X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כאשר מגיעות לבדיקת ממוגרפיה נשים אשר עברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון, קרני הרנטגן אינן חודרות דרך השתל ולכן מקשות על הערכת חלק מרקמת השד בביצוע הבדיקה
▪  ▪  ▪
שתלי מי מלח גם מפריעים לביצוע ממוגרפיה [צילום: פלאש 90]

הגדלת חזה היא הניתוח הפלסטי השני בשכיחותו. בעשור האחרון התרחב השימוש בשתלי הסיליקון שאושרו מחדש על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני. אם ברצונך לעבור ניתוח הגדלת חזה, יש מספר עובדות אשר עלייך לדעת, הנוגעות להשפעת השתלים על בדיקת הממוגרפיה והתפתחות סרטן השד.
כידוע, בדיקת ממוגרפיה הינה בדיקת רנטגן המשמשת כבדיקת סקר לזיהוי מוקדם של סרטן השד במקרים שבהם אין תלונות מצד המטופלת, אין גושים אשר ניתן למשש, או אשר קיימות הסתיידויות המהוות עדות למחלה. הבדיקה גם משמשת לאבחנה כאשר קיימות תלונות על גוש, עיוות או הפרשה בשד.
הבעיה מתחילה כאשר מגיעות לבדיקה נשים אשר עברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון. קרני הרנטגן אינם חודרים דרך השתל ולכן מקשות על הערכת חלק מרקמת השד בביצוע הבדיקה. יעילות הבדיקה בנשים עם שתלי סיליקון פחותה לעומת נשים ללא שתלים. ובכל זאת, הממוגרפיה היא בדיקת הסקר המקובלת גם לנשים עם שתלי סיליקון, בדומה לנשים שלא עברו הגדלת חזה.
אז האם הבעיה הטכנית בבדיקה גורמת לאבחון מאוחר יותר של סרטן השד?
לא. במחקרים שונים אשר בוצעו נמצא, כי סרטן השד מתגלה בשלב התקדמות דומה בנשים עם ובלי שתלי סיליקון. כמו-כן, שיעור התמותה בנשים אשר לקו בסרטן השד ועברו הגדלת חזה, דומה לאלה שלקו בסרטן השד ולא עברו הגדלת חזה.
איך מוסברת העובדה שלמרות ההפרעה בבדיקה, סרטן השד אינו מאובחן בשלב מתקדם יותר?
ישנן מספר השערות לכך. ראשית, כפי שיתואר בהמשך, קיימים אמצעים שונים לשיפור איכות הבדיקה בנשים עם שתלי סיליקון. כמו-כן, נשים עם שתלי סיליקון הן בעלות מודעות גבוהה לביצוע בדיקת ממוגרפיה, ולכן עוברות את הבדיקה בשכיחות גבוהה יותר.
האם ההפרעה בפענוח תוצאות הממוגרפיה שונה בשתלי מי מלח (סליין) לעומת שתלי סיליקון?
שתלי מי מלח גם מפריעים לביצוע ממוגרפיה, אם כי בעוצמה נמוכה יותר לעומת שתלי הסיליקון, משום שחדירות קרני הרנטגן דרך שתל מי מלח טובה יותר.
האם קיים הבדל בנשים שהשתל הוחדר אצלן מעל השריר לעומת אלה מתחת לשריר?
כן. במנח תת-שרירי, ההפרעה שהשתל יוצר בפענוח תוצאות הממוגרפיה פחות משמעותית. במקרים אלו, השריר "מפריד" בין רקמת השד לשתל הסיליקון ומסתיר חלק קטן יותר מרקמת השד.
מה צריכה לעשות מטופלת עם שתלי סיליקון לקראת בדיקת ממוגרפיה?
חשוב ליידע את הגורם הבודק, כי קיימים שתלי סיליקון. עובדה זו משנה את טכניקת הבדיקה. כמו-כן, חשוב לוודא כי הרנטגנולוג אשר מפענח את הבדיקה, הוא בעל ניסיון מוכח בפענוח ממוגרפיה לנשים עם שתלים.
כיצד ניתן לשפר את איכות הבדיקה?
באישה עם שתלי סיליקון, חשוב לבצע את הבדיקה בטכניקה מיוחדת ה"מפרידה" את השתל מרקמת השד, באמצעות דחיפת השתל לכיוון בית החזה ו"דחיסה" של רקמת השד בין פלטות הבדיקה. טכניקה זו, משפרת את איכות הבדיקה. כמו-כן, קיימות בדיקות נוספות העשויות להשלים את ממצאי הממוגרפיה, כדוגמת אולטרסאונד או MRI.
חשוב לדעת, כי שתלי הסיליקון אינם מפריעים לבדיקה ידנית של השד לצורך אבחון גושים, בין אם הבדיקה מתבצעת על-ידי המטופלת ובין אם מתבצעת על-ידי רופא.
לעיתים, נשאלת השאלה האם קיימת עלייה במקרי סרטן השד בקרב נשים שעברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון. מחקרים רבים מראים, כי שיעור סרטן השד הוא דומה בנשים שעברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון בהשוואה לאלו שלא עברו הגדלה. קיימים אף מחקרים בודדים המעידים על ירידה בשיעור סרטן השד בנשים לאחר הגדלת חזה.
לסיכום, נוכחות שתלי סיליקון בשדיים אינה מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד. הבדיקה עלולה לשבש מעט את פענוח בדיקת הממוגרפיה. אף על-פי כן, קיימים אמצעי עזר משלימים, אשר משפרים את איכות הבדיקה. עובדה זו, בנוסף למודעות הגבוהה של המטופלות למחלה, מביאים לאבחון המחלה בשלב דומה ולשיעורי תמותה דומים.

הכותב הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
תאריך:  11/07/2013   |   עודכן:  11/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגדלת חזה ובדיקת הממוגרפיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין. החכמתי. ל"ת
יעל דותן כהן  |  16/07/13 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון צור
לאור סימני השאלה שהותיר הנשיא אסד באומרו שסוריה קיבלה את טילי ה S-300, ומאידך הכחשתו של נשיא רוסיה פוטין, החלטתי לבחון את הנושא. וניתן להקדים ולומר שאכן קיימים סימני לוואי לכך שהסורים התכוננו לקבלת המערכת, הם החלו בהקמת בסיס טכני עורפי למערכת, נחפרו עמדות לשתי סוללות בנות 3 משגרים כל אחת ויתכן וכוחות סוריים התאמנו על המערכת ברוסיה
עידן יוסף
אלפי החרדים שאינם משלמים לנהגי אגד גם עושים עבירה וגם מכתימים ציבור שלם. איך הגענו למצב בו מתוך 51 נוסעים 27 אינם משלמים, ומה יש לעשות נגד התופעה?
שיה מלכין
מרלנה בת ה-25 נולדה להורים פולנים-נוצרים ונקראה על-ידי סבתה על-שמה של מרלנה דיטריך. חודש לפני שנפטרה, סיפרה האחרונה למרלנה בת ה-13 שבעלה, ברוניסלב, סבה של מרלנה מצד אביה, היה יהודי. עכשיו היא באה לבקר בישראל, אבל לא רק
עליס בליטנטל
הצגת המחזה "מיקווה" בבית צבי, שכתבה וביימה הדר גלרון, חושפת פצע מכוער בהוויה החרדית. תמונה מטרידה של חטאים הנעשים בהסתר, תוך מעטה של שתיקה, שמעלים את השאלה: האם זוהי קהילת קודש? האם זהו גוי קדוש? חרף כל היופי שבמסורת, והמוסר הנעלה שבדת היהודית
עו"ד טל נבו, עו"ד ענת מולסון
לא תמיד הבחירה בהליכי תביעה נגד המוסד הרפואי שהתרשל בטיפול במטופל היא האופציה היחידה הפתוחה בפני ניזוקים מרשלנות רפואית. גם הגשת תלונה נגד רופא היא אלטרנטיבה שיש לשקול כדי שבסופו של יום רופאים רשלנים ישלמו מחיר כבד על טעויות שביצעו ברשלנות ולבל יישנו מקרים אלה בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il