X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המדינה הפקיעה מהאזרח את ניהול כספי הפנסיה, לכן עליה לדאוג שינוהלו נכון לטובת החוסך. עליה להקפיד על ניסוח כללים פשוטים וברורים לאחר חשיבה יסודית חכמה ואחראית. זה אינו התחום הראוי לניסוי מודלים. אם תוצאת הניהול שגויה, עליה לשאת בתוצאה כי היא האחראית
▪  ▪  ▪
לקחת אחריות על ניהול כספי הפנסיה

נראה שהממונים על נושא הפנסיה אינם רוצים כל כך לדון בפומבי בבעיות הקשורות לנושא כי הוא נוגע לסכומים גדולים ביותר. מלבד הנתון האובייקטיבי של עליית תוחלת החיים קיימים מרכיבים נוספים; התשואה על ההשקעות בעיית ריבית האפס), סוגי ההשקעות, זכויות החברים, הניהול ודמי הניהול.
ממשבר הפנסיה הקודם, לפני כעשור, נלמד הלקח שאין לתת זכויות לחברים על חשבון חברים אחרים וללא כיסוי אקטוארי, וכי יש לקיים קופות מאוזנות. מאז, התעוררו בעיות כבדות נוספות:
הריבית הנמוכה - קרן עתודות הפחיתה לא מכבר את היתרות לזכות העמיתים ב10%. הריבית הנמוכה קיימת היום, אולם אין כל ביטחון שתישאר נמוכה גם בעוד מספר שנים, אדרבא, ההערכה שהריבית תעלה בעתיד. מכל מקום, פתרון חלקי לבעיות שהתעוררו הוא בקביעה נכונה של הרכב ההשקעות - אג"ח מיועדות, ני"ע בשוק ההון, השקעות ריאליות ישירות והשקעות בחו"ל.
השקעות ריאליות - נראה כי יש לאפשר ביצוע השקעות ריאליות לטווח ארוך .אין כל סיבה שקופת פנסיה לא תשקיע ישירות בנדל"ן מניב בתשואותשל 8% , בעסקים כגון תנובה, מגדל,קניונים ותשתיות. הקופות גדולות יותר מקרנות ההשקעה במשק. יש קרנות שעשו חיל,מדוע הקופות לא? הקופות צריכות לנצל את היתרון של סכומי הצבירה הגדולים והצורך בהשקעות ארוכות טווח.
האג"ח המיועדות - ככל שמרכיב זה יהיה גדול יותר, כך ייטב לקופות. אין סיבה שהמדינה תגייס אג"ח בחו"ל בריבית גבוהה ( דולרית) ולא תעדיף את קופות הפנסיה. אג"ח מיועדות מונעות טעויות בהשקעה וחוסכות במנגנון הדרוש להחלטה על ההשקעות.
השקעות בחו"ל - למרות שהמנהלים אוהבים אותן, אלה השקעות מסוכנות.ויש מאד להגבילן ולקיים בקרה קפדנית.
תמהיל נכון - ההון שצוברות הקופות הוא אדיר ויש להן בעיה לרכוש "סחורה" בבורסה לני"ע בת"א. לכן תמהיל נכון של השקעות עם דגש על אג"ח מיועדות, השקעות ריאליות ישירות והשקעות באמצעות שוק ההון, תוך התחשבות במידת הנזילות הנדרשת, הוא הערובה לפנסיה נאותה לחוסך.
הניהול - גורם חשוב נוסף הוא המנהלים ודמי הניהול. כאן דרושים מנהלים אחראים וחכמים, מקצוענים מנוסים, לא רק בשוק ההון אלא גם בהשקעות ובמתן אשראי.ובעיקר בעלי יושרה שיכולים לעמוד בפיתויים ולהיות נאמנים רק לחוסכים. הגיל הנכון למנהל כזה אינו שלושים, אלא בן חמישים,שישים ויותר. שגיאה קשה ובלתי נסלחת הייתה לתת אשראי של חיסכון פנסיוני ללא ביטחונות ממשיים (אג"ח קונצרני הוא בגדר אשראי). זהו כלל בסיסי. מתן אשראי ללא בטחונות לחברה שמשקיעה בלאס ווגאס היה הימור אמיתי. לקופת פנסיה אסור להמר .כמובן שצריך לבדוק את רמות שכר המנהלים.
התחרות - אני בספק אם התחרות כאן מועילה. כי אני חוסך לעשרות שנים בעוד שמנהלים ובעלויות מתחלפים לעתים קרובות. כאן אולי עדיפים שיקולים של ריכוז הידע, ההון, היציבות, רישום הזכויות והאחריות בניהול. יש מקום לשקול הקמת רשות ציבורית אחת לפנסיה שתרכז את כל קרנות הפנסיה , תעסיק את מיטב המומחים ותהיה נתונה לפיקוח ציבורי. הצעה דומה נדונה דווקא בבריטניה.
האחריות - לסיום, המדינה הפקיעה מהאזרח את ניהול כספי הפנסיה, לכן עליה לדאוג שינוהלו נכון לטובת החוסך. עליה להקפיד על ניסוח כללים פשוטים וברורים לאחר חשיבה יסודית חכמה ואחראית. זה אינו התחום הראוי לניסוי מודלים. אם תוצאת הניהול שגויה, עליה לשאת בתוצאה כי היא האחראית.

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפנסיה דרוש ניהול אחראי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מלבד כל זאת
עמי__  |  23/04/12 14:24
2
מאמר נכון ומדויק. אמירה חשובה
מכיר ויודע  |  25/04/12 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
קיימות מספר סוגיות בהחלטה 979 המעלות שאלות ותהיות ביחס ליישום ההחלטה בעת מכירת הזכויות בנחלה. שאלה מרכזית שנשאלת היא מה קורה בעת מכירת הזכויות בנחלה כאשר הזכויות בחלקה א' אינן רשומות בטאבו?
חניאל פרבר
"ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" - העם והארץ מבטאים את ייחודו של עם ישראל וארץ ישראל, ישראל משבעים אומות וארץ ישראל מכל הארצות. כמו שנקרא אלוקי ישראל כן נקרא אלוקי הארץ. כפי שנאמר אצל אברהם: "אלוקי השמים ואלוקי הארץ". להראות שאכן הקשר המיוחד בין העם לארץ מראה על ייחודיות מיוחדת שייחד הקב"ה את ישראל משבעים האומות, כך ייחד את ארץ ישראל מכל הארצות
מוטי פלד
"במותם ציוו לנו את החיים" - מנטרה זו משננים מנהיגי ישראל כל יום זיכרון לחללי צה"ל תוך ניסיון נואש להראות עד כמה הם מעריכים את הנופלים, אבל מסתבר שיש כאלה שחושבים אחרת
אפרים הלפרין
חז"לינו אמרו שמאז שחרב בית המקדש, ניתנה הנבואה לשוטים, אז בואו ננסה קצת לנבא, בואו נשתטה ונחזה מה יהיה עתידה של המחאה החברתית הבאה
אלכס טנצר
ספר לימוד "יוצאים לדרך אזרחית", הציג את "העלייה הגדולה" מבריה"מ לשעבר כאילו מדובר בגל הגירה של רוסים אתניים העונדים צלבים ונטולי קשר ליהדוּת. בזכות הסערה הציבורית, השימוש בספר הלימוד בוטל. הספר הפוגעני אומנם בוטל, אבל סטיגמות וגזענות הפכו מזמן למוצר נפוץ בחברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il