X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית לאיתור חשבונות רדומים תשים קץ לגזלת כספים מבעליהם בחסות החוק
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: רשות העתיקות]
גוזרים לעצמם קופונים
לפעמים, רק כשעוול מגיע לתיקונו, אתה מבין כמה היה גדול. גופים מוסדיים עשירים ושׂבעים מחזיקים בכספים של האזרח הקטן, גוזרים לעצמם קופונים, גובים ממנו עמלות גבוהות על "ניהול" (הוי, עבודה קשה מנשוא) ומשתמשים בכספיו להשקעות שגם מהן הם המרוויחים - והכול בחסות החוק שאמור להגן על האזרח אבל נרדם בעצמו

אגף שוק ההון באוצר מתכוון לשים קץ לעוול כלכלי - אחד מני רבים - שאזרחי ישראל סובלים ממנו: בעוד כ-18 חודשים יעלה לרשת האינטרנט מאגר מידע שבאמצעותו יוכלו בעלי חשבונות בנק רדומים (כאלו שלא נעשו בהם תנועות במשך כמה שנים), עמיתים של קופות גמל וקרנות ביטוח פנסיוני, לאתר כספים שמגיעים להם. מאגר המידע האינטרנטי יציע גם למוטבים או ליורשים של נפטרים למצוא חסכונות שמגיעים להם ושלא היו מודעים לקיומם.
ההערכה היא כי בחשבונות הצטברו עשרות מיליארדי שקלים ששייכים בעצם לאזרחים, ובמשך שנים הנהנים מפירות החשבונות הללו הם הגופים המחזיקים בהם.
התוכנית להשבת הכספים לבעליהם תחייב את הגופים השונים להתאמץ לאתר בעצמם את הבעלים של חשבונות רדומים. אם לא יעשו כך, יופעלו נגדם סנקציות כספיות. האפוטרופוס הכללי, שהורגל לקבל כספים מחשבונות רדומים שהקשר עם בעליהם נותק ולהחליט מה לעשות בהם, אמור לקבל, לפי התוכנית החדשה, רק דיווח מהגופים המוסדיים המחזיקים בכסף, אך לא את הכסף עצמו, כדי שהבעלים או יורשיו לא יאבדו את זכויותיהם.
בשלב מאוחר יותר יוקם אותו מאגר ממוחשב, וכל אחד יוכל לבדוק אם יש חשבונות הרשומים על שמו או על שם בעל תעודת זהות שהוא יורשו - כמובן, לפי צוואה המאשרת שהוא היורש. חברת ועדת הכספים ח"כ זהבה גלאון (מרצ), יוזמת המאגר, התעקשה שיהיה זמין דרך אתר משרד האוצר וירכז בתוכו את המידע מהגופים השונים.
לפעמים, רק כשעוול מגיע לתיקונו, אתה מבין כמה היה גדול. גופים מוסדיים עשירים ושׂבעים מחזיקים בכספים של האזרח הקטן, גוזרים לעצמם קופונים, גובים ממנו עמלות גבוהות על "ניהול" (הוי, עבודה קשה מנשוא) ומשתמשים בכספיו להשקעות שגם מהן הם המרוויחים - והכול בחסות החוק שאמור להגן על האזרח אבל נרדם בעצמו.
ישנה הערכה שאותם גופים יגישו התנגדות למהלכים הצודקים להשבת הכספים לבעליהם. צעד כזה יהיה חזירי: הוא דומה למצב שבו אדם לא רק שאינו טורח למצוא את בעל האבֵדה, הוא אף משתדל שבעל האבדה לא יצליח למצוא אותו, האוחז בה.
ועוד דבר: האם מישהו בכנסת מתכוון להתחיל לטפל גם בגזל כספי ניצולי השואה בידי מדינות המוצא שלהם או שאף אחד שם בירושלים לא סופר אותם?

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  06/01/2012   |   עודכן:  06/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זהבה גלאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי המטמון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גישהלעשרות אלפי חשבונות רדומים
אביגור  |  15/01/12 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
אין דרך להסביר את העיסוק המנופח והמתלהם בנושא הדרת הנשים, אלא כמאבק פוליטי של השמאל בשלטון הימין. אם רק היו פועלים בהיגיון, ניתן היה לטפל באמת במקומות הבעייתיים
אורי ברנע
צו השעה הוא לצאת ולמחות בהמונינו נגד התקשורת שצברה כוח רב מדי ושנוהגת בדיקטטורה מחשבתית. עלינו לשבור את חומות הכלא המחשבתי שלנו. הרי התקשורת היא אפס בלי גיבוי הציבור! שהרי איזה מפרסם ימשיך לפרסם בכלי תקשורת השנואים על-ידי כל-כך הרבה אזרחים?!
יעל קרמר-ברקוביץ, טל מזוז, אורטל אסור
בדיקה מדגמית של הטיפול התקשורתי במדיניותו הכלכלית של נתניהו כשר האוצר וכראש הממשלה מעלה, כי הן תומכיו של נתניהו והן מבקריו לא עסקו בשאלת ההשפעה ארוכת הטווח של מדיניותו בעשור הקודם
איתמר שיאון
נראה כי כל מספר שבועות נושא מסוים עולה לכותרות, מעפיל על שאר הנושאים, משתלט על סדר היום הציבורי ואז נעלם כלא היה. מאחורי תופעה זו עומדת יד מכוונת. יד הפועלת בחוסר אחריות ובחוסר מקצועיות למען מטרה אחת: הפלת הממשלה הנבחרת
אלירם אלגרבלי
הפלשתינים הם היחידים שמקפידים בדבקות להתנהל באותו אופן כבר יותר מ-100 שנה. רק אצלנו לא מפסיקים לזגזג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il