X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ניתן לתקן פטמה שקועה באמצעות ניתוח קצר ויעיל המבוצע תחת הרדמה מקומית שאינו מלווה בכאבים החסרון העיקרי בניתוח: אובדן כושר ההנקה והפרעות תחושה אשר הינן בדרך-כלל הפיכות
▪  ▪  ▪
10% סובלות מפטמה שקועה [צילום: פלאש 90]

בכל שד קיימות כ-20 צינוריות חלב המתנקזות לאזור הפטמה. בפטמה קיימים בנוסף סיבי שריר ייחודיים הקרויים שריר חלק, המתכווצים בזמן גירוי מכני כלשהו או קור וגורמים להזדקרות של הפטמה.
פטמה שקועה הינו מצב הקיים בדרגות חומרה שונות בכ-10% מהנשים. מדובר בפטמה המשוכה פנימה ואינה מזדקרת. הפטמה השקועה עלולה לפגוע בדימוי הגוף של האישה והינה מקור למבוכה אישית. פטמה שקועה מהווה תלונה שכיחה במרפאות לכירורגיה פלסטית, אם כי תלונות אחרות הקשורות לשדיים כדוגמת חזה קטן, נפול או גדול שכיחות הרבה יותר.
מעבר לכך, היא עלולה לגרום להפרעה בהנקה, אם כי מרבית הנשים הסובלות מבעיה זו תוכלנה להניק. במרבית המקרים (כ-85%) מדובר בבעיה דו-צדדית.
המקור לבעיה משולב ונובע מחולשה של סיבי השריר החלק, המונעים את הזדקרות הפטמה וכן מקיצור צינוריות החלב ורקמת החיבור העוטפת אותן, אשר "מושכים" את הפטמה פנימה. הבעיה נגרמת כתוצאה ממספר מצבים. לעיתים מדובר בפגם מולד, אשר מתבטא בגיל ההתבגרות, בו רקמת השד מתפתחת ומגיעה לבשלות. ייתכנו סיבות נוספות לבעיה כדוגמת טראומה (כוויה), זיהומים, צלקת שהתכווצה לאחר ניתוח קודם בשד, ירידה חדה במשקל ואף מצב לאחר הנקה.
קיימות דרגות חומרה שונות לפטמה שקועה. במצב הקל ביותר, הפטמה שקועה לפרקי זמן קצרים ובמרבית הזמן נראית נורמלית. הפטמה תזדקר לאחר לחיצה לפרק זמן מסוים. במצב מתקדם יותר, הפטמה שקועה במרבית הזמן ובולטת לפרקי זמן קצרים כתגובה לקור וגירוי מכאני. במקרה זה, לחיצה תגרום להזדקרות של הפטמה, אך לשקיעה מיידית. במצב החמור ביותר, הפטמה שקועה כל הזמן ולא ניתן להוציאה החוצה באמצעות לחץ מקומי.
התיקון הניתוחי רלוונטי בעיקר במקרים החמורים, בהם הפטמה שקועה במרבית הזמן או באופן קבוע. כאשר הפטמה שקועה רק לעיתים רחוקות ובמרבית הזמן נשלפת בקלות, לא חייבים לתקן את ההפרעה באמצעות ניתוח. ניתן לחלופין להשתמש במשאבת פטמה, אשר תאפשר הזדקרות של הפטמה.
מקובל לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית. מדובר בפעולה פשוטה, האורכת כמחצית השעה. נהוג לבצע את הפרוצדורה דרך ארבעה חתכים קטנים של כ-2-1 מ"מ בגבול בין העטרה לפטמה. חתכים אלה משאירים צלקות מינימליות, אשר אינן בולטות לעין. דרך החתכים הקטנים, מנתקים את רקמת החיבור המכווצת וצינוריות החלב הקצרות, אשר מושכות את הפטמה פנימה. שחרור הפטמה נראה באופן מיידי בזמן הניתוח והיא מזדקרת. בהמשך, מועבר תפר טבעתי דרך החתכים על-מנת לקבע את הפטמה במקומה ולמנוע הישנות של הבעיה. התפר נספג עצמונית.
עוצמת הכאב לאחר הניתוח קלה מאוד ומדובר בעיקר באי-נוחות באזור הפטמה. הניתוח מוצלח מאוד וחולף בדרך-כלל ללא בעיות מיוחדות.
סיבוכים אפשריים: נפיחות ורגישות קלה בתקופה שלאחר הניתוח, זיהום ושקיעה חוזרת של הפטמה המתרחשת לעיתים רחוקות מאוד.
חשוב לציין, כי תיקון כירורגי של פטמות שקועות, ימנע לחלוטין את יכולת ההנקה. על מטופלות צעירות אשר הינן לפני גיל הפריון לשקול זאת טרם פניה לביצוע תיקון ניתוחי.
ניתן גם לתקן פטמה שקועה באופן עקיף, באמצעות הגדלת חזה. במקרה זה החדרת שתל דוחקת את הפטמה קדימה ומבליטה אותה. לא ניתן להבטיח שהפטמה תזדקר, אך מדובר בשיטה יעילה.
ניתן להציע פתרון זה למטופלת עם שד קטן באופן יחסי במשולב עם פטמות שקועות. אם בזמן הניתוח הפטמה אינה מזדקרת, ניתן לתקן את הפטמה השקועה באותה פרוצדורה. הגדלת חזה נעשית תחת הרדמה כללית, אולם החסרונות הידועים של תיקון פטמה שקועה, אובדן תחושה בפטמה והפרעה בהנקה, אינם רלוונטיים במרבית הגדלות החזה.
לסיכום, ניתן לתקן פטמה שקועה באופן יעיל באמצעות ניתוח קצר ויעיל המבוצע תחת הרדמה מקומית אשר אינו מלווה בכאבים. החסרון העיקרי בניתוח, הוא אובדן כושר ההנקה והפרעות תחושה אשר הינן בדרך-כלל הפיכות.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. בוגר בית-הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. משמש כיום כרופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפאי אסף הרופא, ומנהל קליניקה פרטית ברמת החייל
תאריך:  08/01/2014   |   עודכן:  08/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על תיקון פטמה שקועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחת שעשתה
נאורה  |  9/01/14 14:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
המחזמר "גריז" בתאטרון ר"ג שמעלה "בית צבי", הוא בבחינת תשובה ניצחת לאופרה של המאה התשע עשרה ותחילת העשרים
איתמר לוין
המשטרה הצהירה בפני בית המשפט העליון, כי לא מצאה "מוקדי סיכון להולכי רגל" בשל נסיעת אופנועים, אופניים וכלי רכב אחרים על המדרכות בתל אביב. או שהיא לא חיפשה או שהיא שיקרה
רונן מואס
כשבחברת אדובי הודו בחודש שעבר שסיסמאות ופרטים אישיים של 38 מיליון מהמשתמשים שלהם דלפו לרשת, זו לא הייתה הפעם הראשונה שזה קורה לחברה בסדר גודל זה    לרוב הגולש מקבל את הרושם שאין הרבה מה לעשות כדי להתמודד עם כך - האם זה באמת כך?
ד"ר אריה ישעיה
מחקר חדש גילה, כי נשים אשר נמצאות בתקופה שבין הביוץ למחזור, נמצאות בסיכון לסיטואציות של אכילה    כל ההשפעות של שינויים הורמונליים
איתמר לוין
אחרי שסיים את תפקידו במשפט ליברמן, חוזר השופט איתן קורנהאוזר לאולם קטנטן, לימים מבולגנים ולנאשמים שאינם מתייצבים. הוא עצמו מאחר כרוני: ככה זה כשהדיון צריך להתחיל ב-09:00 אבל השופט יוצא מרעננה רק ב-08:30
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il