X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התפוח מכיל ויטמין C וביופלבנואידים, המסייעים במניעת מחלות ובראשם מחלות הקשורות למערכת הנשימה הדבש מרפא פצעים, קוטל חיידקים ווירוסים ומרגיע טחורים הרימון מפחית כולסטרול ומחזק את הלב
▪  ▪  ▪
מונע אנמיה [צילום: פלאש 90]

בראש השנה נהוג לאכול מאכלים מסויימים המסמלים, כל אחד תקווה לשנה החדשה. מעבר לסמליות, לכל מאכל יש שפע של תכונות בריאותיות חשובות:
  • תפוח: קליפת התפוח עשירה בפקטין, שהינו סיב תזונתי המשפר את היחס בין הכולסטרול הטוב לכולסטרול הרע, מסדיר פעילות מעיים ואנטי סרטני. כמו-כן, התפוח מכיל ויטמין C וביופלבנואידים, המסייעים במניעת מחלות ובראשם מחלות הקשורות למערכת הנשימה וסרטן.
  • לטיפול בכבד שומני, יש לאכול תפוח חמוץ ירוק אחד ביום, רצוי על קיבה ריקה;
  • דבש: מכיל ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. הדבש מרפא פצעים, קוטל חיידקים ווירוסים, מרגיע טחורים, מטפל בכיבים במערכת העיכול, מטפל במחלות כבד, מונע מיגרנות, משלשל קל, אנטי דלקתי, מחזק את הלב ואת העיניים. הדבש הוא בעל יכולת להגדיל את כמות חיידקי המעיים טובים. אכילת דבש עם מזונות העשירים בסידן, תגביר את ספיגת הסידן. חשוב ביותר לצרוך דבש לא מחומם, שכן בתהליך החימום הוא מאבד מערכיו התזונתיים והופך לסוכר פשוט. לפי הרפואה ההודית, דבש מחומם הופך לרעיל.
  • לטיפול בדלקות גרון יש להשרות בצל קטן קצוץ דק בשלוש כפות דבש למשך ארבע שעות לפחות, לסנן ולשתות כף מהנוזל כל שעה;
  • רימון: מכיל פוליפנולים, שהם נוגדי חמצון חזקים ביותר וכן אנתוציאנינים וטנינים המאטים תהליכי הזדקנות. כמו-כן, הוא מפחית כולסטרול, מחזק את הלב, מונע אנמיה, מנקה רעלים, מסייע לדלקות מפרקים, מקל על טחורים, מטפל בשלשול, מסלק תולעים, מטפל באפטות בפה ובדלקות חניכיים. ברימון יש פיט ואסטרוגנים ולכן הוא פועל נגד יובש בנרתיק, ומשפר את בריאות העור והשיער. הרימון נלחם בסרטן - בעיקר סרטן שד וערמונית.
  • לטיפול בתולעי מעיים יש להשרות קליפת רימון בכוס מים למשך 24 שעות ולשתות;
  • דגים: הדגים מכילים חומצת שומן בשם אומגה 3, החיונית לתפקוד תקין של כלי הדם והמוח. לכן, דגים טובים לטיפול מחלות לב וכלי דם, דיכאון, איזון המערכת ההורמונלית, הגברת פוריות, שיפור הזיכרון, טיפול במחלות עור ומניעת מחלות סרטניות. כמו-כן, הדגים מכילים ויטמין A ו-D, ויטמינים מקבוצת B, סידן וזרחן. כדאי לאכול דגים הגדלים במים עמוקים כגון: טונה, מקרל, סלמון, סול, הליבוט. אלה מכילים כמויות גבוהות יחסית של אומגה 3. כדאי מאוד לצרוך את הדגים ממקור אמין, כיוון שלרוב דגים מגודלים בבריכות שהמרחק בין ביוב לבינם אינו גדול כלל וכלל.
  • לטיפול בהפרעות קשב וריכוז יש לאכול שלוש מנות דגים בשבוע;
  • תמר: התמר מכיל ויטמיני C ,B, בטאקרוטן, ברזל, מגנזיום, אבץ, סלניום, סידן, אשלגן וסיבים תזונתיים. התמר מנקה ומטהר את המעיים, משלשל קל, עוצר דימומים, מחזק את מערכת החיסון, מחזק את האון, מקל במצבי דיכאון, משתן, מונע אנמיה, מחזק ומספק אנרגיה זמינה לגוף. הכמות הרבה של האשלגן שיש בתמר, עוזרת לשמירה על רמת חומציות הדם, עידוד יצור אינסולין, שמירה על פעילות הלב, הכליות ובלוטת האדרנל, תמיכה במערכת העצבים ובפעילות תקינה של השרירים, שמירה על ערנות פיזית ונפשית.
  • למצבי היפוגליקמיה (נפילת סוכר עד כדי רעד וסחרחורת) - יש לאכול מייד תמר אחד גדול או שניים קטנים;
  • דלעת: מכילה בטאקרוטן, ויטמיני C ,E, אשלגן, ברזל וסיבים תזונתיים. הדלעת מחזקת את הטחול, מחזקת את מערכת החיסון ומטפלת בחיזוק שורשי השיער. מונעת יצירת ליחה, מסייעת ביצירת דם, מונעת אסתמה, ברונכיט ושיעול ומווסתת את רמת הסוכר בדם.
  • לשמירה מפני נזקי השמש יש לאכול דלעת מבושלת או אפויה שלוש פעמים בשבוע;
  • סלק: הסלק מכיל ויטמינים שונים וכן מינרלים כמו ברזל, מגנזיום ואשלגן. בסלק יש חומרים נוגדי חמצון ולכן הוא נחשב לירק אשר מונע סרטן, מוריד רמות כולסטרול וטריגליצרידים בדם, מנקה את הדם, מטפל בעצירות ובאנמיה ומונע מחלות לב וכלי דם.
  • לטיפול בעצירות יש לאכול חצי סלק מבושל או טרי על קיבה ריקה.
אפשר להתמקד במאכלים אלה בארוחת החג ולבסס עליהם תבשילים שונים. זיכרו שגם בתקופת החגים כדאי לשמור על הבריאות והמשקל, כי בסוף החגים עוברים בעוד שהצמיגים נשארים.
תבשיל שבעת המינים:
חומרים:
  • 2 כוסות גרעיני חיטה מלאה;
  • 4 כוסות מים רותחים;
  • גרעינים של חצי רימון;
  • חצי כוס חמוציות;
  • חצי כוס אגוזי קשיו;
  • גמבה צהובה חתוכה דק;
  • פטרוזיליה קצוצה לפי הטעם (לא חובה).
לרוטב:
  • מיץ מלימון אחד סחוט;
  • 2 כפות שמן זית;
  • 2 כפות דבש או סילאן;
  • 1 כפית מלח.
אופן ההכנה:
משרים את החיטה במים ומלח למשך כשעתיים לפחות. מסננים את המים. מביאים לרתיחה את החיטה יחד עם 4 כוסות מים רותחים. מנמיכים ומבשלים בסיר מכוסה עד שהנוזלים מתאדים. אם החיטה עוד לא התרככה, יש להוסיף מים רותחים ולהמשיך את הבישול. מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים. מערבבים היטב את חומרי הרוטב ומוסיפים לחיטה. ניתן להגיש קר כסלט או חם כתוספת.

הכותבת היא נטורופתית ומרצה בתחום התזונה במכללת רידמן לרפואה משלימה-אינטגרטיבית
תאריך:  25/09/2011   |   עודכן:  25/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך מואב
ארגנו את סביבת העבודה ואת המצרכים הנחוצים מבעוד מועד    בזמן שטיפת כלים או עמידה מעל הכיור, מומלץ לפתוח את הארון שמתחת לכיור ולהניח עליו את הרגל    עבודות קילוף, גירוד או קישוט, מומלץ לעשות בישיבה
ד"ר יוכי בן-נון
לחלק את האחריות והמטלות, להשאיר בכל יום חצי שעה להנאה עצמית, לפרוש את המטלות על-פני זמן, כל יום לעשות מעט או חלק וללמוד לשלוט ברגשות, ולא לתת להם לשלוט בנו
יפעת גדות
לויט הגיע לציור ממקום של יצירה אבל יצירה אחרת לגמרי - עבודת בניין    היגר לאוסטרליה בשנת 2002 ושם פיתח את המיומנות לה קרא בהמשך הדרך "שפכטליזם"
זיו יצחקי, עכבר העיר
תוכנית הגמר הדגימה איך גם בתוכנית טלוויזיה אפשר לעשות צדק חברתי, כשמצד אחד עומד עמנואל המצליחן, ומצד שני אבי עם הסיפור הקשה    כמו ברובין הוד, נלקח הנצחון מהחזק והעשיר, כדי לתת אותו למי שבאמת זקוק לו, כדי לשנות את חייו
איתי כהן
הוא דחק בפלשתינים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי אך מטיל היום ספק בהצלחת היוזמה    הוא מסרב להצעות ממפלגות שונות לחזור ולעמוד בראש    אולמרט נעלם לו, ברק מאוס בעיניו ("אני לא מדבר איתו כבר עשר שנים") וזהבה גלאון היא המועמדת שמתאימה בעיניו להנהיג את המפלגה שממנה פרש לפני שש שנים    יוסי שריד, יו"ר מרצ לשעבר, מציג פוליטיקה אחרת וחושף מדוע נעלם השמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il