"אובייקט מיני בוטה" בטורו השבוע ברנע משתמש בצילום הזה כפי שנחקק בזכרונו המשובש ובפנטזיות שלו - להוכיח שנשים אשמות בכך שהן אובייקט מיני ולכן מזמינות אונס, ומאשים את קורבנותיו של קצב במה שקרה להן אם אשה רגילה בת 45 בבגדי ספורט היא אובייקט מיני בוטה בשביל ברנע, מה לא אובייקט מיני? אשה עם רעלה?
▪  ▪  ▪

תחת הכותרת "יש להן כוח" מעלה ברנע זכרון עמום שיש לו מהפריימריז במפלגת העבודה, אלה שקדמו לבחירות 2006. הוא מספר על מועמדת אחת שצולמה על שפת הים "בבגד גוף שחור, צמוד, חושפני, שנועד להבליט את מה שביקשה להבליט". ברנע גם מגניב עלבון שוביניסטי קטן למועמדת האנונימית, ששמה לא נזכר: "לא בדיוק בר רפאלי" הוא מציין בטרוניה, "אבל בהחלט חריג".
כיוון שמעטים הם קוראיו של ברנע שיעלו על דעתם שהצטלמתי בבגד גוף שחור וחושפני שנועד להבליט, על-אף שפע הפרטים המעידים כי בי מדובר, אעשה שירות לקוראים ואגלה: הוא מתכוון אלי.
אני מזמינה אתכם למסע קצר בעקבות הזיכרון של ברנע, ומשם אל עמדותיו ואל כתיבתו העיתונאית. בואו נתחיל בצילום עצמו.
ברנע כבר סיפר לכם מה ראה בתמונה. אגיד לכם מה אני רואה. אכן, לא בר רפאלי, אודה בהשלמה. סתם אשה בת 45, אמא לילדים, רצה על חוף ים, עם מכנסי ספורט מעט מהוהים, חולצת טריקו רגילה ארוכת שרוולים משוק הכרמל, סגורה ובלי שום מחשוף. נעלי ספורט, גרביים די עבים.
בגד גוף? שחור? צמוד? חושפני? נועד להבליט? את מה בדיוק? אני תוהה מהו אותו "איבר בולט" ש"ביקשתי להבליט", שהטריד את מנוחתו של ברנע עד כדי כך שבמשך חמש שנים הוא לא הצליח להיפטר מהזיכרון המטריד, ששב ומכה בו.
יתכן שהרגליים הגלויות הסעירו את ברנע, אלא שנראה לי שרוב הנשים והגברים היוצאים לריצה על החוף, עושים זאת במכנסיים קצרים. יתכן שהוא סבור כי על פוליטיקאים ומתמודדים בפריימריז להתהלך בלבוש רשמי גם כשהם על שפת הים? כנראה שלא, כי אם נשלוף דוגמה אקראית, לא מזמן התפרסם בעיתונו של ברנע ידיעות אחרונות, צילום של ידידי, שר הרווחה בוז'י הרצוג, על חופו של אותו ים תיכון. במכנסיים קצרים, ועם חולצה עוד פחות צנועה מזו שלי - היא הייתה קצרת שרוולים וראו לו את הידיים - ושם לא נרשמה מחאה של ברנע.

מה בראש של ברנע עושה את הצילום הזה אובייקט מיני?

בהמשך הטור, תוקף ברנע את הנשים על אחריותן האישית להצגתן כאובייקט מיני וכקורבנות אונס, תוך שהוא נותן את הצילום שלי כעדות מרשיעה לכך. אבל קודם לכן נשאלת השאלה, מדוע בכלל החליט ברנע שהצילום מציג אותי כאובייקט מיני? מה עושה את הצילום הזה מיני? האם גם בוז'י, בלוקיישן זהה ובלבוש זהה הוא אובייקט מיני? מדוע אינו חושד בו או בעשרות פוליטיקאים אחרים שצולמו במכנסיים קצרים תוך ג'וגינג, שאירגן לעצמו "צילום חושפני" כדי להפוך עצמו לאובייקט מיני?
ברנע ממשיך: "למרבה השמחה, המועמדת נבחרה, ועשתה מאז לא מעט רעש וצלצולים. היום, אני משער, היא יכולה להרשות לעצמה להצטלם בלבוש מלא".
ברנע, איך נאמר, לא חש כלפי חיבה יתירה, וזו זכותו. אבל "היום היא יכולה להרשות לעצמה להצטלם בלבוש מלא"? הרי זר לו יקרא זאת יהיה בטוח שמדובר בכוכבנית פורנו שמינה ברלוסקוני לממשלתו, אשר אחרי שנים של התערטלות פומבית בכדי להתפרסם היא מרשה לעצמה סוף סוף לזרוק על עצמה איזה בגד.
שנים ארוכות, עד שבחרתי בפוליטיקה, עסקתי במקצוע זהה לשלו, ובמעמד מקצועי ומידת חשיפה בלתי מבוטלים (בלבוש מלא). כשעברתי לפוליטיקה, כתב ברנע שמעשה הבגידה של אלחנן טננבאום מתגמד נוכח המעבר שלי מהעיתונות אל הפוליטיקה. כך במקור, לא פחות. מה שמעיד, חוץ מהאובססיביות והשיגעון שבמשפט המופרך הזה, גם על כך שאפילו ברנע ייחס חשיבות עמוקה ביותר למקצועי הקודם. אין חקר למעמקים השוביניסטיים שמהם הצליח המשפט "היום היא יכולה להרשות לעצמה להצטלם בלבוש מלא" להגיח לאוויר העולם.
בהמשך מספר ברנע על טור שכתבה השבוע, בהארץ, מרב מיכאלי, על לקחי פרשת קצב. ברנע גם מחניף למיכאלי נמרצות, תוך קריצה לקוראים, כמו אומר "תראו איך אני מפרגן לפמיניסטית אחרת. הידד, נאור אני". במאמרה, כותב ברנע, מביעה מיכאלי משאלת לב: שיפסיקו אחת ולתמיד להתייחס לנשים כאל אובייקט מיני.
משאלת הלב המוצדקת של מיכאלי, מתברר, הציפה אצל ברנע את זכרונו המודחק של אותו צילום מלפני חמש שנים ושיחררה ממנו תיאור חריף במיוחד, גס ומקומם: "מיד נזכרתי בתצלום ההוא. תהיתי, מי אשם בכך שהפוליטיקאית הוצגה בו באופן כל כך בוטה כאובייקט מיני. (שימו לב, ההאשמה מחריפה: באופן כל כך בוטה כאובייקט מיני, לא פחות) האם הצלם שהשכים עם בוקר? האם העיתון שפרסם? האם אני, הקורא, בראש שלי?"
כן נחום, כן, זה אתה, בראש שלך, אלוהים ישמור, שרואה בי "אובייקט מיני בוטה" בצילום הכל כך רגיל של יוסי אלוני.

ראיון מלטף עם קצב

זה אותו ראש ששלח אותך לקצב לראיין אותו ראיון אמפתי, רגיש ומלטף. זה אותו ראש שגרם לך לשבת כדג שעות רצופות במופע האימים של קצב בבית הנשיא ולא לעמוד על זכותך להשחיל אפילו שאלה קטנה במה שכונה "מסיבת עיתונאים". זה אותו ראש שגורם לך להזדקף כמו בובת נחום תקום ולהתייצב אוטומטית לימינם של עברייני מין, ובלבד כמובן שהם ידועים ומפורסמים. להיות להם לפה, לעמעם את חומרת מעשיהם, להציג בתמימות מעושה "שאלות" שלא נועדו אלא להכפיש ולהחליש את קורבנותיהם. להזדהות עם החזק והמתעמר ולהתייחס אליו ברכות, בלי לעשות ולו שמץ של ניסיון עיתונאי לשמוע את גרסת הקורבן.
גם מובילי השחיתות השלטונית, ובראשם אהוד אולמרט, זכו לחומת ההגנה שלך. אבל כשזה מגיע לנפגעות תקיפה מינית, שהן קורבן הפשיעה היחיד שעליו להוכיח שלא הוא האשם, האחריות הרובצת על כתפיך נעשית כבדה הרבה יותר. כי בסופו של הטקסט הכל כך מעוות שלך, אתה גם מגיע בשתי הפסקאות האחרונות למה שרצית לומר מלכתחילה, שהרי הצילום שלי היה רק העוגן לביסוס התיזה האפלה שלך, לפיה נשים אשמות בכך שהן קורבנות תקיפה מינית. אתה מקבל בלית ברירה את פסק הדין במשפט קצב, אבל מסרב להציץ במראה שפסק הדין הזה מציב מול התנהגותך, ואתה פשוט "לא מבין" וחוזר ואומר ש"אי-אפשר להבין" איך הגיעו הקורבנות למצבן. התנהגותן "אינה מפוענחת" בעיניך. וזה אחרי פסק דין צלול וחד-משמעי של בית המשפט, שקבע פה אחד שהנשים הן קורבנות, שהוא מאמין לחלוטין לעדויות שלהן, ושקצב השתמש בכוחו ובמעמדו על-מנת לתקוף אותן.
בלי שמץ של בושה, באותה לשון פתלתלה של צעד קדימה שניים אחורה עד להטלת האשמה כולה על הקורבן, אתה מעז לנזוף בהן, בקורבנות. לך נחום, לך תקרא ספרות מקצועית, לך דבר עם נפגעות. ארגן לך מפגש במרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. למד מעט על הסבל הנורא. על עמדת הנחיתות, הפחד, השבי, שעברייני מין סדרתיים כמו קצב מזהים במיומנות מצמררת, במיוחד כשהם בעמדות כוח. על כך ששמונים אחוזים מהקורבנות מכירים את תוקפיהם היטב, ובדרך כלל נתונים למרותו. בין אם זה מפקד, ממונה בעבודה, קרוב משפחה, מדריך או נשיא. ברור כי אינך חש כלפיהן ולו שמץ של אמפתיה, אבל אתה מרחיק לכת וגוער בהן. שהרי יש להן "רצון משלהן" ו"כוח", ו"השאלה אם נשים נתפסות כאובייקט מיני תלויה גם בהן, לא רק בגברים סביבן", כך אתה כותב.
כבר הבהרת לכולנו שמבחינתך, גם רגליים של אשה רגילה, לא צעירה, לא בר רפאלי, לא מחייכת, לבושה בפשטות, על שפת הים, נתפסות כאובייקט מיני מתריס ועליה לשאת באחריות לתוצאות של הטרדה או אונס. ונשאלת השאלה, אם התמונה הזאת היא אובייקט מיני, מה לא נחשב בעיניך אובייקט מיני. האם תבוא על סיפוקך אם נתלבש כפי שנשים באירן מתלבשות? ומה נעשה שגם באירן, שם נשים מכוסות מכף רגלן ועד קודקודן ורק עיניהן מציצות, הן נתפסות כאובייקט מיני ונאנסות בשיעורים דומים לאלה שבמערב.
אני מאמינה בהמלצתו של קוהלת "אל תענה כסיל כאיוולתו פן תשווה לו גם אתה" (משלי כו' ד'). אלא שאתה אינך כסיל כלל וכלל. אתה עיתונאי מתוחכם, מוערך ומכובד, חתן פרס ישראל, ואתה מיטיב כתוב. גם כשציטטתי כאן מדבריך התפעלתי מהמילים שלך, שאפילו סימני הפיסוק שביניהן נכתבים באומנות. השפעתך על אנשים רבה, ולכן כשאתה נושא בכנפי מילותיך היפות ומעמדך הרם מסרים כל כך מסוכנים, כל כך שוביניסטיים, כל כך מזיקים ונוראים לקורבנות, כל כך משבשי ומבלבלי תודעה, כל כך פרימיטיביים ונושנים – אין ברירה אלא להתחיל להשיב עליהן, על המילים האלה.

תאריך:  09/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנטזיות הסודיות של נחום ברנע
תגובות  [ 66 ] מוצגות  [ 66 ]  כתוב תגובה 
1
זה טירוף לומר שנשים לא מתלבשות ל"ת
בצורה מטורפת !!!!  |  9/01/11 08:39
 
- לא הבנת את המסר.קרא שוב. ל"ת
ד.ט.  |  9/01/11 09:04
 
- לבוש פרובוקטיבי מוטרף של נשים ל"ת
זו הטרדה מינית!!!  |  9/01/11 09:49
 
- אני מוכן להיות מוטרד מזה תמיד ל"ת
אלישמע  |  9/01/11 17:27
 
- אסור להתחתן עם אשה ישראלית
גם לא להתחיל איתה  |  9/01/11 20:07
2
 ל"ת
ע  |  9/01/11 08:47
3
איפה קצת רחמנות על קשיש חרמן ? ל"ת
האתרוג הקדוש  |  9/01/11 08:53
 
- נחום ברנע חרב להשכרה
מומו  |  9/01/11 18:47
4
זה לא הכל-ידיעות בעד השרלילה
במה לשרלילה אינס  |  9/01/11 08:57
5
אהבתי וכמה הערות:
יוסף יוסף  |  9/01/11 09:08
 
- לא כל הגברים
מקס פאואר  |  9/01/11 10:12
 
- הוא כתב - גברים ל"ת
אלישמע  |  9/01/11 11:42
 
- דחף טבעי מובנה
מתקן טעות  |  9/01/11 11:45
 
- ומה על מותר האדם על הבהמה? ל"ת
אלישמע  |  9/01/11 13:31
 
- מותר האדם להיות בהמה ל"ת
הפוך  |  9/01/11 14:00
6
כל אחד והסטיות שלו
סטיית ברנע  |  9/01/11 09:11
7
חתן פרס ישראל-מיד אולמרט הפושע ל"ת
אוי לבושה  |  9/01/11 09:12
8
העיסוק בלבוש נשים לא רציני
מיכל מירושלים  |  9/01/11 09:13
9
שלי,אני זוכר שהיית רוכבת בפארק
שמיל44  |  9/01/11 09:23
10
אשה רצה על החוף = סקסי
ב.ק.  |  9/01/11 09:36
 
- תסלח לי, אבל אתה קצת , איך
ברוריה מהקריות  |  10/01/11 19:30
11
כל הגברים
איפכא מסתברא  |  9/01/11 10:01
12
ברנע - זבל של אדם
מכר ותיק  |  9/01/11 10:12
13
ללכת עם...להיראות בלי...
ירון זכאי  |  9/01/11 10:17
14
על כל אלה החליטה הועדה להעניק
ברנע ללא בושה  |  9/01/11 10:24
15
רק שערו בנפשכם אילו היה זה כתב
קורןנאוה טבריה  |  9/01/11 10:28
16
לא מסכימה עם ברנע, אך יש לי טע
איילת השחר.  |  9/01/11 10:46
 
- איילת את חופרת ל"ת
אלישמע  |  9/01/11 11:49
 
- אינני חופרת, כדאי שתנמק יהיה
איילת השחר  |  9/01/11 13:29
 
- בסדר,אנמק:
אלישמע  |  9/01/11 14:48
 
- בהחלט לא, נימוקך לא משכנעים.
איילת השחר  |  9/01/11 15:27
 
- כעת את לא מנמקת
אלישמע  |  9/01/11 16:44
17
"יפהפיה נרדמת"
לא מעוניין  |  9/01/11 10:52
18
ברנע לא " נזף בקורבנות " ?
רחל אביטל  |  9/01/11 10:59
19
יאללה דם! שיריבו הסמולנים
כנניהו המיסר  |  9/01/11 11:17
20
השמאל מרעיל הכל ותמיד. שלי רק ל"ת
מלינה על עצמה !!  |  9/01/11 11:20
21
פנטזיות מיניות על שלי יחימוביץ
המפוקח  |  9/01/11 11:30
22
ברנע יצא טמבל,סנילי או חרמן-על
גליה  |  9/01/11 11:39
23
כל הכבוד !!!!!!!! ל"ת
זכי  |  9/01/11 12:15
24
שלי צודקת, עיתונאי זקן וחרמן
אור החיים  |  9/01/11 12:28
25
שלי-צודקת ! ל"ת
botzer  |  9/01/11 13:04
26
שלי היקרה.
אבנר בדישי  |  9/01/11 13:24
27
ברנע, שלי נבחרה כאובייקט מיני?
משה לרנר  |  9/01/11 13:36
 
- חשבתי שהוא כתב על ג.יפית.נקודה ל"ת
יוסף יוסף  |  9/01/11 21:20
28
נחום ברנע, לאן התדרדרת! ל"ת
קורא ידיעות לשעבר  |  9/01/11 13:59
 
- הוא לא הדרדר-רבץ מאז ומתמיד ל"ת
במי ביוב  |  9/01/11 20:26
29
אינני מבין מה הבעיה..
אמנון לביא-לוי  |  9/01/11 14:20
30
איפה התמונה? תנו לנו לשפוט! ל"ת
אני2  |  9/01/11 14:31
31
תשאלו את דנקנר
שקול  |  9/01/11 15:15
32
שלי יקרה
רונן גולדשטיין  |  9/01/11 15:31
33
מעריך את עבודת שלי בכנסת ישראל
אברמיקו  |  9/01/11 15:33
34
90% מהעיתונאים מוצאים שם רע
לכול השאר.  |  9/01/11 16:30
35
ברנע לא מגיע לקקסולים שלך
שושיה  |  9/01/11 17:26
36
נחום ברנע כבר מזמן לא עיתונאי
אאא  |  9/01/11 17:59
37
הרצחת וגם ירשת???
ela15  |  9/01/11 18:07
38
פרס ישראל
אורי פ  |  9/01/11 18:21
39
ציטוט מקהלת בספר משלי??? ל"ת
יוסיניוססססס  |  9/01/11 18:30
40
יוחזר ברנע לדבר
רועיס  |  9/01/11 18:32
41
יחימובי'ץ תפרשי נמאסת כבר
הבייתה בריצה קלה  |  9/01/11 18:35
42
ברנע הוא הזונה העתונאי מספר 1 ל"ת
קולגה  |  10/01/11 00:25
43
שלי חרוצה, וזה מפריע לעתונאים
שמריהו  |  10/01/11 02:29
44
ברנע" עיתונאי "חצר עם אג'נדה
דן הרפז  |  10/01/11 02:39
45
נחום ברנע טוקביקסט לכל דבר וענ
מסעודה לייבוביץ  |  10/01/11 07:04
46
ברנע מזמן הוא כתבלב של מוזס
ירד מזמן מנכסיו   |  10/01/11 07:23
47
אונס = בריונות
אורי... .  |  10/01/11 11:36
48
תודה שלי על שהיית לנו לפה  ל"ת
הדוממות  |  10/01/11 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישיב רייכנר
ההצעה שלך לפטור את קצב מעונש מאסר הביאה חברים רבים שלך לשמאל לתהות בקול לאן נעלם ההיגיון שלך. אנחנו, בימין, יודעים שהוא כבר מזמן הלך לאיבוד
חיים אקשטיין
לא מדובר פה ברווחים של שמעון מזרחי מהצלחה של מכבי ת"א ביורוליג, אלא בכסף של כל אזרחי המדינה, אם רק ייתנו להם ליהנות ממנו. גם מי שלא יודע כלום על כלכלה מבין מה המשמעות של מיסוי גבוה מהגז
רועי אורן
אני מאמין שניתן לשבץ סדרות רכש לצד הפקות המקור - דבר שישפר את איכות לוח השידורים שנראה היום שטחי ורדוד
ח"כ מיכאל בן-ארי
הזגזוגים של נתניהו כבר הפכו לשם דבר. בדיון בוועדת חוץ וביטחון על 'התוכנית המדינית של ראש הממשלה', הסביר נתניהו מדוע גם הרצל היה מזגזג במקומו
איתמר לוין
עיסקת הטיעון המסתמנת עם ג'קי מצא מוכיחה את מה שטענו רבים מיד כאשר החלה החקירה נגדו: שהוא אשם לכל היותר בעבירות מינוריות. האם מישהו ברשויות החקירה יתן את הדין על העוול שנגרם למצא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il