X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין הצבאי במחנה עופר החליט כי עצורי החמאס ובהם חברי ממשלה וחברי פרלמנט לא ישוחררו ממעצרם ח"כ א-סאנע המייצג את העצורים: בית הדין נכנע ללחצים פוליטיים
▪  ▪  ▪

בית הדין הצבאי לערעורים במחנה עופר קיבל את ערעור הפרקליטות וקבע (ב', 25.9.06) כי עצורי החמאס, ובהם חברי ממשלה וחברי הפרלמנט הפלשתיני, לא ישוחררו ממעצרם.
לפני כשבועיים (ג', 12.9.06) קבע שופט בית הדין הצבאי במחנה עופר, רס"ן רונן עצמון, כי אין סיבה להשאיר במעצר את השרים ואת חברי הפרלמנט שנעצרו במסגרת פעולת צה"ל בסוף חודש יוני.
עצמון קבע עוד, כי ישראל לא ניסתה למנוע או לעצור את אותם אנשי חמאס לפני הבחירות ולא מנעה את הבחירות, לכן אין סיבה שישארו במעצר. השופט קבע כי אותם 18 שרים וחברי פרלמנט ישוחררו בערבות כספית שבין 15 ל- 25 אלף שקל.
השופט עצמון קבע עוד, כי "לאחר עיון בחומר הראיות הגלוי בתיק, הכולל חקירה בשב"כ של מספר נאשמים, שוכנעתי שקיימות ראיות לכאורה שדי בהן להוכיח שתנועת 'תע'יר ואסלאח' היא זרוע של החמאס. ארגון זה הוא התאחדות בלתי מותרת שחברות בה מהווה עבירה לפי דין", אך הוסיף שיש לשחררם עד לפתיחת משפטם, שכן אז ידונו במעצר עד תום ההליכים.
עם זאת, דחה השופט את טענות הפרקליטים של בכירי החמאס ובהם ח"כ טאלב א-סאנע, שטענו שהשרים נהנים מחסינות ושמעצרם פגע בריבונות הרשות הפלשתינית. כמו כן, דחה בית הדין את הטענה שמעצרם של אנשי החמאס מנוגד לאמנת ז'נבה.
עם הבכירים האמורים להשתחרר נמנים: יו"ר הפרלמנט הפלשתיני ד"ר עזיז דוויק, שר הדתות נאף רג'וב, שר העבודה מוחמד ברגותי, מזכ"ל הפרלמנט מחמוד רומאחי, השר לענייני ירושלים חאלד אבו-ערפה ובכיר החמאס בירושלים, מחמוד אבו-טיר.
כזכור, לפני כשלושה חודשים (29.6.06) יצאו כוחות צה"ל למבצע שהחל בחצות הלילה ברמאללה, ג'נין, שכם ומזרח ירושלים. במהלך המבצע נעצרו כ- 60 בכירים בחמאס ובהם שרים וחברי הפרלמנט הפלשתיני.
בין היתר נעצרו במסגרת המבצע, שר העבודה בממשלת החמאס, מוחמד ברגותי; השר לענייני ירושלים חאלד אבו-ערפה ושרים רבים אחרים. בירושלים עצרו שוטרי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית שלושה מבכירי החמאס בבירה: מחמוד אבו טיר, מחמד עטואן וחאלד אבו ערפה.
בתגובה להחלטה אומר ל-Nfc ח"כ טאלב א-סאנע, החבר בצוות ההגנה של העצורים, כי "בית הדין נכנע ללחצים הפוליטיים של הממשלה. ההחלטה של בית המשפט יכולה לשמש כבסיס לנאום הפתיחה של אולמרט במושב החורף של הכנסת".
א-סאנע, שהיה מעורב במגעים להחזרת החייל גלעד שליט, מוסיף ואומר, כי "ההחלטה לא מסייעת לשחרורו של שליט, אלא יוצרת אווירה שלילית המפחיתה את הסיכוי לעסקה קרובה".

תאריך:  25/09/2006   |   עודכן:  25/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הדין הצבאי פסק: שרי החמאס לא ישוחררו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בעד שחרורם! אחרת איך יומחש, שהמדינה ל"ת
נמר של נייר?? אשףשוף  |  25/09/06 12:11
2
הפרקליטות עושה צחוק מעצמה
זה לא משפט !  |  25/09/06 12:18
3
ההיסטוריה תשפוט את מערכת המשפט
סמי מחיפה  |  26/09/06 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי בסוק
בראש ובראשונה מבוססת החלטת הנגיד על החלטתו של הפד האמריקאי להותיר ללא שינוי את הריבית בארה"ב - ברמה של 5.25%
רוני קורן-דינר
ככל הידוע, בראש קבוצת משקיעים אחת עומד איש העסקים חיים סבן    נמרודי אמר בתגובה: "לא ידוע לי על משקיעים המבקשים לרכוש אחזקות בעיתון ולא דיברתי בעניין עם איש
מירב לוי
תפוסת החדרים באזור הצפון עמדה על 80% לעומת תפוסה מלאה בשנים הקודמות    הנופשים עדיין מסיירים באתרי המלחמה ובתצפיות בגבול הצפון
מחלקה ראשונה
כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'    עפ"י הדיווחים נפגש רוה"מ עם המלך עבדאללה    הממשל האמריקני אישר את הפגישה    לשכת אולמרט ובית המלוכה הסעודי מכחישים
יהונתן דחוח-הלוי
יו"ר הרשות הפלשתיני אבו מאזן ינסה לשכנע היום את החמאס להסכים להצעת פשרה להקמת ממשלת אחדות - עיקרה: הממשלה תכיר בהסכמים עם ישראל, אך הדבר לא יבטא הכרה של החמאס בישראל - אש"ף יהיה המוסמך לנהל המו"מ המדיני עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il