X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כרתנו איתך ברית דמים ולא רק ברית של רוחניות המקשרת בינינו היהודים. את הפתק שכתב רה"מ בגין לאנשי מוסד, "הביאו לי את יהודי אתיופיה", המשכת לתרגם לעשייה. אתה חקוק בליבנו. נזכור אותך כמי שחילץ אותנו מאסון באדמת סודן הארורה
▪  ▪  ▪
יצחק שמיר. פרץ את הדרך להעלאת יהודי אתיופיה לישראל [צילום: פלאש 90]

אולי אתה לא חשת אותנו בשנים האחרונות עם פרישתך מהחיים הפוליטיים ,אבל אנחנו אותך יצחק שמיר ראש ממשלתנו זכרנו ונזכור תמיד, כי אתה נמצא בכל אלבום תמונות המשפחה ובהרבה בתים תלויות תמונותיך עם מסגרת מיוחדת לאיש כמוך שאהבנו והערצנו ואתה בשביל רבים מאיתנו גואל והמשיח.
למרות התנגדויות של מפלגות שונות לעלייה שלנו בטיעונים גזענים ואף המציאו דוח מפוברק (דוח ליטבק) והגדירו אותנו כ שבט אגואי שאין לנו מושג מה משמעו. אבל אתה דבקת במקורותינו היהודים שהוצגו בפנייך וראית אותנו כפי שאנחנו,יהודים, אך שחורים וצבע עורנו בעבורך לא היה משקל ולאחרים כן הפריע.
ברית דמים
כרתנו איתך ברית דמים ולא רק ברית של רוחניות המקשרת בנינו היהודים. את הפתק שכתב ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל לאנשי מוסד "הביאו לי את יהודי אתיופיה" המשכת לתרגם לעשייה ושלחת כוחות חשאיים תוך סיכון חייהם לחילוצנו על אדמות אויב.
באישון לילה ואי וודאות נטשנו את כפרינו ויצאנו למסע רגלי לארץ ישראל דרך מדבריות אתיופיה וסודן ,ללא מפות, כשרוח קודש מרפת מעלינו ואמונה יהודית טמונה בלבינו שהגיע העת להתלכד עם עמנו היושב בציון.
בשני המבצעים הגדולים להעלאת יהדות אתיופיה מבצע משה 1984-5 מסודן ורכבת אווירית 1991 מבצע שלמה מאדיס אבבה ידיך הייתה העליונה והעולם כולו התרגש ממסירותך ואחווה ורעות של העם יהודי שהפגין כלפינו . תוך 24 שעות עלינו יהודי אתיופיה לארץ והגשמנו את חלום אבותינו שהתפללו במשך 2500 שנות גלות בכמיהה לעלות לישראל.
מנהיגנו הדגול ואיש ארץ ישראל מר יצחק שמיר, עם היוודע על מותך זקני העדה וצעירים בגילי קיבלנו את הבשורה בכאב ועצב רב, לא ראינו אותך רק כמנהיג בלבד, אלא כמין משפחה מדרגה ראשונה, וכך קיבלנו את הסתלקותך בשבר עמוק.
אתה חקוק בלבינו נזכור אותך כמי שחילץ אותנו מאסון באדמת סודן הארורה, שבשבילנו זה היה מין תחיית המתים ,משפחות שלמות נמחקו ואם חלילה היה עוד עיכוב להעלאת יהודי אתיופיה על אדמת סודן , איננו יכולים להעריך כמה אנשים היו נשארים בחיים.
ימים כלילות עסקת למציאת פרצת דרך להעלות אותנו לארץ ישראל.
מספר בודד של אנשים מהקהילה שהיו כאן, הפגינו וקוננו: רוצים אימא ואבא,למרות שאתה הבטחת להם שאתה את יהודי אתיופיה תעלה לישראל. הם עד שלא ראו את המטוסים נוחתים כאן, לא האמנו שזה יכול להתרחש, הכול היה חלום בלהות.
תרשה לנו להיפרד ממך היום למנוחת עולמים באהבה וכאב שאיבדנו מנהיג כמוך שאיתן בדעתו ועומד על משמר למען עמו וגם מעמדך המורם לא הסיחה את דעתך ואמונתך ואהבתך לציון ולחיזוקה של מדינת ישראל ומיישם את נבואתם מלכי ישראל ומקבץ את היהודים בארץ ישראל.
קיבלת אותנו בשדה התעופה שכולך נרגש ושמח ולחצת את ידינו באהבה והתרגשות עזה. אנחנו שלא ידענו מילה בעברית, נשקנו את אדמת הקודש ,סף התרגשות והדמעות חנקו אותנו. מאהבה אליך, קראו הורים לילדיהם בשמך. השמות נועדו להוציא את הפנימיות שבהם אהבה והערצה עליך.
אנחנו זקוקים ליום אבל לאומי והלוויה עממית שנוכל כולנו לבכות עליך ולחוש אותך. אנחנו זקוקים לזה ולא אתה. זכור שאצלנו ביתא ישראל יש לך פינה חמה ואוהבת בלבינו לך יש מצבה חייה ונושמת בכל עליות ישראל מיהדות אתיופיה ורוסיה ועוד. נקווה שאנחנו לא נבגוד במורשתך ששמרת עליה בקנאות רבה. אהבת ארץ ישראל והעם היהודית ותורת ישראל לנצח.

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק שמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמיר - מי שחילץ אותנו מאדמת סודן הארורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיג מלידה איינאו פרדה סנבטו
רוני .ש  |  6/07/12 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: חברות מרצ פרשו ממועצת העירייה - מה הפלא?    סרטן בגוף האומה    ועל איתמר גינצבורג שמעתם?    גיוס חרדים - להיות חכם ולא צודק    ושלי גוזרת קופונים    רָמון מהפכן? הצחקתם אותי    ואיפה המחאה נגד הבנקים?    ביבי לא מפסיק להפתיע    ולקינוח די לשתיינות
יצחק מאיר
סוף דבר גדולי האינטלקטואלים חשודים במורך לב ונכנעים לעֵת הַהִוא, ויותר משהם פועלים עליה - היא פועלת עליהם. בלק יודע. רק חמורים אשר אינם מעלים על דעתם כי יוכו על סרבנותם, עומדים בשביל הצר של בָּעֵת הַהִוא ואינם נכנעים מיד לשלטון החרדה השונאת. הם לא מועילים. אוכף שלהם נכון לרוכבם. אם הרוכב שונא - חמור מוליכו למקום שהוא רוצה לילך שמה
פסח רויטמן
הממשלה החליטה לגשר על הפער בתקציבה בעיקר על-ידי הגדלת הגרעון. ההחלטה נעוצה בשנה מסוימת זו. שנת 2013 - היא שנת בחירות. רה"מ אינו רוצה לקחת אף סיכון. הציבור ימשיך בשנת הבחירות ליהנות מרמת חיים גבוהה, יחסית, והתשלום על כך יידחה לשנים שלאחר הבחירות
איתמר לוין
עסקת הטיעון עם אורי בלאו מיותרת, העונש מגוחך והמסר הוא שעיתונאים יכולים לצפצף על החוק    כעת גם תצטרך המדינה להסביר את הפער העצום בין עונשו של בלאו לבין זה של ענת קם
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שמיר, מיותרת, איבדו רסן, בית, השתלטות עוינת ומשפחה שכזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il