X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לניסיונות הבוטים של כלי תקשורת, יח"צנים ואישים שונים להציג את העיר כמפולגת ומסוכסכת, בית שמש הינה עיר של אחדות בין חרדים, דתיים וחילונים
▪  ▪  ▪
מנסים להשחיר פניה. העיר בית שמש [צילום: פלאש 90]

זה זמן רב שהעיר בית שמש ותושביה סובלים מיחסי ציבור גרועים, השמצות והצגתם באופן נוראי בעולם כולו. התעלו מעל עצמם מספר כלי תקשורת שאף קראו במרומז ובגלוי לתושבי בית שמש לצאת לרחובות העיר ולהילחם האחד בשני (היו גם שפירטו במדויק מה צריך לעשות ואיך... - המדובר בכלי תקשורת מרכזיים מאוד). יח"צנים שונים הגיעו לעיר לצורך קידום קמפיינים שונים ומשונים, על גב התושבים. היו שניסו לייצר מלחמות בין אתיופים לשאר האזרחים, אחרים ניסו לייצר באופן די מלאכותי מלחמות בין "דתיים" ו"חרדים", וכמובן שעיקר המאמץ נעשה בניסיון - לא מוצלח במיוחד - לסכסך ולפלג בין המסורתיים והחילוניים לבין התושבים החרדים; זאת בעזרת הפצת סטריאוטיפים ועזרים נוספים.
הגדילו לעשות אישים מסוימים (שאינם תושבי בית שמש) שחרצו את לשונם על העיר והציגו אותה כמקום של מלחמות רחוב ו"סכנה" מציבור מסוים. הם אף הוציאו מעין הכרזת מלחמה בנוסח "בית שמש היא מיקרוקוסמוס של כלל החברה הישראלית" ולכן צריך להגביר את המלחמה בכל הכוח ואף להעתיקה לשאר חלקי הארץ...
אכן, בית שמש היא עיר מגוונת עם פסיפס אנשים מדהים שאין כדוגמתו בהרבה מקומות בארץ. זה מיוחד ומרגש. בפרט כיף לראות את החיים המשותפים ואת ההרמוניה שקיימת כבר שנים רבות בעיר. לכן זה כל כך נבזי שמגיעים אנשים מחוץ לבית שמש שספק אם רגלם דרכה אי-פעם בעיר, ומנסים לסכסך ולפלג בשביל אינטרסים אישיים שונים ומשונים. זהו מעשה נבלה שלא יסולח.
לא לשפוט ע"פ מעשיהם של בודדים
אפשר לומר בוודאות מוחלטת ש-99.9 אחוז (לפחות...) מתושבי בית שמש הם אנשים סובלניים והם בעד אחדות בין כל הקבוצות והמגזרים בעיר. אסור לנו לשפוט אוכלוסיות שלמות בגלל מעשים של בודדים. זה לא ראוי וזה גם לא נכון עובדתית. בבית שמש (כמו בכל עיר אחרת) יש גם כמה משוגעים. חלקם חילונים, חלקם דתיים וחלקם חרדים. לשפוט בני אדם על בסיס דימוי של משוגע בודד שגר באזור, זה ממש לא לעניין. רק בעלי אג'נדה ואינטרסים זרים יכולים לעשות קמפיינים שלמים עם הרבה מאוד כסף, כדי לנסות לרכוב על הגב של תושבי העיר הזאת ולהתקדם על גבם השחוח משיסוי והסתה חסרת רסן ושפיות.
בבית שמש מתקיימים כבר מספר שנים (גם כיום) מפגשים מאורגנים של שיח ושל עשייה משותפת בין חילונים, דתיים וחרדים. היוזמה מגיעה מכל המגזרים בעיר. ישנן קבוצות קבועות של בני נוער שנפגשים בתוכניות למנהיגות ולסובלנות. ישנם מפגשי שולחן עגול של אנשי מפתח בעיר מכל החוגים והסגנונות. ארגונים רבים מעורבים בעשייה הזאת, חלקם הוקמו על-ידי חרדים ודתיים, אחרים על-ידי חילונים. ישנם פרויקטים של אחדות בעיר שהוקמו על-ידי ארגון "גשר". ישנם פרויקטים של ארגון "להיות מנטש". יש עשייה רבה של תנועת "שוויון עכשיו" ויש מפגשים של "גרעין צמרת" בעיר ועוד רבים נוספים. כולם עוסקים בקו התפר העדין והמיוחד הזה של בניין העיר כמקום של סובלנות, אחדות וסולידריות בין כל חלקי האוכלוסייה, הן דתיים, הן חילונים והן חרדים.

"דבר גדול צומח בבית שמש"

להלן דברים שאמר הרב ספקטור זצ"ל שהיה רב מרכזי של הציבור הדתי לאומי בעיר בית שמש, בעניין האחדות בין המגזרים בעיר. דבריו נאמרו בחודש אדר - לפני קרוב לשנה, ב"כינוס אחדות" בין צעירים חרדים ודתיים-לאומיים בעיר:
"בית שמש היום, זה המודל והדוגמה לכל ארץ ישראל. בעיר יש את כל השפות: אמהרית, רוסית, אידיש ואנגלית וכולי וכולי (וגם עברית)... היום הזה אני מרגיש שמחה גדולה. אמרתי בירושלים: זה בית שמש! צומח פה דבר גדול! זה לא רק במקום הזה. יש פה ברוך השם גם בין הרבנים ותלמידי החכמים... אחדות. לא כל דבר שקורה ניתן לפרסם. אני מאוד מקווה ששנת הבחירות לא יקלקל לנו... אבל בשטח ברוך השם יש הרבה שיתופי פעולה (גם אם לא כל דבר מתפרסם בראש חוצות). וזה תהליך. יש עבודה. העבודה הזאת היא הערב הזה.
"העם הזה כשהוא ביחד, אי-אפשר לנצח אותם. אי-אפשר. האחדות - זה בידינו הדבר הזה. הכוח הזה אף אחד לא יכול לנצח. הקדוש ברוך הוא בשעה זו שמח. אני אומר לכם. זו זכות גדולה. וזה לא רק פה, זה מתפשט והולך. כל המקטרגים לא יעזרו.
"וזה בסדר שכל אחד יש לו את המנהגים שלו. זה הולך עם שטריימל, זה הולך עם כיפה, זה הולך בלי כיפה, זה לא מה שמשנה. אנחנו, גם כשאנו מפוזרים עם קהילות שונות וסגנונות שונים, אבל העיקר שאנו מאוחדים".

חילונים, דתיים וחרדים מסרבים להיות אויבים

תאריך:  22/01/2014   |   עודכן:  22/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אנשי מפתח / Key People
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
ראש ממשלת קנדה, ערבייה ישראלית מורעלת על המדינה, וחבר הפרלמנט הדרום אפריקני - על אנטישמיות, גזענות ואפרטהייד
ראובן לייב
אחרי אסון הגז בירושלים צפוי אסון גדול פי כמה, בקנה-מידה ארצי ובדמות רעידת-אדמה קטלנית, שבה יימצאו מיליוני אזרחים בסיכון, מחמת מגורים במבנים מיושנים, שאינם עומדים בתקן הדרוש, בעוד המדינה ניצבת מנגד כבת-יענה
אליקים העצני
הדגל החדש של השמאל: "העולם נגד ישראל"    על אנשים וארגונים בעלי השפעה לומר למחרימים הזרים בחוץ ולעוזריהם היהודים מבית, שעם ישראל כבר עמד כאן בסבל ובתלאות קשים יותר מכל בהלת החרם
דרור אידר
השואה נוכחת בעוצמה בדיונים רבים - מדיניים, פוליטיים, תרבותיים, אמנותיים והיסטוריים. אי-אפשר להימלט ממנה, בוודאי לא ממרחק של פחות ממאה אחת. אסור לסרס את הנוכחות הזאת - גם במחיר ביטויי תועבה
יורם דורי
בכירים בקהילה העסקית חברו לחיבור אזהרה לממשלת ישראל מפני חרם כלכלי עולמי אם חלילה לא נשיג הסכם לאלתר עם הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il