סוד ידוע הוא שמזה זמן מה מנהלת פייסבוק מלחמה לא מוצהרת כנגד השיווק ברשת - גם אם אינו אגרסיבי, מידתי, אינו פוגע במשתמשים ולא מוגזם. מדיניות זו כמובן אינה פוגעת בגופים ובמשווקים הגדולים, שכן אלו מסוגלים לשלם כל סכום שהרשת דורשת כמובן, גם אם הוא מופרח בעליל, בעוד הפגיעה הקשה הינה במשווקים הקטנים כמו אלו העובדים בשיווק שותפים, בתחום יחסי הציבור באינטרנט, בשיווק גרילה ועוד. אם זאת קיימים מספר כלים בהם ניתן להשתמש ובגדול להתגבר על פגיעה זו. כל הכלים הללו נלמדים במכללת ש"ש, האקדמיה לשיווק שותפים, ובמאמר זה נציע כשירות לקורא כמה מן הכלים הללו לשימוש חינמי.
כלי מספר 1: תיוג החברים בפייסבוק
כאשר מתייגים חברים בפייסבוק, חשוב להקפיד על המינון והכמות. המינון הטוב ביותר הוא פעם בשבוע, והכמות רצוי שתעמוד על בין שלושים לחמישים חברים. יש להקפיד כאמור על תיוג של לא יותר מפעם בשבוע. לרוב תיוג תכוף יותר יגרור חסימה של פייסבוק לזמן מסוים. היתרונות הם תפוצה מהירה לכמות לקוחות גדולה. החסרונות הם אי-היכולת לתייג כמויות גדולות בכל יום. עם זאת, ניתן למזער את הנזק הזה תוך היעזרות בשיווק גרילה, יצירת באזז ברשת, שימוש יעיל בכתיבה ועריכת תכנים נכונה ועוד.
כלי מספר 2: שימוש בתגובות של פייסבוק
ניתן להגיב הן בתגובות רגילות כמו גם בקבוצות ופורומים אך תוך הימנעות מתגובות שרשרת, שעלולות להביא את פייסבוק לחסימת אפשרות זו לפרק זמן מסוים. גם כאן יש להיעזר בטכניקות של שיווק גרילה ושימוש מקורי בתכנים ועוד. חשוב לא להעלות תגובות סתם ובאופן אוטומטי תוך שימוש בטכניקות המוזכרות למעלה כמו גם בהתאמת החומרים למדיום הספציפי. במילים אחרות, עלינו לדעת מה להעלות, איך להעלות, איפה להעלות באיזה תדירות ואת זה לעשות בצורה מתוחכמת ומקורית.
כלי מספר 3: פתיחת אירוע בפייסבוק
דף אירוע הוא הזדמנות מצוינת להסב את תשומת הלב של החברים כמו גם להגיע לקהל יעד חדש. היתרון המרכזי הוא צירוף חברים תחילה אל דף האירוע ולאחר מכן כחברים שלכם כמו גם להיות בקשר יום יומי עם אנשים אלו. צעד זה נחוץ, מאחר שאחת מאותם שיטות "ההתעמרות" של פייסבוק באנשים היא לחסום את אופציית צירוף החברים, אגב לא רק למשווקים אלא בכלל.
כלי מספר 4: עבודה עם רידיירקטים
אחת הבעיות היותר קשות, שבה עלולים להיתקל משווקים רבים, מנוסים כמתחילים, בשיווק סלולרי או בשיווק מסורתי, משווקי גרילה או משווקים באינטרנט בכלל, הוא חסימה אוטומטית, שמבצעת פייסבוק ללינקים של אתרים מסוימים. עבור המשווק מהווה הדבר כאמור מטרד לא קטן וזו אינה אלא אחת מיני גישות קטנוניות ונקמניות רבות של פייסבוק במשווקים הקטנים על-מנת לנסות ולגרום למשווקים הקטנים, בין אם מדובר כאמור במשווקי גרילה או שיווק שותפים, לשלם ולהעשיר את קופת החברה עוד יותר. אחד הפיתרונות החינמיים להתגבר על בעיה זו, גם אם זה לא מתקן את מלוא הנזק (אך רובו), הוא השימוש ברידיירקטים מאחר שזה "ממסך את הלינק המקור מן האתר החסום".
השימוש בפן הטכני של טכניקה זו אינו מספיק כמובן, אך עם יצירתיות ושילובן של טכניקות שיווק גרילה, ניתן הן להעביר את המסר באופן הטוב ביותר, לעשות קידום תכנים איכותי ולהביא את הלקוח במינימום של סרבול ומגושמות טכנית ושיווקית אל ליעד הרצוי מבחינתנו. במובן זה רצוי לבחור כאשר אתם שוקלים ללמוד את התחום באופן יסודי, עליכם להביא בחשבון ולבדוק שהגורם המלמד יידע לתת הן את הרקע הטכני, הן את ההעשרה ברמת שיווק הגרילה ואת תכני המעטפת כך שתגיעו לתוצאות הטובות ביותר מבחינתכם.
אחת המכללות הנותנות הכשרה מקיפה מעין זו היא מכללת ש"ש האקדמיה לשיווק שותפים, שבה תרכשו את הידע הטכני הבסיסי הרלוונטי, את הידע המקצועי בתחום שיווק השותפים וכמובן את כל שאר המרכבים ההכרחיים המשלימים את עולם שיווק השותפים והשיווק המקוון באינטרנט. כמו-כן, ניתן לקבל מדריך לסודות העבודה בפייסבוק בעלות סמלית בלבד מן המכללה - גם ללא הירשמות לאחד הקורסים. מעבר למדריכים מסוג זה בעלויות סמליות, ניתן לקבל במכללה הן מגוון של קורסים מקיפים בתחום שיווק השותפים כמו השתלמויות בנושאים ספציפיים בכלל - הן למשווקים מנוסים, הן למשווקים מתחילים, הן בתחום שיווק השותפים אך גם כאלו שעוסקים בשיווק רגיל ורוצים להעשיר את הידע שלהם בטכניקות מקוריות וייחודיות.