תוכנית שותפים - איך להתחיל?
|
|
ובכן, החלטת לאחר התלבטויות רבות ובדיקות מקיפות לפתוח בדרך חדשה של יזמות אינטרנטית ולהירשם כשותף לאחת מתוכניות השותפים? בכך ביצעת את הצעד הראשון בכיוון הנכון ליצירת תזרים הכנסה שוטף ועצמאות כלכלית.
מנגד, אם לא עסקת בתחום זה בעבר, סביר להניח שתמצא את עצמך תוהה "מהו השלב הבא?". כאן תמצא, שהדבר מצריך ביצוע פעולות רבות, ושלמעשה אין חוקים מוגדרים לתחום עיסוק זה. במדריך מקוצר זה ננסה להנחות אותך בשלב ביצוע רשימות בדיקה מסודרות, ונציע סדר פעולות מובנה, כמו גם שיטות ופרקטיקות לשיווק, על-מנת שתצליח להפיק את המיטב מתוכנית השותפים אליה נרשמת.
|
הכרת המוצר אינה הכרחית, אבל יכולה לסייע רבות. הרעיון העומד בבסיסו של שיווק שותפים הוא המודל של המלצה מפה לאוזן (WOM) עליה ניתן לסמוך באופן אישי, בניגוד למנגנון פרסום משומן היטב העלול ליצור רתיעה והצבת חסמים נפשיים בין הלקוח המתעניין לבין המוצר. לכן - המלצה שתוכל להתבסס על מידע עובדתי וניסיון אישי תשפר את סיכויי השכנוע ותגביר את הרושם החיובי שנוצר אצל הלקוח הפוטנציאלי. דבר זה מעלה בתורו באופן ניכר את סיכויי השותף לקבל עמלה על עסקה מוצלחת.
מומחי תוכניות שותפים רבים ממליצים לקנות את המוצר או להשתמש בשירות במשך תקופה מסוימת, כדי לצבור רושם אישי וידע שיספיק כדי לענות על כל שאלה של לקוח פוטנציאלי.
לדוגמא, אם אני מקבל אחוזים על מכירת מכונות כביסה, אראה אמין יותר אם אוכל להעיד שאני בעצמי מכבס רק במכונה כזאת, שאני מרוצה מהתפקוד שלה ונהנה מיכולותיה שאין למוצרים מתחרים. ככל שהתחרות גדולה יותר, כך גם גדל הסיכוי ששותף של חברה מתחרה יחזיק ביכולת לענות על שאלות לגבי המוצר, מה שעלול להטות את הכף לטובת מתחרה.
|
מן הסתם, עבודה עם תוכנית שותפים יכולה להתבצע במספר אופנים, החל מתחביב לשעות הפנאי ועד לעבודה במשרה מלאה ו/או הקמת עסק לכל דבר ועניין. רצוי להגדיר מראש תוכנית עבודה אליה יש להיצמד, במידת הצורך גם ברמת כתיבת תוכנית עסקית, וכזו שתכתיב את כל שלבי הפעילות העסקית במסגרת התוכנית.
ישנם מספר גורמים עליהם יש לתת את הדעת מראש:
- גורמים נוספים, התלויים בתוכנית השותפים הספציפית.
דוגמה לתוכנית עבודה: נניח שהקצינו לתוכנית השותפים שעתיים יומיות, בין 18:00 ל-20:00. שעה ראשונה תוקדש תמיד לתקשורת עם לקוחות מתעניינים קיימים (פוטנציאליים) ואילו בשעה השנייה נעבוד על גיוס לקוחות חדשים. במסגרת גיוס הלקוחות החדשים, בימי ראשון ושלישי נדאג לנסח פוסט לבלוג העוסק בפרויקט, בימי שני ורביעי נשקיע את הזמן בפורומים וקהילות. את יום חמישי נקדיש לתהליך פרסום ממומן, ניהול קמפיין ועיצוב באנרים פרסומיים. תוכנית עבודה דוגמת זו, מהווה למעשה עוגן מחייב, ולכן קל בהרבה לפעול על-פי הלו"ז הקבוע ולא להתפזר על-פני תחומים רבים - שחלקם לא מסייעים לתהליך בשום צורה ואופן.
|
אמצעים לשיווק בתוכנית שותפים
|
|
קיימים אמצעים רבים לפרסום מוצר, על אחת כמה וכמה בעידן האינטרנט. כבר לא נדרשת השקעה ראשונית או קשר מקדים כלשהו לחברה מסוימת כדי להתחיל להרוויח מתוכנית השותפים; למעשה מספיקה השקעת זמן כמו גם מחויבות והתחייבות לעשות זאת. כדי שתוכל לדעת ממה להתחיל, אספנו עבורך מספר רעיונות שיסייעו בכך.
עבודה עם בלוגים
בלוגים הינם אמצעי מעולה לפרסום מוצר או שירות. היום ניתן לפתוח בלוג בחינם בלחיצת כפתור, וקיימים מספר פלטפורמות המאפשרות הקמת בלוגים מקצועיים, חלקם ברמת אתרים לכל דבר. מכיוון שמדובר בתוכן המיוצר על-ידי גולשים, מנועי החיפוש השונים מעדיפים להתמקד בתכנים מקוריים מעין אלו, בניגוד לתכנים מסחריים שבלוניים. בגוגל אף קיים כלי ייעודי לחיפוש בבלוגים - דבר המצביע על המשקל הרב המיוחס להם.
בשלב הבא, פתח בלוג או בנה אתר באחד מן הפלטפורמות הייעודיות, המציעות שירות חינם. אתר או בלוג מעין זה יתמקדו כמובן במוצר אותו ברצונכם לשווק. עדכן את הבלוג בצורה קבועה (כפי שפורט בסעיף הקודם - פעם או פעמיים בשבוע) והקפד על תכנים מעניינים המפרסמים את המוצר. שימו דגש על כתיבה איכותית, הימנעו מהצפת הטקסטים במילות מפתח - זכרו שאתם כותבים לבני אנוש, ולא למכונות - והקפידו על איזון נכון בין הוספת מילות מפתח לבין כתיבה איכותית ויוצרת. קחו בחשבון גם את העובדה, שבעזרת האלגוריתמים הייחודיים שלו גוגל מסוגל להבחין בחוסר איזון מאין זה ולהוריד אתכם בדירוג, אם כתבתם בצורה שבלונית. בלוגים רבים התחילו פשוט כך, ומהר מאוד הפכו למובילי דעת ולאתרים מובילים בתחומם - כך שלהשקעה בבלוג ישנם יתרונות נוספים מלבד מאמצי השיווק. במידה והנכם כבר מפעילים בלוג בעל כמות קוראים קבועה - התייחסו למוצר. דעתכם עקרונית לקוראי הבלוג והם ישמחו לקבל המלצה למוצר שיכול לענות על צרכיהם, כך שכולם מרוויחים.
ישנן תוכניות שותפים המציעות הנחה ללקוחות המגיעים דרך שותפים, כך שזהו תמריץ נוסף - ודאי נתקלתם בטקסט הנראה כך בסיום פוסט בבלוג: "הנחה מיוחדת לקוראי הבלוג! השתמשו בקופון XXXX בעת הרכישה או לחצו על הקישור המצורף": זוהי תוכנית שותפים בפעולה.
פרסום בפורומים
גם תחום זה אינו דורש השקעה כספית כלשהי, אך פה יש לנקוט במשנה זהירות. אין מדובר בבלוג, כך שהפרסום מתבצע ב"מקום של מישהו אחר" ויש לבדוק אם הוא מקבל זאת או אוסר את הפרסום. ישנו גבול דק בין המלצה לספאם, לכן יש להקפיד לפרסם אך ורק כשזה רלוונטי ואין מדובר בהודעה הראשונה שפרסמת באותו פורום.
מן הסתם, אם מדובר במשתמש אשר מפרסם על בסיס יומי, עונה על שאלות ומהווה עמוד תווך בקהילה - המלצתו תיחשב כראויה יותר, גם אם יש לו רווח ממנה. מצד שני, אם לאחר הפרסום ייעלמו עקבותיו של הכותב, הדבר יגרור תגובה שלילית ואף אנטגוניזם כנגד המוצר. לכן מומלץ לבחור קהילות הקרובות לתחום בו המוצר נמצא ולהפוך למשתמש פעיל ובר סמכא, כך שקיומה של אג'נדה פרסומית תהא גורם משני בהתנהלות בפורום. אחוזי ההמרה צפויים להיות גדולים יותר, היות שסביר להניח שהמלצה של גורם מוסמך על מוצר כלשהו תוביל לרכישתו על-ידי הלקוח בסופו של דבר.
שיווק קונבנציונלי
היות שבתחום האינטרנט עסקינן, אפיק השיווק הקונבנציונלי בהקשר זה הינו פרסום ממומן במנועי חיפוש. כבר הוכח אינספור פעמים כי שיווק באינטרנט עובד ומביא לתוצאות, עקב היכולת למקד אותו ולשלם עבור תוצאות בשטח. אומנם כאן תידרש השקעה כספית, אך עלויות הפרסום לרוב נמוכות בהרבה מרווחי השותפות - והרווח הנקי משולשל לכיס השותף. לצורך הדוגמא, אם אנו מקבלים תשלום בסך 50 שקלים על כל לקוח שרוכש את מוצר החברה המפעילה את תוכנית השותפים, יצרנו קמפיין פרסומי בו לחיצה עולה שקל אחד וגילינו שאחד מ-10 מתעניינים אכן רוכש מוצר, הרי שהשקענו 10 שקלים והרווחנו 50 - מדובר ברווח של 40 שקלים.
במקרים רבים, עלויות הפרסום הינן נמוכות יותר, וקיימים כלים המאפשרים לבדוק תחרות על ביטויים שונים הקשורים למוצר. היתרון הבולט הוא שניתן לדעת בוודאות שהלקוח הפוטנציאלי המגיע אכן התעניין במוצר או בשירות - שכן המודעה הופיעה כתוצאה למילת חיפוש שנקבעה על-ידי המפרסם. דבר זה מגביר את הרלוונטיות של החשיפה ומגדיל את סיכויי ההמרה.
|
שיווק שותפים: כמה שלבים מעשיים
|
|
כפי שכבר אמרנו למעלה, שיווק שותפים הוא סוג של שיווק מבוסס ביצועים, שבו התגמולים של עסק אחד או יותר מועברים אל השותפים עבור כל מבקר או לקוח, שהובאו על-ידי מאמצי השיווק של השותפים של עסק הנ"ל.
בתעשיה ישנם ארבעה שחקנים מרכזיים: סוחר (ידוע גם בשם " קמעונאי" או "מותג"), רשת (המכיל הצעות לשותפים לבחירה וגם דואג לתשלומים), מוציא לאור (המכונה גם "השותפים"), ואת הלקוח "שיווק השותפים היא תוכנית פופולרית מאוד תוך יצירת יזמים מקוונים חדשים בכל יום. זו היא אחת הדרכים הקלות ביותר להתחיל להרוויח כסף באינטרנט. אם אתה מסתכל על הבלוג של העסק המקוון שלי אתה יכול לראות שיש לי בשימוש קישורי שותפים בכל רחבי הבלוג שלי, ויש לה את אחת מאסטרטגיות ההכנסה הפסיביות הטובות ביותר שאני משתמש בימים אלה יותר ויותר אנשים רוצים ללמוד על שיווק השותפים ואיך להרוויח כסף באופן הנוח ביותר.
יש אנשים שנראים כמחפשים את הדרכים הקלות ביותר תוך מציאת פתרונות להגדלת ההוצאות שלהם. אבל השאלה היא איך אתה יכול להרוויח כסף בקלות ובמהירות מסוגי טכניקות שיווק מקוון הללו?
התשובה הקצרה ביותר שאני יכול לתת היא: על-ידי מציאת נישה מושלמת ומתן פתרונות לנישה זו. בימים הראשונים, שיווק השותפים היה כמו הדרך לזהב, והיא הוכיחה את עצמה כדרך מצוינת לעשות כסף באינטרנט, ולכן עכשיו חלק מהבלוגרים המובילים נהנים מיתרונות של שיווק affiliate. עם זאת, אם אתה חדש בענף, זה עשוי לקחת קצת זמן, אבל עד מהרה אתה יכול להתחיל לראות את הצד הרווחי של העסק, אם אתה הולך בדרך הנכונה. אם יש לך כבר בלוג עם תנועת נישה עקבית, אז זה אידיאלי להציג את המוצרים של אנשים אחרים דרך הבלוגים ו/או המאמרים שלך או בכל דרך שהמוצרים שלהם יהיו חשופים לתנועה באינטרנט.
מה צריך כדי להצליח בשיווק השותפים?
הדבר הראשון שצריך הוא מחשב סביר וחיבור אינטרנט טוב וכמובן הזמן היקר שלך כדי לחקור את המוצרים על שווקים מקוונים כמו Clickbank, סקינדו הישראלי או וויסל. הייתי מציע לך להתחיל לעבוד עם וויסל או קליקאון, מאחר שאלו הם התוכניות עם המספר הגדול ביותר של מוצרים שאתה יכול לבחור במהירות ולהתחיל לפרסם לקהל היעד שלך. כמה שיותר תנועה תהייה לאתר האינטרנט שלך, ככה תוכל להרוויח יותר כסף.
עצה מהירה נוספת היא לדעת איך לבחור את המוצרים הנכונים ב-Clickback, קליקאון או בכל רשת שותפים אחרת. זכור כי שיווק שותפים הוא השתייכות בינך ובין חברה מסוימת. המוצרים או השירותים שלהם חייבים להיות ידועים לציבור באמצעות פרסום באינטרנט או קידום. אז אם יש לך לפחות 300 ביקורים ביום באתר האינטרנט שלך, שיהיה שווה ערך ותואם ליכולת שיווק השותפים שלך. אם אתה קורא את המאמר הזה, ברור שצריך להיות לך לפחות בלוג פעיל. אם עדיין אין לך, אז אתה צריך לפתוח בלוג או אתר אינטרנט קטן. זו תהיה הפלטפורמה המקוונת הראשונה שלך. אז תפסיק לקרוא עכשיו ולך לפתוח בלוג או אתר אינטרנט קטן.
שיווק שותפים וקידום אתרים
קודם צריך לקבל תנועה על-מנת למכור את ההצעה. עכשיו, יש דרכים לקנות תנועה, שזהו האופן שבו השחקנים הגדולים עושים את זה באינטרנט, היינו למכור מוצרי שותפים במאות אלפי דולרים. עם זאת, כדי להתחיל ולעשות קצת מזומנים ראשונים, אתה זקוק קצת לתנועה אורגנית וזה לא כל-כך קשה לבנות בלוג שימשוך 500-400 מבקרים כל יום. למד את התחום ותתחיל לקדם בעצמך. הוצאה כספית על קידום אתרים מקצועי אינה מומלצת לדעתי. ראשית, אתה תוציא כסף רב, אך תקבל מעט, אם בכלל, התחייבויות כלשהם מהחברה החיצונית. מצד שני, תחום הקידום יחסית קל ללימוד, ואם את משקיע כסף, השקע אותו בלימוד במקום לזורק כספים לריק.
אז מה צריך כדי לצלול אל עולם שיווק שותפים: ללמוד, ללמוד ועוד פעם ללמוד!
להגיד את האמת, צריך הרבה, סבלנות, התמדה, נחישות ומסירות, וזמן כדי לחקור מה שמוכר באינטרנט ולקרוא קצת על המגמות. בנוסף, נסה לבחור נישה, שתיצור תהודה עם הצרכים והאינטרסים שלך. כך זה הרבה יותר קל להמשיך לעשות את מה שאתה עושה, כי אולי אתה תצטרך לכתוב על זה, אם אתה לוקח את שיווק methods.affiliate. זאת ועוד, מוכרים של מוצרים דיגיטליים, נותני שירותים למיניהם וכך הלאה, ישמחו לשלם לך בכדי להציג לראווה את מרכולתם באינטרנט, אם באמצעות הבלוגים, אתרי האינטרנט, והמאמרים שלך או בכל דרך שהמוצרים שלהם יהיו חשופים לקונים באינטרנט ולמבקשי פתרון מכל סוג שהוא.
שיווק שותפים: מילות סיכום!
המפתח להצלחה בשיווק שותפים הוא מציאת נישה נכונה שאתה אוהב, ומשיכה נכונה של התנועה כדי לראות את ההצעה שלך. שיווק שותפים הוא השתייכות בינך לבין ספקית פתרונות אינטרנט מסוימת או פשוט התקשרות עם עסק מסוים, עם המוצרים או השירותים שלו, שחייבים להיות ידועים לציבור באמצעות פרסומות באינטרנט או קידום.
אז סוף כל סוף, אתה מבין את זה. אם אתה רוצה, שפעולת שיווק השותפים שלך תצליח, אתה צריך נוכחות באינטרנט. כשהקומה הראשונה הזו תוקם, אז השאר יהיה הרבה יותר קל. ניתן להגיד שלאחר קריאת האמור לעיל, הקורא יכול להחשיב עצמו כבעל בסיס טוב להתחלה בתוכנית שותפים ולבצע את הצעדים הדרושים כדי להרוויח כסף. סקרנו שלבים להתחלה מוצלחת של שותפות וצוינו מספר דרכים יעילות מהן ניתן להתחיל בתחום זה. על הקורא מוטלת המשימה של ליישם את הידע הזה ולפעול לכיוון הגדלת ההכנסה ללא מאמץ. בהצלחה!
|
|