X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוח גבית [צילום: משטרת ישראל]
בין לוד למדינת ישראל
התהליכים, קצת לפני האירועים הקשים שהחלו ב'שומר החומות', נתנו רוח גבית לאזרחים הערבים, בהם האליטה הערבית אשר ראתה בקיום המשותף ערך חשוב וראשון במעלה

חברי הטוב, ערבי ישראלי מעמק יזרעאל, פטריוט ערבי ישראלי המכבד את סמלי המדינה ומיום עומדו על דעתו פעל לחיבורים ולהשתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, צמצם מאוד את כתיבתו ברשתות החברתיות. חברי השתמש בפלטפורמות הדיגיטליות להטמעת נושא חשיבות הקיום המשותף, הגיב על אירועי המתרחשים במדינה, גינה טרור, מחה על חילול קדושת אל-אקצה על-ידי כופרים במסווה מאמיני איסלאם, נאבק בכל כוחו נגד הבדלנים, נגד המסיתים לפילוג ולא לחיבור עם החברה היהודית.
ופתאום, כמעט ונדם, כמעט ואני מביע את עמדותיו באופן כה נחרץ וכה מדויק. חיו וחיי משפחתו בסכנה. לא פחות. איומים ברצח, קללות, נאצות, חרפות, גידופים, חמורים באופן קיצוני, ללא מורא. המאיימים אינם פוחדים, אינם חוששים, כותבים את דברי הנאצה והאיומים שלהם בפנים גלויות, עם שם ומשפחה, מקום המגורים, כמו אומרים שמישהו יעז לפעול מולי. חברי החליט להוריד פרופיל, לסתום את פיו. לגזול ממנו את חופש הביטוי לא הצליחו עדיין, אך הדרך למצב זה קצרה מאוד.
חברי פנה למשטרה, הציג תכתובות עם שמות, תמונות ואיומים, והובטח לו כי יטפלו בעניין. למחרת אותו וידוי בו שיתף על תחושת חוסר האונים מול האיומים החמורים, על ההחלטה לצמצם מאוד את התבטאויותיו, לחש על אוזני חברי, "זה הרבה יותר גרוע ממה שאתה חושב או מבין".
למחרת הזמין אותי חברי, מומחה לחברה הערבית, לצאת עימו לסיור בעיר הבשורה, נצרת, העיר החביבה עליו. נצרת הינה אחת מהערים בהן הוא בוחן את התהליכים המתרחשים בחברה הערבית. "מעולם, גם אחרי הכיבוש ב-48, לא נשמעו דיבורים כמו שנשמעים היום ברחובות נצרת. שנאה מתפרצת ליהודים, התעוררות בעוצמה של הלאומיות הפלשתינית, נכונות להקרבת החיים, ואמונה כי בשלה העת להילחם ביהודים ולהכניע אותם".
קולו של חברי רועד, זו לא החברה הערבית ישראלית אותה הוא מכיר מקרוב, אלו קולות מלחמה, קולות אחרים של זעם, תסכול ואמונה בהכנעת היהודים, אשר מעולם לא שמע בעוצמה שכזו. אתם לא מבינים מה קורה בחברה שלנו, המשיך חברי לשתף אותי ביושבנו על ספסל בכיכר המעיין. התהליכים, קצת לפני האירועים הקשים שהחלו ב'שומר החומות' נתנו רוח גבית לאזרחים הערבים, בהם האליטה הערבית אשר ראתה בקיום המשותף ערך חשוב וראשון במעלה. הערבים הישראלים גילו את מה שהעולם גילה כלפי רוסיה. גילו את הפער בין הדימוי למציאות, כמו האוקראינים שגילו שהצבא הרוסי הוא לא מה שחשבנו.
הערבים הישראלים גילו בעקבות האירועים הקשים בערים המעורבות, בנגב ובגליל שזרועות הביטחון והמשטרה מתקשים להכיל את האירועים, גילו שאפשר לבצע פשעים גם כלפי יהודים ולצאת בשלום, גילו את מערכת המשפט הרחמנית, המכילה, החסה על העבריינים ולא על שומרי החוק.
עזבנו את כיכר המעיין, הבטנו בציפורים הענקיות הנהנות מגרגרים בכיכר הסמוכה לכנסיית הבשורה וצעדנו מהורהרים ושותקים עד לרכב בחנייה. "אני מאוד מאוד מודאג ומוטרד מהתהליכים המתרחשים בתוכנו. הקיום המשותף על סף התפרקות. אם מדינת ישראל על הנהגתה וזרועות הביטחון השונים לא יתעשתו כולם יהיו בל"ד, רבים מהם יאחזו בגרזנים לנפץ את חומת הקיום המשותף, אני באמת חושש שאנחנו בדרך לשם". הבטתי בחברי, ישבנו ברכב בחנייה. ידיו רקדו על האותיות במכשיר הסלולרי, "אני חייב להגיב על הפיגוע באלעד", אמר והעלה פוסט נוקב הקורא לחשבון נפש. עוד לא אבדה תקוותנו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  25/05/2022   |   עודכן:  25/05/2022
+על גדות הסמבטיון
09:29 25/05/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

ישראל בורחת כבר מאז 1968 מהכרעה לאומית מרכזית של קביעת גבולותיה הריבוניים של המדינה  ▪  אחרי המאמץ הגדול של הכרזת העצמאות (1948) והמלחמות שלאחריה, סיפקה מלחמת ששת הימים לישראל הזדמנות היסטורית להשלים את הישגי-היסוד של מלחמת השחרור ולעצב מציאות גיאופוליטית חדשה ויציבה יותר באזור

"חקו טבע" [צילום: מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון]
+תשתית הטרור של חמאס במזרח ירושלים
08:36 25/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

חשיפת תשתית הטרור של חמאס במזרח ירושלים מעידה על ההתחזקות של חמאס בעיר מאז מבצע "שומר החומות" ועל ניסיונו למנוע עליית יהודים להר-הבית באמצעות טרור. חמאס מנצל את תעודות הזהות הכחולות של תושבי מזרח העיר לביצוע פיגועים ובראשם חטיפ חיילים לצרכי מיקוח

תיכננו פיגוע ברכבת הקלה בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בנה ונכדיה של ח"כ אורית סטרוק נפצעו קל-בינוני בפיגוע
00:55 25/05/22  |  עידן יוסף

בנה ונכדיה של חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) נפצעו הלילה קל עד בינוני בפיגוע אבנים בחווארה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אני סולד ומסתייג, כשאני קורא שיר שיש בו מתן ביטוי מזוויע של התפארות וגילויי שמחה בשירה במוסף ספרותי ערבי, כשבהתנחלות בשומרון יושבת אלמנה וששה ילדיה היתומים מבכים על הרג אביהם
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנסה לכפות, באמצעות מהלכים כוחניים, מצב חדש בירושלים שבו יורחקו יהודים מהר-הבית ומהשכונות הערביות במזרח העיר. ארגוני טרור מאיימים בשיגור רקטות לעבר ישראל אם מצעד הדגלים יעבור בעיר העתיקה בירושלים ומנסים להגדיר "קווים אדומים" חדשים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לא הפיקו לקחים, שטות, ויתורים, מפירה את החוק, אלימות, לבוש הולם וסותמי פיות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
ארווין קליין
כדאי להסביר למי ששכח - קרתה פה תופעה, שתחזור על עצמה שוב ושוב, כל פעם שיצוץ הסכם חדש, אפשרות לעשיית שלום עם הפלשתינים
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים בחמאס, בקרוב תתחיל המערכה הימית החדשה בנסיון לפרוץ את המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה. בסבב הלחימה הבא נגד ישראל ישתתפו גורמים אזוריים חדשים בנוסף לארגוני הטרור מרצועת עזה, בחמאס מכנים אותם בשם "ציר ירושלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il