X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במציאות, בעוד שמונה שנים יהיו פחות רופאים ביחס למטלות, ורמת השירות תרד עוד. אם תגיעו לבית-החולים בשעה 02:00 בלילה תיבדקו על-ידי רופא שעומד כבר 18 שעות רצוף על הרגליים, והוא גם ינתח אתכם... המשכורת יורדת. העבודה עולה. ביבי ושטייניץ - אתם גאונים!
▪  ▪  ▪
רצוי שתצרפו את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לומר עליכם תהלים בזמן שהרופאים מנתחים אתכם
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
עופר וולפסון
נחתם ההסכם בין ההסתדרות הרפואית לאוצר

   עופר וולפסון
נתניהו על הסכם הרופאים: "משנה סדרי עולם"

שכר הרופאים: כך מייצרים אי-צדק חברתי
אהוד פרלסמן
לאחרונה ניתנו העלאות שכר למקבלי שכר המינימום, לעובדים הסוציאליים ולרופאים. מסתבר שמי שקיבל יותר, יקבל עוד יותר. פערי השכר גדלים אל מול עינינו, ואין איש פוצה פה או מצפצף
לרשימה המלאה

הרפואה בישראל – חשכת ימי הביניים
ד"ר מיכאל וולט
המלחמה של הרופאים בישראל היא בעיקר המלחמה של החולים * רופאים עייפים, עם מעט מאוד זמן לכל חולה. מחלקות עמוסות שרק משחררות את מי שאפשר במקום לברר לעומק את התלונות. ולא מעט טעויות שניתן היה למנוע * ישראל 2011 – חשכת ימי הביניים
לרשימה המלאה

שקר העלייה במשכורת
כדי להבין שהרופאים קיבלו ירידה במשכורת אתן את הדוגמה הבאה: נניח שאדם מרוויח 4,000 שקל ואין על זה מס. ועל הכנסה מ-4,000 ל-6,000 שקל יש מדרגת מס של 50%. בא גידי הנדיב ומציע עלייה של 50% במשכורת שלכם. כלומר, הוא ישלם לכם 6,000 שקל במקום 4,000. יפה, לא?
אז זהו, שלא. מכיוון שתשלמו חצי מהתוספת כמיסים. ולכן בסופו של דבר, קיבלתם העלאה של 25%. אם נניח, יפרסו את זה לעשר שנים - האם תהיו מרוצים? נראה לי שלא. וגם אנחנו לא. חצי מהתוספת נלקח כמס. ולכן התוספת נמוכה בהרבה ממה שמציגים. היא אפילו לא מכסה את עליית המחירים. המשכורת של הרופאים נשחקת. חזק.
לא רק זאת, בתי-חולים של קופת-חולים, שאינם שייכים למדינה, יצטרכו לשלם יותר משכורות. קופת-חולים תשלם, המדינה גוזרת קופון וקופת-החולים מפסידה כסף מביטוח הבריאות שלכם. ככל שקופת החולים גירעונית יותר, השירות שלכם ייפגע. תצטרכו לחכות יותר לרופא מומחה, ויהיה קשה יותר לקבל בדיקות שאתם זכאים להן.
ביבי נתן לרופאים ביד אחת, ושטייניץ לוקח מהרופאים וגם מביטוח הבריאות ביד השנייה. לא רק זאת - "התוספת היפה" לשכר המומחים מבוססת על זה שהם יעשו תורנויות. השכר כמובן יישחק על-ידי האינפלציה, אבל את התורנויות הם ימשיכו לעשות גם בתום ההסכם.
ביבי ושטייניץ - אתם גאונים.
שקר התקנים
הבטיחו 1,000 תקנים. ההסכם לשמונה שנים. חלק מהתקנים כבר הובטחו וכעת המילים זורמות שוב. ומה עם הגודל של האוכלוסיה? ומה עם הגיל של האוכלוסיה? האוכלוסיה בישראל גדלה בקצב של 140,000 איש בשנה. בעוד שמונה שנים זה כמעט 1.2 מיליון איש. איך נראית לכם עכשיו התוספת של 1,000 רופאים ליותר מ-1,200,000 אנשים? זה כלום.
הגידול במספר הרופאים בקושי מדביק את הגידול באוכלוסיה. וזה עוד לפני שדיברנו על הזדקנות האוכלוסיה. אדם זקן צריך יותר רופאים. "והדרת פני זקן?" - לא בבית ספרנו. במציאות, בעוד שמונה שנים יהיו פחות רופאים ביחס למטלות, ורמת השירות תרד עוד.
ביבי ושטייניץ - שיחקתם אותה.
שקר התורנויות
שוב מוכרים לנו מילים ריקות. מדברים על שש תורנויות. כבר משנת 2000 אמרו את זה, אבל זה נוסח בדרך כזו שאם בית החולים צריך, הרופא עובר לגור במחלקה. והפעם - שוב מוכרים לנו את הלוקש. לא ברור מה מנגנון האכיפה ומה הפיצוי שנקבל אם נחרוג ממספר התורנויות. וכשזה ככה, דבר אחד ברור - נמשיך לטחון.
בתחילת המשבר דרש "סגן שר" הבריאות יעקב ליצמן את קיצור התורנויות. כאדם דתי הוא מבין שטיפול על-ידי רופא לאחר 20 שעות עבודה זו סכנת נפשות. אבל, כלום לא יצא מזה. אם תגיעו לבית-החולים בשעה 02:00 בלילה תיבדקו על-ידי רופא שעומד כבר 18 שעות רצוף על הרגליים. הוא גם ינתח אתכם, או יעזור לאישה ללדת. אני מציע שתקראו לליצמן שיקרא איתכם תהלים.
שקר שעון הנוכחות
לרופאים יש שעון נוכחות מיוחד. אם אתה הולך הביתה קודם - הוא פועל. אבל אם אתה רוצה להישאר ולהעניק לחולים טיפול טוב יותר, לא בטוח שהשעון יעבוד. ככל הנראה, כל בית חולים יקבל תקציב מסוים לשעות נוספות. החולה זקוק לתשומת לב נוספת? לשיקול דעת? המחלקה מלאה? לא בטוח שאפילו את 25 השקלים שאנחנו מקבלים לשעה נקבל.
ביבי ושטייניץ - אתם גאונים. לא מוותרים אפילו על 25 שקלים לשעה.
לסיכום
לא הישג לרפואה הציבורית אלא המשך ההידרדרות של הרפואה הציבורית. החיסכון כפול: קודם חוסכים בבריאות. אחר-כך חוסכים בפנסיה.
מדהים לראות חלק מהכתבות המהללות את ההסכם, של אנשים שטחיים שאינם מבינים דבר וחצי דבר, לא ברפואה ולא בכלכלה. אני רופא. משפחתי תקבל את הטוב ביותר. גם לביבי יש רופאים טובים. אבל הציבור - הציבור צריך להתחיל לדאוג.
כאן אסיים. אני חייב ללכת.... ללמוד לבחינות הרישוי באמריקה. שם לפחות ישלמו לי כמו שצריך (הוציאו לקרוב שלי פקק מהאוזן ולקחו ממנו 800 דולר). ניפגש שם.

הכותב הוא רופא במחלקה פנימית בבית-חולים תל השומר (עד ה-4 בספטמבר). בעל תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן-גוריון.
תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם הרופאים - ביזיון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הוסיפו 2 מיליארד וזה לא נחשב?
צ'ומפי  |  29/08/11 14:50
2
הסכם המורים-בזיון-כך דרך האוצר ל"ת
עוז ללא תמורה  |  29/08/11 14:53
3
ביבי ושטייניץ הם אנטיציונים! ל"ת
פולינה  |  29/08/11 15:05
4
הוזה לך ברח!
אהוד פרלסמן  |  30/08/11 10:25
5
תגובה לרופא הזה...
לולית  |  8/09/11 16:51
6
תגובה למר וולט, עשה עמנו חסד
לולית  |  8/09/11 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה לוי
העבירו את המחלוקת ביניהם לידי בורר. זה מה שנהוג היום בבתי ‏המשפט – להעביר לגישור. אין בכך שום עבירה. הגישור בוצע ‏והתקבלה החלטה. מרגול הסכימה. אטדגי התכחש ולמעשה – לא ‏קיים החלטה שיפוטית
שולמית קיסרי
שרון גל, שלא היה מעז להתקיף את אילן בן-דב על ניסיונותיו לדאוג לכיסו ולא לכיסם של בעלי המניות שלו - תקף את ליף כמו גיבור גדול
טל הריס
כך או אחרת, ישנם שני קווי דמיון חשובים בין המחאה הנוכחית בישראל, לבין זו הפלשתינית העתידית. ראשית לגבי הדרישה עצמה. אנו דורשים צדק חברתי והם דורשים הגדרה עצמית לאומית. כולנו דורשים קיום מכובד ועצמאי יותר ממה שמתיר לנו המצב הקיים. שנית, לא צדק חברתי וגם לא פתרון מדיני אפשר לקנות בתרגיל יחסי ציבור
דרור אידר
שאול ודוד מספקים שני דגמי הנהגה פוליטית המהדהדים אל תוך האקטואליה הישראלית המקומטת. אולי ספר שמואל על שני גיבוריו, מלמד שכדי להגיע לתודעה דוידית, צריך לעבור בדרך את שאול
משה חסדאי
האישה היא גורם חשוב במאבק כיום, עליה ליטול (בו) חלק עם כל המשאבים העומדים לרשותה. השתתפותה אינה בשום אופן בבחינת (השתתפות) משלימה במאבק, אדרבא, השתתפותה נחשבת לאחד מעמודי התווך של הניצחון ושל המשך הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il