X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבי (אסף) גטניו מנכ"ל 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת'
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הקריסה הכלכלית של ספטמבר 2008 תיזכר בהיסטוריה כנקודת המפנה שממנה והלאה נפקחו עיני האזרחים לראות את תחלואי המציאות הדמו-קפית. עד כה ההנהגות הפוליטיות והאליטות הכלכליות מסרבות להפנים שעידנן הגיע לסופו, ובדיוק כמו במהפכה הצרפתית לפני 222 שנה, הן מסכנות בכך את ראשן, בכל מובן אפשרי
▪  ▪  ▪
ראשי המחאה שייכים לדור השעתוק הישראלי שמקוריות היא ממנו והלאה

לונדון בלהבות, מחאות בספרד, פרעות ביוון והישראלים האדישים מציפים את הרחובות באוהלים ומחאה. לפחות לגבי - אי-אפשר לטעון שלא הזהרתי מהמהפכות שבדרך:
  • 20.10.2008 - מאמר בשם "הכירו את הדמו-קפיה", ציטוט: "בהגדת פסח מסופר כי אלוהים הנחית על מצרים העתיקה עשר מכות. עשר מכות שלאחריהן הסכים פרעה לשחרר את בני ישראל. עתה נשאלת השאלה כמה מכות יידרשו על-מנת שהדמו-קפיות ייאותו לשחרר את הדמוקרטיה מציפורניו של הקפיטליזם הדורסני."
  • 1.5.2009 - מתוך מאמר על "פרולטריון ממאדים, בעלי הון ו"מומחים" מנוגה": "כשהאמת נחשפת לעיני אדם, זה רק עניין של זמן עד שהיא תחלחל פנימה ותתחיל לייצר תהליכים. המשבר (2008) איננו סופה של ה"דת הקפיטליסטית" כיוון שזו, בצורתה המוחלטת, הוטמעה עמוק במוחם של האזרחים, אבל אנו בהחלט בתחילתם של תהליכים מכריעים."
  • 31.3.2011 - מתוך המאמר "ביבי - גרסת אני קלודיוס": "בעתיד הלא רחוק נתחיל לחזות גם במהפכות במדינות הדמו-קפיות (דמוקרטיות קפיטליסטיות), שבסיסן יהיה חיפוש קוד התנהלות ערכי חדש וניסיונות להחזיר את ההתנהלות הדמוקרטית למערכות המדינה. מי שלא מבין זאת איננו יודע/רוצה לקרוא את המפה. בואו ונרים כוס לחיי המהפכות שבדרך".
הקריסה הכלכלית של ספטמבר 2008 תיזכר בהיסטוריה כנקודת המפנה שממנה והלאה נפקחו עיני האזרחים לראות את תחלואי המציאות הדמו-קפית. עד כה ההנהגות הפוליטיות והאליטות הכלכליות מסרבים להפנים שעידנם הגיע לסופו, ובדיוק כמו במהפכה הצרפתית לפני 222 שנה, הם מסכנים בכך את ראשם, בכל מובן אפשרי. בשלוש שנים האחרונות הם הצליחו לייצב, לכאורה, את עולמם המוכה, בתקווה ש"העסקים יחזרו לשגרה", אך לא כך יהיה. הם חייבים להתעורר ולהבין שהם טעו לחשוב לרגע שהם הריבון ולא העם, עתה העם בא לדרוש את שלו.
מהצד השני אנו נתקלים במחאות מבולבלות. רבות דובר על חוסר ההחלטיות של "הנהגת האוהלים" ברוטשילד. הדבר לא שונה מהבלבול שתוקף גם את המחאות במדינות המערב האחרות.
האינטואיציה של "מנהיגי מחאת רוטשילד" מקדימה בכמה צעדים את המחשבה שלהם, וזה מקור הבלבול העיקרי. התודעה החדשה, שהתפתחה מספטמבר 2008, מעניקה להם את היכולת לראות את המלכודות שטומנים להם המנהיגים הפוליטיים ואליטות ההון, אולם הם עדין לא השקיעו מחשבה לגבי איזה עולם הם רוצים ליצור ואיך ניתן להגיע אליו מנקודת המוצא הנוכחית, לכן מתנהלת כרגע "מלחמת חפירות".
ההיסטוריה ליהקה את ראשי המחאה הנוכחית לתפקיד לא קל. ראשיה שייכים לאותו "דור השעתוק" הישראלי, שהמקוריות היא ממנו והלאה, ושלמד להתמודד עם כל בעיה בלעשות Copy-Paste מפתרונות שהוצעו לו ממערבה לכאן. עתה אין עוד ממי להעתיק כיוון שאנחנו כאן מקדימים בתהליכים אפילו את מדינות המערב. האם מנהיגי "דור השעתוק" הישראלי יעזו עתה להיות מקוריים ולפרוץ דרכים חדשות, או שלבסוף הם יבחרו להמתין להתפתחויות ממערבה לכאן, על-מנת ששוב הם יוכלו לעשות מהם Copy-Paste לכאן?
העמותה שאני עומד בראשה מציעה כבר למעלה מארבע שנים פתרונות מקוריים לנטרול הימים הנפיצים שבדרך. בערב כל מהפכה מצויה היכולת לנטרל אותה. שבוע הבא אנו פותחים בקמפיין הראשון בהיסטוריה להוצאת לוביסטים בשכר ממסדרונות הכנסת וועדותיה. אנו שוקדים כבר ארבע שנים במציאת דרכים מקוריות לפרוק את מטען הנפץ שמכונה 'מדינה דמו-קפית', מבלי שנדרש לשפיכות דמים ומהפכות הרסניות. הרבה תלוי בהבנתם של השליטים ובתהליכים שיעברו על ראשי המחאה הנוכחית וזו שבדרך.

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דור השעתוק מבולבל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד - להעיף הלוביסטים!
מחאת העם  |  10/08/11 13:14
2
אחלה כתבה! ל"ת
בועז23  |  10/08/11 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמוליק אלגרנטי
נוכח הצורך הברור בהזרמת משאבים על-ידי המדינה לסיום התסיסה החברתית ולמימון השינויים הצפויים בסדרי העדיפויות של תקציב המדינה, דומני שהנסיבות המיוחדות מחייבות נקיטת אמצעים מיוחדים. מקור אפשרי למימון השינויים יכול שיבוא כמהלך בתחום מינהל המס - מהלך של "גילוי מרצון"
נועם מולה
החינוך בישראל לדמוקרטיה, חופש ביטוי, חשיבה ביקורתית ומעורבות הוא כנראה מצוין. אחרת, מה מביא רבים כל-כך לצאת לרחובות?    אך לא כך הם פני הדברים באמת. לא החינוך הממלכתי הוא שהוביל למחאה החברתית, אלא נקודת משבר שחייבה התעוררות
יהודה קונפורטס
מהי הדרך הנכונה להודיע לעובדים על כך שהמנכ"ל יוצא לשנת שבתון, מבלי לפגוע במוטיבציה שלהם?
דן אלון
מכתב פתוח לביבי. מכתב תודה על קריירה מפוארת בשירות העם והמדינה והזמנה להיכנס לאוהל-מועד. העם יושב באוהל, ורק אתה והטייקונים עדיין בחוץ. זו הזמנה להיכנס פנימה, הזמנה המוקירה לך תודה על תרומתך הגדולה ביותר למדינת ישראל, וזו לא הכלכלה שלך אלא העובדה שבעזרת עבודת שור הזהב שלך, גילינו את המאחד והמחבר בינינו. אנחנו שוב עם - בזכותך. זו הזמנה לעשות יחד איתנו את המדינה למקום שטוב לחיות בו
קרן אלמוג
ישראל נמצאת במצב כלכלי מעורר קנאה בהשוואה לנעשה בארה"ב ובאירופה. אך כאשר רצים להקטין את הפערים החברתיים יש לכך השפעה על ירידת התל"ג והקטנת הצמיחה. על כן יש להיערך וליצור מדיניות כלכלית נכונה ואחראית יחד עם היענות לפחות חלקית לתביעות החברתיות המוצדקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il