X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדם יחיד או קבוצה שעושים להם עוול צריכים למחות. הבעיה היא שמחאות כאלה מופנות כלפי חלשים, כלפי ציבור נזקק שלא חטא לשובתים. נכון שזו דרך פשוטה להגיע אל הכותרות, ונכון שפוליטיקאים ופקידים בכירים אינם ממהרים לתקן עוולות אלא אם התקשורת מתייחסת אליהן. ובכל זאת, אלו ששובתים או מוחים מוכרחים למצוא דרכים יצירתיות יותר למחאה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עובדי חברה קדישא שבתו במחאה על רצח המנכ"ל החיפאי, בנימין הסה ז"ל, ועל האלימות הקשה שממנה הם סובלים מצד משפחות אבלות מהסוג העברייני, כאלה שמעולם לא היו חסידות של כוהנת הנימוסים חנה בבלי. השביתה הייתה קצרה, יש לומר, רק עד שתיים בצהריים, ועם זאת היא פגעה, כרגיל אצלנו, רק במי שאינו אשם - באלו שמתיהם מוטלים לפניהם. גם אחיות בתי החולים פתחו השבוע בשביתה דומה, והודיעו שלא יקבלו חולים חדשים בגלל המחסור במיטות ובגלל הצפיפות הנוראה, שבמסגרתה קשישים ותינוקות שוכבים במסדרונות בתנאים מבישים.
בשני המקרים השובתים צודקים, בשני המקרים השביתות בלתי מוצדקות. אדם יחיד או קבוצה שעושים להם עוול צריכים למחות. הבעיה היא שמחאות כאלה מופנות כלפי חלשים, כלפי ציבור נזקק שלא חטא לשובתים. נכון שזו דרך פשוטה להגיע אל הכותרות, ונכון שפוליטיקאים ופקידים בכירים אינם ממהרים לתקן עוולות אלא אם התקשורת מתייחסת אליהן. ובכל זאת, אלו ששובתים או מוחים מוכרחים למצוא דרכים יצירתיות יותר למחאה. הם יכולים למשל להפגין ליד בתיהם ומשרדיהם של אלו שגורמים להם את העוול, אבל במה אשם הציבור?
יתר על כן, כל מחאה - מוצדקת ככל שתהיה - פוגעת במוחים עצמם ופוגמת במידת התמיכה הציבורית והצדק, כשהמוחים עושים לאחרים בדיוק מה שעושים להם: עוול.
לפני כמה שנים מיהרתי לפגישת עבודה חשובה. בדרך עמדו חקלאים שהפגינו, בצדק, על עוול כלשהו שנעשה להם. הם חסמו את הכביש, ולא נתנו לאיש מהנוסעים בדרך להתקדם. עם כל צדקתם, באותו רגע היה קשה לתמוך בהם.
מחאה דומה התרחשה בעשרות כבישים בימים שקדמו לגירוש יהודי גוש קטיף. הרבה מפגינים חשבו, משום מה, שהדרך ההגיונית להשיג הזדהות עם המאבק הצודק מאוד היא להרגיז נוסעים שנקלעו במקרה לכבישים מסוימים. אפשר היה לעמוד בצד כמו בשרשרת האנושית, או טוב יותר, לחסום לשרון ולשותפיו לבגידה את כבישי הגישה שלהם. למה לפגוע בכל מי שעובר כרגע בדרך, גם אם הוא מזדהה לגמרי עם המאבק? לא הוא זה שפוגע ולא הוא זה שמחליט. הפנו את זעמכם לכתובת הנכונה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  22/01/2011   |   עודכן:  22/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה וגמן
מפלגת העבודה סיימה השבוע את תהליך התפרקותה. תהליך שהחל בניכורו של רבין לדרכה המקורית של המפלגה. מ"התיישבות וביטחון" ל"נסיגה תמורת שלום", חתירה לשלום בכל מחיר ותפיסת צה"ל כצבא כובש ומושחת
אורי אליצור
שווה להקדיש תשומת לב לפרץ הזעם והשנאה ששטף אותנו השבוע בעקבות המהלך של אהוד ברק. במיוחד כדאי להקשיב לקול תופי הטם-טם השבטיים השואגים ליברמן ליברמן
רועי רז
האגדה אוצרת בחובה את סיפורם של שניים, שודדי הדרכים הפוליטיות, משה דיין ואהוד ברק, תאומים שנדמה כי הופרדו בלידתם    הראשון בזז את שכיות החמדה הארכיאולוגיות של המדינה לטובתו האישית, האחר הטיל כתם מוסרי על סיעתו בעת הסתבכותו בפרשת העמותות, והפקיע את עולמה האידיאולוגי של מפלגת העבודה למען יישמרו יציבותה של קואליציה גזענית ולאומנית, ומשרתו הבכירה
מיקי פרי
אט-אט, מבלי משים, משתלטת הפוליטיקה גם על צבא ההגנה לישראל. בעלי אינטרסים רודפים זה את זה, וקצינים מתחילים להביע דעה ולאמץ צדדים: בעד גלנט, או נגד גלנט. האם כך נרצה שצה"ל ייראה בעיני ילדינו?
הרב יעקב מדן
הצעד הראשון לגיור - מימי חובב ויתרו ועד עולי חבר העמים - הוא הזדהות עם צרתם של ישראל והיחלצות לעזרתם. אך אין די בכך
רשימות נוספות
אלעד פרץ ב-100 מילה  /  גלעד דביר
אלוף מנדלבליט: הדפנו את דוח גולדסטון  /  אסף גולן
שגרירות ארה"ב בישראל דיווחה: נתניהו תומך בחילופי שטחים  /  אריאל כהנא
הווילה או הג'ונגל  /  צור ארליך
חוגגים עצמאות  /  אריאל כהנא
גמר את העבודה  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il