X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק אחוז קטן של נשים הגישו מועמדות לנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. קראתי, והופ - הפעמון הפמיניסטי הסמוי הצטלצל...
▪  ▪  ▪
נשים רבות, חזקות ואסרטיביות, מוותרות במודע על קידום מקצועי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
שר האוצר לפיד. לא עומד בנספח ד' [צילום: פלאש 90]

לפיד מקים נבחרת דירקטורים לחב' הממשלתיות
עופר וולפסון
ועדה בלתי תלויה תבחן כל אדם הרואה עצמו מועמד לתפקיד דירקטור ממשלתי באמצעות קריטריונים מקצועיים שייקבעו מראש ותיצור מאגר מועמדים * כיום חסרים כ-500 דירקטורים בין 100 החברות הממשלתיות הפעילות * לפיד: "המהלך יביא לסיומה של הפוליטיקה הישנה והשחיתות בחברות הממשלתיות תבוא לקיצה"
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
לפיד משהה מינוי דירקטורים בחב' הממשלתיות

מתחת לתקרת הזכוכית, בדרכן של נשים לצמרת, נמצאת רצפה חלקה וקרה. המהמורות בדרכן לפיתוח אישי ומקצועי, לקידום וצמיחה אישית, הן מגוונות ומתוחכמות. לפעמים שמים להן רגל בעת שהן רצות, אבל עם זה הן כבר למדו להתמודד. הן מחליקות, נופלות, נחבטות, שמות קרח, ובדרך כלל ממשיכות, מחוזקות ונחושות יותר. הבעיה היא עם המכות היבשות. אלה, שנשים חוטפות בראש כשהן מעזות לקפוץ למעלה. זה כואב, אבל אין סימנים. המניפולציה הסמויה מן העין היא המסוכנת יותר.
קחו, למשל, את "נבחרת הדירקטורים" של הרשות לחברות ממשלתיות. האמת היא, שאף פעם לא שאפתי להיות דירקטורית בחברה ממשלתית. למה? כנראה שפשוט הייתי עסוקה מדי. מה העסיק אותי כל כך עד שטחו עיניי מלראות את הג'וב הנחשק הזה? ובכן, דברים של מה בכך. תואר שלישי, למשל. שנים של למידה, מחקר, תוך דרישה לרמה גבוהה של חשיבה, מקוריות והרבה קריאה. בעיקר באנגלית. או, הקמה של חברת יעוץ ארגוני, למשל, וניהולה במשך יותר מעשור. שנים של יזמות עסקית, התמקצעות, הקמת צוות, מיתוג ושיווק, תמחור ודאגה לרווחיות בצד מתן שירות מקצועי. או, יעוץ לעשרות רבות של מנהלים בתפקידי מפתח בארגונים, למשל. בגיבוש אסטרטגיה, בצמיחה ארגונית ואישית, בפיתוח כישורי ניהול. בקיצור, הייתי עסוקה מדי והמשרה הכה נחשקת של דירקטור מטעם הציבור איכשהו לא הייתה חלק ממאגר האתגרים המקצועיים בחיי.
עד לפני כשבועיים. פוסט אחד בפייסבוק לכד את עיניי. מישהי הזדעקה, שרק אחוז קטן של נשים הגישו מועמדות לנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. קראתי, והופ... הפעמון הפמיניסטי הסמוי הצטלצל... ושאלון אינטרנטי טרחני להפליא בצירוף קורות 56 שנות חיי, נשלחו לדוא"ל אלמוני שנקרא "נבחרת". מילאתי, התמתחתי, והרגשתי גאווה בנכונותי לתרום מזמני ומכישוריי לטובת מדינתי ומגדרי.
נספח ד'
התשובה מ"נבחרת" הגיעה בדוא"ל לאחר שלושה ימים. פרסומים בתקשורת הצביעו על כך שלמעלה מ-13,000 איש ואישה הגישו מועמדות. בהנחה, שברשות החברות הממשלתיות עובדים 8 שעות ביום, ובחישוב גס, השאלון שלי זכה ל-6.6 שניות של עיון מעמיק ויסודי. נו טוב, זה באמת לא הוגן מצידי. יש להניח שלטובת העניין גויסה חברת השמה, ששם עובדים יותר אנשים ויותר שעות ביום. יש מצב שזכיתי אפילו לדקה שלמה של תשומת לב.
קראתי בתשומת לב את הדוא"ל. לקח לי יותר מדקה להבין. אמנם, עברתי את המיון הראשוני, אך בשל כמות הניגשים הגדולה, נפלתי בקריטריונים הנוספים שגובשו. ואם אני ממש מוכרחה לדעת ממה קיבלתי את המכה בראש, אני יכולה לעיין בנספח ד'.
אז קראתי. היטב. בתשומת לב ובדקדקנות.
מה חשוב? הכמות. הרבה ובגדול: לפחות עשר שנות, תקציבי ענק, הרבה עובדים. מה לא חשוב? האיכות. הכישורים. ההצלחות. היושרה, השכל הישר, הערכיות, המידתיות. לצורך הדוגמה - מנכ"ל שהצליח תוך עשור לדרדר חברה גדולה ומצליחה למצב של כינוס נכסים, הנו מועמד ראוי שעומד בקריטריונים של נספח ד'. זה שהחולה מת לא ממש רלוונטי לעניין.
תקרת הזכוכית
ואיך זה שייך לתקרת הזכוכית?
היכן שמחפשים כמות או גודל, לנשים יש בדרך כלל בעיה. הן יוצאות לשוק העבודה, בממוצע, שנים לאחר גברים. הן מוכנות לעיתים קרובות לוותר על תפקידים ניהוליים בכירים לטובת דרגי ביניים, כדי לתמרן בין בית לקריירה. הן רצות מהעבודה בשעה שש בערב, כדי להספיק לראות את הזאטוטים איזה שעה, לבשל ארוחת ערב לבעל המנכ"ל, ולגהץ לו חולצה לישיבת הדירקטוריון שתתקיים מחר. ולהזמין רשימת קניות באינטרנט, ולהשאיר פתק למטפלת ולעוזרת, להספיק לאסיפת הורים, ולקנות מתנות ליום הולדת של הקטנה בגן. ולהרים טלפון להורים שלה ושלו לשאול מה נשמע. אבל מולטיטסקינג לא נכלל ברשימת הדרישות מדירקטור בחברות ממשלתיות. גם לא חריצות.
נשים רבות, מוכשרות, אינטליגנטיות ומוצלחות, פונות בכלל למקצועות הסיעוד, ההוראה, ההדרכה או הייעוץ. לאלה אין סיכוי בנספח ד'. נשים רבות, דעתניות, חזקות ואסרטיביות, מוותרות במודע על קידום מקצועי, כדי למזג בין קריירה למשפחה ולשמור על שלום-בית. לפעמים גם כדי לא לאיים על העזר שכנגדה. נשים רבות פותחות עסקים זעירים. במו עשר אצבעותיהן. ללא מינוף. וחלקן מצליחות מאוד ללא יומרת התרחבות. לכל אלה - טובות, חכמות, כישרוניות ומוצלחות - אין סיכוי מול מנהל בכיר שלקח לו עשר שנים לדרדר מפעל גדול, תוך הפעלה כושלת של עשרות עובדים ותקציבי ענק שהפכו לחובות ענק.
לשר האוצר שלנו, נטול התואר והניסיון הניהולי, אין כמובן סיכוי לעמוד בקריטריונים של נספח ד'. אפילו לא של נספח ג'. אבל השאלה היא האם לאשתו יש. האם לליהיא לפיד, המוכשרת, העיתונאית, והסופרת, יש סיכוי להתקבל למשרת דירקטורית. "אני לא יכולה תמיד להיות נהדרת" קראה לפיד לספרה האחרון. את נהדרת, ליהיא, אבל דירקטורית בחברה ממשלתית ככל הנראה לא תוכלי להיות. לא כל עוד מתקיים נספח ד'...

תאריך:  25/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקרת הזכוכית ונספח ד'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מקוה שאת מבינה מה שכתבת.
אהוד פרלסמן  |  25/12/13 17:55
2
די די כבר. מספיק עם "אנו ואנו
ואנו הנשים".  |  26/12/13 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ד"ר בני לאו
בני ישראל אינם מסוגלים לקלוט את לשונות הגאולה של משה, משום שהם זקוקים לפתרון למצוקתם העכשווית. החברה הישראלית עברה גם היא שנים של נמיכות רוח, אך בכל משבר הוכיחה מחדש את חוסנה
ד"ר רון בריימן
קברניטים ומנהיגים צריכים לתת את הדין על חוסר יעילות, פזיזות, רשלנות, אי-ראיית הנולד - וכל אלה בשעה שהיה עליהם, מתוקף תפקידם, לראות את הנולד    מתי הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לחקירת מעלליהם של פרס, ביילין ומרעיהם, שהובילו באופן בלתי-נמנע וצפוי מראש למלחמת אוסלו עתירת "קורבנות השלום" ולמצבה המדיני החמור של ישראל היום?
ראובן לייב
אל מול כישלון שיחות השלום נועדה ההסלמה בטרור הפלשתיני להפעיל לחץ על ישראל למציאת פתרון בהקדם, שאם לא כן היא עלולה להידרדר להתקוממות כללית
עו"ד יוסף פנדריך
ציפי לבני, שלכאורה לוחמת בשחיתות, עושה דבר והיפוכו כשמכריזה קבל עם ועדה שחשוב להגן על עובדי ציבור בכל מחיר
נוית שיין
האם אנו עומדים לשתוק לנוכח רצף אירועים המפרים את שלוותנו? אם לא נתעורר – כן    עלינו לחדול לצקצק בלשוננו ולחפש אחראים שיובילו אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il