X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדמוקרטיה הישראלית היא רק כסות צלופן דקה לפשיזם קפיטליסטי דורסני צלם משטרתי במדים עמד בהפגנה בבת ים וצילם את מעט האזרחים האמיצים שהפגינו נגד השתוללות עליית המחירים והמיסים; העוברים והשבים, כמובן, נרתעו איך יוצרים חברה וסאלית שלא מתמרדת ומאמינה שהיא חיה במדינה חופשית
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד העלאת מחירי הבנזין [צילום: פלאש 90]

זה לא סוד שישראלים נוטים להתלונן על הכל. ולאחרונה יש הרבה מאוד על מה להתלונן. מחירי מוצרי בסיס עולים. גוררים עימם עליות מחירים נלווים. מיסים עולים. מחירי הנדל"ן ממשיכים להאמיר. בנק ישראל מעלה את הריבית ואת אחוז ההון העצמי המינימלי כדי להילחם בבועת הנדל"ן, אבל בפועל זה מביא יותר צעירים אל מתחת ליכולת לרכוש נדל"ן. מחירי הלחם עולים. מחירי הדלק עולים. כל תעשיה המייצרת מוצרים שעלותם תלויה בעלויות גבוהות יותר, מגלגלות את האחריות אל מי אם לא... אלינו האזרחים - בצורה של עוד עליית מחירים כמובן. בינתיים, משכורות לא עולות אלא מדשדשות כבר שנים.
למעשה, כבר אין דבר כזה מעמד ביניים. מדוע לא רואים את האפקט של תופעה זו? כי בישראל התקשורת הממוסדת דואגת לטמטם אותנו. המדינה מחדירה לנו ערכים מיליטריסטיים שגורמים לדורות של אזרחים להאמין שהכלכלה של חיי היומיום משנית היא במדינה היהודית אל מול האיומים הביטחוניים. כי בישראל הקיטוב בין ימין לשמאל מתוזמר היטב, כדי להמשיך את המאבק העקר הזה ולעוור את עיני האזרחים מהבעיות האמיתיות.
ההפתעה שלי מהיום מעלה במדרגה נוספת את הדעה שלי שהדמוקרטיה הישראלית היא רק כסות צלופן דקה לפשיזם קפיטליסטי דורסני. נקרתה דרכי להפגנה ספונטנית בבת ים (ליד המצבה), בה אנשים (סוף-סוף) החליטו לנצל את זכויותיהם הדמוקרטיות ולמחות על עליית המחירים והמיסים המשתוללת בארצנו. ההפגנה, כמובן, לוותה על-ידי שוטרים. הדבר הראשון שתפס את עיניי היה צלם משטרתי במדים שעמד שם וצילם את מעט המפגינים האמיצים אחד-אחד ובכך העוברים והשבים נרתעו. הייתכן שבישראל של היום גם מפגין נחשב אוטומטית עבריין? מזכיר משטרים חשוכים. בכל מקרה, זה הדבר שגרם לי להביא את משפחתי להפגנה. קיווינו שכמוני יצטרפו משפחות צעירות אחרות שיעברו ויראו, אך התבדיתי.
כמו-כן, ממארגני ההפגנה הבנתי שהיוזמה החלה (כמעט כמו כל יוזמה חברתית באינטרנט היום) בפייסבוק ושלא צברה תאוצה בשל העובדה שהקבוצה שהתארגנה לשם כך נסגרה בצורה עלומה. זאת ועוד, ההפגנה לא סוקרה וכנראה לא תדעו עליה. אך לפני כשבוע התקיימה הפגנה שכזו במוזיאון תל אביב עם כ-1,000 משתתפים שהצטרפו ספונטנית. ההפגנה הגיעה למצב של צעדה לכיוון כיכר רבין. גם על זה לא ידעתי... למה? כי גם 1,000 איש לא מסוקרים אם זו לא הפגנה על שלום (שמאל) או ביטחון (ימין). בעבר, כאשר הועלה הביטוח על האופנועים, האופנוענים יצאו להפגין ובקושי הצליחו לקבל סיקור, וגם כשקיבלו, הוצגו כמפריעי סדר. ואני אומר - רק במשטרי דיכוי מחליטים אלו מחאות משתיקים ואלו לא. וכמו-כן, אם מפגין נחשב עבריין סדר - מצבנו לא טוב בכלל.
בימים בהם העולם הפשיסטי (בעיקר ערבי) עובר תהפוכות חופש משמעותיות, בעלי האינטרס השולטים בעבדים (קרי רוב האזרחים) לא מעוניינים שסיקור תקשורתי זה או אחר יוציא לרחובות גם את הישראלים. וכידוע, אותם בעלי אינטרס שולטים בחוזקה בתקשורת. הם ימשיכו לאפשר סיקור של קיטוב השמאל מול הימין (וההפך) ובכך להמשיך את פעולת הפרד ומשול ממוקדת. אבל אם כמה אזרחים התפקחו מן האשליה המיליטריסטו-מדינית שמוכרים לנו מינקות, ויוצאים החוצה להפגין על רצונם בחירות מן העבדות, חס וחלילה שמחאה מסוג כזה תצבור תאוצה. התקשורת לא תסקר. אתם לא תדעו.
את מחירי הדלק, הלחם, המים, האגרה על הטלוויזיה (כדי שתוכלו להמשיך לראות את הפרסומות על החיסכון במים) ואת כל מה שנלווה לכך, כנראה יעלו גם בחודש הבא. אף אחד לא מוכן לקחת אחריות על ההשתוללות הזו, ולכן האחריות תמשיך להתגלגל אל האזרח, והאזרח בישראל כנראה ימשיך לשלם ולשתוק. אולי אנחנו כבר לא עם אחד, אלא אספסוף של שבטים שונים חסרי מכנה-משותף: שבט החילונים התל אביבים, שבט החרדים, שבט המתנחלים, שבט ההייטקיסטים. איך נתאחד סביב משהו? הנה, ראו את לוב, גם עם של שבטים כמו העם הלובי הצליח להתגבר על השונות הבין-שבטית ולהתמרד נגד הרודנות. מתי יבינו אזרחי ישראל שגם הם חיים תחת רודנות מוסווית בצלופן יפהפה?!

תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  25/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל - פשיזם במיהול של דמוקרטיה ייצוגית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בורותם של חלק מהכותבים מהדהדת
הדיכטופ  |  25/02/11 11:17
 
- כל‏ ‏ תופעה‏ ‏ ניתן‏ ‏ להסב‏ ‏
איתן‏ ‏ לרנר  |  26/02/11 22:55
2
מאמר של שמאלני עלוב משמיצן ל"ת
מאמר בוגדני מתועב  |  26/02/11 11:15
 
- רדידות‏ ‏ התגובה‏ ‏ שלך‏
איתן‏ ‏ לרנר  |  26/02/11 22:43
3
צילום המפגינים
אהוד שם טוב  |  4/03/11 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גולן
אינני מאמין שכל המזדעזעים מעמדתם של הרבנים, רוצים באמת להשליט בציבור הדתי חברה פלורליסטית ופתוחה בה יש מקום לדעות חריגות ולא מקובלת. לחברים אלו נוח היה לו היו יכולים לכפות את עמדתם המתונה על כולנו גם אם פרוש הדבר היה סתימת פיות סיטונאית של קולות מקובלים פחות
אסף (שבי) גטניו
ה"פטריוטים" בורחים כמו שפנים כשמדובר בסוגיית הליבה    שר המשפטים עומד בראשה של ועדה מימי 'אור כשדים' של אברהם אבינו    דייוויד קמרון מודה בטעות    רגע לפני שמועמר קדאפי נופל, יש להקשיב בקשב רב לדבריו
דניאל גיגי
שיטת השקשוקה חודרת לשלטון בישראל, כאשר המנהיגות עושה שימוש לא ראוי בכוחה ע"מ לשנות את כללי המשחק רק במטרה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלה    במפלגות, בכנסת ובממשלה ניתן לראות את אותה שיטת שקשוקה שלא רק פוגעת באינטרסים של המדינה, אלא גם באופייה הדמוקרטי    ישראל צריכה חוקה ע"מ למנוע את המשך השימוש הלא ראוי הזה בכוח!
יוסי בלום הלוי
טיל גראד או קטיושה לא נורו אתמול בערב מעזה לבאר שבע - הדיווח היה דיווח שקרי מפי כתבים צבאיים, שלמעשה מצוידים בחוסר מקצועיות    ב"תשקורת" הישראלית מדווחים על קטיושות רק כשהן נורות מצפון, ועל קסאמים וגראדים רק כשהם נורים מדרום    אז איזה טיל כן נורה לעבר באר שבע?
הרב ישראל רוזן
עמדתי נגד חקירות הרבנים ליאור ויוסף היא פשוטה בתכלית, אלמנטרית ממש; מה יש "לחקור"? ומה מסתתר מאחורי מילת איום זו?    אין חולק שהם כתבו הסכמה לספר, ונניח שמשמעותה גם אמירת יישר-כוח למחבריו, ועדיין נבצרתי מלהבין מה משמעות לחקירת עובדות ברורות ומוסכמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il