X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמירתו המרושעת של השופט בדימוס שלי טימן, לפיה משה קצב נהג כאחרון העבריינים כשבחר בעו"ד שפטל כדי לייצגו, היא הנוטלת ממנו את כבודו תגובה למאמרו של טימן
▪  ▪  ▪
טימן. כבוד כבר אינו מנת חלקו [צילום: קובי קואנקס]
   עו"ד יורם שפטל
עלילת דם

   עו"ד יורם שפטל
וַיְקַו לְמִשְפָּט - וְהִנֵּה מִשְפח

   עו"ד יורם שפטל
איוון לא איום

השופט בדימוס שלי טימן, פרסם מאמר ובו תקף את הנשיא השמיני, מר משה קצב, על כך ששכר את שירותיו של הח"מ, כדי לייצגו בבקשה לקיום דיון נוסף, בפסק הדין של בית המשפט העליון, שדחה את ערעורו. הח"מ קרא יותר מפעם אחת את המאמר וזאת מן הטעם הפשוט כי למקרא המאמר בפעם הראשונה, נוצר חשש אצל הקורא שמא לקה בהבנת הנקרא, שהרי לא ייתכן לכאורה שמאמר כגון דא, נכתב על-ידי שופט בישראל, שישב 27 שנים על כס השיפוט.
הדברים אינם מכוונים כמובן לפסקה במאמר ששמה ללעג ולקלס את התפלולים (ספקולציות בלע"ז) האוויליים שהופיעו בפשקעווילים התקשורתיים למיניהם באשר לטענות שהסנגור החדש עומד כביכול לטעון במסגרת הבקשה לדיון נוסף.
הכוונה לפסקאות במאמר לפיהן, בחירתו של קצב בח"מ, כדי לייצגו בבקשה לקיום דיון נוסף, מורידה אותו לדרגת "אחרון העבריינים", וכל-כך למה? בגלל "הקישור בין המקרה שלו דווקא, לזה של ג'ון דמיאניוק".

אמירה שאינה מכבדת את אומרה
דמיאניוק. לא "איוון האיום" [צילום: AP]

כתם על מערכת המשפט
פרשת דמיאניוק איננה בשום פנים בבחינת כתם על סנגורו, אלא דווקא על מערכת משפט ששלחה לגרדום בערכאה הראשונה, נאשם - אומנם גוי אוקראיני אנאלפאבית למחצה ומטומטם לשלושת רבעי - על יסוד "מסדרי זיהוי" של תמונות בהן דמיאניוק הוא מקריח, ששארית שערותיו אינה אלא פלומת שיער דקיקה ותמונתו שובצה בין שבעה אנשים עם שיער רגיל, כאשר אצל שישה מהם, לא ניתן להבחין בתווי פנים

אמירה של שופט, לפיה שכירת שירותיו של סנגור אשר לבד, בעשר אצבעותיו, הביס שוק על ירך מנגנון תביעה של עשרות פרקליטים ועוזריהם והביא לזיכוי לקוחו, זיכוי שהוגדר על-ידי "הניו-יורק טיימס" כאחד מחמישים הזיכויים הסנסציוניים במאה ה-20, היא אמירה שגם אם הייתה יוצאת מפיו של אחרון הכתבלבים התקשורתיים, עדיין הייתה בבחינת אמירה שאינה מכבדת את האומר ו/או הכותב. קל וחומר כאשר עסקינן בשופט בכיר, בדימוס.
פרשת דמיאניוק איננה בשום פנים בבחינת כתם על סנגורו, אלא דווקא על מערכת משפט ששלחה לגרדום בערכאה הראשונה, נאשם - אומנם גוי אוקראיני אנאלפאבית למחצה ומטומטם לשלושת רבעי - על יסוד "מסדרי זיהוי" של תמונות בהן דמיאניוק הוא מקריח, ששארית שערותיו אינה אלא פלומת שיער דקיקה ותמונתו שובצה בין שבעה אנשים עם שיער רגיל, כאשר אצל שישה מהם, לא ניתן להבחין בתווי פנים. ואם לא די בכך, תמונתו של דמיאניוק הייתה גם גדולה כמעט פי שניים, ביחס לשש מתוך שבע התמונות האחרות. "מסדרי זיהוי" מבישים אלה היו הראיה היחידה, ה"קושרת" אותו לטרבלינקה.
יתרה מכך, כ-100 ימים לאחר זיכויו בישראל, קבע בית המשפט הפדרלי, הנייד השישי, לערעורים כי לא זו בלבד שדמיאניוק אינו "איוון האיום" ושכף רגלו מעולם לא דרכה בטרבלינקה, אלא שהיה קורבן לעלילת דם דוחה ומכוערת. ובלשונו של בית המשפט האמריקני:
As early as 1978 or 1979, the government had information from official sources within the Soviet Union indicating that there were two Ukrainian operators of the gas chambers at Treblinka, Ivan and Nikolai, and that Ivan Grozny ("Ivan the Terrible") was a man named Ivan Marchenko, not Ivan Demjanjuk.
ובתרגום לעברית: "עוד בשנת 1978 או 1979 היה לממשל מידע ממקורות רשמיים בברית המועצות, המצביע על כך שהיו שני אוקראינים שהפעילו את תאי הגזים בטרבלינקה, איוון וניקולאי, וכן ש"איוון האיום" היה אדם ששמו איוון מרצ'נקו ולא איוון דמיאניוק".
וכן נקבע כי:
The OSI attorneys acted with reckless disregard for their duty to the court and their discovery obligations, in failing to disclose at least three sets of documents in their possession before the proceedings against Demjanjuk ever reached trial.
ובתרגום לעברית: "פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מחובתם לבית המשפט ומחובתם בהליכי גילוי המסמכים, בכך שלא גילו לפחות שלוש קבוצות של מסמכים שהיו ברשותם, עוד לפני, שהחלו הליכי המשפט עצמו נגד דמיאניוק".
ולכן:
We hold that the OSI attorneys acted with reckless disregard for the truth and for the Government's obligation to take no steps that prevent an adversary from presenting his case fully and fairly. This was fraud on the court in the circumstances of this case.
ובתרגום לעברית: "אנו קובעים כי פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מן האמת ומחובתו של הממשל שלא לנקוט כל צעד שימנע את הצד שכנגד מלהציג בבית המשפט את עניינו באופן מלא והוגן. בנסיבותיו של תיק זה, הייתה זו מרמה כלפי בית המשפט".
ומסקנת בית המשפט לערעורים פדרליים בארה"ב מכל האמור לעיל:
For reasons set out herein, we vacate the judgment of the District Court in the extradition proceedings on the grounds that the judgments were wrongly procured as a result of prosecutorial misconduct that constituted fraud on the court.
ובתרגום לעברית: "בשל הסיבות המפורטות לעיל אנו מבטלים את פסק הדין של בית המשפט הפדרלי המחוזי ואת פסק דינו של בית משפט זה בהליכי ההסגרה על יסוד כך ששני פסקי הדין ניתנו בטעות, כתוצאה מתפקוד קלוקל של הפרקליטות, היוצר בנסיבותיו של תיק זה, מרמה כלפי בית המשפט".

התבוסה בפרשת דמיאניוק

לשם ריצוי ההמון המאוכזב
"הוואכמן איוון דמיאניוק יצא מלפנינו זכאי, מחמת הספק, מהאישומים הנוראים המיוחסים לאיוון האיום מטרבלינקה". והכוונה לוואכמן ממחנה ההשמדה סוביבור. משפט זה כל כולו בא לרצות את ההמון המאוכזב, מן הזיכוי, המון שניזון במשך שבע וחצי שנים מדי יום ביומו על-ידי הממסד המשפטי וכתבלביו מקרב כותבי הפשקעווילים, ב"אמיתות" לפיהן דמיאניוק חנק במו ידיו 900,000 מבני עמנו בטרבלינקה, אף על-פי שכף רגלו מעולם לא דרכה בטרבלינקה

זאת ואף זאת, כידוע, מיד לאחר הזיכוי, בשל משפט הסיום האומלל בפסק הדין, לפיו "הוואכמן איוון דמיאניוק יצא מלפנינו זכאי, מחמת הספק, מהאישומים הנוראים המיוחסים לאיוון האיום מטרבלינקה". והכוונה לוואכמן ממחנה ההשמדה סוביבור. משפט זה כל כולו בא לרצות את ההמון המאוכזב, מן הזיכוי, המון שניזון במשך שבע וחצי שנים מדי יום ביומו על-ידי הממסד המשפטי וכתבלביו מקרב כותבי הפשקעווילים, ב"אמיתות" לפיהן דמיאניוק חנק במו ידיו 900,000 מבני עמנו בטרבלינקה, אף על-פי שכף רגלו מעולם לא דרכה בטרבלינקה. לפיכך, בתוך ימים ספורים, לאחר זיכויו של דמיאניוק הוגשו 11 עתירות לבג"ץ, בדרישה להעמידו לדין באישום לפיו היה וואכמן מסוביבור.
כתוצאה מעתירות אלה ספג הממסד המשפטי את תבוסתו הסופית ב"פרשת דמיאניוק", קרי, בית המשפט העליון, בפסק דינו בבג"ץ 4442/93, נאלץ לחזור בו, מן המשפט האומלל, המתחיל במילים "הוואכמן דמיאניוק...".
היועץ המשפטי בתגובתו לעתירה אמר בין השאר: "אין זה מאינטרס הציבור לפתוח בהליכים נגד דמיאניוק באישומים חילופיים אם בסופו של דבר אין ביטחון כי לא יזוכה גם בהם. זיכוי נוסף ייצור תחושה של מפולת ואין בידנו כל ביטחון כי זיכוי כזה אינו אפשרי".
על יסוד הודעתו זו של היועץ המשפטי פסק בית המשפט העליון בבג"ץ 4442/93 כך: "ממהלך הטיעונים שלפנינו משתמע, שהיועץ המשפטי סבור שבנסיבות אלה יהיה צורך לשמוע את המשפט מתחילתו ואף להרחיב את היריעה, כאשר סיכויי השגת הרשעה הם לדעת היועץ המשפטי לממשלה קטנים. לא נוכל לומר ששיקול זה מופרך הוא".
בנימוק זה דחה בית המשפט העליון את כל העתירות הנ"ל.
הנה כי כן, בתוך חודש ימים, נאלץ בית המשפט העליון לחזור בו מן המשפט האומלל וחסר היסוד, לפיו: "הוואכמן איוון דמיאניוק...". ויודגש! מאז ועד היום לא חל שום שינוי בראיות בכל הנוגע לדמיאניוק.
ואם תמצי לומר כי פסק הדין בגרמניה קובע כי דמיאניוק אכן היה וואכמן מסוביבור, כי אז נשיב לו לשוטה האומר זאת, כי מיום מתן פסק הדין של בית המשפט העליון בבג"ץ 4442/93 ועד היום, לא חל שום שינוי במצבת הראיות בסוגיית סוביבור. כאז כן עתה, אף ניצול שואה מקרב ניצולי סוביבור שראה את תמונת דמיאניוק - ויש כשבעים כאלה - ולהבדיל, אלף אלפי הבדלות אף וואכמן מסוביבור, לא זיהה את דמיאניוק גם כן, והיו עשרות כאלה. אמור מעתה ה"הליך" בגרמניה לא היה אלא פרוסטיטוציה של השואה.
להשלמת התמונה בכל הנוגע לפסק הדין הגרמני של דמיאניוק, ראה מאמר שהח"מ פרסם תחת הכותרת "האמנם סגירת מעגל, כבוד השופטת דורנר?!" ב-News1. השופטת דורנר שלחה כזכור, את דמיאניוק לגרדום, "ללא היסוס" כדבריה, בשל כך שקבעה כי רצח במו ידיו 900,000 מבני עמנו, במקום בו, כפי שהוכח, כף רגלו לא דרכה מעולם.

כבודו האבוד של טימן

לבסוף, השופט טימן אינו נמנע מלתקוף את הנשיא השמיני, מר קצב, גם באמצעות הטיעון הנמוך, לפיו מדינת ישראל היא "המדינה היחידה שפתחה את שעריה בפני ניצולי השואה היהודיים ששרדו את הגיהנום ושבו למולדת". האומנם יש לגנות את הנשיא השמיני על כך שבחבר בח"מ כדי לייצגו בגין הנימוק הדמגוגי הנ"ל, האומנם יש קשר קלוש בין המשל המטופש לנמשל האווילי?!
הנה כי כן, לא הנשיא השמיני של מדינת ישראל מר משה קצב, נהג בחוסר כבוד כאשר פנה אל הח"מ כדי לבצע את מלאכת הקודש, של לימוד סנגוריה עליו, אלא דווקא אמירתו המרושעת של השופט טימן, לפיה בעשותו כן נהג כ"אחרון העבריינים" בגלל שפנה לסנגורו של דמיאניוק, היא הנוטלת ממנו את כבודו וזאת במינון כה גבוה עד כי ספק אם ייוותר ממנו דבר וכל המוסיף - ויש הרבה מלהוסיף - נמצא בבחינת גורע.

תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  06/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבד כבודו של שלי טימן
תגובות  [ 45 ] מוצגות  [ 45 ]  כתוב תגובה 
1
תדוב לשפטל
אחי בנימין  |  6/02/12 15:37
 
- נשתבשה דעתו של השופט.
אליהו חיים  |  7/02/12 20:51
 
- תגיד מה קילל שפטל/ולא=אתה שקרן
ע_הראל  |  8/02/12 13:44
2
מקום המשפט שם הרשע מקום הצדק
שם הרשע (קוהלת)  |  6/02/12 16:43
3
והרי שפטל מתמחה
בהורדת  |  6/02/12 18:12
4
כולם יודעים מי טימן ומי שפטל ל"ת
פולינה  |  6/02/12 19:02
5
הפעם צודק שפטל בנושא טימן
שלמה , משפטן  |  6/02/12 19:30
 
- השתן עלה לראשו של טימן
ציריך שוויץ  |  6/02/12 20:51
6
תודה שהארת את עיני
א מ רול  |  6/02/12 21:13
7
שלי טימן קלע ולא החטיא
קורא  |  6/02/12 23:22
 
- אימן פסל את שפטל מוסרית וזה מס
ציפיפורן  |  6/02/12 23:49
 
- נסחפת וזה מה שקורה לשופטים
פרפלה  |  8/02/12 03:36
8
מערכת המשפט מתחת לבנוני
עמי חי  |  7/02/12 00:06
9
שפטל-שונאים אותך בגלל היותך יה
קורןנאוה טבריה  |  7/02/12 07:11
 
- כל הכבוד !!!
מעריץ  |  8/02/12 10:13
10
הספק במשפט הישראלי ז"ל
אליק א.  |  7/02/12 08:39
11
חזק ואמץ לשפטל-המשך בדרכך
ישראלי1  |  7/02/12 09:28
12
קצב שכר שרותי פה גדול בלבד
פייבל  |  7/02/12 10:19
13
גם שופט לשעבר אינו מורם מעם
שלמה תמיר  |  7/02/12 10:26
14
טימן הגון ואמיץ, טעה הפעם ל"ת
נחום שחף  |  7/02/12 11:22
15
לעניות דעתי - פרקליט תותח. ל"ת
התן  |  7/02/12 11:34
16
טימן הדוגמא לחוליים של המערכת
אזרח שפוט  |  7/02/12 11:40
17
הידד לשלי טימן
שרהלה  |  7/02/12 12:23
18
זה רק מוכיח מר שפטל היקר
אזרח מטומטם ועלוב  |  7/02/12 13:35
 
- לשפטל שפכו חומצה על הפנים בגלל
שייצג את דמיניוק  |  1/03/12 12:22
19
שפטל צודק, הגיע הזמן להכיר
בכך גם אם לא נעים  |  7/02/12 13:48
20
טימן או שפטל ממש לא חשובים
רחובותית  |  7/02/12 14:19
21
טימין ירד מהפסים לגמרי.
MAJA  |  7/02/12 15:48
22
בקרוב: חוק חשין
סובול עידן  |  7/02/12 15:57
23
השופט שמסלף פרוטוקולים
משה גורליק  |  7/02/12 16:10
24
השופט שסילף פרוטוקולים
משה גורליק  |  7/02/12 16:21
25
השופט טימן סתר דברי עצמו ברדיו
ירון זכאי 1  |  7/02/12 16:46
26
איזה פערי רמות
אזרח ישראלי  |  7/02/12 16:56
27
שפטל זכאי לשבח על תיק דמניוק
אורי וייס  |  7/02/12 17:29
 
- תגובה אינטליגנטית ומרשימה ל"ת
ירדן22  |  11/02/12 14:35
28
חבל שאין הרבה שופטים כטימן
שמחה ב  |  7/02/12 20:49
29
חסר קישור
חסר קישור  |  7/02/12 22:56
30
טימן היה הליצן בהלהקה צבאית ל"ת
צ'יצפופו...  |  8/02/12 11:45
31
מקווה שהעליון ידחה אותך ומרשך  ל"ת
כרמיאלי   |  8/02/12 14:38
32
טימן מפטפט עצמו לדעת, מתבטא
אבי123  |  9/02/12 23:47
33
לשון הרע
סימפליצסמוס  |  11/02/12 02:57
 
- שפטל .. עורכי הדין איתך ובעדך.
יריב עו"ד  |  11/02/12 22:33
34
שפטל צודק
יגאל מהצפון  |  11/02/12 14:34
35
שפטליזם
רפאל התל אביבי  |  12/02/12 05:20
 
- אם עילג וחסר כישורים כמוך עבד
אבי123  |  18/02/12 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
סביר וראוי כי בג"ץ יגן על בעל משרה ששר רוצה לסלקו מתפקידו (אם אותו בעל משרה אינו במשרת אמון או בחוזה המאפשר הפסקת עבודתו), אך אין זה סביר שבג"ץ יכפה מינוי שטרם נעשה על שר שאינו מעוניין בו, כאשר לא השתנה לרעה מצבו של המועמד בשל אי מינויו
משה חסדאי
סיפור הפצצה האירנית הוא מלאכת מחשבת של רמייה, תוך שימוש בלוחמה פסיכולוגית ותעמולה מתוחכמת ביותר - מה שמכונה בלשון העתיקה כישוף. בכל פעם שהעולם תופס את אירן בשקר אחד, מתברר שהיא כבר התקדמה עשרים צעדים קדימה. אירן השיעית האיסלאמיסטית הינה השראה לפלשתינים ולחיזבאללה, בשימוש בשיטות אותן שכלל הרב מג חומייני: נהג הפרד ומשול בין אויביך
יוסי דר
כל זמן שלפיד נוגס מנדטים משלי ומציפי ואינו מתקרב לשוליים הרכים של הליכוד - ביבי יכול להמשיך בהתנהלות אפופת אי ודאות באשר למועד הבחירות. וכשזו תמונת המצב, לפיד מבין שהזמן לא עובד לטובתו והוא נשחק והולך מיום ליום
אלכס טנצר
מאמץ הבנייה בשכונות היהודיות לא מבטיח יתרון דמוגרפי ארוך-טווח. בירושלים גורמת הבנייה, מבלי שבמקביל יפותחו תשתיות תחבורה, לפקקים ולסבל נוסף. ממשלת ישראל צריכה לא רק להגדיר את גבולות ירושלים, אלא גם להעניק איכות חיים לתושביה
דניאל גיגי
המנהיגים שלנו משחקים באש, כאשר במקום לשקול לעומק את האופן שבוא המסרים שלהם נגד אירן עלולים להתפרש הם "מפלרטטים" במסרים של מלחמה שפוגעים קשה בביטחון ישראל. מסרים מלחמתיים אלה גם פוגעים ביחסים שלנו עם ידידותינו בעולם המערבי, גם פוגעים בכוח ההרתעה שלנו וגם עלולים לגרור אותנו למלחמה מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il