X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשוד כי הציע שוחד של 5 מיליון דולר, כך נחשף בדיון בביהמ"ש בבירת נמיביה הדיון יחודש היום
▪  ▪  ▪

קובי אלכסנדר, מייסד חברת קומברס, חשוד כי הציע שוחד לבכיר אחר בחברה כדי שיטול על עצמו אחריות למעשים שבגינם הוא מבוקש בידי ה-FBI. כך נחשף (2.10.06) במהלך דיון בבית המשפט בווינדהוק, בירת נמיביה. הדיון, שהתמשך שעות ארוכות, יחודש היום ואז יוחלט אם לשחרר את אלכסנדר בערבות כפי שהוא מבקש, או להשאירו במעצר כפי שדורש התובע, עד שייפתחו הליכי הסגרתו לארה"ב, שם הוא מבוקש בגין עבירות של הונאה, זיוף והלבנת הון.
בתצהיר שהגיש לבית המשפט, טען אלכסנדר כי הוא מוכן להפקיד את דרכונו הישראלי וערבות של 10 מיליון דולר נמיביים (כ-1.3 מיליון דולר אמריקני) כערובות שלא יימלט ויתייצב לכל הדיונים המשפטיים בעניינו בעתיד.
אלכסנדר, בחולצה פתוחה שחורה ובז'קט כהה "נראה רגוע יותר", סיפר ל-TheMarker העיתונאי וורנר מנגס מהעיתון "דה נמיביאן", המסקר את הפרשה. "הוא נראה רגוע הרבה יותר מהדיון הקודם בשבוע שעבר, שבו היה תחת ההלם של שהיית הלילה הראשון שלו בבית הכלא", ציין.
אולם בית המשפט בקאטאטורה שליד וינדהוק היה מלא ובין הנוכחים היו אחותו של קובי, שאולה, גם היא יזמית של היי-טק ובעלת חברות ואשתו, חנה. לצידם היו באולם נציגים רבים של כלי התקשורת וכן נציגי התביעה הכללית וסוללה של שלושת פרקליטיו. כמו כן בלטה משלחת של נציגי שגרירות ארצות הברית ובכלל זה מרילין וויליאמס. וויליאמס, שהגיעה מפרטוריה בירת דרום אפריקה, היא נציגת ה-FBI.
בשלב מסוים עלתה וויליאמס לדוכן העדים ונימקה את בקשת ההסגרה. במהלך עדותה גילתה כי לאחר שהחלה החקירה נגדו, פנה אלכסנדר למנהל בכיר בקומברס והציע לו 2 מיליון דולר שוחד, אם יאות לקבל עליו את האשמות המיוחסות לו. "המנהל סירב ואז אלכסנדר העלה את הצעתו ל-5 מיליון דולר ומשנדחה הוא הציע לבכיר: נקוב בסכום שאתה מבקש. הבכיר סירב שוב".
וויליאמס לא מסרה כיצד הושג מידע זה - על סמך האזנות סתר או מעדות של הבכיר. דבריה של נציגת ה-FBI הופרו כל העת על-ידי פרלקיטו של אלכסנדר, ריצ'רד מטקלף, שניסה לפסול את עדותה, בין השאר בטענה כי היא מוסרת מידע שקיבלה מאחרים - ממנהליה ומהתביעה בניו-יורק.
הדיון נמשך כשש שעות - מהשעה עשר בבוקר ועד לאחר ארבע אחר-הצהריים. בנוסף לוויליאמס, העיד גם מפקח רודולף מבונבה, קצין במשטרת נמיביה, המייצג את האינטרפול. הקצין הסביר לבית המשפט על צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגד אלכסנדר באמצעות האינטרפול. במהלך חקירת הנגד הוא הודה כי אלכסנדר נכנס למדינה תחת שמו ובדרכונו ולא ניסה להסתיר את זהותו. התובע, אורבן סיבייה, אמר לשופט אואטהו אונאבי כי יש חשש שאם ישוחרר אלכסנדר בערבות הוא יימלט מנמיביה ולא יתייצב לדיון ועל כן יש להשאירו במעצר עד לגמר ליבון ההליכים הקשורים לבקשת ההסגרה. טרם החל הדיון בהליכים הקשורים לבקשת ההסגרה שהגישה נגד אלכסנדר ממשלת ארצות הברית. הוא נחשד בעשרות עבירות של הונאה, הלבנת הון והברחתו לישראל, חלוקת אופציות שלא כדין, עשיית רווחים שלא כדין ביותר ועוד, ביותר ממאה מיליון דולר.
בגמר הדיון סירב אלכסנדר לשוחח עם עיתונאים, אף שהספיק להחליף כמה מילות נימוס בעברית עם עיתונאים מישראל. פרקליטו מטקלף אמר בשיחת טלפון ל-TheMarker, כי אלכסנדר והוא מנועים מלדון בפומבי בנושא.
עלילותיו של אלכסנדר במשך החודשיים שבהם נמלט מרשויות החוק בארה"ב הולכות ונחשפות מאז מעצרו ביום רביעי במועדון הקאנטרי קלאב "קזינו רזורט" בוינדהוק, בירת נמיביה, שם הסתתר עם רעייתו ושלושת ילדיו.
אלכסנדר ומשפחתו עברו להתגורר בבית מלון בווינדהוק עוד ב-28 ביולי, כשבועיים לפני שהבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) הכריזה עליו כ"מבוקש". "הם נראו כמו משפחה מגובשת", אמר מנהל המלון בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הוא נראה מאוד עסוק, והיה צמוד לטלוויזיה", סיפר. "הוא היה מודאג במיוחד שלא יוכל לצפות ברשת CNN".

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  03/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קובי אלכסנדר הציע שוחד לבכיר בקומברס כדי שיישא באשמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
כוחות צבא לבנון השלימו את היערכותם בדרום לבנון לאחר יציאת אחרון חיילי צה"ל בסוף השבוע - מפקד הצבא הלבנוני הורה לחייליו לחתור לסכל כל פעילות צבאית ישראלית בתוך שטח לבנון - חיזבאללה מדגיש, כי ישמור על הנשק שבידיו בדרום לבנון ורואה לעצמו זכות להגיב כל עוד שטחים לבנוניים מצויים בשליטה ישראלית
הדר פרבר
שר החוץ המצרי אמר את הדברים בראיון ל'אל-ערביה'    אמש דווח גם בעיתון 'אל-קודס אל-ערבי' כי מנהיג החמאס, חאלד משעל דחה בקשה של נשיא הרשות הפלשתינית את שחרור שליט בפגישה בינו לבין ראש הממשלה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אצל אנשים שמנים שלקחו חלק במחקר הופעלו אותם אזורים במוח כמו אלו אצל מכורים לסמים כאשר הרגישו צורך לאכול מתוך מצוקה רגשית
יהונתן דחוח-הלוי
העילה: כישלון ממשלת החמאס בזירה הבינלאומית והעימותים האלימים בין החמאס לפתח    170 פלשתינים נהרגו מאש אחיהם מאז נסיגת צה"ל מהרצועה
יפעת גדות
מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי יין אדום עשוי לעזור להגן מפני מחלות לב, סרטן, ואפילו מחלות נוירולוגיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il