X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מעשה שקרה לפני שנים רבות ברוסיה הקרה. סיפור על נער בשם גרישה. הנער נרתם לעזרת אביו החולה ויצא לדוג בנחל דגים לבני משפחתו. בעת הדיג נתקל בדב חום גדול ורעב במיוחד. איך הצליח להתמודד עמו ולהציל את הדגים שדג? על כך בסיפור
▪  ▪  ▪
ספר ילדים חדש

סיפור לילדים חדש מבית היוצר הסופר גרשון אקשטיין. סיפור על עקשנות, נחישות, גבורה ואהבת חיות בר, סיפור ולקחים חינוכיים בצדו.
בספר זה מספר המחבר על הנער גרישה, בן למשפחת דייגים בצפון רוסיה המושלגת, שאביו חלה יום אחד ונפל למשכב ובבית נותרו רק שאריות מזון. גרישה בן החמש עשרה יצא לדוג דגים לבד בנהר המרוחק.
מה יעשה אם יבוא דב למקום? ליתר ביטחון לקח עמו את הרובה של אביו.
המחבר מתאר באופן מרתק את ההיתקלות של גרישה עם דב חום גדול וזועף שעמד מולו על בול העץ, והיה במרחק פסיעה ממנו. הנער היה צריך לחשוב ולהחליט במהירות כיצד ישמור על עצמו ועל הדגים שהדוב הרעב רוצה לאכול, ואכן הוא מצא פתרון.
הסיפור הוא פרי דמיונו של המחבר שהסתייע בכמה ידידות, מורות וגננות. האיורים היפים של המאיירת רונית זיו, ומעצבת הכריכה אורלי קיים, תורמים רבות להמחשת הסיפור היפה, המרתק והמרגש.
על המחבר
גרשון אקשטיין גדל והתחנך בקיבוץ חולתה, אב לשלושה ילדים וסב ל-7 נכדים: הגר, יפתח, איה, נדב, רות, רום ולי. הם אוהבים לשמוע את סיפורי זיכרונותיו של סבא גרשון מימי ילדותו ברוסיה.
בעבר עסק גרשון ביזמות עסקית, וגם כתב שבעה ספרים למבוגרים. זה ספרו השני לילדים, הראשון "המכונית הכחולה של גרישה" יצא לאור ב-2009.
גרשון שירת בקבע השתחרר בדרגת סגן אלוף. כיום הוא איש ציבור פעיל, כותב מאמרי דעה ובעיקר אוהב לכתוב סיפורים לילדים.

פרק 2 - מִישֶׁהוּ חַיָּב לַעֲזֹר

יוֹם אֶחָד חָלָה בּוֹרֶק וְנֶאֱלָץ לִשְׁכַּב בְּמִטָּתוֹ, קוֹדֵחַ מֵחֹם. חָלַף יוֹם, עָבְרוּ שְׁבוּעַיִם, וְהָאָב עוֹדֶנּוּ מְרֻתָּק לַמִּטָּה.
"אַבָּא חוֹלֶה כָּל כָּךְ," אָמְרָה לְעַצְמָהּ מָרוּסְיָה בִּדְאָגָה בְּשָׁעָה שֶׁמָּזְגָה מָרָק חַם לִילָדֶיהָ, "מָה אֶעֱשֶׂה? מַה נֹּאכַל?"
גְּרִישָׁה שָׁמַע אֶת דְּבָרֶיהָ, וּמֵאַחַר שֶׁהָיָה יֶלֶד טוֹב וּמָסוּר לְהוֹרָיו אָמַר לְאִמּוֹ בְּקוֹל בּוֹטֵחַ, "אַל תִּדְאֲגִי, אִמָּא. מָחָר אֵלֵךְ לַנָּהָר וְאָדוּג לָנוּ כַּמָּה דָּגִים."
"אוֹי, גְּרִישָׁה," אָמְרָה הָאֵם בִּפְלִיאָה, "מֵעוֹלָם לֹא יָצָאתָ לָדוּג לְבַדְּךָ. אֵיךְ תִּסְתַּדֵּר בְּלִי אַבָּא?"
"אַל תִּדְאֲגִי, אִמָּא," חָזַר הַנַּעַר וְאָמַר, "אַבָּא לִמֵּד אוֹתִי אֶת כָּל מַה שֶּׁאֲנִי צָרִיךְ לָדַעַת עַל דַּיִג. אֵלֵךְ וְאֶחְזֹר כְּהֶרֶף עַיִן, עִם דָּגִים."
"וּמַה תַּעֲשֶׂה אִם תִּתָּקֵל בְּדֹב?" הִקְשְׁתָה הָאֵם, "הֲרֵי שָׁמַעְתָּ מַה מְּסַפְּרִים עַל הַדֻּבִּים: הֵם מְסֻכָּנִים מְאוֹד."
גְּרִישָׁה דַּוְקָא יָדַע כִּי הַדֻּבִּים אֵינָם מְסֻכָּנִים לִבְנֵי הָאָדָם... הֵם בַּיְשָׁנִים וְקַל לְהַפְחִידָם. אִם הֵם לֹא גּוֹוְעִים מֵרָעָב, וְאִם לֹא מְסַכְּנִים אֶת הַגּוּרִים שֶׁלָּהֶם, אֵין סִבָּה לִדְאָגָה. "לְיֶתֶר בִּטָּחוֹן אֶקַּח אִתִּי אֶת רוֹבֵה הַצַּיִד שֶׁל אַבָּא," אָמַר לְאִמּוֹ.

תאריך:  04/07/2012   |   עודכן:  08/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
הספר מתבסס על אירועים אמיתיים כפי שאסף ותיעד רמי בר-אילן בספרו "שלום לאהבה" בשנת 2006 ולכן אי-אפשר להתייחס לספר "עקודים" כאל ספר העומד בפני עצמו. בספר של פלס יש רומן שהוא כפי הנראה פרי יצירתה של המחברת, אבל בכל הקשור לתיאורי הקרבות הקשים ולחוויות הקשות הוא מבוסס על עמל של שנים של רמי בר-אילן
משה ניסנבוים
דווקא מאסרו של בעל התניא הביא בסופו של דבר להפצת מעיינות החסידות באופן מוגבר והפך את יום השחרור לחג של גאולה    בספריו של ראובן גפני "מקדש מעט" ו"בית תפילה" מובאים סיפורם של בתי הכנסת המוכרים והנסתרים בשכונות של ירושלים    הספר "נר למאור" מאגד אמרות על פרשיות השבוע של הרב משה צבי נריה ז"ל
עפר דרורי
עופר עידן, המהווה היסטוריון בלתי רשמי של העיר אשקלון, מתעד את עברה של העיר הדרומית בהתבסס על תחקירים אישיים, איסוף זיכרונות של אחרים והבאה לאור של מלקטים אחרים מתקופות אחרות
משה ניסנבוים
סקירה קצרה על ספרים שקראתי לאחרונה: "עכשיו ברעש" (1968) ו"לא על-מנת לזכור" (1970) אשר אוגדו לכרך אחד; "אדיפוס המלך"; "פה ושם בארץ ישראל" ו"מקדש מעט" ו"בית תפילה"
עפר דרורי
בחוברת מידע גיאוגרפי והיסטורי על המקום ומאפשרת גם למטייל העצמאי לערוך טיול רגלי של כשעתיים ברכס הידוע לציבור, אבל בחלקו הפחות ידוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il