X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גל קסטל מנהל שיווק ארזים (ג.י.א)
בלוג/אתר רשימות מעקב
בשנה האחרונה שוק הנדל"ן עבר תהפוכות רבות. השוק התאפיין בחוסר יציבות שנבעה בגלל חוסר וודאות הרבה פרמטרים שאינם בשליטת חברות הבנייה, השפיעו ישירות על השוק
▪  ▪  ▪
נאלצים לספוג עליית מחירים [צילום: AP]
גל קסטל [צילום: יח"צ]

שנת 2014 הגיעה לסיומה ונראה שגם השנה לא נפתרה בעיית הנדל"ן בישראל. אז מה היה לנו בשנת החולפת ומה מצפה לנו בשנת 2015? כל התשובות לפניכם.
בשנה האחרונה שוק הנדל"ן עבר תהפוכות רבות. השוק התאפיין בחוסר יציבות שנבעה בגלל חוסר וודאות. הרבה פרמטרים שאינם בשליטת חברות הבנייה, השפיעו ישירות על השוק.
בראש ובראשונה מזה חודשים ארוכים, דיברו על חוק מע"מ אפס ותוכניות מחירי המטרה שהשר לפיד ניסה לקדם, אבל כל תהליך החקיקה הזה נכון לרגע זה כידוע הוקפא עמוקות לאור פיזור הממשלה. הרוכשים היו מבולבלים ולא ידעו האם החוק יעבור ואם כן באיזה מתכונת ומה הוא יכלול ולכן כל המהלכים המקודמים על-ידי נבחרי הציבור שלנו, הובילו לחוסר וודאות שגרם לשוק להתנהל בחוסר יציבות.
הסוף ידוע לכולנו. כל הקריאות של מרבית העוסקים בתחום הנדל"ן שהחוק לא יועיל ולא יפתור את מצוקת מחירי הנדל"ן, לא סייעה לקהל הרוכשים שעמד וציפה לבאות. כל אותם "היושבים על הגדר" יאלצו כרגע לספוג עליית מחירים נוספת שחלו ותחול גם בהמשך למחירי הדירות.
הביקושים הקשיחים הקיימים ממילא בשוק הנדל"ן בנוסף לכל אותם הזוגות הצעירים ואלה שהיו צפויים לעמוד בקטגוריה של חוק מע"מ אפס, יהוו מסה לא קטנה של דורשי דירות שיאלצו להיתקל בהיצע דירות יחסית קטן ביחס לרמות לביקושים. כל אלה יביאו מיידית לעליית מחירים בענף.
ההמתנה לחוק מע"מ אפס הכניסה לחוסר ודאות גם את ענף דירות יד שנייה, כיוון שמשפרי הדיור התקשו למכור דירות יד שנייה והמשמעות היא שכל משפרי הדיור ישבו גם הם על הגדר בציפייה שחוק מע"מ אפס יעבור.
פרמטר נוסף שהשפיע עלינו בשנה החולפת הוא מבצע צוק איתן. המבצע השפיע לא מעט על פעילות משרדי המכירות, בעיקר בפרויקטים שנבנים בפריפריות הדרומיות כמו באר-שבע ושדרות ששם היו לא מעט מטחי טילים אשר מנעו מהרוכשים הפוטנציאליים לצאת ולבקר במשרדי המכירות. גם בפרויקטים במרכז הארץ הרוכשים פחות התפנו לבצע רכישת דירה ודחו את התהליך בגלל האזעקות והצורך להישאר עם הילדים בממ"ד בבית.
גורם נוסף שהשפיע על שוק הנדל"ן בשנה האחרונה הוא הורדת הריבית. גם הריבית במשק ירדה ואיתה גם הריבית למשכנתאות ולכן נטילת משכנתה הפכה למאוד אטרקטיבית שיכלה בהחלט לסייע לרוכשים. במצב נורמלי, שבו חוסר הוודאות לגבי חוק מע"מ אפס לא היו מעכבים את הרוכשים וצוק איתן לא היה מתרחש, הורדת הריבית הייתה בהחלט מעלה את הביקושים לדירות.
בשנת 2015 כאמור אני לא צופה שמחירי הדיור בישראל ירדו. להפך, מחירי הדיור רק יעלו וצפויים לעלות משמעותית. ההיצע נמוך והביקושים יגדלו. אני צופה שמצוקת הדיור תעסיק רבות את קברניטי הציבור הן במהלך תקופת הבחירות והן בממשלה שתבחר.
אני מאמין שנושא הדיור הינו אחד הנושאים הבוערים בשיח הציבורי ויהוו משקל רב איך החברה שלנו תראה בשנים הקרובות. אנחנו ב"ארזים" המשכנו להתנהל בכל התקופה האחרונה ששררה בה חוסר הוודאות, בכלל הפרויקטים שלנו, באופן רגיל ובחלק מהפרויקטים שלנו אף העלנו מחירים עקב התקדמות בקצב הבנייה.

הכותב הוא מנהל השיווק של חברת הבנייה ארזים (ג.י.א)
תאריך:  07/01/2015   |   עודכן:  07/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדל"ן בהמתנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שלום למנהל השיווק של...
אורי... .  |  7/01/15 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב שלמה אוריאל פינטו
לא כולם נפטרו מהתשלום הכללי של חטא אדם הראשון, אבל מי שיש לו חטא על פשע, אז העבדות שלו מובהקת יותר, ומי שיעשה תיקון שובבי"ם יראה שהוא תכף יוצא מעבדות לחרות
עמוס גלבוע
כן! זאת על-פי פלקט בבית ספר יסודי בצפון תל אביב! על-פי הפלקט הזה, שכותרתו היא "איזו מדינה אנו?" ראש הממשלה לא נבחר על-ידי הכנסת אלא על-ידי אזרחי המדינה, ומדינת ישראל היא רק "דמוקראטית" ולא "יהודית"    שיעור באזרחות לנוער הרך שלנו
ליאור רזניק
מועמדים רבים וטובים מתמודדים בבחירות המקדימות לרשימת הכנסת של "הבית היהודי", אך ישנה מתמודדת שבולטת במיוחד, שבולטת באומץ שלה לשבור מוסכמות, באומץ שלה לנסות ולאחד
עו"ד אמיר מסארווה
מדינת ישראל החליטה פה אחד להקיא את המושחתים והמשוחדים מביתה, וזכותה לעשות כן, אם טרם הבחירות או אחריהן, וטוב שהדבר נעשה טרם הבחירות. יו"ר מפלגת "ישראל ביתם" אביגדור ליברמן, לא חסך מלתקוף את המשטרה ורשויות האכיפה וגם בחר במסר גס לא לקבל התפטרות סגנית שר הפנים
רפי לאופרט
סיבות עיקריות לשימור בתי-הכנסת הללו על-ידי גורמים לא יהודיים, לצד רגשות אשם על מה שעוללו מקומיים או פולשים זרים (בעיקר הנאצים באירופה, כמובן) לתושבים ולאזרחים יהודיים, הן שימור תרבותי, שימור ארכיטקטוני ושימור היסטורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il