X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפרוביוטיקה משפרת את ההגנה הטבעית של התינוק ומצטברות יותר ויותר עדויות מחקריות על כך שמתן פרוביוטיקה לתינוקות, מפחית שכיחות של מחלות כדוגמת מחלות חום, מחלות מעי, מחלות דרכי נשימה עליונות
▪  ▪  ▪
כיצד ניתן להקל על התינוק? [צילום: AP]

נדמה שהיום אין מי שלא נתקל באחד מהמושגים חיידקי ביו, חיידקים ידידותיים, פרוביוטיקה. אז מי הם אותם חיידקים פרוביוטיים ולמה נחשבים ידידותיים?
הכוונה לחיידקים חיים הנמצאים באופן טבעי באוכלוסיית החיידקים של מערכת העיכול שלנו (הפלורה), אשר אינם גורמים למחלות ויש להם השפעה מיטיבה על האדם.
מחקרים שונים שבדקו את יעילות הפרוביוטיקה, מצאו כי לחיידקים הידידותיים יכולות רבות, המשפיעות לטובה על בריאותנו: הם תורמים לפעילות מערכת החיסון, משפרים את התהליכים השונים המתרחשים במערכת העיכול, ומיטיבים במצבי תחלואה דוגמת שלשולים, תסמונת המעי הרגיל וקוליק בתינוקות.
אוכלוסיית החיידקים האנושית מכילה מעל ל-400 סוגי חיידקים פרוביוטיים והיא מתחילה להיווצר במערכת העיכול שלנו כבר בשבוע הראשון לחיינו. ישנם מספר גורמים המשפיעים על הרכבה ובהם אופן הלידה (רגילה או ניתוח קיסרי) ואופן הזנת התינוק (הנקה או תמ"ל).
מחקרים מצאו, כי כבר בתוך שבוע מהלידה, מפתח התינוק היונק פלורה שונה מתינוק הניזון מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) וזאת מכיוון שחיידקים פרוביוטיים מצויים בחלב אם. נמצא, כי הפרוביוטיקה משפרת את ההגנה הטבעית של התינוק ומצטברות יותר ויותר עדויות מחקריות על כך שמתן פרוביוטיקה לתינוקות, מפחית שכיחות של מחלות כדוגמת מחלות חום, מחלות מעי, מחלות דרכי נשימה עליונות.
חשוב לציין בהקשר הזה, שפרוביוטיקה היא שם כולל לזנים רבים של חיידקים, חלב אם לדוגמה מכיל בעיקר חיידקים מסוג ביפידובקטריה ולקטובצילוס.
פרוביוטיקה מסייעת להקלה בתופעת הגזים בקרב תינוקות - אחת התופעות השכיחות בקרב תינוקות רכים הינה תופעת הקוליק ("גזים") המאופיינת בכאבי בטן עוויתיים הגורמים לאי שקט ומלווים בבכי (לעיתים ממושך) של התינוק, תופעה זו מופיעה בסביבות השבוע השני לחיים, מגיעה לשיאה בשבוע השישי ונעלמת עד גיל ארבעה-חמישה חודשים.
נראה כי קוליק אינו קשור לסוג התזונה של התינוק והוא מופיע גם אצל תינוקות הניזונים מתמ"ל, אבל גם אצל יונקים. עדיין לא ידוע בוודאות מה גורם לתופעה זו ואחד ההסברים שהועלו בהקשר הזה כרוך באי בשלות של המעי של התינוק והסתגלות לחיים מחוץ לרחם. מסתמן כי פרוביוטיקה יכולה לסייע להקל על תופעה זו בצורה מרשימה על-ידי הפחתה של משך הבכי של התינוק.
כדאי לדעת, שההגדרה הרפואית של קוליק הינה "בכי הנמשך למשך שלוש שעות ביום, לפחות שלוש פעמים בשבוע ולמשך שלושה שבועות לפחות". וגם אם התינוק שלך אינו עומד בהגדרה זו, עדיין בכיו מהווה סבל עבורו וגם עבור ההורים המתקשים להרגיעו.
לאחרונה נמצא במספר מחקרים שונים שנערכו במדינות שונות, כי מתן של חיידק פרוביוטי מסוג לקטובצילוס ראוטרי, נמצא יעיל בהפחתת משך הבכי בתינוקות הסובלים מקוליק. במחקרים אלו מדדו משך בכי יומי בתינוקות עם "קוליק" והשוו בין שתי קבוצות של תינוקות שקיבלו בהזנתם את החיידק לקטובצילוס ראוטרי ותינוקות שקיבלו פלסבו (אין בו). נמצא כי ההשפעה המיטיבה של ראוטרי בהפחתת משך הבכי היומי, נראתה כבר לאחר כשבוע של צריכה.
בתינוקות רכים, מלבד מערכת העיכול, גם מערכת החיסון אינה בשלה דייה וכאן יש לפרוביוטיקה תפקיד חשוב בחיזוקה על-ידי השפעה על מניעת התרבות של חיידקים פטוגנים (מעוררי מחלות) וויסות מנגנוני הגנה על-ידי העלאת אפקטיביות של התגובה החיסונית.
אחד המחקרים המעניינים מהעשור האחרון, הוא מחקר שנעשה בארץ על תינוקות השוהים במעונות יום, שהראה את האפקט המניעתי של פרוביטיקה. המחקר מצא, כי תינוקות בריאים שניזונו מתמ"ל עם פרוביוטיקה מסוג ביפידוס לקטיס, חלו פחות במחלות כדוגמת מחלות חום ושלשולים.
לסיכום, מומלץ לוודא שהמרכיב הפרוביוטי יהיה חלק מתזונת התינוק שאינו יונק, בשל תרומתו למערכת העיכול והחיסון.

הכותבת היא מנהלת מדעית של מטרנה
תאריך:  19/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרוביוטיקה בתזונת תינוקות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חיידקים פוטוגנים
אהרון שחר  |  20/03/14 00:26
2
שומר מאוד מקל
הדס111  |  20/03/14 08:03
3
טיפות ביוגאיה עזרו לנו מאד
מרב  |  2/02/16 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עדי קליין
כמעט 50% מהמאושפזים במחלקת הילדים של הלל יפה סובלים מדלקות ריאה - ויראליות או חיידקיות    מהן הסיבות לדלקות הריאה, כיצד ניתן לטפל או להימנע מהן ומדוע מומלץ להתחסן
צילה שיר-אל
כוכב השפע ושמו יופיטר יהיה בבית המשפחה שלכם עד לאמצעו של חודש יולי
נעמה בן-דוד-טרבלסי
כמה פעמים שמענו מדודה, מסבתא וכל מי שבדרך, שיש מזונות ומאכלים שאסור לשתות איתם או אחריהם מים - כמו "לא שותים מים עם מלפפונים או עם אבטיח"
אסנת יחזקאל-להט
הדבר הבולט ביותר שעלה מתוך הראיונות במחקר האיכותני היה התובנה שמפגש ודיבור בין נשים עם מוגבלות ונשים ללא מוגבלות, הוא חשוב ומרכזי בהבנת הנושא עצמו ולהוספת נדבך עומק לדיון הפמיניסטי
איילת נדיב
אנו מכירים היטב את אותם המצבים החריגים, בהם עלינו להזדרז בתהליך ההרזיה, לרוב בגלל תאריך יעד כגון חתונות ושמחות אחרות    לשם כך עלינו לפעול לעיתים בדיאטת בזק שהינה מצב בה קצב הירידה הוא מואץ ביותר, ועולה בממוצע על ק"ג לשבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il