X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפתיחת שלב הטיעונים לעונש במשפט הונאת הביטוח דרשה פרקליטות המדינה להטיל על הנאשמים עונשי מאסר וקנסות גבוהים לפני כשלושה חודשים הורשעו ד"ר משה פרג, מיכאל רוזנבלט וחברת לה-נסיונל במרבית האישומים נגדם
▪  ▪  ▪

עם פתיחת שלב הטיעונים לעונש בפרשת "לה-נסיונל" דרשה (ה', 28.9.06) המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה - המנהלת את הפרשה מטעם המדינה - להטיל על הנאשמים עונשי מאסר וקנסות משמעותיים.
כזכור איש העסקים ד"ר משה פרג, מיכאל רוזנבלט וחברת הביטוח לה-נסיונל, הורשעו לפני כשלושה חודשים (ה', 22.6.06) במרבית העבירות שייחסה להם הפרקליטות, בגין מעשים שביצעו לפני כתשע שנים.
היקף חסר תקדים: 169 עדים; 6,000 מוצגים
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט גדעון גינת, הרשיע את הנאשמים בעבירות שלהלן: רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות של הכללת פרט מטעה בדוחות כספיים שהגישו לרשות ניירות ערך ולבורסה, הכללת פרט מטעה בתשקיף, ובעבירות של תרמית בקשר לניירות ערך.
מדובר בפרשה בהיקף כמעט חסר תקדים. במהלך המשפט נשמעו 169 עדים, כולל עדים מגרמניה, צרפת, אנגליה, דרום אפריקה, ושבדיה ומספר עדי תביעה שלגביהם נערך חיקור דין בצרפת. נתקבלו כ- 6,000 מוצגים, כאשר פרוטוקול חקירת העדים נרשם על פני מעל 20 אלף עמודים. הכרעת-הדין שניתנה בידי השופט גינת מכילה 675 עמודים.
בטיעונים לעונש, טענה התביעה בראשות עו"ד אביה אלף, מנהלת המחלקה הכלכלית, כי הכרעת הדין הינה חמורה ביותר, וכי הנאשמים פגעו בנורמות הגילוי הנהוגות כלפי משקיעים שקנו את מניותיהם. עוד נטען, כי הנאשמים גרמו נזק אדיר לתשתית האמון הקיימת בין מבטחים ומבטחי משנה בארץ ובחו"ל ולכן יש לקבל את בקשתה להטלת מאסר בפועל על הנאשמים.
תקציר הפרשה:
לה-נסיונל היתה עד סוף שנות השמונים חברת ביטוח זניחה. בשנת 1990 מונה ד"ר משה פרג, מנכ"ל מנורה למשרת מנכ"ל החברה. פרג הנמרץ, פיתח פנטנט ביטוחי, המכונה בענף הביטוח "מוד רי", שהינו למעשה - מכירה כפולה של אותה פוליסת ביטוח. בעזרת הפטנט האמור - הרוויחה לה-נסיונל, בשנת 1990 עשרה מיליון שקל.
בשנת 1993 קפצו הרווחים ל- 59 מיליון שקל, אך ערב קריסתה, בשנת 1995 ספגה החברה הפסד של 182 מיליון שקל.
כיצד עבדה השיטה?
מנהלי חברת הביטוח ויועציה המציאו פטנט מדהים המאפשר בעצם למכור פוליסות ביטוח מבלי לשלם עבורן. אלפי פוליסות ביטוח חיים נמכרו בדרך זו בעיקר לקיבוצים כמו חפץ חיים, אשדות יעקב, תל יצחק ורבים אחרים.
לקיבוצים הוסבר כי עומדת בפניהם עסקה חלומית: הם קונים את פוליסת הביטוח, אבל בשנתיים הראשונות הם אינם צריכים לשלם עבורה את הפרמיה. יתירה מזו, אחרי שנתיים הם גם זכאים לבטלה. אם לא די בכך, עם קניית הפוליסה הם רשאים להגיש את תביעות הביטוח בשם חברי הקיבוץ שנפטרו או עבור כאלה שנפטרו עוד לפני שנרכשו הפוליסות. למעשה, לה-נסיונל, ביטחה בפועל בביטוחי חיים חברי קיבוץ שכבר נפטרו. אך בכדי להציג רווחים גבוהים, נמכרו אותן פוליסות למבוטחים בחו"ל מבלי למסור להם את כל הפרטים על מהותן. לה-נסיונל הציגה רווחי עתק, גייסה כסף מהציבור, ופרג מנהלה נהנה מבונוסים מצטברים של 35 מיליוני שקלים.
המשטרה ורשות ניירות ערך פתחו בחקירה מקיפה שבסופו של דבר הוחלט להעמיד לדין את מנכ"ל החברה. כתב האישום נגד פרג ומיכאל רוזנבלט, שכיהן כמשנה למנכ"ל, כלל בין היתר: עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.
פרג הגדיל רווחים על-ידי רישומים כוזבים
בהכרעת דינו, קובע השופט גינת, כי פרג "גרם להגדלת תיק ביטוח החיים של החברה (במונחי פרמיה) בסכומי ענק באופן מלאכותי באמצעות רישומים כוזבים במסמכיה. בהמשך לכך הוא מכר אחוזים מהעסקים המלאכותיים, על היקפיהם העצומים, למבטחות המשנה תוך הצגתם כעסקים אמיתיים".
באשר לסמנכ"ל רוזנבלט נקבע, כי "ככל שחלף הזמן הנאשם 2 (רוזנבלט) כבר הבין את משמעות הפעילות של הנאשם 1 (פרג) ובחר לשתף עמו פעולה. הוא לא מנע את ביצוע הרישומים הכוזבים, אף שיכול היה לעשות כן. הוא שתק למשמע שקרים וחצאי אמיתות של הנאשם 1 בישיבות של דירקטוריון החברה ובאלה של ועדת הניהול ובפגישות עם גורמים אחרים בתוך החברה ועם גורמים שונים מחוצה לה. הוא נמנע בדברים שכן אמר מלסתור שקרים וחצאי אמיתות אלה".

תאריך:  28/09/2006   |   עודכן:  28/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת לה-נסיונל: הפרקליטות דורשת עונשי מאסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
דיווח: טנקים של צה"ל ניצבו כ-50 מטר מטנקים צרפתים של הכוח הרב-לאומי בלבנון    התקרית, בסמוך לכפר מרוואהין, הסתיימה לאחר עשרים דקות, עם נסיגת הכוח הצרפתי
הילה רפופורט
הלייזר מונע מהלוויין צילום תמונות מעל סין    בארה"ב מודאגים: הסינים מתחמשים ומסוגלים לאיים גם על נושאות מטוסים אמריקניות
מתי טוכפלד
שרים רבים ביקשו ממזכירות הממשלה לקבל סטנוגרמות מישיבות הממשלה, כהכנה לחקירתם הצפויה בוועדת וינוגרד ∙ מימון: "הדבר עשוי לפגוע בחקירה"
עומרי כהן
קובי אלכסנדר יישאר במעצר בנמיביה לפחות עוד ארבעה ימים - לאחר שהדיון בבקשתו לשחרור בערבות נדחה ליום שני
מתן פריידין
מפקד כלא מעשיהו, רמי עובדיה, הגיש בקשת רשות ערעור על פסק הדין שחייב אותו לשלם לקטין שהוכה על ידו פיצוי בסך 15 אלף שקלים    המדינה לבית המשפט: נישא בכל הוצאותיו של עובדיה לרבות תשלום הפיצויים    הפרשה נחשפה לראשונה ב- Nfc
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il