X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החברה הישראלית הולכת ומתפשטת מכל ערכי המוסר שחונכה על ברכיהם משך דורות רבים. במאמר זה אראה זאת בשני נושאים מהותיים שבהם נפרץ סכר המוסר והערכים איבדו את עצמם לדעת
▪  ▪  ▪
אייל גולן. לא מהווה מודל [צילום: פלאש 90]

פרשת "הזמר המפורסם" והקטינות הולכת ומסתמנת כפרשה נוספת בסדרת פרשות בהובלת המשטרה, שהתחילו ברעש גדול, ספגו הד תקשורתי רב - והסתיימו בקול דממה דקה ללא הגשת כתבי אישום.
גם אם נקבל את טענתו של הזמר שהוא לא ידע שמדובר בקטינות - מה שקשה מעט לקבל לנוכח הראיות והעדויות - הרי שיש כאן פגיעה אנושה בערכי המוסר של החברה בישראל. העובדות מדברות בעד עצמן: גבר בן 40 פלוס קיים "מסיבות חשק" עם קטינות, בהן השתתף גם אביו. עד כאן הזמר לא מכחיש, הוא רק טוען שלא ידע שהן קטינות. במסגרת "מסיבות החשק" הללו נטען שהוא שילם לאותן נערות כסף ושהיו בסביבה גם סמים.
האמת היא שזה לא חשוב אם ידע או לא ידע. ואם הן היו בנות 17 ואפילו 20 זה בסדר? הוא למעשה שכב עם צעירות מעריצות נלהבות שלו. הוא ניצל את מעמדו ואת תמימותן. נוסף על כך, נטען שהוא השתמש בסמים בחברתן ואִתן, עבֵרה לא פחות חמורה, שהוא מכחיש.
ובימים אלו אנחנו שומעים שהזמר חזר לשגרת יומו הקבועה ומשדר "עסקים כרגיל": מיד כששוחרר ממעצר הבית הקליט שיר חדש (טוב, זו לא בעיה: שיר מזרחי בימינו כותבים בדקה, מלחינים בשתי דקות ומקליטים בשלוש דקות), הוא הופיע בבר מצווה, טס ללונדון ואולי יש סיכוי שגם יחזור לשפוט ב"הכוכב הבא". כלומר, הוא לא המתין אף לא יום אחד, ממש "בער" לו לחזור לשגרה, הוא צריך להתפרנס. לדעתי, הוא היה צריך לחכות מעט. לא היה קורה דבר לולא הקליט שיר חדש והופיע אתמול. וכאמור הוא כבר טס ללונדון.
גם אם אין כאן עבֵרה פלילית כי הוא "לא ידע שהן קטינות", זה מדיף ריח לא טוב. יש כאן סיפור על גבר מבוגר הנערץ על-ידי רבים ובעיקר על-ידי רבות, שערכי המוסר ממנו והלאה, הכסף קונה אצלו הכול כולל הכול והחוק מבחינתו הוא המלצה בלבד: אל נשכח שעדיין תלוי ועומד נגדו תיק נוסף של העלמת מס בשווי מיליוני שקלים.
קראתי תגוביות רבות בפייסבוק הנוגעות לאותו זמר. התגוביות רובן ככולן אוהדות, מעריצות, מחזקות, תומכות, מעריכות, וקוראות לו לחזור לבמה כמה שיותר מהר. תגובות הסוגדות לגבר שבגד באשתו ומנהל חיי הוללות בלי חשבון כולל קיום יחסי מין עם מעריצותיו, בחורות ונערות שיכולות להיות הבנות שלו. לא יודע מה אִתכם, בי זה מעורר סלידה, גועל נפש ובחילה.
אם לגבר כזה הציבור סוגד, אז יש לנו בעיה חברתית-מוסרית קשה!
לדעתי, גם אם בסופו של דבר לא יוגש כתב אישום והזמר יֵצא חף מפשע בעיני החוק, הרי שבעיני המוסר והערכים הוא חטא ולכן אסור בשום אופן להחזיר אותו לטלוויזיה ולבנות סביבו הילה של זוהר.
ועכשיו יבוא הטוען ויטען שאין כל חדש תחת השמש. אלילי נוער תמיד הסתובבו עם קטינות והסגידה הזאת אינה חדשה ודי אם אזכיר את שמו של דן בן-אמוץ בהקשר זה. ועדיין אני טוען שבימינו הסכר נפרץ, התופעות המכוערות האלה גדשו את הסאה, הכול מותר ואין גבולות כל עוד לא עוברים על החוק היבש. אותי בכל אופן, זה מגעיל.

ילדים בפרסומות
[צילום: מן הטלוויזיה]

לוקחים ילדים קטנים, מוציאים מהם את התמימות, מלמדים אותם לדבר כמו מבוגרים ונותנים להם לומר טקסטים של מבוגרים - והכול רק כדי למכור?

באחרונה מתרבות הפרסומות שבהן משתתפים ילדים: הילד המעצבן שאומר "אתה לא מחליט עליי, את לא מחליטה עליי...", הפרסומת עם הילדה המעצבנת "שתית? נהנית? יאללה למחזורית!", הפרסומת לבזק עם הילדות המעצבנות, הפרסומת לביטוח בריאות (?) עם הילד המעצבן ועוד היד נטויה.
כל הפרסומות שבהן מופיעים ילדים - מעצבנות, מקוממות, מיותרות, ובעיקר - אינן משיגות את מטרתן.
בכלל, אינני מבין מדוע הגישה היום היא כמה שיותר ילדים בפרסומת. לוקחים ילדים קטנים, מוציאים מהם את התמימות, מלמדים אותם לדבר כמו מבוגרים ונותנים להם לומר טקסטים של מבוגרים - והכול רק כדי למכור? אתם באמת חושבים שזה מוכר? לא רק שזה לא מוכר, זה דוחה, חולני, מעורר בחילה על גבול הפדופיליה. די כבר לפרסם ילדים בפרסומות!!!
ואם זה עוד לא מספיק, אז הנה ידיעה נוספת: אתמול קראתי באינטרנט שבטלוויזיה המסחרית מתכננים תוכנית ריאליטי חדשה בסגנון "האח הגדול". אלא שהפעם מי שישתתפו בתוכנית אלו ילדות ונערות בנות 18-14. הן ישהו במתחם סגור ומפואר במשך כמה שבועות במתכונת של "האח הגדול".
אכן נראה שהחברה בישראל נמצאת בפשיטת רגל מכל ערכי המוסר.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אייל גולן  האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוסר בפשיטת רגל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הנושאים עליהם כתבת
נכון מאוד בשני   |  28/11/13 01:49
 
- רק שהבני זונות שינו את הכללי
קורןנאוה טבריה  |  28/11/13 08:39
2
אין חדש תחת השמש=וע"ע מורשת:ה
קורןנאוה טבריה  |  28/11/13 05:54
3
תשובה
כרמית רינצלר  |  28/11/13 10:39
 
- "בשורות טובות מהתקשורת"?
את רוצה  |  28/11/13 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
החלטת ממשלת הימין לקדם לתפקיד פרקליט המדינה דווקא את רודף ההתיישבות, כמוה כמינוי פירומן מדופלם לתפקיד נציב כבאות ראשי    המהלך מרמז שראש הממשלה מכין לעצמו גב משפטי לעת גירוש מתיישבים מיו"ש
גד גזית
נראה שלמרבית הנשים די נוח עם השימוש הנרחב שנעשה במיניותן. אם כך, עליהן להשלים עם המחיר ה"מוסרי" שזה כביכול גובה מהן
יעקב קורי
אם המנכ"ל והבעלים הוא אתי, יהיה הארגון שהוא עומד בראשו אתי אף הוא    יש ללמד את הסטודנטים אתיקה עסקית אקטיביסטית בהיקף נרחב
אפרים הלפרין
התמונה המוצגת לנו, לפחות להבנתי, היא כי "פרויקט לפיד" הוא פרויקט של דירות להשכרה, ומסתבר שיש שתי בעיות מרכזיות בפרויקט: מחסור בכוח האדם לבנייה על שלביה, וקיים ספק גדול בכל הנוגע למקורות המימון
מרק בריל
אריק איינשטיין היה מקברניטי הפופ הישראלי    הספד לאריק - מהיבט אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il