X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בינה עסקית (BI) הינה הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות מערכות בינה עסקית מאפשרות זמינות ונגישות למידע הקיים בארגון וממקורות חיצוניים לו ומאפשרות להציג אותו באופן היעיל והנוח ביותר באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות
▪  ▪  ▪
עוזר לארגון להפיק מידע משמעותי

תחום בינה עסקית (BI) עוסק בבניית מערכות העוזרות לארגון ללמוד ולהבין את הנושאים העסקיים שבהם הוא פועל ואת דפוסי העבודה שלו באותם תחומים. הצורך ב-BI נגרם מהגידול או ה"שיטפון" בנתונים, אשר מקשה על הבנת הנתונים בדרך חלופית ידנית, ללא כלים לאישוש והבטחת אמינות של המסקנות.
פתרונות בינה עסקית הינם הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות. מערכות ה-BI מאפשרות זמינות ונגישות למידע הקיים בארגון וממקורות חיצוניים לו, ניתוח המידע וקבלת תובנות לגבי הפעילות של החברה בזמן אמת.
בינה עסקית מורכבת מערך של כלים, תוכנות ומנועים המאפשרים למקבל ההחלטה לאגד את המידע הדרוש לו על-מנת להתמודד עם מצבים משתנים ותהליכי ניהול הדורשים תגובות והחלטות נכונות ומהירות לשוק דינמי. מערכות בינה עסקית מפיקות מידע משמעותי מבחינה עסקית מתוך מכלול הנתונים בארגון. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות. ה-BI מספקת מידע היסטורי, מידע עכשווי ותחזיות בנוגע לפעילות העסקית.
תהליך העבודה
תהליך עבודה אופייני בבינה עסקית כולל את השלבים הבאים:
1) הגדרה וזיהוי של המידע לשימוש במסגרת התהליך - בשלב זה ממופים ומזוהים הנתונים שיהוו קלט לדיווח ולניתוח ומקורותיהם. המקורות עשויים להיות מקורות פנימיים מובְנים (למשל: בסיסי נתונים), מקורות פנימיים לא מובְנים, כגון: הודעות דואר אלקטרוני ומקורות חיצוניים, למשל: דפי אינטרנט, מידע מרשתות חברתיות, בלוגים ועוד.
2) ניתוח הנתונים - עיבודים המנסים לזהות בנתונים דפוסים משמעותיים מבחינה עסקית.
3) הגדרת תפוצת הדיווח בשני מישורים: מי הם בעלי התפקידים הצריכים לקבל את הדיווח? לאיזה תצוגה, הדפסה או מדיה מגנטי ישלח הדוח לכל מקבל.
4) דיווח - בשלב זה מדווחות תוצאות הניתוחים שבוצעו.
כמו-כן, בשנים האחרונות מערכות ה-BI התפתחו מאוד ומאפשרות גישה ישירה לנתונים על-ידי מנהלים וכלל המשתמשים במערכת על-מנת שיוכלו לנתח ולקבל תובנות באופן עצמאי, כל אחד עבור תחום העיסוק שלו.
ניתוחים לדוגמא: התפלגות מכירות לפי מנהלי מכירות/אזורים/מוצרים וכו', מעקב אחר תקציב לעומת ביצוע בפועל לפי מחלקות, סעיפים תקציביים, 10 המוצרים הנמכרים ביותר לפי תקופות זמן שונות (חודש/שנה/יום וכו') בזמן אמת וכדומה.

הכותב הוא מנכ"ל Datamind, חברה מובילה בתחום בינה עסקית (BI) - [קישור]
תאריך:  04/10/2012   |   עודכן:  09/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה זה בינה עסקית (BI)?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
BI ו- DBA
אנונימי  |  5/10/12 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גיא מנדלסון
שוק הנדל"ן הוא אולי השוק הער והפעיל ביותר במדינת ישראל    שוק זה מעולם לא חווה האטה מוחלטת, ואין כמעט אדם בארץ שאינו מתעניין בו ובוחן מידי פעם את המגמות החלות בו
אמנון לורד
האלוף גרשון הכהן לא מתבייש לדבר על קדימותו של הכלל על פני היחיד, על עריצותו של שלטון הפרוצדורה והפקידות בישראל, ועל משיחיות פרגמטית. כשישתחרר, צה"ל יפסיד ראש גדול והציבור ירוויח תנועת התנגדות של איש אחד
יורם דורי
בהגיעי הפעם להרצות בלימוד שהתקיים בסנט פטרסבורג חשבתי שקשה יהיה ללימוד ברה"מ לשעבר לחדש לי משהו וללמד אותי דבר מה נוסף על יהודי 'רוסיה של היום'    כרגיל טעיתי ולימוד סנט פטרבורג האיר לי זווית חדשה לגבי יהודי המקום
ראובן לייב
מסעדת "פריים" ברמת החייל, המושקעת היטב, פתוחה 24 שעות ביממה, ומלבד היותה מרכז קולינרי היא גם מצוידת במסכים אינטראקטיביים הצמודים לשולחנות והמאפשרים ליהנות ממגוון משחקים    הקהל במסעדה משתנה משעה לשעה ובהתאם משתנה גם התפריט
מיכאל טוכפלד
יוסי מנדלביץ ורון קרמן, ששכלו את ילדיהם בפיגוע בחיפה ועמדו בראש המאבק הציבורי נגד שחרור המוני המחבלים בעסקת שליט, חיים יום-יום את האכזבה מהממשלה, מהתקשורת ומהציבור, שלא הטו אוזן לעמדתם: "המדינה בגדה בזיכרון חללי הטרור. היא לא שמרה עליהם בחייהם, ולא שמרה על הצדק והדין במותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il