X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סטנלי בלייק [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
ערב הוקרה לנדבן הכי נחמד בלוס אנג'לס
בכל שנה, מתכבד גביר יהודי אחר בקהילה להיות אורח הכבוד של הערב החגיגי שמארגנת 'ישיבה גדולה'. כל מושב נמכר לפחות ב-750 דולר, כשכל ההכנסות הן קודש לבית הספר. השנה הרימו מחווה הוקרה לסטנלי בלייק, שככל שמכירים אותו יותר - נפעמים ממזגו החם, מנדיבות לבו ומרשימת התרומות ומפעלי ההתרמה שלו לקהילה היהודית באל.אי ובארץ ישראל
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בכל פעם שאני נוכחת באירוע חגיגי לכבוד אחד מהטייקונים היהודים בלוס אנג'לס, לבי מתרחב. בכל פעם שאני נתקלת בגביר יהודי שכזה ושומעת על מפעלי התרומות והנדבנות שלו, אני חשה גאווה שאני שייכת לעם היהודי. כך חשתי גם השבוע כשהגעתי ל'פטרסון מוזיאון', שבפינת הרחובות ווילשר ופרפקס באל.אי. בו התקיים מחווה הוקרה לסטנלי בלייק, אחד מאנשי העסקים המצליחים ביותר באל.אי ויהודי חם ואוהב ישראל.
'ישיבה גדולה', אחת הישיבות הנחשבות והיוקרתיות באל.אי., מקיימת מדי שנה מחווה והענקת אות כבוד לתורם נכבד וכבד שבזכותו הישיבה הגיעה למה שהיא: בית ספר תיכון מעולה ללימודי תורה המשלב גם לימודים 'חילוניים' כמו מתמתיקה, היסטוריה ומדעים - מה שהופך אותה לכה מבוקשת ומיוחדת. השילוב בין שני העולמות, כשבכל תחום נמצאים המורים הטובים יותר בנושא, מושך אליו את המוחות המבריקים ביותר. בוגרי 'ישיבה גדולה' מתקבלים מיד בכל אחת מהאוניברסיטאות הנחשבות בארצות הברית ובישראל. רבים מבוגריה נקלטו ב'הרווארד', 'ייל' ו'פרינסטון'.
בכל שנה, מתכבד גביר יהודי אחר בקהילה להיות אורח הכבוד של הערב החגיגי שמארגנת 'ישיבה גדולה'. כל מושב נמכר לפחות ב-750 דולר, כשכל ההכנסות הן קודש לבית הספר. השנה הרימו מחווה הוקרה לסטנלי בלייק, שככל שמכירים אותו יותר - נפעמים ממזגו החם, מנדיבות לבו ומרשימת התרומות ומפעלי ההתרמה שלו לקהילה היהודית באל.אי ובארץ ישראל.
סטנלי, גבר נאה ומרשים, גם היום כשהוא כבר בן 80- הרוויח את כל מחוות הכבוד האלה ביושר. נדמה שלאיש, שנולד עם כפית כסף בפה, ולמד מאביו להיות פילנטרופ ולתמוך במפעלי צדקה רבים- יש השפעה על חיייו של כל אחד מאיתנו. בלייק אחראי למשל על הקמת 'הסינמטק' אחד ממרכזי התרבות השוקקים בתל אביב. הוא גייס תרומות מחבריו יונה גולדריץ' ונתן שאפל, ושמו מתנוסס בכניסה לאולם.
מצד שני - הוא גם גייס ותרם כספים להקמת פקולטות באוניברסיטת תל אביב ובאר שבע, בתי ספר ובתי חולים. הפרויקט האחרון שלו: הקמת אגף ניתוחים תת-קרקעי לבית חולים 'שערי צדק' בירושלים.
סטנלי בלייק איש חם, נדיב לב וכריזמטי, הזמין לאירוע את חבריו הקרובים שכאמור שילמו לפחות 750 דולר למושב. למעשה, זה היה מיפגן עוצמה של אילי ההון היהודים בעיר הזאת, כל אחד טייקון כבד בפני עצמו, שמקדישים את מיטב מרצם, הונם ופועלם להעמקת והחדרת החינוך היהודי והקשר והזיקה ליהדות.
כך זכינו לראות בתחילת הערב את יונה גולדריץ', מקס ווב עם חברתו דבורה רובינשטיין, פראביס נזריאן ורעייתו, ג'ודי וברני פרנקלין, השריף של לוס אנג'לס, אנדרו סטיבנס, מייקל גאלופ, ועוד כמה חבר'ה ישראלים כמו יואב פלד וגל בן נעים מבנק דיסקונט.
מזמן לא נכחתי בערב כה נעים ואלגנטי. סטנלי בלייק עם אשתו, 3 ילדיו וששת נכדיו- התייצבו בהרכב מלא. כמו תמיד סטנלי היה חם ונינוח ונתן תחושה חמה לכל מי שהוא בא אתו במגע.
לפני תחילת הערב, החלפתי אתו כמה מלים. סטנלי ספר לי על ילדותו המאושרת באל.אי באזור פיקו ולה סיינגה, שנחשב כבר אז לאזור מאוד יהודי. כשהיה בן עשר עזר לאביו שהתעסק בטקסטיל ואופנה, ועבד בסופי שבוע במחלקת המשלוחים.
"למדתי מאבי להיות נדבן, לעשות מצוות ולהיות קשוב לצרכי הקהילה", הוא מספר. "אבי היה מאוד פעיל בתרומות לקהילה היהודית. הוא תמך בבתי זקנים ליהודים ובתי חולים. הוא גם מאוד עזר לישראל. אחרי שנת 46- הוא שלח לישראל, מקסיקו ופלורידה רובים וכלי נשק שהוברחו לישראל".
בזמן מלחמת קוריאה שירת בצי האמריקני וכשהיה בן 21 אביו נפטר. בלייק שלא נמשך לעסקי הטקסטיל, התמחה אצל ג'ורג' קונארד, חברו של אביו, שהכניס אותו לעסקי הבנייה והנדל"ן.
"עבדתי אתו 5 שנים בבברלי הילס ולוס אנג'לס", הוא מספר. "בניתי בסנטסט סטריפ. יום אחד קבלתי טלפון מארתור קפלן. הייתה לו חתיכת אדמה בסנסט והוא הציע שאבנה עליה בניין משרדים. אמרתי: 'אם תביא לי את ג'נרל מוטורס כשוכר, אלך על הפרויקט הזה'. ככה התחלתי אתו כי היה לי חוש לבנייני משרדים. במשך 25 שנים בנינו איזה 50 בנייני משרדים."
"בינתיים המשכתי לעשות מצוות, לעזור לחולי סרטן ולזקנים. תמיד הייתי עסוק בלתת עזרה ליהודים. ג'ואיש צ'ריטיס. סטנלי דילר היה חבר קרוב שלי. לפני 31 שנים הבן שלו בא לראות אותי כי רצה שאתן לו עצה לקנות בית דירות. אמרתי לו: 'קנה את זה. זה דיל טוב'.
"שבועיים אחר כך הוא נדקר על-ידי שותפו לדירה ומת. אבא שלו הקים את בית הספר ברחוב אולימפיק וקרא לו: 'מייקל דילר היי סקול'. אני תמכתי בבית ספר במשך כל השנים האלה. למרות שאני לא דתי, אני חושב שחינוך יהודי זה דבר חשוב".
סטנלי היה בארץ 7 פעמים וצהיר שהוא אוהב ישראל. לאחרונה היה אצלו רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. הניים סיכמו על הקמת בית ספר. סטנלי: סיכמנו שעל כל סכום שהוא מגייס אני נותן את החצי השני."
כשנפרדתי ממנו דחף לתוך התיק שלי 2 ספרונים קטנים: "מחשבות כמדריך לחיים", המכילים פתגמים שסטנלי ליקט וכתב. מדובר בחוכמת חיים שלימה שמקופלת כמה משפטים קצרים. הוא למד זאת מאביו והוציא כבר 7 חוברות. כצידה לחיים. כמה אמירות מתוך הספר: 'מי הוא איש חכם? זה שלא מייבב (ומקטר) על מה שאין לו, אלא שמח במה שיש לו'. והנה עוד אחד: 'אתה אמיץ יותר ממה שאתה מאמין, חזק יותר ממה שאתה נראה וחכם יותר ממה שאתה חושב.'
אחרי שהוקרן סרטון קצא המתאר את סטנלי בלייק כאיש משפחה חם, כאבא טוב, כיזם וכפילנטרופ נדיב וטוב לב, רב אליעזר גרוס, המנהל של ישיבה גדולה, בירך את סטנלי בלייק, הדגיש את חוכמתו, טוב לבו ונדיבותו והעניק לו ספר תורה אותו תרם מקס ווב, גביר יהודי נוסף, ניצול שואה, בן 96, ששם לו למטרה להנציח את מעללי היטלר ימ"ש.
"מה עוד יש לומר?" שאל רטורית הרב. "כולם מכירים את סטנלי, כולם אוהבים אותו. כל אחד רוצה להיות אתו, כל אחד מעריך את החום, את טוב לבו, וכל אחד מרגיש את האהבה שיש בו לזולת". בסיום הערב העניק מקס ווב לסטנלי ספר תורה בן 47 שנים.
"למדתי מאבי לתת ממה שאני מרויח, כי זה תמיד חוזר אלי בגדול ", סיכם סטנלי הנרגש את הערב. "למי שיש הזדמנות ויכול אני ממליץ לעזור ולהשקיע בחינוך הדור הצעיר של היום, כדי שהם יוכלו לתרום ולהשפיע על היהודים בעולם. אני אולי לא יהודי דתי אבל אני גאה מאוד מאוד להיות יהודי".

סטנלי בלייק עם רב יהושע גרוס מנהל 'ישיבה גדולה גדולה' [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
פראביס נאזריאן ורעייתו [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
מקס ווב ודבורה רובינשטיין [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
אנדרו סטיבנס [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
יונה גולדריץ' עם גל בן נעים, סמנכ"ל בנק דיסקונט [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
זאק זלבן, רבי אליעזר גרוס, מייקל רוזנברג, סטנלי בלייק ולארי גולד [צילום: שוש מיימון, לוס אנג'לס]
תאריך:  19/06/2013   |   עודכן:  19/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערב הוקרה לנדבן הכי נחמד בלוס אנג'לס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו חכם.....
רחובותית  |  19/06/13 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
קניוק היה פילוסוף של יופי ותוגה אשר השפה שימשה לו פילגש במשך 50 שנה. כתיבתו נעה בין ריאליזם והזיה, בין הכאה עצמית והתרסה, בין ציניות מרושעת ובין סנטימנטליות שטוחנת את הלב לאבקה    במותו השאיר אחריו רעיה, שתי בנות, נכד ועולם ספרותי תפל
רונן מואס
קיבלתם תמונה שתעשה משהו מדהים אם תעשו לה לייק? התבקשתם לתת את הלייק שלכם כדי לתרום דולר לילדים חולים? הבטיחו לכם סמסונג חדש במתנה עבור הלייק שלכם? מדובר בהונאה
עליס בליטנטל
מכל התערוכות המרהיבות המוצגות במוזיאונים שהיו פעם ארמונות בוינה בחרתי לפתוח את סדרת הביקורות בתערוכת Gottfried Helnwein במוזיאון Albertina. הלנוויין (1948), אחד מגדולי האמנים האוסטרים בני זמננו, עוסק כל שנותיו ביצירות בהן הוא יוצא חוצץ כנגד הטרדות ועינויי ילדים (במיוחד), נשים וחלשים. יצירותיו מדהימות ומקפיאות דם לעתים
חיים נוי
הבמאית איה קפלן הצליחה ללהטט עם להקת שחקנים מוכשרת והפיקה מחזה קולח, מצחיק, מרגש, מותח והזוי לפעמים, המעניק לצופים שעה קלה של משב רוח צונן בימות הקיץ
עו"ד ינון הדאיה
הקפידו שפרטי התאונה יירשמו במדויק, הן בדוח הפציעה והן במסמכים הרפואיים    אל תסתפקו בתביעה מול הביטוח הלאומי בלבד. ישנו עוד כסף רב שממתין לכם בתביעה מול גורמים נוספים שהיו מעורבים בתאונה שלכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il