X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"אנו לא פמיניסטיות ולא יוצאות נגד הממסד". רוחי פרייר ואמה
התשובה הנשית לארגון 'הצלה': 'עזרת נשים'
מחזירות עטרה ליושנה: נשים חרדיות בניו-יורק שלא יכלו להתנדב בארגון שירותי החירום המפורסם מטעמי צניעות, החליטו להקים חלופה נשית ויש להן אפילו מודל לחיקוי: שפרה ופועה, המיילדות הראשונות המוזכרות בתנ"ך
בעיה של צניעות
"פניתי ל'הצלה' אך בארגון סירבו בטענה שיש בעיות צניעות בהתנדבות משותפת של גברים ונשים באותו המקום", היא אומרת, ומדגישה: "אנחנו גאות להיות חרדיות, לעיתים רבות מנסים לצייר אותנו כמדוכאות, אנחנו ממש לא רואות את זה כך"

ארגון 'הצלה' החרדי המסייע לאלפי יהודים בישראל ובארה"ב אינו מקבל לשורותיו נשים מתנדבות לתפקידים מבצעיים. נשים שניסו להתקבל לשורות 'הצלה' ונדחו, החליטו להקים ארגון מקביל בשם 'עזרת נשים' שיופעל על-ידי נשים חרדיות לטיפול בנשים בלבד.
אחת ממובילות הארגון היא רוחי פרייר, עורכת דין חרדית ממשפחה חסידית, המתמחה בנושאי נדל"ן ומתגוררת בשכונת בורו פארק בניו-יורק. "חשוב לי לציין כי לא מדובר בקבוצה של נשים פמיניסטיות או בחרדיות שלא מרוצות מהממסד, מדובר בקבוצה איכותית של נשים חרדיות גאות המנסות להחזיר עטרה ליושנה, כדי שנשים יוכלו לקבל טיפול מנשים", אומרת פרייר ל'מקור ראשון'.
בשנת 1980, כאשר הוקם ארגון 'הצלה', הייתה יוזמה לשילובן של נשים בתפקידים המבצעיים של עזרה ראשונה ואף ביילוד. אך בעקבות טענות שעלו בענייני צניעות ועבודה מעורבת של גברים ונשים הוחלט לוותר על הפרויקט, ו-300 הנשים שהוכשרו לעבודה נאצלו לוותר על ההתנדבות בארגון.
"בקיץ האחרון פנתה אליי קבוצת נשים שניסתה להקים ארגון מקביל ל'הצלה' בשם 'עזרת נשים', אך לא הצליחה למנף את הרעיון בשל בעיות ביורוקרטיות וארגוניות". פרייר פנתה אל הארגון שלדעתה היה הטבעי ביותר לשיתוף פעולה: "פניתי ל'הצלה' אך בארגון סירבו בטענה שיש בעיות צניעות בהתנדבות משותפת של גברים ונשים באותו המקום", היא אומרת, ומדגישה: "אנחנו גאות להיות חרדיות, לעיתים רבות מנסים לצייר אותנו כמדוכאות, אנחנו ממש לא רואות את זה כך. כל אישה חרדית שרוצה לפתח קריירה יכולה, אבל צריך להבין שלרובנו המשפחה תהיה בעדיפות העליונה".
5-4 גברים לטיפול ביולדת באמבולנס "הצלה"
יהודי בשם דוב הייקן שמע על היוזמה והחליט לראיין את פרייר בתוכנית הרדיו שלו, ומשם השמועה התפשטה וגררה הדים. "פתאום כל התקשורת המקומית של ניו-יורק פנתה אליי, לא הייתי מוכנה לזה, לא הבנתי למה יש כל-כך הרבה עניין", היא אומרת.
פרייר מסבירה כי לא מדובר במהפכה או בחידוש, אלא בחזרה למקורות. "שפרה ופועה הן המיילדות הראשונות המוזכרות בתנ"ך, הן היו נשים, וטבעי שאישה תעדיף שאישה אחרת תיילד אותה. צריך להבין שאישה יולדת המפונה באמבולנס של 'הצלה' תהיה מטופלת על-ידי ארבעה או חמישה גברים, שחלקם יכולים אפילו להיות שכניה", מסבירה פרייר. "איזו אישה תוכל לפגוש שוב גבר שהיא מכירה אחרי שהוא יילד אותה, זה מצב לא נעים שאפשר לפתור". חשוב לה להדגיש כי "'הצלה' הוא ארגון מצוין, אנחנו רק באות להציע משהו שהם לא יכולים לעשות".
הפתרון שמציעות פרייר וחברותיה הוא פשוט, חבירה לחברת אמבולנסים פרטית, כך שאין להן צורך בהכרה החוקית בארגון, והצעת שירותים לנשים בלבד, לדבריהן, "פנינו לחברה פרטית לאחר ש'הצלה' סירבו להצעתנו להקים יחידת נשים בארגון שלהם".
השירות צפוי לפעול מיד לאחר חגי תשרי, ויוצע לנשים חרדיות לצורך לידות חירום ובעיות גניקולוגיות חמורות, כאשר התשלום יהיה כמו לכל חברת אמבולנסים אחרת. לסיכום מציינת פרייר: "גדולי הרבנים של העדה החרדית נתנו את הסכמתם להקמת 'עזרת נשים', דבר שמחזק אותנו מאוד".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  07/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התשובה הנשית לארגון 'הצלה': 'עזרת נשים'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מאז שנחתם לפני עשרה חודשים הסכם הבטיחות ברכבת ישראל לא בוצע שום דבר משמעותי ליישומו    שר התחבורה אינו מגבה את ההנהלה, שנאלצת לצפות מנגד בגילה אדרעי מופקדת על שלומם של הנוסעים
עידן יוסף
ישראבלוף: אחרי שלוש שנים וחצי הוחלט סופית: ב-6.11.08 הירקון זיהם את עצמו ואין אשמים    כך מעודדים מזהמים וכך לא שומרים על הסביבה
גיא חזן
הפחד מאירופה אולי מוצדק אך האם נכון וראוי להכתירו כ"אם-המשברים"? אין לי תשובה חד-משמעית על השאלה הזו. האם זהו באמת המשבר הכלכלי הגדול ביותר? האם היבשת הישנה (אירופה) תחולל לשווקים הפיננסים את כל מה ששאר המשברים הפיננסיים לא עשו?
שמחה סיאני
את הספר "אָצוּ רָצוּ גַּמָּדִים" קיבלה אמי, כשַי להולדת בתי הבכורה, איריס, לפני ארבעים ושש שנה! השמחה בביתנו הייתה כה רבה, מה גם שהמשוררת כתבה ברכה לאמי, שהפכה באחת לסבתא, וחתמה בשמה המלא בעמוד הראשון של הספר - הקדשה מיוחדת
איתמר לוין
צה"ל החליט שאדם בריא לחלוטין סובל ממחלת הנפילה ובעקבות זאת נשלל רשיון הנהיגה שלו. כך החל סיפור של שלוש שנים, בו התרוצץ אותו אדם בניסיון להוכיח שאינו חולה    כאשר הגיש תביעה על נזקיו, טענה הפרקליטות שמדובר בנוכל שהתחזה לחולה כדי להשתחרר ממילואים    הסיפור הזה עלה למדינה 400,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il