X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האירנים מילאו את משימתם העולמית בכך שהחזירו את השאלה המקורית שנולדה עם "פצצת האטום" של אופנהיימר. האם האנושות עושה שימוש במדע לשם קידום האנושות (חשמל, רפואה...) או לשם הרג המוני וריכוז הכוח בידי כוחנים?
▪  ▪  ▪
נשיא אירן, חסן רוחאני. אובמה עוד לא עשה את שלו [צילום: AP]
מיגור כל הנשק האוטמי
אין חיזוק עמיד, נכון וצודק יותר לביטחון ישראל מאשר הסכמה בינ"ל למיגור כל הנשק האטומי והפיכת כל המתקנים הללו למתקני פיתוח האנושות, אנרגיה, רפואה, מדע, חקר החלל, ובעיקר - רווחה כללית וכלכלית לאזרחי העולם

הרפובליקה האיסלאמית של אירן נולדה על בסיס הרצון של החברה הפרסית לקבל לידיה את הריבונות על עצמה מידיו של שלטון מלוכני. במקום לשרת את העם הפרסי, היא הותירה את העם עני והפכה חונטה שלטונית שרכבה על דת - לחונטה עשירה בקנה מידה בינ"ל.
היא התרכזה, כמו אחיותיה במערב, בחיזוק עוצמתה בזירה הבינ"ל, מתוך תפיסה זהה גם במערב, שהחזית הפנימית-חברתית תדרוש פחות משאבי-מדינה, מתוך פחד מפני "אוייב" חיצוני.
במובן זה, היא לא שונה מאחיותיה "המערביות", כולל אירופה, ארה"ב וישראל. בכולן משמשים משאבי המדינה לייצור הון עבור מיעוט.
עכשיו, משנפתחה הדלת לשיחות בין "המערב" לאירן על נושא האטום, חוזרת לפתחנו האזרחים השאלה הגדולה שנולדה עם יצירת פצצת האטום על-ידי אופנהיימר:
האם האנושות עושה שימוש במדע ובטכנולוגיה כדי לקדם את האנושות באמצעות אנרגיה אטומית, רפואה גרעינית וכיו"ב, או שמא היא עושה שימוש כוחני על-מנת לשרת את המיעוט של האליטה השלטת (באירן, אבל גם "במערב").
היפנים הפכו למעצמה והתאוששו מהר מאוד לאחר מלחמת העולם הראשונה. כולנו זוכרים את הכור בפוקושימה. יש מדינות העושות שימוש באנרגיה אטומית גם למטרות אזרחיות. חשמל מוזל הוא מנוע לכל משק כלכלי. רפואה גרעינית מצילה חיים במקום לקפד אותם.
האמנות הבינ"ל בנוגע לנשק אטומי מטילות גזירה שווה על כל המדינות, ומטרתם למנוע הפצה של נשק אטומי. שיטת המקל והגזר, מחייבת שלצד "מניעת הפצה של נשק", יתעלו האמנות הללו לדרגה הבאה, המחייבת את קידום האנושות ושימוש באנרגיה כזו אך ורק לשם קידום האנושות.
מכאן, זו משימה של מדיניות ומדינאות, לגרום לאיחוד האינטרס של הצדדים הניצים (המערב מול אירן), ואכיפה שווה על כל המדינות המחזיקות בנשק אטומי. לממש את חזון הנביא: "וכיתתו חרבותם לאיתים, וחניתותיהן למזמרות".
אין חיזוק עמיד, נכון וצודק יותר לביטחון ישראל מאשר הסכמה בינ"ל למיגור כל הנשק האטומי והפיכת כל המתקנים הללו למתקני פיתוח האנושות, אנרגיה, רפואה, מדע, חקר החלל, ובעיקר - רווחה כללית וכלכלית לאזרחי העולם, הורדת יוקר המחיה והוצאת כלי הנשק המסוכן הזה מידיהן של חונטות השילטון הכוחניות, בכל המדינות.
אובמה עוד לא עשה את שלו. הוא עוד לא יכול ללכת. אם ימשיך להוביל קו מדיני תקיף באמצעות דיפלומטיה מתוחכמת לצד איום מוחשי של אכיפה בלתי-מתפשרת, הוא עוד עשוי להיכנס להיסטוריה כמי שהפך לראש הכפר הגלובלי שביסס את אחיזת האטום החברתי מול האטום המלחמתי.

הכותב הוא מנכ"ל החזית להגנת הציבור (ע"ר)
תאריך:  22/09/2013   |   עודכן:  22/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השאלה האטומית בעידן החברתי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מר אלון....
י.ש  |  22/09/13 19:51
 
- חזק
מתעניין  |  23/09/13 00:29
2
בעיה.
יוסי מ  |  23/09/13 13:22
 
- בעבור חופן דולרים
אלגו  |  25/09/13 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אריאל י. לוין
מי הרשה לאלוף פיקוד הצפון להביע עמדות מדיניות בנוגע למצב בסוריה? השרים הונחו בידי ראש הממשלה שלא להתבטא בנושא, אבל יאיר גולן מפטפט - והוא לא הקצין הבכיר הראשון שעושה זאת
איציק וולף
ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית הודיע כי בשנתיים הקרובות ימשיכו הרוסים לפקח על הכור    רוחאני: על המערב להכיר בזכותנו להעשרת אורניום
יואב יצחק
הבית הלבן מאותת: אובמה לא ייפגש עם הנשיא רוחאני בטרם יוכיח נשיא אירן במעשים את כוונותיו    מסרים לישראל: המגעים עם אירן נערכים    הלחץ יימשך והסנקציות לא יוסרו עד שיושגו תוצאות
איתמר לוין
מספר אירועים מהשבוע האחרון מאפשרים ולעיתים מחייבים מבט צופה פני עתיד: החל מהטיפול בגרעין האירני, עבור בשני פסקי דין של בג"ץ, שאלת המשבר המאיים במשכנתאות, הצצה על הספורט הישראלי וכלה בתובנה מיום הכיפורים
איציק וולף
הבית הלבן הגיב על דברי נשיא אירן בראיון לרשת NBC    "מעשים חשובים יותר ממילים"    נתניהו: דברי רוחאני הם הונאה    "אירן עושה ספינים כדי להמשיך ולסובב את הסרכזות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il