X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנם רבים הסובלים מקושי בתנועה או מנכות ולכן חובה על המדינה לדאוג לקידום תוכניות שיקדמו בנייה מאסיבית של דירות בעלות ממ"ד
▪  ▪  ▪
בטוחים בממ"ד [צילום: פלאש 90]

מבצע "צוק איתן" שהפתיע את כולנו הקיץ מוכיח כי חוזקו של העורף הישראלי הוא נכס הגנתי אסטרטגי. ללא כיפת ברזל והמשמעת של התושבים, היינו עלולים לראות מאות נפגעים וחלילה גם הרבה יותר הרוגים. על מערכת כיפת ברזל דובר כבר הרבה, אך אין לזלזל גם בחשיבותו של הממ"ד. ראינו מספר רב של מקרים, בהם טיל פגע פגיעה ישירה בבית, אך לא היה למזלנו נפגע אחד, שכן דיירי הבית נכחו בזמן הנפילה בממ"ד. לכן, חשוב להבין כי מעבר לעובדה כי התחדשות עירונית מהווה פתרון מוצלח להתמודדות עם בעיית הדיור, היא חשובה להגנה על תושבי ישראל. אני לא מדבר כרגע על רעידות אדמה שגם עליהן צריך לחשוב, אלא על ירי הטילים אשר על-פי הסטטיסטיקה, מהווה סכנה גדולה יותר, לפחות נכון לעכשיו, מאשר רעידת אדמה.
כדאיות כלכלית
המבצע הנוכחי גם מוכיח כי ממבצע למבצע טווח הירי של החמאס מתרחב ואין למעשה אזור גאוגרפי החסין בפני ירי הרקטות. יתר על כן, תושבים וותיקים שאין בדירתם ממ"ד, נאלצים לרדת פעמים רבות במדרגות בניין המגורים שלהם כדי להגיע למרחב מוגן. ביניהם ישנם רבים הסובלים מקושי בתנועה או מנכות ולכן חובה על המדינה לדאוג לקידום תוכניות שיקדמו בנייה מאסיבית של דירות בעלות ממ"ד. זאת ועוד, ראינו במבצע זה כי לעתים קרובות, אזרחים נפגעים דווקא בעת הריצה למקלט או מרחב מוגן ולאו-דווקא מירי הטילים ויש לשים את הדעת גם לסכנה זו, העלולה לייצר מצב בו קשישים, ילדים, בעלי מוגבלויות או פשוט אזרחים שנלחצו בעקבות האזעקה נפגעים בדרך אל המרחב המוגן.
עם זאת, עדיין אחוז היישום בשטח של פרויקטים מסוג תמ"א 38 או פינוי בינוי נמוך מאוד ועל אף ההקלות הנוספות שאושרו לתוכניות התחדשות עירונית בתקופה האחרונה, התוכנית אינה ממריאה ואינה גורמת לגידול במספר הפרויקטים.
בישראל נבנו למעלה ממיליון בתים לפני שנת 1980 הזקוקים לחיזוק. מתוכם 200 אלף דירות נמצאות באזור המרכז המבוקש בערים כמו ר"ג, חולון, בת ים, תל אביב ופתח תקוה.
הבעיה היא שרק בהן יש כדאיות כלכלית לבצע את החיזוק. בחלק גדול מהמקרים תהליך התמ"א 38 אינו כלכלי ורווחי ליזם ולכן הופך ללא ישים.
מצב זה נוצר בעיקר באזור הפריפריה שם היכולת למכור את הדירות החדשות שנבנו על הגג במחיר רווח לעומת ההשקעה בחיזוק הבניין היא נמוכה. לכן, על המדינה לקדם ככל שניתן תוכניות התחדשות עירונית, בין אם בקידום פרויקטים של פינוי בינוי ובין אם ביוזמות לקידום תוכניות תמ"א 38. תוכניות פעולה מסוג זה מסוגלות ליצור מהפכה נדל"נית אמיתית לה מצפים אזרחי ישראל ובו בזמן למגן את אותם התושבים המתגוררים בדירות ללא ממ"ד.

הכותב הוא איתן אפוד, סמנכ"ל חברת ארזים (ג.י.א).
תאריך:  18/08/2014   |   עודכן:  18/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תהליכי התחדשות עירונית בעקבות המלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יעקב עמר
אנחנו רוצים שלום    אנחנו משנים כיוון    ומה עם האחר שאיתו נשנה כיוון, שאיתו נדבר ושאיתו נכונן שלום?
עמוס גלבוע
זה לא יכול להיות שיקום אזרחי כי שיקום כזה יכול לבוא רק כאשר הצד המשוקם ויתר על המיליטריזם שלו, הניח את נשקו וויתר על האידיאולוגיה שלו    לא זה המצב עם החמאס, שלא שינה ולא נראה שישנה את הד.נ.א שלו, ואין לא שום נכונות לוותר על שליטתו ברצועה    בעקבות מבצע "עופרת יצוקה בראשית 2009, הסביר חאלד משעל כי העדיפות העליונה בשיקום הרצועה היא למרכיב הצבאי    זה גם מה שצפוי עכשיו    בלי אשליות    כמובן שחלק לא מבוטל מכספי השיקום ילכו ל"כיסים"
איציק וולף
חבר הקבינט המדיני-ביטחוני קורא שלא לחדש את השיחות העקיפות עם חמאס לקראת פקיעת הפסקת האש הלילה בחצות    "צריך לעצור מיד את המשא-ומתן עם חמאס ולקחת את גורלנו בידינו"
זאב בן-יוסף
הדברים שכתב מח"ט גבעתי לחייליו תרמו לחיזוק החיבור למורשת הלאומית המחדיר בחייל מוטיבציה שתאפשר להקריב עצמו למען הישרדות עמו
ישראל רוזנבלט
תהליך הנשמתו של המושיע אבו-מאזן נמצא בשיאו המשעשע, כאשר לפתע אירע פנצ'ר בלתי צפוי    אחד השחקנים הראשיים בקומדיה, החמאס, סירב למלא את התפקיד שנועד לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il