X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העופות הדורסים הועברו משמורת החולה בעקבות המלחמה צפויים להשתחרר חזרה לטבע בחודש אוקטובר הקרוב
▪  ▪  ▪

העיטמים, הנחשבים לאחד מהעופות הדורסים הגדולים בישראל, חזרו השבוע הביתה, לשמורת החולה בצפון הארץ, לפני שחרורם לטבע. לשני העיטמים ה"וותיקים", זכר ונקבה שבקעו בספארי בר"ג, הצטרף זוג עיטמים שהובאו בטיסה מהולנד וצורפו לפרויקט האקלום בשמורת החולה.
העיטמים שהוחזרו היום הוצאו משמורת החולה בעקבות שריפה שפרצה בשמורה כתוצאה מפגיעת קטיושה עם תחילת המלחמה, והועברו לחי-בר כרמל. בחודש אקטובר הקרוב, צפויים ארבעת העיטמים לחזור לטבע.
רשות הטבע והגנים פועלת מאז 1992 להשבת העיטמים לבני-הזנב לישראל בסיוע גן החיות התנכ"י בירושלים, הספארי בר"ג והגן הזואולוגי של אונ' ת"א ובהבאתם לארץ של גוזלי עיטמים מגני חיות באירופה.
עד שנת 1957 חיו העיטמים בצפון ישראל בעמק החולה ובעמק חרוד, והיו תושביו הקבועים של אגם החולה. העיטמים נכחדו מישראל מכמה סיבות: יבוש החולה, הרעלות מסיביות בשנות החמישים והשישים (של המאה ה- 20), שגרמו להיעלמותם של העיטמים יחד עם רוב דורסי היום של ישראל. זוהי האוכלוסיה המוכרת של המין הדרומית ביותר בעולם.
בשנים האחרונות הושבו לטבע 35 עיטמים שבקעו בגרעין הרבייה בארץ, פרטים שהובאו מאירופה, במטרה ליצור אוכלוסיה קבועה ויציבה המקננת באזור. 13 מהם מתו מירי ציידים, הרעלות והתחשמלות.
כיום מקונן רק זוג אחד בארץ-בשמורת החולה, בה תנאי מחיה ומזון טובים - שפע דגים ושפמנונים. שאר הפרטים ששרדו חולפים בשמורה ומשוטטים בצפון הארץ אך עדיין לא מקננים. ברשות הטבע והגנים מקווים כי לפחות 7 זוגות עיטמים יקננו באזור.
העיטם לבן הזנב הוא הדורס הגדול ביותר בארץ, מלבד הנשר והעזניה. משקלו עשוי להגיע ל- 5 ק"ג ואף יותר, ומוטת כנפיו לשני מטרים וארבעים ס"מ! העיטם עומד בראש פירמידת המזון בטבע. הוא רגיש לזיהומים בטבע והישרדותו מהווה מדד לבריאות של המערכת האקולוגית.
שמו של העיטם הוא קיצור של "עיט-ים", ואכן הוא עיט החי בעיקר מדגים. העיטם מתמחה בלכידת דגים במים, כאשר הוא יורד אל מקווה המים בטפרים שלוחים, וחוטף את הדג משכבת המים העליונה.
העיטמים צדים גם עופות מים שונים: שחפים וקורמורנים. הופעת עיטם מעל בריכת דגים המלאה בקורמורנים, גורמת למנוסת בהלה של עופות המים, לשמחתם של מגדלי הדגים. העיטמים מפורסמים גם בשל קולם החזק הנשמע למרחקים, בעיקר בתקופת החיזור שבה בני הזוג עורכים מעופי ראווה יפים וקולניים.
ישנם 8 מיני עיטמים בעולם, המפורסם שבהם הוא העיטם לבן הראש - שהוא סימלה הלאומי של ארצות הברית, והעיטם הקולני המאפיין את מקווי המים והאגמים האפריקנים.

תאריך:  27/08/2006   |   עודכן:  27/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ככל הנראה מדובר בעסקה במסגרתה ישוחררו אהוד גולדווסר ואלדד רגב תמורת שחרור אסירים לבנונים ולאחר מכן ישוחרר גלעד שליט תמורת אסירים פלשתינים
יפעת גדות
אם ההורים מעשנים הסיכוי שילדיהם יעשנו גבוה יותר    הורים מעשנים משאירים אחריהם סיגריות במקומות שהילדים רואים ויכולים לגשת אליהם
מירב לוי
כך עולה מהדוח השנתי של מרכז אדוה לשנת 2005    55.1% בקרב בני הנוער לא היו זכאים לבגרות בשנה שעברה    מבין מחוזות ישראל שיעור הזכאות הנמוך ביותר נרשם במחוז הצפון
הדר פרבר
רוב השכונות שנפגעו הן שכונות אפרו-אמריקניות    תושבים רבים פונו מבתיהם ורבים מהם אינם יכולים לחזור אליהם ואף לא לממן את שיקומם
הדר פרבר
המעצר התאפשר גם בזכות מצלמות המעקב בתחנת הרכבת בקלן    משטרת גרמניה שוקלת להוסיף מצלמות במקומות רגישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il