X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר התמ"ת, בהיותך שר החקלאות ובישיבתך במועצת החלב, אתה הרגולטור איפשרת למחלבות ולרשתות להשתולל שורה של ספינים עלולה להביא לחיסול משק החלב המשפחתי בישראל
▪  ▪  ▪
השר שלום שמחון [צילום: יח"צ]
שר התמ"ת מבטיח: "מוצרי החלב יוזלו ב-10%"
עופר וולפסון
ציין כי כדי להגיע ליעד, ישנו צורך בשורה ארוכה של מרכיבים לאורך שרשרת הערך במבנה משק החלב * "תהיה הוזלה של מחיר המטרה לרפתן. נעשה זאת ברגישות מול החקלאים" * תקף בחזרה את התקשורת: "כשר התמ"ת, פתאום אני מגלה שאחי עובד בתנובה"
לרשימה המלאה

אין ספק שאנחנו נחשפים כאן לנפלאות מעולם הזואולוגיה. כבר מזמן לא נתקלנו במראה כה מיוחד של הפיכת אדם לזיקית, או בעצם אינני חייב לפגוע בזיקיות שהן חיות נהדרות בעלות תכונות הישרדותיות מופלאות - אבל כשזה עובר לבני אדם, זה פתטי ואף מדאיג.
מראש ממשלת הספינים ומומחה גדול בהם, אינני מצפה לגדולות, אבל כשמופיע שר התמ"ת, שדווקא במשמרתו כשר החקלאות חוקק חוק החלב, הבא להסדיר את יצור החלב בחוק, ובאופן אתלטי מדהים מבצע סלטה הפוכה שלא הייתה מביישת מתעמל אולימפי, וכל זה תוך החלפת צבעים ממש כזיקית, ופונה נגד הרפתנים, אותם אלה שרק אתמול דאג להם כביכול - זו כבר שבירת שיאים. ברור לי שהשר הוא דמות פוליטית, תמיד היה כזה ולאו-דווקא לחיוב, אז מה הפלא שאנשים ישרים נמנעים מללכת לפוליטיקה? אין ספק ש-99% מהפוליטיקאים מוציאים שם רע לכל היתר.
למחשבה המגוחכת של השר, שעל-ידי הקרבת הרפתנים, על-ידי גזילת כבשת הרש, של מקבלי מחיר מינימום על ליטר חלב, הוא יציל את עורו הפוליטי הסדוק ממילא, אין באמת על מה להסתמך. העובדה שהוא גר במושב או הצטלם עם אשכול ענבים, אינה הופכת אותו לחקלאי ובוודאי שאינה תורמת דבר לחקלאים עצמם.
האם בשביל לקיים סדר יום פוליטי קצר הרואי של שר זה או אחר, צריך לחסל ישובים שלמים? זה לא ממש מעניין את אותם פוליטיקאים, העיקר שבבחירות הקרובות יצטייר השר כמגן האזרח ההולך למכולת.
טול קורה מבין עיניך, הלא אתה, בהיותך שר החקלאות ובישיבתך במועצת החלב, אתה הרגולטור איפשרת למחלבות ולרשתות להשתולל. בעוד שאותנו הרפתנים מודדים באגורה לכאן או אגורה לכאן, בעוד שמאיתנו מורידים 2% כל שנה בעבור התייעלות, איפשרת בקריצה לרשתות ולמחלבות להשתולל וכעת, בעזות מצח, אתה בא אלינו ודורש מאיתנו להוריד את המחיר?
הרי ברור שרוב הרפתות המושביות לא ישרדו הורדת מחיר הליטר, וייתכן שלכך אתה חותר. ייתכן שקרבה לטייקונים טובה יותר, בטוח פחות מיוזעת, וכי מה הן כמה אגורות בשביל טייקון שחי על לשדו של הציבור. לא רק שמכרתם בעבור נזיד עדשים את אוצרות הטבע של המדינה לאותם אנשים, כעת אתם באים לחוליה החלשה בשרשרת המזון ומקריבים אותה מתוך צביעות של מי שנדהם והופתע מהמחאה הציבורית הצודקת, ואין ספק שהיא צודקת, אבל אתם הרי יודעים היכן מרוחה החמאה.
תדע הממשלה שעל דגלה יהיה חרות הרס ענף החלב, לא פחות. שכן הרזים ימותו, השמנים ירזו ובסופו של תהליך, תעבור כל שרשרת יצור המזון לטייקונים, שבצלם מסתופפים השר וחבר מרעיו, והם אלה שיכתיבו את מחירי המזון, והם אלה שישלטו בישראל. ובסופו של דבר, גם את מלחכי הפינכה, כמו שר התמ"ת, ישליכו לפח האשפה של ההיסטוריה ככלי אין חפץ בו.

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  15/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ארנון אשרי
מבורך הוא מאבק הצרכנים נגד העלאת מחירי מוצרי החלב, אך הרפתנים אינם הכתובת    האומנם כל הסאגה הציונית קמה למען עם של עו"דים וסוחרים בלבד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il