X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיווק שותפים ותיירות מהווים שילוב מצנח ומתבססים על ניצול מרבי של יכולות המודיעין התחרותי ושיווק הגרילה. בעולם של היום זהו גם שילוב מתבקש!
▪  ▪  ▪
כרטיסי טיסה ברשת [צילום: AP]

היום בעידן האינטרנט כל אחד חושב שהוא לפחות סוכן נסיעות. האמת לא רק סוכן נסיעות אלא גם מלונאי, מסעדן וכך הלאה. אולם מעבר לנימה המבודחת בה פתחנו את המאמר הזה, האמת היא שהאינטרנט גוזל כיום פלח שוק ענק מסוכן הנסיעות המסורתי ולמעשה אנו עדים לנטישה רבה של לקוחות מסוכנות הנסיעות המסורתית לכיוון המסחר האלקטרוני ברשת.
בחלקו אלו הם עדיין הלקוחות העסקיים, שעבורם קיים היגיון רב בעבודה מול הסוכן המסורתי כאשר עבור מרבית הלקוחות הפשוטים, יש להודות באמת זו, זוהי גם בחירה די מתבקשת.
בין אם נרצה או לא, עבור מרבית הלקוחות הקטנים יותר קל וזול לקנות ברשת. כך או כך, לא ניתן להתכחש גם לעובדה, שלא רק עבור הלקוחות הפרטיים, אלא למעשה עבור מרבית הלקוחות של היום, יותר קל וזול לקנות באינטרנט, וגם הגישה למדיום זה עבור הדור הצעיר, שמיומן בכל רזי המחשבים קלה ונוחה יותר בהרבה מאשר ההתנהלות הטלפונית המייגעת מול הסוכן. בנוסף לכך, ובאופן שמעצים לאין ספור את המצוקה הקיימת ממילא אצל רוב הסוכנים עקב ההתפתחויות הללו, חלק גדול מן השווקים חסום לסוכן הישראלי, למשל כל אותם המקומות אליהם אין נגישות עקב סיבות פוליטיות.
הבעיה העיקרית עבור סוכן הנסיעות היא, שבמצב הזה השוק הולך והופך ליותר ויותר לנצלני עבור הסוכן, הן מבחינת לקוחותיו כמו גם מבחינת מעסיקיו, התחרות הקיימת כביכול בענף לא רק הופכת לפרועה, אלא לסוג של מלחמה ממש ובקיצור למצב בלתי נסבל, שכמעט לא ניתן לעבוד בו בצורה נורמלית. עם זאת, המגמות הללו לא יישתנו אלא רק יילכו וייתחזקו, ולאחר שנתגבר על השוק והדחייה הראשונית, נוכל לראות ולהבחין למעשה, שהשד לא רק לא נורא כל כך, ולמעשה יש בהתפתחות זו גם ייתרונות רבים עבורנו. במצב הנוכחי, בשוק כמו זה שאנו עדים אליו כיום, לא רק שכדי להגיע ללקוח צריך להפתיע, אלא נכון לעכשיו במצב כזה כדי לשרוד צריך לפתח אופציות נוספות, כאלו שבצידן תהייה לנו הכנסה נוספת.
התפתחויות אלו היוו גם את יריית הפתיחה לטרנד חדש של קורסים בשיווק שותפים לסוכני נסיעות וזאת על-מנת להתגבר על המצוקה הקשה בה נתונים סוכנים רבים. אם זאת, בבואנו לבחור את המסגרת הלימודית הנכונה עלינו לזכור, שלא מדובר רק על לימוד תחום שיווק השותפים, שכן עלינו להתמודד במסגרת רחבה של אתגרים ובחזית רחבה עוד יותר של אפשרויות.
על כן, לא רק הפתרונות אותם נרצה להתאים בהתאמה לאתגרים, האופציות והדרישות משחקות עניין בתהליך קבלת ההחלטות אלא גם דרכי הפעולה, הטקטיקות והשיטות חייבות להיות חדשות, שונות, חדשניות וייחודיות. לרוב, יהיה עלינו לתת פחות עדיפות לפרילינסרים ולפתרונות אד הוק, אלא לפנות לגופים יותר רחבים כגון בית ספר, מכללה או אקדמיה כלשהי העוסקת בשיווק שותפים והמציעות במסגרת לימודיהם דיסציפלינות ומסלולים תומכים נוספים כגון מודיעין תחרותי, קידום אתרים, שיווק גרילה ועוד.
בהקשר זה עלינו לזכור, ששיווק שותפים לא בא להחליף את עבודת הסוכן המסורתי אלא משתלב בתוכה באופן הרמוני. בעבודה מעין זו נוכל בהתבסס על הרשת ליצור תנועה אל תוכניות השותפים שלנו בפלטפורמה האינטרנטית שנקים, ובאופן שתכסה ותקדם את אותם השווקים המתים מבחינתו מבחינה פוליטית מאחר ששיווק שותפים מקנה לנו חסינות ברשת כך שהמזמין אינו מכיר באופן אישי את המתווך אלא רק את ספק הסחורה. במובן מסוים, זהו הרעיון העומד מאחורי האימרה של "איך לעשות כסף יש מאין" כאשר הכסף לא באמת נעשה יש מאין, אלא על-ידי מיצוי פוטנציאל במקום ניצול והתבססות על הון. במילים אחרות, שיווק שותפים מעין זה בתיירות לפרילנסרים מאפשר לך לעשות כסף מהבית ולדאוג להכנסה נוספת בעיתות של זמנים קשים, מצוקה ובכלל.
תחום התיירות מהווה גם נישה בה שיווק שותפים מסורתי ושיווק בסלולר חוברים האחד לשני באופן כמעט מושלם. היכולת לעשות כסף משיווק באינטרנט משתלבת היבטב גם במגמה הכללית של יותר ויותר לקוחות העוברים לקנות במימד הווירטואלי ועוזבים יותר ויותר את העולם המסורתי של סוכנות הנסיעות והטלפון. ואם כך, שיווק השותפים באינטרנט כחלק משיווק באינטרנט בכלל מאפשר לסוכן הנסיעות להתחבר לשווקי תיירות גדולים בחו"ל, גם כאלו שלא היו נגישים לו, כפי שציינתי מסיבות פוליטיות, ובכך ליצור הכנסה רבה נוספת. זאת ועוד, שימוש נכון במודיעין תחרותי ושיווק גרילה מאפשר לכן לסוכן הנסיעות לשמר את הנגיעה האישית מצד אחד, ומצד שני הוא מאפשר לו שיווק יצירתי, חדשני ומלא השראה העונה לצרכים של שוק קשה לפעולה.
יתרה מזאת, חשוב לזכור שבתחום שיווק השותפים קיימים אתרים רבים ומעולים, הן בעברית והן באנגלית, המציעים תוכניות רבות ומגוונות. כמו-כן, גם מרבית החברות הגדולות מציעות מסלולים ותוכניות אטרקטיביות לרבות חברות תיירות ישראליות מוכרות מאוד. שיווק שותפים ותיירות הוא אם כן שילוב מצנח הן בוורסטיליות שלו, הן ביכולת שלו להתחבר לפן המסורתי של שיווק השותפים כמו גם ליכולות ולדינמיות של שיווק השותפים בסלולר, כמו גם בבחינת היכולת לעשות כסף מהיר ויש מאין בתקופה יחסית קצרה, ללא השקעה גדולה של הון התחלתי ותוך ניצול מירבי של יכולות המודיעין התחרותי ושיווק הגרילה. בעיקר בעולם של היום זהו גם שילוב מתבקש.

תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיווק שותפים תיירותי לסוכני נסיעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מרתק
שיקו  |  3/02/14 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לירן רוזנצוייג
קו ישר מחבר בין ניסיונות ארה"ב לאורך השנים ללחוץ את ישראל לבצע ויתורים אשר עלולים לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר שלה. באופן אירוני, איומי קרי עלולים להביא לכשלון המו"מ
יצחק שפי
בסיס "חברת העובדים" היה היחיד האפשרי למדינה הזאת, בעיקר מפני שכך המדינה הזאת נוצרה, זה "הקוד הגנטי" שלה, בעלות-ציבורית-אך-לא-ממשלתית היא המנטליות האמיתית שלנו, הילידים
אהוד פרלסמן
כל שנה נוספת שעוברת מבלי שכדור הארץ מתחמם, נועצת עוד מסמר בארון המתים של סברת גז החממה אך עד שהירוקים לא ימצאו סוס חדש לרכוב עליו, הם ימשיכו לרכוב על הסוס המת הזה
חיים שאולזון
לא מעט צעירים חרדים בארה"ב יהיו מרותקים הערב למסכי הטלוויזיה לאירוע מספר אחת של השנה: ההכרעה באליפות הפוטבול. האם הממסד החרדי צריך להילחם בכך, או שמוטב שיתעלם?
ראובן דינור
ורטה לצורך הדיון הוא ארה"ב בסכסוך הישראלי - פלשתיני    ברור שאם ארה"ב תנקוט עמדה לטובת צד אחד אינה יכולה לשמש עוד כמתווך ניטרלי    מאידך ורטה מעמדו כמורה המאפשר דיון חופשי יאויין ברגע שיביע עמדה נחרצת, כפי שהביע כלפי צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il