X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרט "אמון" (TRUST) הוא סרטו השני של דייויד שווימר הזכור לנו מהסדרה "חברים", שם גילם את דמותו של רוס גלר. כתבתי לא מעט, גם בעבר, על הסכנות הנמצאות ברשת האינטרנט ושמתי דגש מיוחד על הרשתות החברתיות, פייסבוק ודומותיה. למי שטרם קרא, אני ממליץ בחום לקרוא את הפוסט שלי הקרוי בשם: המרכז לאומנות הפיתוי - אצלנו בבית!
▪  ▪  ▪
הסרט "אמון"

גם אם שווימר לא קרא את הפוסט שלי הרי שיש לו רקע משמעותי מתוך עבודתו עם נפגעות תקיפה מינית והסרט הזה אינו אלא מתבקש ולקוח מתוך מציאות מטרידה של ימינו אנו. נדמה שהסרט הזה הינו סרט חובה לכל הורה לילדים המשתמשים באינטרנט (ומי כיום לא עושה זאת?) ומבחינתי הינו סרט חובה גם לילדים עצמם (למשל מגיל 14 וגם זאת רק משום שיש בסרט כמה רגעים שאינם מומלצים לגיל צעיר יותר. עם זאת, דומני שקטעים רבים ממנו יעשו שירות טוב יותר לילדים ומשפחותיהם מאשר כל שיעור שבו מורה מנסה להסביר לילדי עידן המחשב את הסכנות הטמונות ברשת.
הסרט בנוי בקפידה והעלילה הדרמטית מתפתחת שלב אחר שלב והקהל אינו נשאר אדיש לרגע (מאחורינו ההתרגשות, החרדה ,הפחד וההזדהות הגיעו לשיא פעמים רבות במהלך הסרט). בסרט מסופר על משפחת קמרון - ויל ולין הם הוריה של אנני (ליאנה ליברטו המדהימה) בת ה-14 - נערה מוצלחת וחכמה לכל הדעות, המקיימת קשר וירטואלי - תמים לכאורה, עם צ'ארלי בן ה- 16 (בחלק א' כמובן). שלב אחר שלב פורש בפנינו שווימר את דרכם של הפדופילים ברשת לליבות קורבנותיהם.
לאט ובסבלנות נטווית רשת מורכבת ומתוכננת היטב סביב הקורבן ונבנה אמון אינטימי וכמעט מושלם. גם שקרים שנחשפים מפעם לפעם אינם מעוררים את האורות האדומים של אנני והיא נשבית בקסמיו של הפדופיל עד לסצינת השיא - אותה לא אחשוף כאן על-מנת שלא להרוס יתר על המידה. גם לאחר מכן, כפי שידוע לא אחת, מתפתחת הזדהות בין הקורבן לבין זה שמנצל ופוגע בו ורק ההורים נותרים , המומים, בתווך ...מנסים להבין, היכן היו לא בסדר ואיך עליהם לפעול כעת.
בתוך בליל ההלם הזה, אנחנו נחשפים חשיפת יתר למתחולל בראשו של האב (קלייב אואן המצויין) הכועס, פועל באגרסיביות, מגלה יצירתיות, יוזמה וחוסר אונים בעת ובעונה אחת. שווימר בחר לתת תפקיד משנה יחסית, לאימה של אנני והדבר בולט לאורך כל הסרט. האב עסוק כל כולו בדרמה המתחוללת מסביבו ובתוכו ואילו האם יוצרת את הניגודיות המרתקת והדרמטית.
אפשר גם לטעון אחרת: הסרט מפחיד יתר על המידה, מתאר מקרי קיצון נדירים יחסית ואינו מציג לחלופין את יתרונותיה האדירים של הרשת להתפתחות האנושות כולה וילדינו הרכים בפרט. ועם זאת, אני אישית מעדיף שכל אחד מאיתנו ההורים יראה אותו ויבין היטב מה עלול לקרות בשעות שבהם אנחנו משוכנעים שילדיני האחראים והחכמים רק מקשקשים אחד עם השני באיזה צ'אט מטופש. וכפי שציינתי קודם, מתוך רצון לזעזע, איני בטוח שהייתי מונע את הסרט גם מנערים לא צעירים מידי הנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר שקיימת.
לכו לראות - הסרט מרתק, עשוי היטב ובעיקר עשוי לתרום לנו משהו נוסף בהבנתנו עם עולמם של ילדינו הצעירים ורשת האינטרנט.

הכותב הוא מנהל אגף השקעות בבנק לאומי
תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמון - צריך שיהיה... אבל במי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע סרט חובה לכל הורה
מישהי  |  22/05/11 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי קיש
מחקר; מיתוג; יחסי ציבור; קידום; מכירות - חמש תחנות השיווק וכיצד הסינרגיה ביניהן יוצרת תוכנית שיווקית מקיפה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בקשה אדיבה, האם יזיע ברק, סיאוב ברשות החוק הצבאי, מצווה מסויגת, זליגת מוחות והגיע הזמן להפריט את גל"צ
אמציה חן
למרות אחריותו לכשל הפקת לקחי המלחמות, מתמיד צה"ל בעשייה חובבנית - הרבה בזכותה של רוח גבית חזקה ומעודדת, הנושבת מכיוונן של מערכות המחקר האזרחיות ומפרשנותה של התקשורת    ההתמקדות במידע כחזות הכל, מטעה ומזיקה
אריק זיו
מבחן כחלון לשרים; מי מתחזק בסקרים; הביזיון באבטחת אישים; עוזי ארד - תאונה מצערת או עבירה חמורה; אובמה - עוד נאום מסוכן לעולם החופשי
יוסי שחר
מדינה פלשתינית נוספת לא תעצור בשום גבול ערטילאי מוסכם כביכול. אין הבדל בין ארגוני הרצח הפלשתינים. המטרה זהה, רק הדרך והטקטיקה שונות. בשום מפה פלשתינית אין קו ירוק ולא יהיה. יש קו אחר בולט קדוש כחול: הים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il