X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות מחאת 120 עובדים ארעיים אשר רש"ת שלחה אליהם מכתבי פיטורים הנהלת הרש"ת - מדובר בהתאמת כ"א לרמת הפעילות בחורף
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 10]

עובדים ארעיים מנמל התעופה בן-גוריון מחריפים הבוקר (ה', 2.11.06) את השיבושים בגלל כוונת ההנהלה לפטרם. בשל השיבושים, הושבת מסוע המזוודות ויש איחורים בטיסות היוצאות. עובדי נמל התעופה אינם פורקים כבודה ובשל כך ישנם עיכובים בלוח זמני הטיסות.
השיבושים השונים בנמל התעופה בן-גוריון החלו, עקב החלטת רשות שדות התעופה לשלוח 120 מכתבי פיטורים לעובדים ארעיים בנמל. בערב הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה על שביתת העובדים הזמניים בנתב"ג. הצו ניתן במעמד צד אחד - רשות שדות התעופה.
מטה המאבק הודיע בעקבות הוצאת מכתבי הפיטורים, כי במהלך השעות הקרובות תיפסק פעילותם של כל העובדים הארעיים, בכללם עובדי ניקיון וסבלים והם ינטשו את כל עמדות העבודה.
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר הוה על גיוס מלא של כל העובדים הקבועים, כולל עובדי הנהלת הרשות, לטובת התפעול השוטף של שדה התעופה. המנכ"ל הורה למנהלי היחידות התפעוליות לגייס, בנוסף לעובדים התפעוליים הרגילים, את העובדים הקבועים אשר מועסקים במשרדי הנהלת נתב"ג, את עובדי הנהלת רש"ת ועובדים קבועים מיחידת הביטחון. העובדים יופנו לטובת פריקה והעמסה של כבודה וניקיון מטוסים.
ברשות מועסקים קרוב ל-2,000 עובדים זמניים, אשר על-פי הסכם העבודה שלהם, עובדים עד חמש שנים ברשות ולאחר מכן קיימת בידי ההנהלה אפשרות לפטרם.
עובדים ארעיים מנמל התעופה בן-גוריון מחריפים את השיבושים בגלל כוונת ההנהלה לפטרם. הושבת מסוע המזוודות ויש איחורים בטיסות היוצאות.
הנהלת הרשות מדגישה כי כמו בכל שנה בסיום עונת הקיץ נערכת התאמה בין מצבת כוח האדם לרמת הפעילות בשדה, אשר באופן טבעי יורדת בחודשי החורף. לדבריה, התאמת כוח האדם היא צעד הכרחי להבטחת התנהלותה התקינה של הרשות והיא כוללת סיום העסקתם של עובדים ארעיים כמוסכם וכמעוגן, הן בהסכמי העבודה והן בהחלטות מועצת הרשות.
לשם השוואה, אומרת ההנהלה, בתקופה המקבילה אשתקד פוטרו 280 עובדים ארעיים, הליך שעבר ללא התנגדות הועד. השנה, בהחלטת המנכ"ל נדחו הפיטורים לאחר החגים, נוצר קשר עם חברת השמה במטרה לסייע לעובדים המפוטרים למצוא מקום עבודה חלופי ועוד. במהלך המגעים בשבועיים האחרונים בין הנהלת הרשות ונציגי הועד וההסתדרות הציעו אלה הצעות בלתי סבירות ובלתי קבילות אשר יפגעו בהתנהלות הכלכלית היעילה של הרשות, ובאלפי העובדים המסורים ובני משפחותיהם.
עד מוסיפה הנהלה, כי הסיבה לעמדת הוועד הינה העובדה שבקרב העובדים הארעיים שעבודתם הופסקה נמנים קרובי משפחה רבים. "אנו מבינים שלוועד קשה להתרגל לעובדה שאין הוא יכול להמשיך ולאלץ את רשות ממשלתית לפעול כאילו הייתה חברה משפחתית".
הודעת ההנהלה ממשיכה בזו הלשון: "ברשימת המפוטרים נמצאים 62 קרובי משפחה של חברי הועד, עובדים אחרים וקרובי משפחה של נציג ההסתדרות. בנוסף, הצעות הועד לכלול ברשימת המפוטרים 120 עובדים אחרים אשר התקבלו לאחרונה לרשות על-פי נוהל הגיוס החדש מעידה על חוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב בפעילותם.
"בתגובה לאיומיו ופעילותיו האחרונות של ועד עובדי רשות שדות התעופה נמסר מהנהלת הרשות כי הנהלת הרשות תמשיך לפעול ללא מורא בכדי להפוך את הרשות למופת של מנהל תקין. פעילותו של הועד אינה אלא ניסיון להאבק בהחלטת הרשות לאמץ את המלצות דוח מבקר המדינה ולהילחם בנגע של העסקת קרובי משפחה ברשות.
"הנהלת רשות שדות התעופה פועלת בנחישות על-מנת ליישם את המלצות דוח מבקר המדינה בעניין העסקת קרובי משפחה ברשות ונקטה בין השאר בפעילות הבאות:
- אימוץ נוהל גיוס עובדים (תקנה 25 א' לחוק הרשות) חדשני ואישורו בממשלה. נוהל הגיוס של הרשות משמש מופת למשרדי הממשלה השונים ואף צויין לשבח ע"י היועץ המשפטי לממשלה.
- הפחתה הדרגתית של מספר קרובי המשפחה של יו"ר הוועד וחבריו המועסקים ברשות.

בהכנת הכתבה השתתף עידן יוסף
תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  02/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו מניעה נגד העובדים הארעיים בנתב"ג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
אלוף משנה בועז כהן הודיע כי בכוונתו לפרוש מצה"ל לאור הכוונה שלא לקדמו    זוהי הפרישה השנייה בפיקוד צפון לאחר התפטרותו של מפקד הפיקוד, האלוף אודי אדם
עידן יוסף
עוד לא יבש טעם הסעודה שערכה חברת סלקום לעיתונאים חרדיים וכבר עושה סלקום מסיבה גם לעמיתיהם החילוניים    אלא שהפעם תתקיים הארוחה במסעדה המגישה שרצים ומחללת שבת    לכאן הרב הראשי לא יגיע...
מחלקה ראשונה
56% מהמצביעים אינם מרוצים מתפקוד ראש הממשלה    רובם סבורים שמופז יתמודד עם המצב הביטחוני טוב יותר מאולמרט ופרץ    ציפי לבני - המועמדת המועדפת על מצביעי קדימה לראשות הממשלה
יעל רוטשילד
בית משפט השלום בחדרה גזר 7 חודשי מאסר בפועל על עורך-דין שהורשע, על-פי הודאתו, בביצוע עבירה של גניבה בידי מורשה
גלית יצחק
לראשונה הושתל לב מלאכותי בפעוט בן שנתיים ושלושה חודשים    הפעוט עבר בהצלחה את הניתוח    הלב המלאכותי מורכב מ- 2 מכשירים המחליפים בפעולתם את פעולתם של 2 חדרי הלב החולה    המכשירים מופעלים באמצעות יחידת הפעלה חיצונית (מעין "מזוודה") המאפשרת לפעוט להיות נייד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il