X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט מחוזי בארה"ב גזר עונש מאסר על אנדרו פסטו, שכיהן כסמנכ"ל הכספים של חברת אנרון ושעמד מאחורי ההונאות הפיננסיות שביצעה החברה עונש המאסר נקבע בעקבות עסקת טיעון במסגרתה העיד פסטו נגד מנכ"לי החברה
▪  ▪  ▪

אנדרו פסטו, סמנכ"ל הכספים לשעבר של חברת "אנרון" ומי שנחשב למוח מאחורי ההונאות הפיננסיות המתוחכמות שהביאו לנפילתה של החברה, נידון (ג', 26.9.06) לשש שנות מאסר.
פסטו הודה באישומים נגדו כבר ב- 2004, והסכים לרצות עד 10 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון שנחתמה בינו ובין התביעה וזאת בתמורה לשיתוף פעולה מצידו של פסטו במשפטם של מנכ"לי החברה הקורסת, ג'פרי סקילינג וקנת' ליי.
פסטו הואשם בתחילה ב- 98 סעיפים, ביניהם הונאה, סחר במידע פנימי והלבנת כספים. הוא הודה באשמה בשני סעיפים של קשירת קשר, וכן הודה כי הפעיל תוכניות שונות לצורך הסתרת חובותיה של אנרון וניפוח רווחיה, וכן כדי להעשיר את עצמו. בנוסף, העביר פסטו לידי השלטונות מזומן ונכסים בהיקף של כ- 30 מיליון דולר.
כזכור, עד להתפוצצות פרשה ההונאה היתה אנרון החברה השביעית בגודלה בארה"ב. אולם, בדצמבר 2001, קרסה החברה והגיעה עד לפשיטת רגל וזאת לאחר שנחשפה פרשת הונאה חשבונאית עצומה שבה היתה החברה מעורבת. התמוטטות החברה גרמה לאובדן של אלפי משרות, מחיקה של יותר מ- 60 מיליארד דולר בשווי שוק, ואובדן של יותר מ- 2 מיליארד דולר בתוכניות פנסיה.
השופט קנת' הויט כתב בהחלטתו, כי הוא גוזר על פסטו תקופת מאסר קצרה מזו שלה הסכים עקב הרדיפה ממנה סבל פסטו אחרי קריסת אנרון וכן עקב הסבל הרב שהיה מנת חלקה של משפחתו. "התביעה נחוצה, אך הרדיפה אינה נחוצה. הגורמים האלו דורשים רחמים", כתב השופט.
פסטו נלקח למעצר מיד אחרי הקראת גזר הדין ולאחר שהשופט דחה את בקשתו להסגיר את עצמו מאוחר יותר. "אני יודע שמגיע לי עונש", אמר פסטו, שבכה לפני גזר הדין ואמר לבית המשפט כי הוא מצטער על מעשיו. "אני מקבל את גזר הדין ללא מרירות".
כעת ממתין לגזר דינו מנכ"ל אנרון לשעבר, ג'פרי סקילינג - נגדו העיד פסטו, אשר טען כי המנכ"לים לשעבר היו בסוד תוכניות ההונאה שהופעלו בידי פסטו וצוותו. סקילינג והמנכ"ל הנוסף קנת' ליי הורשעו במאי באישומים נגדם ואולם, ליי מת ביולי האחרון מהתקף לב.

תאריך:  27/09/2006   |   עודכן:  27/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שש שנות מאסר לסמנכ"ל אנרון לשעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נסים בובליל, 51, נבחר אתמול פה אחד לנשיא החדש של התאחדות הקבלנים    מצהיר ל- Nfc: "אפעל לאיחוד השורות"    ליבר - מ"מ    סרוגו - סגן    לראשונה בהיסטוריה: הנשיא היוצא כהן סיים את תפקידו לפני הזמן
מחלקה ראשונה
בהמשך לפניית שר התקשורת, אריאל אטיאס, הודיעה חברת "דואר ישראל" על מתן אפשרות למשיכת מזומנים בידי בעל חשבון באמצעות המחאה אישית ללא תשלום אגרה    אטיאס: "עם לקוחות בנק הדואר נמנית גם אוכלוסיה קשת יום, אשר חובה להקל עליה ככל האפשר"
מירב לוי
טיול רגלי בנחל וביקור בנקרות    סיורי סליחות בירושלים וביקור בעמק הצבאים    טיול רגלי בכרמל    ביקור במרכז להצלת צבי ים עוד
גלית יצחק
בערים סביון ואילת כמות הפסולת היא הגבוהה ביותר    ברהט - כמות הפסולת הנמוכה ביותר    כמות הפסולת הממוצעת ליום שאדם מייצר בישראל הינה כ- 1.53 ק"ג ליום
הדר פרבר
ראש המועצה האיסלאמית הגרמנית בירך על ההחלטה ואמר, כי תיאורו של הנביא מוחמד ערוף ראש "בהחלט יכול לפגוע במוסלמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il