|
1 |
|
|
צדקת , איתן , זו חגיגה ללשון העברית של סופרת ששוחה בים המקורות ומצליחה להביא אלינו את הדמויות ההסטוריות בלבוש אנושי חם . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגר אוחיון |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
למגינת לבו של המגיב , הנושא את השם קורא , הרבבות שרכשו את הספרים של יוכבד ברנדיס כמו: "מלכים ג'" , "הפרדס של עקיבא" ואת יתר ספריה סבורים , שמדובר ביצירות מופת . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לקורא |
|
|
|
|
|
לפעמים כולנו נתפשים להגזמה ניחא. אבל אותו פרק רדוד וחסר כל יכולת ספרותית אמיתית אותו בחור איתן להביא כדוגמא לעברית נפלאה או משוש יד כותבת - עומד בסתירה מוחלטת לשבועת האוהבים של קוראי הגברת הכותבת שנחלצים לעזרתה ממצוקה כלשהי. מישהו מכבר צריך היה לומר לה את האמת, שהיא קשקשנית חסרת-ערך ולא יותר מזה. חבל שאיש חינוך, הוגה ויוצר כמר קלינסקי נתפש לגוזמה המטעה אנשים לא מעטים. על-כך בעיקר חבל.אני גם מצטער על הדרך בה נקט כותב הרשימה כסוכן ספריה של הכותבת בדחקו בקוראים לעוט ולרכוש את "היצירה". כאילו הספר, הרומן ההיסטורי הזה נחטף במהומת-עם מהחנויות... אולי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא לקורא |
|
|
|
|
|
מה אגיד לך מגיב אתה טרחן . מתעקש להציג עצמו כטרחן. אני משוכנע , שכל קטע שהיה נבחא על ידי הכותב , היית בטרחנותך משלח את הארס שלך . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איציק... |
|
|
|
|
|
תודה על הערתך, איציק. אני רק אציין כי אם אתה תומך בהגדרתו של מר קלינסקי את הספר כיצירה מופת, אזי אין לך מושג כמה ספרים נפלאים שאינם נכנסים לקטגוריה נדירה זו - אתה מחמיץ. בשורה התחתונה אנחנו עוסקים בשאלה של טעם וכושר אבחנה. אתה בשלך ואני בשלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
אכן ספר חובה, חושף בפנינו רבי עקיבא אחר, שונה לגמרי ממה שלמדנו להכיר. מצד אחד גר (לא יהודי) ומצד שני יהודי קיצוני באמונתו. מצד אחד גדול בתורה ומצד שני קהה ביחסיו עם אשתו וילדיו. מצד אחד מסתפק במועט ומצד שני נושא לאשה 3 נשים. כולן בנות אצולה. מצד אחד חי בעוני גדול (במערה) ושמח בו ומצד שני נמשך לעושר מלכותי ולגינוני מלכות (כתר זהב, רהיטים מזהב). מצד אחד קבע כי כל התורה כולה "ואהבת לרעך כמוך" אך בעצמו לא מיישם אותה. מצד אחד מפתח ראייה חדשה להבנת התורה ומצד שני חסר לגמרי חוש התמצאות במציאות. נעדר חוש נבואי שכן תמיכתו בבר כוכביא המיטה אסון על שארית התפוצה היהודית בארץ ישראל. בקיצור אדם שמלא בסתירות. אדם שמכוון למעלה, ושאיפתו להכנס ל'פרדס' מעידה על כך, אבל נופל בסופו של דבר הכי למטה שיש, ובמסרקות של ברזל...תודה ליוכי ברנדס שהאירה לנו את דמותו, ובכישרון רב כל כך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
|
|
|
נמנעתי מלהתייחס לסתירות בדמותו של רבי עקיבא .
החלטתי להימנע מהביקורת , שיש לי לנוכח תמיכתו בבר כוזיבא ב-132 לספירה , במרד שהביא אסון על העם היהודי .
בקשתי רק דבר אחד לעודד קוראים להיכנס לפרדס של עקיבא . ושם כל אחד יקטוף את מה שיבקש ,
המלצתי על ספרה של יוכי ברנדיס , כי היא מובילה אותי , הקורא , בפרדס של רבי עקיבא , כשהיא מנווטת אותי באמצעות מטה של קסם עדוי בפניני הלשון העברית . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
כמו תמיד אתה מסתכל על הקליפה, ולא על מה שחשוב באמת. התייחסתי לתוכן, שמרתק בזכות עצמו, גם ללא 'פניני הלשון העברית'.... וכדאי להזכיר לך את דברי חז"ל החכמים: אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. גישה שטחית ורדודה כמו שלך בהחלט לא מעודדת לקרוא את הספר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
|
|
|
חשדנית , המונעת ממניעים אחרים בתגובותיה , שיחררה מידה כה גדולה של רוע לב בתגובה לרשימה , שמצאה לנכון להתמקד אך ורק ביפי השפה .
חשדנית תמשיכי לשלב ידיים עם רוע הלב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדן |
|
|
|
|
|
השניים, שהם למעשה אחד (רואים בקלי קלות עפ"י סימני הפיסוק הזהים בשתי התגובות) קופצים להגנת קלינסקי בכל פעם שאני מגיבה כאן....חחח אגב, אם כבר מדברים על זהות בסימני הפיסוק (רווח לפני הפסיק) מעניין שגם התגובה של קלינסקי מאופיינת באותה תופעה יוצאת דופן -- אז מה אתה אומר, איתן ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
|
|
|
את - מטורפת - אינפטנטילית - ורק אאחל לך - שיבואו לך - ימים יותר מזהירים . סליחה - על סימני הפיסוק . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איציק.... |
|
|
6 |
|
|
משחזרתי לבחון כתיבתה של אותה גברת בגלימת סופרת, נתקלתי ברשימה נוספת של מר קלינסקי מלפני שנתיים, המתמקדת ב"יצירה" אחרת של אותה כותבת, "שבע נשים". נראה כי נזקק מר קלינסקי להופעת המטאור הספרותי הזה כדי לרדת לעומקן של רותן שבע דמויות הנשים בהיסטוריה שלנו. כאילו עד לפרשנות של הגברת ברנדיס קשה היה לספוג את עוצמת הדמויות המיוחדות הללו.הבלים.
יחד-עם-זאת, מסתבר כי מר קלינסקי לא כלל בביוגרפיה שלו את העובדה שהתמחותו כמחנך באה גם לביטוי ממצה בשיעורי התעמלות. מצאתי כי גם בשנת 20110 סיים את רשימתו הנרגשת במלים האלו: "אינני יכול לסיים בלי להמליץ בפני הקוראים לרוץ ולקנות את הספר."
ממש המלים המסיימות את רשימתו "הנרגשת" גם על ספרה החדש. אכן שיעורי ריצה למופת!
והערה אחת למי שכל-כך רגיש לעינוגי השפה העברית: כתיבתה של הגברת ברנדיס מסתייעת בעברית "בינונית" לכל היותר, וגם בהגדרה זו יש גוון של גוזמה לטובה. עברית לעילא של יוצר היא זכות של כותבים בודדים. בעברית כזאת אין הגברת ברנדייס משתבחת כלל ועיקר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא |
|
|
|
|
|
קורא נכבד לך תחבוט בראשם של עורכי מדורי הספרות בעיתונות העברית מ"מקור ראשון" דרך "ידיעות אחרונות" ונקצר כאן את הרשימה של אלו , שדעתם שונה מדעתו של הקורא בנושא שלשמו התכנסנו במדור תגובות.
לקורא יש עניין לחבוט באיתן , ימשיך כבודו בענינו , ושיהיה לו לבריאות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מקורא ספרות |
|
|
7 |
|
|
משחזרתי לבחון כתיבתה של אותה גברת בגלימת סופרת, נתקלתי ברשימה נוספת של מר קלינסקי מלפני שנתיים, המתמקדת ב"יצירה" אחרת של אותה כותבת, "שבע נשים". נראה כי נזקק מר קלינסקי להופעת המטאור הספרותי הזה כדי לרדת לעומקן של רותן שבע דמויות הנשים בהיסטוריה שלנו. כאילו עד לפרשנות של הגברת ברנדיס קשה היה לספוג את עוצמת הדמויות המיוחדות הללו.הבלים.
יחד-עם-זאת, מסתבר כי מר קלינסקי לא כלל בביוגרפיה שלו את העובדה שהתמחותו כמחנך באה גם לביטוי ממצה בשיעורי התעמלות. מצאתי כי גם בשנת 20110 סיים את רשימתו הנרגשת במלים האלו: "אינני יכול לסיים בלי להמליץ בפני הקוראים לרוץ ולקנות את הספר."
ממש המלים המסיימות את רשימתו "הנרגשת" גם על ספרה החדש. אכן שיעורי ריצה למופת!
והערה אחת למי שכל-כך רגיש לעינוגי השפה העברית: כתיבתה של הגברת ברנדיס מסתייעת בעברית "בינונית" לכל היותר, וגם בהגדרה זו יש גוון של גוזמה לטובה. עברית לעילא של יוצר היא זכות של כותבים בודדים. בעברית כזאת אין הגברת ברנדייס משתבחת כלל ועיקר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא |
|
|
8 |
|
|
האם אתה קלינסקי ששירת בחיל האויר בחא 27? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראובן כץ |
|
|
9 |
|
|
הקשבתי ברוב קשב להרצאה של הרב לאו שאמר , כי פגישה עם ספריה של יוכי היא פגישה עם חגיגה ללשון העברית .
יפה , איתן, שלקחת אתנחתא מההתייחסות לדמות רבת הסתירות ששמה רבי עקיבא , וביקשת ללכת בפרדסו של רבי עקיבא רק בשבילי השפה והסגנון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי קליין |
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
איתן , זה עתה שוחחנו עם נעמי . ומה נכתוב לך . צחקנו מרמת התגובות של אחת , המציגה עצמה בשם חשדנית .
אנחנו מבינים , שאתה מעוניין לנהל דיאלוג עם מגיבים , שרחוקים מדעתך . אבל יש מגיבים שחבל להתייחס להם .
לעצם העניין , יפה שמצאת לנכון להתמקד אל ורק בעושר הלשוני .
ומה נאחל לך , רק בריאות , זה הכי חשוב . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולה וידידיה |
|
|
12 |
|
|
יוכי ברנדיס כובשת אותי בעושר הלשוני ובעובדה שהיא שוחה בים המקורות . אני נהניתי לקרוא את הספר פעם שנייה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נירה המאירי |
|
|
13 |
|
|
איתן , נקלעתי לראשונה לאתר שלך . אני נדהם כמה רשעות ושנאת חינם תופסת תאוצה אצל מספר מגיבים .
ממש קשה להבין כיצד עמדה של התפעלות מסגנון של סופרת , שמיטב המבקרים שותפים לעמדה זו , יכול להגיע להתבטאות שיש בה תת רמה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציון הראל |
|