X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה מצער לדעת שהאנטישמיות חיה ובועטת במדינת ישראל, תוך שתיקה מוחלטת של מערכות החוק שתחת חסותך השלטונית כתובות גרפיטי אנטישמיות כבר נכתבות מדי פעם בבתי-כנסת ברחבי הארץ. עד מתי נשתוק? איפה המשטרה? איפה בג"צ?
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו. חדל משתיקה! [צילום: AP]

אני פונה אליך, כאחראי הראשי למתרחש במדינתנו, לקחת אחריות ולפעול באופן מיידי ונחרץ, לעצור את מסע ההסתה הנוראית נגד שומרי המסורת האורתודוכסים במדינת ישראל, המתרחש לו באופן חופשי מעל גבי כלי התקשורת הישראלים מזה תקופה ארוכה, תוך שתיקה מבישה של רשויות החוק לנעשה.
הדבר מתבטא הן בכתבות ארסיות ומעוותות, והן בטוקבקים רוויי שנאה והסתה לאלימות בגבול הסתה ל"רצח עם" של היהודים הדתיים והחרדים. טוקבקים כמו "מוות לחרדים" הם כבר עניין שבשיגרה ואין פוצה פה, משל דמם של שומרי המסורת בישראל הותר זה מכבר באופן רשמי על-ידי רשויות החוק. לא ראינו את בג"צ יוצא מגדרו לגנות את התופעה ולהעמיד לדין את מבצעיה - ההפך הוא הנכון, בג"צ גם סייע בעקיפין לא פעם למסע ההסתה והדה-לגיטימציה לשומרי המצוות בישראל. השב"כ, שידע לא פעם למצוא במהירות רבה כותבי טוקבקים אנונימיים הזויים מהצד הכביכול דתי-אמוני ולהעמידם לדין באופן מהיר ביותר, מתעלם זה תקופה ארוכה, של שנתיים לפחות, ממסע התרת הדם של האורתודוכסים בישראל, הממומן על-ידי גורמים אינטרסנטים שונים שחברו יחדיו לעשיית דה-הומניזציה לשומרי המצוות.
הבג"צ, שחדל מזמן להיות מגן-המיעוטים, הפך כשותף עקיף לעריצות התקשורת הישראלית שפועלת ככלי שרת בידי בעלי הון שעושים כסף רב כמו גם הון פוליטי, משנאה לאחר ולשונה, בסגנון אנטישמי מביש, תוך סיוע להסתה לאלימות. זוהי בושה למדינת ישראל שאני צריכה לפנות אליך בנושא שכזה. עד היום ידעתי שאנטישמיות היא מושג הקשור במדינות מסוימות, חשוכות, ושזה יותר עניין שקשור להיסטוריה האומללה של עמנו. כמה מצער לדעת שהאנטישמיות חיה ובועטת במדינת ישראל, תוך שתיקה מוחלטת של מערכות החוק שתחת חסותך השלטונית.
לשנות את המונופול
כמוצא אחרון של תקווה אני פונה אליך, ראש הממשלה, אנא פעל לשינוי המונופול בתקשורת של יוצרי השנאה, הפעל את החוק הקיים נגד שנאה ואנטישמיות ותדאג להעמדתם לדין של כל מפיצי השנאה ועוזריהם ויחצניהם. לפני שיהיה מאוחר. טפל בבעיית "ועדות האתיקה" השונות שנרדמו בשמירה מסיבות אינטרסנטיות שונות ומשונות, פעל לקידום רב-תרבותיות ודמוקרטיזציה של מערכות הבג"צ והתקשורת, שאמורות להיות כלבי השמירה של הדמוקרטיה ומשום מה "שכחו" את תפקידן המקורי.
כבוד ראש הממשלה, כידוע לך, במדינת ישראל כבר שנים רבות לא מתקיים ערך ה"שוויון". אינני מאשימה אותך בכך, זהו ללא ספק מחדל מתמשך של ממשלות קודמות, אך בידך לשנות זאת. עליך להיצמד לערכי מגילת העצמאות, בה הודגשה חובת השוויון כפי שאכן מתחייב מעצם היותה של המדינה "דמוקרטית". במדינת ישראל ישנם פערים חמורים וחוסר שוויון מוחלט בין ה"פריפריה" לבין "מדינת תל אביב", בין עולים לוותיקים, בין דתיים לחילוניים, בין "רוסים", "אתיופים" ו"מזרחיים" לבין "אשכנזים" מזן מסוים ומקורביהם.
אין לי כל עניין חלילה לעורר את ה"עדתיות", אך הפערים, לצערי, קיימים וברורים. כמו-כן קיימת אפליה ברורה ומובהקת בתקצוב מוסדות חינוך של קבוצות שונות בעם בתואנות שווא של "קריטריונים", שלמעשה נוצרו ברובם בדיוק למטרה זו של האפליה המכוונת "מגבוה". זאת ועוד, מערכת הצדק העליונה - בג"צ, שאמור להיות חף מכל אינטרס ונקי מכל רבב, לצערי, רחוק הוא שנות אור מערך "השוויון" כאשר המינויים נעשים שם בשיטת מקורבים - נפוטיזם, כשבפועל אין כמעט שום ייצוג אמיתי לרוב האוכלוסיה מעבר לקבוצה הומוגנית אחת בעלת דעות דומות מאוד וללא שוויון, והתוצאות אכן נראות ונשמעות בהתאם; לפחות לתחושת רוב הציבור הישראלי. כמובן שלבוחר בבחירות הדמוקרטיות אין שום דרך מעשית להשפיע על הנעשה שם ועל דרך בחירת השופטים, שמשום מה החליטו לקחת לעצמם סמכויות נרחבות, שלדעתי הן מנוגדות לחוק וללא שנבחרו כלל בידי העם.
אך החמור מכל הוא, התנפלות "כלבי השמירה של הדמוקרטיה" על רוב הציבור הישראלי, שלא בהכרח חושב את "הדעות הנכונות" לטעמם. הם הפכו את מקצוע התקשורת והעיתונאות לכלי פוליטי מקארתיסטי, הסותם פיות באורח שיטתי לכל בעל דעה שונה.
מסקרים שערכנו עולה כי מעל 95 אחוזים מציבור הבוחרים הישראלי, חשים שאינם מיוצגים כלל או שאינם מיוצגים דיים בכלי התקשורת הישראלים המרכזיים. זהו נתון מדהים שמעיד על היקף המקארתיזם של קבוצת בעלי הון שהשתלטו על השידור הציבורי כמעט לחלוטין ולא מאפשרים לדעות אחרות להישמע, באורח שיטתי שנמשך כבר שנים רבות. לא פלא שאנטישמים שונים מצאו בה כר נרחב לפעולה באין מפריע ובתנאים כל-כך נוחים (ובתשלומים נוחים מן הסתם...). מצב נורא זה, כמו גם שתיקת בג"צ וסיועו העקיף לעניין, צריך להדאיג כל אזרח שומר חוק. מה שקורה כאן הוא שערוריה חמורה מאין כמותה, ועל כל אינטלקטואל ישר אשר המוסריות פועמת בקרבו, לצאת למסע ביקורת ומחאה על תופעות נוראות אלו, אשר מתרחשות ממש מתחת לאפנו, כאן במדינת ישראל.
אני קוראת לך, אדוני ראש הממשלה, לקום ולעשות מעשה נחרץ לשינוי מהיסוד של תופעות אלו. 95 אחוזים מהציבור הישראלי מחכים לך, ואם תשכיל לעשות את המעשה הנכון והראוי - הדבר, מן הסתם, יבוא לידי ביטוי גם בבחירות הבאות. עשה זאת למעננו ולמען הדורות הבאים.
חופש - לעיתונות ולא לביטוי
תנועת "שוויון עכשיו" קיימה לאחרונה סדרת מפגשים ופעילויות משותפות לצעירים חילונים וחרדים במקומות שונים בארץ, בהם דנו בבעיות החברה הבוערות ובקידום הסולידריות החברתית והתרומה לחברה. כמו-כן התקיימו מספר הפגנות ומשמרות מחאה לקידום השלום בתוכנו ונגד סתימת הפיות לשומרי המסורת בישראל. בחלק מההפגנות נכחו כתבים מכמה כלי תקשורת מרכזיים, גם מהעיתונות הכתובה והאינטרנטית, וגם מערוצי הטלוויזיה המרכזיים. אותם כתבים התפעלו ואף התלהבו מאוד מהמסרים של ההפגנות ומשמרות המחאה (ישנם הקלטות...), וחלקם גם קיימו כמה ראיונות וידאו על הפעילות שלנו, תוך שהם מסבירים באלו תוכניות זה ישודר... אז זהו, שלא! העורכים המקארתיסטים לא נתנו להם. "זה לא באג'נדה". כי בישראל התקשורת שייכת לבעלי הון שסותמים פיות כמו בימים הטובים ברוסיה. העובדה שמאות אנשים חילוניים כדתיים הצטרפו מול עיניהם הנדהמות של הכתבים לתנועה בהתלהבות יתרה, לא ממש שינתה את דעתם של העורכים. כי לעם בישראל אין זכות וחופש ביטוי. זוהי הרי זכות המוקנית רק אישית לעיתונאים ולבעלי בריתם ומשלמי השוחד שלהם ולמדליפים ממערכות המשפט השונות. אין בישראל "חופש ביטוי" יש רק "חופש העיתונות" להשמיץ ולרדוף אחרי בעלי דעות "אחרות" מאלו של בעלי ההון - בעלי התקשורת. מקארתיזם במיטבו.
לפני כשבועיים, כשהתקיימה כמדי שבוע "משמרת המחאה" הקבועה של פעילי "שוויון עכשיו" מול בית ראש הממשלה, משטרת ישראל ניסתה למנוע מחאה לגיטימית זו בתואנות שונות (אחת הטענות שהמשטרה העלתה: אם שלושה אנשים עומדים במקום אחד, גם אם הם שותקים וגם אם הם לא מחזיקים שלטים בידיהם ולא מפריעים לשכנים ולא כורזים ברמקול ולא חוסמים כבישים וכדומה - נחשב הדבר ל"תהלוכה" גם אם הם "עומדים". וזה למרות שעל-פי החוק ועל-פי האתר של המשטרה עצמה אין שום צורך לבקש רישיון אם ישנם פחות מחמישים איש וכך גם פסק לאחרונה השופט דרורי נגד המשטרה). כדי "לא לעבור על החוק" שהמשטרה המציאה במקום, התחלקו המפגינים לקבוצות קטנות של שני אנשים בכל קבוצה. ובכל זאת המשטרה ניסתה שוב ושוב, במשך שלוש פעמים שונות באותו יום, למצוא עילה לפזר את משמרת המחאה. כשבסוף, כדי לא להתעמת עם המשטרה ולמרות שלא מצאה כל סיבה להסביר את עצמה, התפזרו המפגינים.
אנו מצהירים בזאת, שאין לנו ולא תהיה לנו כל כוונה לעבור על החוק! לא נחסום כבישים, לא נפריע לשכנים, נשמור על קוצו של יוד של החוק ב"משמרות המחאה" שנקיים. אך במקביל אנו מצהירים שאם לא יישמעו זעקתנו וכאבנו כאזרחים שומרי חוק, ועל אחת כמה וכמה אם משטרת ישראל תתנכל לנו לשווא - אנו נפתח, על כל "משמרת מחאה" שתפוזר, עשרות "משמרות מחאה" נוספות בכל רחבי הארץ, של אנשים שחשים ש"סותמים להם את הפה", מכל גווני החברה, יהודים וערבים, רוסים, אתיופים, דתיים וחילוניים, אורתודוכסיים ומסורתיים. הכל אך ורק "במסגרת החוק", עד שכל העולם כולו יידע על העוול הנורא שקורה כאן. עד שכל אדם ברחבי העולם יידע שבמדינת ישראל "סותמים פיות" לדיכוי מגזרים שונים; שבעלי ההון, שהם בעלי ה"תקשורת", רודפים אזרחים ישרים על לא עוול בכפם ושולטים בעקיפין גם במה שנקרא "מערכות החוק" כמו - "המשטרה", "הפרקליטות" ו"בג"צ". זה פשוט לא ייאמן. אנו מקווים מאוד שלא נצטרך להגיע לכך. משטרת ישראל "שכחה", כנראה, מה הן זכויות אזרח במדינה דמוקרטית. חופש ההפגנה הוא זכות יסוד בסיסית.
במקביל, גם כמה שליחים של "קרן פלורליסטית מסוימת", המתהדרת לשווא ב"הומניזם, זכויות אזרח ופלורליזם", טרחו להגיע במיוחד למספר הפגנות ומשמרות מחאה שלנו כדי לצעוק על מפגינים הגונים שבאו בקריאות לשלום בתוכנו ולמניעת ההסתה נגד שומרי המסורת בישראל. כנראה שמציק מאוד ל"פלורליסטים" עצם הקיום והנוכחות בציבור של "דתיים, חרדים, שומרי מסורת וחילונים" יחדיו. יש בזה אולי משהו מתריס מאוד; ה"תעוזה" שלהם לעמוד על זכויותיהם הבסיסיות בדמוקרטיה הישראלית. ה"שליחים הפלורליסטים" צעקו ואף איימו לקרוע את השלטים ולפעול באלימות; כמו-כן, גם הגישו תלונות שווא למשטרה למרות שבשלטים לא הוזכר שום רמז או משהו נגד מישהו כזה או אחר בשום צורה. מפגיני "שוויון עכשיו", יש לציין, "שמרו על זכות השתיקה" לחלוטין ולא הגיבו כלל לפרובוקציות של ה"פלורליסטים". גם באחת ההפגנות שהייתה לפני כשבוע בתל אביב, ניגשה "פלורליסטית" אחת אל המפגינים וכל שהיה לה לומר הוא: "אני שונאת אותכם". זה נאמר למפגינים שנשאו בידיהם שלט: "השלום מתחיל בתוכנו - חילונים וחרדים מסרבים להיות אויבים"; כמובן, ללא שום היכרות מוקדמת וללא שום ניסיון שיח. ואישה זו דווקא הייתה "נאורה" מאוד באורח-חייה.
יש לציין שבכמה ערים בארץ, חרדים ודתיים חטפו מכות אלימות כאשר עברו ברחוב, ללא כל סיבה. אלו הם בהחלט פירות ההסתה התקשורתית. מדוע אנשי התקשורת חסינים מלעמוד לדין? אפה החוק הקנה להם זכות זו??? האם אנו מחכים לרצח??? כתובות גרפיטי אנטישמיות כבר נכתבות מדי פעם בבתי כנסת יהודיים ברחבי הארץ. עד מתי נשתוק??? רק השבוע היה איום בטוקבק לעשות "ליל בדולח" ישראלי. איפה המשטרה??? איפה בג"צ??? אנו בוטחים בך ראש הממשלה שתדע לפעול ביעילות ובזמן. לפני שיהיה מאוחר...

תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב לרה"מ: סותמים לנו את הפה - אייכה?!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האזרחים אשמים בעצמם
במה שקורה להם  |  27/02/11 15:18
2
חותמת בשתי ידיים על המכתב
חשדנית  |  27/02/11 22:05
3
נתנייהו חלק מדיקטטורת הבג"ץ
מטאטא  |  27/02/11 23:54
4
לירות בכותבי גרפיטי בבתי כנסת ל"ת
יש פתרון פשוט  |  28/02/11 01:26
5
הליכוק בלוף של ביבי מסנגרים על
קורןנאוה טבריה  |  28/02/11 08:11
6
המצב לא פשוט...
טל3.5  |  28/02/11 12:40
7
מזדהה עם כל מילה. תיאור מדוייק
זה שמאל אמיתי  |  3/03/11 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת רז
מה ערכן של הצהרות השוויון המגדרי של השרה לימור לבנת, אם אזרחי ישראל לא זוכים לשמוע אפילו על כך שקבוצה ישראלית מגיעה להישגים בגביע אירופה, רק משום שבקבוצה הזאת משחקות נשים?!    איפה השמאל דורש השוויון?!
אליקים העצני
כשאומרים שהדג מסריח מהראש, מתכוונים - מהראש תחילה. משם הסירחון מתחיל, עד שלבסוף גם כל הגוף מסריח. הציבור שלנו אכן אינו כליל השלמות, אך אין צל של סיכוי לתקן את המצב, כל עוד ההנהגה מעמידה דוגמאות אישיות של שחיתות. התיקון חייב להתחיל מלמעלה
שלמה גזית
ההמונים הממלאים את הכיכרות בארצות ערב לא עושים זאת בהקשר הישראלי. עם זאת, עלינו לעקוב בדריכות אחר הקורה סביבנו, ולהיזהר שלא ליזום צעדים והתבטאויות העלולים לפעול כבומרנג ולהשיג את התוצאה ההפוכה מזו שלה אנו מייחלים
אלכס לוין
אני ממליץ בפני הפרלמנט הישראלי ליזום חקיקה מיוחדת ולהקים פרלמנט אשר ייקרא הבית התחתון ובו יכהנו לכל ימי חייהם רק מי שקופת שרצים רשומה ומוכחת רובצת על גבם, אלו אשר חיו ופעלו למען עתיד המדינה, לתפארת מדינת ישראל
ראובן לייב
הפעם אין המדובר בכדורגל, אלא בקולינריה משובחת: זו של המסעדה המובילה במרינה של הרצליה, שבה זוכה הסועד המצוי לכל מה שהוא נכסף אליו: ארוחה טובה, טרייה, בריאה ומזינה, לא פלצנית וזולה, עם שירות מסור, אווירה נינוחה ומיקום אלוהי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il