X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצוקת הנדל"ן ומחירי הדירות ירדו רק אם יהיה פה ניעור רציני ביחס לפרויקטים של "פינוי בינוי" ותמ"א 38 אשר יאפשרו בניית מגדלים במקום בניינים ישנים כאשר מתוכם יקצו דירות ברות השגה למשפחות צעירות ואוכלוסיות חסרות דיור. מדוע בבניין בת"א בן 50 מתגוררות רק 4 משפחות במקום להרסו ולבנות 50 דירות הכוללות גם דירות ברות השגה הקטנות מ-4 חדרים?
▪  ▪  ▪
שלושה גורמים מעורבים ומעכבים את פרויקט פינוי ובינוי

מאז החלה מחאת האוהלים נזרקו שלל הצעות לפתרון מצוקת הדיור, אך נראה כי הפתרון האפקטיבי ביותר כמעט ולא נשמע והוא "התחדשות עירונית". הסיכוי להוריד את מחירי הדירות והשכירויות הינו אך ורק על-ידי הגדלת ההיצע. מאחר שלא נותרו עתודות קרקע פנויות לבניה – נותר רק לבנות על הגגות או להרוס את הבניינים הישנים ולבנות במקומם מגדלים חדשים עם מאות אלפי יח"ד במחירים סבירים כאשר מתוכם יש להקצות כשליש לטובת דיור בר השגה לזוגות צעירים ומשפחות חסרות דיור.
אם כן, מדוע המגדלים לא מתרוממים?
בפרויקטים של "פינוי בינוי" בהם הורסים בניינים ישנים ובונים במקומם חדשים ותמ"א 38 המאפשרת הוספת דירות בתמורה לחיזוק הבניין כנגד רעידת אדמה. מעורבים 3 גורמים עיקריים: היזמים, הדיירים והרשויות. למרות שלכאורה כולם מרוויחים – עדיין כל אחד מצידו מעכב את התהליך:
תחילה היזמים - בתחום זה פועלים בעיקר הקבלנים הבינוניים והקטנים ואיתם גם מאכרים וקבלני החתמות המספסרים בחתימות הדיירים ופוגעים בדיירים ובמקצועיות התהליך. המיתוס כי היזם מרוויח מיליוני שקלים מזמן התמוטט. למעשה, רק מעט מאוד בניינים אכן כדאיים ורווחיים במונחי עלות, זמן ותועלת וכמיליון בניינים המשוועים לחיזוק בעיקר באזורי הסיכון - יאלצו לחכות עד להגדלת זכויות משמעותית או ניוד זכויותיהם לאזורי ביקוש יחד עם הקלות מס.
הדיירים - מאז שנת 2005 שתמ"א 38 קיבלה תוקף ועד היום עברו הדיירים כברת דרך ארוכה וכיום אפילו קשישות סיעודיות יודעות לנהל מו"מ מול יזמי הנדל"ן. באחרונה, חלה עליה חיובית במודעות לנושא בעיקר בעקבות רעידות האדמה הקטלנית ביפאן ואסון הכרמל. הדיירים החלו להבין שהמשמעות כפי שהתכוון אליה המחוקק היא בעיקר בטיחותית ורק אח"כ נדל"נית. ובכל זאת, עדיין קיימות תופעות של קנאת שכנים, רצון למקסם את הרווח האישי ושלל קומבינות ותחמנות. אולם, המחאה יצרה ציפייה כי מחירי הנדל"ן ירדו ובכך בעצם גם משמשת כזרז לשיתוף הפעולה מצד הדיירים שהפנימו שאם הבניין יהפוך ללא כדאי – הוא לא יחוזק וישודרג כלל.
הרשויות - עדיין לוקות בחוסר ידע ועודף ביורוקרטיות בתהליך. יש לחייב בצווי הריסה בניינים ישנים מסוכנים חסרי ממ"דים, ללוותם מקצועית תוך הצבת אולטימטום לתקופת זמן קצובה לסיום המכרז ובחירת קבלן המבצע. יש לתגבר את אגפי ההנסה והקצאת משרדים יעודיים לנושא. יש להתיר הגדלת זכויות הבניה במאות אחוזים תוך היערכות מתאימה עם פתרונות תחבורתיים לרבות רכבת קלה ושדרוג התשתיות המוניציפליות. התחדשות עירונית תשפר את איכות חיי הדיירים, עושה שימוש יעיל יותר במשאבי הקרקע, ממגנת מפני טילים ורעידות אדמה ותקדם את הצדק החברתי!

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק רעידת אדמה תפתור את מצוקת הנדל"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיר סגל
המפלגות, גדולות כקטנות, מלאות באנשים שנמצאים שם רק בשביל הכוח, וגם אם לא, הם אנשים שלא מסכימים אתכם, אבל יאמר לזכותם, הם שם, הם משקיעים ומשפיעים. אפשר " או לומר עליהם שהם עסקנים" ואפילו "רודפי ג'ובים", ולפעמים הם גם "אידליסטים" או "בעלי ערכים". זה לא משנה, כי מי שלא מתפקד בטוח לא יהיה שם
חננאל ובר
המצווה קשה בהרבה מיראת ה' והיא - אהבה טוטאלית לה'. המעבר חד, מהיר, מסחרר ומהפכני כי לא נדרשנו אי פעם בארבעת ספרי התורה הקודמים לאהוב את ה' - רק ליראתו. השאלות המתבקשות הינן: מה קרה? כיצד מגיעים לרמה הנשגבת שזה עתה נדרשנו להגיע אליה? ובכלל, מהי אהבת ה'?
עפר דרורי
כיצד הפך יום תשעה באב, והאבל על חורבן בית המקדש לאבלו של הציבור הדתי בלבד?, מה ניתן לעשות על-מנת להפוך זאת לנחלת כלל הציבור בישראל וכיצד יש להנגיש את משמעות היום לכולם?
דרור לדרמן
עיריית קרית-גת והעומד בראשה בחרו לנהל מאבק מתוקשר עם אינטל, היזם הגדול ביותר והחשוב ביותר שידעה העיר מאז הקמתה, על תשלומי הארנונה. העירייה ניצחה, אבל העיר הפסידה...
הרב ישראל רוזן
כשאני קורא ושומע שחלק ממוביליה מזוהים עם תנועות שמאל פוליטיות, אני נרתע משיתוף פעולה. כשאני קורא ושומע כי סופרים זמרים ואמנים, המכונים משום מה 'אנשי רוח', מן הזן הידוע והמוכר מחזיקים את המיקרופון החברתי - אני מקבל חלישות הדעת. באזני השמאלית אני כבר שומע בת-קול עמומה של דוברי המוחים למען 'צדק חברתי לערביי ישראל ופלשתין'. יתכן שעד עת קריאת השורות דרישה זו תוצג על השולחן, ובעוצמה ניכרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il